قبل از تهیه تراکت بهتر است اول مخاطبین خود را مشخص نمایید. همانطور که می دانیم تراکت ها کاغذهای تبلیغاتی هستند که چاپ می شوند و مجموعه ای از توضیحات به همراه تصاویر مناسب و مرتبط را شامل می شود و برای امور تبلیغات و بازاریابی صاحبین کسب و کارها و تجارت و یا برای اطلاع رسانی در خصوص گردهمایی یا کنسرت و یا اموری مشابه چاپ می گردند. عنوان تراکت شما باید جذاب باشد و همچنین به کسب و کار شما مرتبط باشد. البته علاوه بر نقش تبلیغاتی تراکت‌ها می توان از آنها در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی مردم مثلاً در زمینه بهداشت و درمان، آسیب‌های اجتماعی و... مورد استفاده واقع شود.

آیا تا به حال به فکر طراحی تراکت برای تبلیغ محصول یا خدمات خود بوده‌اید؟ طراحی تراکت یک راه بسیار موثر برای رسیدن به مخاطبان است. تراکت‌ها، کاغذهای کوچکی هستند که اطلاعات مهمی را درباره محصول یا خدماتی که می‌خواهید معرفی کنید، شامل می‌شوند. این مطلب به شما یاد خواهد داد که چگونه می‌توانید یک تراکت جذاب و مؤثر طراحی کنید.

اولین گام در طراحی تراکت، تعیین هدف و پیام اصلی است. باید مشخص کنید که می‌خواهید با این تراکت چه پیامی را به مخاطبان ارسال کنید. سپس، محتوای تراکت را به شکلی منظم و جذاب طراحی کنید. از عناوین و زیرعناوین مناسب استفاده کنید و متن‌ها را کوتاه و مفید نگه دارید. همچنین، استفاده از تصاویر با کیفیت و گرافیک‌های جذاب می‌تواند تراکت را زنده و جذاب کند. در نهایت، پس از طراحی، باید به چاپ تراکت بپردازید. از مواد با کیفیت و چاپگران حرفه‌ای استفاده کنید تا تراکت شما به بهترین شکل ممکن در دست مخاطبان قرار بگیرد.

اهمیت تراکت

همانطور که می دانیم تراکت ها کاغذهای تبلیغاتی هستند که چاپ می شوند و مجموعه ای از توضیحات به همراه تصاویر مناسب و مرتبط را شامل می شود و برای امور تبلیغات و بازاریابی صاحبین کسب و کارها و تجارت و یا برای اطلاع رسانی در خصوص گردهمایی یا کنسرت و یا اموری مشابه چاپ می گردند.
البته علاوه بر نقش تبلیغاتی تراکت‌ها می توان از آنها در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی مردم مثلاً در زمینه بهداشت و درمان، آسیب‌های اجتماعی و... مورد استفاده واقع شود.
توزیع تراکت به دلیل اینکه از کم هزینه ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات و یا اطلاع رسانی می باشد دارای اهمیت بالایی می باشد بنابراین می بایست نکات ضروری در طراحی آن رعایت گردد.

چگونه تراکت طراحی کنیم

در اینجا می خواهیم 13 نکته مهم را که در طراحی تراکت دارای اهمیت می باشد را مطرح کنیم، بدیهی است که با رعایت این نکات بتوانیم تراکت‌هایی با کیفیت بالاتر و تاثیرگذارتر را طراحی کنیم.

TRACT.2

  • از تصاویر و شکل‌ها در تراکت استفاده کنید.

    در تراکت ها تصاویر دارای تاثیر خیلی زیادی هستند زیرا تصویر می توانند در ابتدا جلب توجه اولیه را داشته باشند بنابریان باید از عکس‌های با کیفیت بالا استفاده شود مخصوصاً اگر می خواهید با این روش محصولات خود را تبلیغ و معرفی نمایید و همچنین سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که پیامی را در بر داشته باشند و بتوانند مخاطب شما را جذب کنند. در انتخاب عکس ها و رنگ بندی آنها و حتی رنگ صفحات تراکت دقت لازم را داشته باشد زیرا اهمیت آنها واقعاً زیاد می باشد.
  • تراکت‌ها باید مختصر نوشته شوند.

    تراکت باید حاوی یک و یا چند پیام باشد که شما می خواهید به مخاطبین خود انتقال دهید اما نکته مهم اینجاست که شما نباید حوصله مخاطبین خود را سر ببرید بلکه تا می توانید اطلاعات خود را در تراکت بسیار مختصر نوشته شود و از جملات کوتاه استفاده شود، و در صورت اینکه نیاز است به مخاطبین شما اطلاعت بیشتر ارائه گردد به وبسایت‌تان و یا به شماره تلفن شرکت ارجاع داده شوند.
  • مخاطبین خود را شناسایی کنید.

    قبل از تهیه متن تراکت بهتر است بررسی کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و متن خود را براساس مخاطبین خود تهیه نمایید و بیشتر از اصطلاحات و کلماتی استفاده کنید که برای آن قشر قابل فهم می باشد.
  • از یک عنوان جذاب برای تراکت خود استفاده نمایید.

    عنوان تراکت شما باید جذاب باشد و همچنین به کسب و کار شما مرتبط باشد برای انتخاب عنوان تراکت باید به آن فکر کرد و یک عنوان مناسب را انتخاب نمود که بتواند پیام شما از توزیع تراکت را به خواننده تراکت به درستی انتقال دهد.
  • اطلاعات تراکت باید سازماندهی شود.

  • در تراکت خود باید از نکته‌های کوتاه، جملات دسته بندی شده و اینفوگرافی استفاده نمایید تا مخاطب شما به راحتی متوجه منظور شما بشود و با خواندن تراکت احساس سردگمی و یا عدم نتیجه گیری مناسب به او دست ندهد.

TRACT.4

  • فهرستی از برترین‌های خود تهیه کنید.

    شما باید بتوانید با زبان ساده بگویید که چرا مشتری باید شما را انتخاب نماید به همین دلیل بهتر از حداقل 5 برتری خود را از خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید نسبت به رقبا در تراکت فهرست نمایید.
    ارائه محصولات جدید با خدمات جدید و یا فروش‌های ویژه همراه با تخفیف نیز می تواند جزء برتری‌های شما باشد.
  • از رقبای خود جلوتر حرکت کنید.

    سعی کنید مواردی را در تراکت خود مطرح کنید که شما را در ارائه محصول و خدمات از رقبای خود جلوتر و مناسب‌تر نشان می دهد.
  • تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای که دارید را برجسته کنید.

    اگر تخفیفات و پیشنهادات ویژه ای که دارید در تراکت برجسته گردد، مخاطب شما ترغیب می شود که سریع با شما تماس بگیرد تا بتواند از این موارد ویژه استفاده کند.
  • مشتری را برای تماس گرفتن ترغیب کنید.

    زمان را از دست ندهید و تراکت را بگونه ای تهیه کنید که مخاطب شما خیلی سریع با شما تماس برقرار کند مثلاً از واژه‌هایی مثل همین الان تماس بگیرید و یا اکنون سفارش دهید عبارات مناسب و کاربردی هستند که می توانند در تراکت‌ها استفاده شوند.
  • اطلاعات تماس در پایین تراکت قرار می گیرد.

    در عنوان تراکت همیشه برجسته ترین موضوع که هدف اصلی از طراحی، چاپ و توزیع تراکت می باشد، مطرح می گردد و در متن هم بصورت مختصر توضیحات لازم ارائه می گردد و آخرین چیزی که خیلی مهم است و نیاز است مخاطبین شما به آن دسترسی داشته باشند نام کسب و کار شما و راه‌های تماس با شما می باشد که این اطلاعات باید کاملاً واضح و بدون نقص و همچنین بدون افکت‌های گرافیکی باشد.
  • کلیه متن و تصاویر تراکت ویرایش شود.

    ویرایش کلیه متون و تصاویر نوشته نه تنها باید چندین بار توسط خودتان انجام شود، حتی الامکان باید ازافراد دیگر هم برای اینکار کمک بگیرید.
    همانطور که می دانید کوچکترین اشتباه نگارشی بویژه در شماره تلفن‌ها کلاً می تواند تراکت شما را فاقد ارزش بکند.
  • از چاپ مناسب برای توزیع تراکت استفاده شود.

    برای خلق یک تراکت کیفیت چاپ نیز دارای اهمیت خود می باشد استفاده از روکش گلاسه و یا لمینت و یا صفحات براق می تواند به تراکت شما زیبایی منحصر به فردی را ببخشد.
  • تراکت را اگر امکان دارد تا کنید.

    شاید برایتان جالب باشد که تا کردن دو یا سه و یا چهار لایه تراکت تاثیر تراکت را چند برابر می کند.
0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین