اصول طراحی و چاپ سررسید وزیری اهمیت بسیاری در ایجاد یک سررسید با کیفیت و جذاب دارند. اولین اصل در طراحی سررسید وزیری، استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و مناسب است. طراحی با استفاده از رنگ‌های زنده و آراسته می‌تواند سررسید را جلب کننده و چشم نواز کند.

دومین اصل در چاپ سررسید وزیری، استفاده از مواد با کیفیت و مناسب است. انتخاب کاغذ با کیفیت مناسب و جلدی مقوایی یا چرمی با کیفیت بالا می‌تواند به سررسید ارزش و اعتبار بیشتری ببخشد و آن را ماندگارتر کند.

سومین اصل مهم در طراحی و چاپ سررسید وزیری، دقت در جزئیات است. جزئیاتی همچون چاپ لوگو و اطلاعات شرکت یا برند به صورت واضح و روشن، استفاده از فونت‌های خوانا و مناسب، و همچنین درج اطلاعات کامل و صحیح در سررسید، اهمیت بسیاری در جلب توجه و ایجاد تاثیر مثبت بر روی کاربران دارد. در مجموع، این اصول طراحی و چاپ با همکاری تیم متخصص و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای می‌توانند به ایجادیک سررسید وزیری با کیفیت و جذاب کمک کنند.

چاپ سررسید

سالنامه یا سررسید تقویمی می باشد که به شکل کتابچه یا دفتر طراحی و چاپ گردیده است. صفحات سررسید یا سالنامه، صفحات تاریخ‌دار هستند و مناسبت‌های ملی، مذهبی و جهانی را عنوان می کنند؛ و از این طریق یاد و خاطره انسان‌های بزرگ و نام آور زنده نگه داشته می شود.
از طرفی سررسیدها دارای کاربرد مهم دفتر یادداشت نیز هستند و دارای فضای مناسبی برای یادداشت و ثبت نمودن وقایع و امور مهم هستند و می توان برنامه ریزی‌های لازم را در آنها تنظیم نمود؛ به همین دلیل سررسیدها نقش مهمی در برنامه ریزی و تنظیم کارهای زندگی دارند. سررسیدها دارای انواع قطع‌های متفاوت می باشند که با توجه با درخواست مشتری و طبق کاربردی که دارد طراحی و چاپ می گردند.

سررسید و سالنامه‌ها اکنون بصورت گسترده مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. از کاربردهای چاپ سررسید، تهیه هدایای تبلیغاتی به منظور هدیه دادن می باشد.
اگر به سررسیدهایی که تا کنون داشته اید نگاه کنید متوجه می شوید که هرکدام دارای انواع و سایزهای متنوع می باشند، این تفاوت‌ها موجب می شود که شما در هنگام سفارش طراحی و چاپ سررسید به این فکر کنید که کدام نوع آن برای شما کاربردی‌تر و مفیدتر می باشد.
شما می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان مجموعه بانی چاپ از مشاوره رایگان آنها برای انتخاب قطع، طرح و چاپ مناسب سررسید بهره مند شوید.

چاپ سررسید به عنوان ابزار قدرتمند تبلیغاتی

سالنامه یا سررسیدها می توانند نقش یک ابزار بسیار قدرتمند در تبلیغات را ایفا نمایند؛ توجه کنید که سررسیدها چه برای هدیه دادن و چه برای فروش باشد اگر دارای یک طرح حرفه ای و قدرتمند باشند و در آن از طراحی چشم نواز و ترکیب رنگ‌های مناسب استفاده شده باشد موجب خوشایند مخاطبین شما می شود.
سررسید نوعی دفترچه یادداشت روزانه می باشد که هر صفحه آن دارای تقویم است و به دلیل کاربرد فراوان آن برای عموم افراد و استفاده طولانی مدت آن در یکسال می تواند محصول تبلیغاتی بسیار مؤثری باشد.
سررسید ابزاری است که در طول سال به آن نیاز خواهید داشت؛ و اگر می خواهید برخی از روزهای سال را به یاد داشته باشید سررسید می تواند کمک مناسبی باشد.
سررسیدها ما را از اتفاقات اجتماعی، مذهبی و سیاسی با خبر می کند؛ و می تواند بصورت چاپ سررسید اختصاصی برای موسسات و شرکت‌های دیگر استفاده شود بطوریکه علاوه بر کاربردهای ذکر گردیده حاوی نشان تجاری، لوگو و تبلیغات برند آن شرکت نیز باشد.
اندازه سایز و قطع
چاپ سررسید اختصاصی با توجه به دلخواه مشتریان تعیین می گردد؛ اما در جهت کم شدن پرتی و ضایعات کار، بهتر است که از سایزها و قطع‌های استاندارد استفاده شود؛ زیرا این سایزها بگونه ای تعیین گردیده تا کمترین پرتی در کار را داشته باشند.

انواع قطع سررسید :

  • سررسید سلطانی
    دارای ابعاد 33*49 سانتیمتر می باشد.
  • سررسید رحلی
    دارای دو اندازه بزرگ 24*34 و اندازه کوچک 21*28 سانتیمتر می باشد.
  • سررسید وزیری
    دارای سه اندازه بزرگ با ابعاد2۰×3۰، متوسط با ابعاد 17×24 و کوچک با ابعاد 15×21 سانتیمتر می باشد.
  • سررسید مدیریتی
    سررسید مدیریتی دارای ابعاد متنوع است و متدوال‌ترین سایز آن 17*24 سانتیمتر می باشد.
  • سررسید رقعی
    دارای ابعاد 15*21 یا ۱۴×۲۲ سانتیمتر می باشد.
  • سررسید خشتی
    این نوع سررسید دارای قطع مربعی است که اصولاً دارای سایز 22*22 سانتیمتر می باشد.
  • سررسید اروپایی
    دارای ابعاد 12*21 سانتیمتر می باشد.
  • سررسید پالتویی
    دارای ابعاد 12*20 سانتیتر می باشد.
  • سررسید جیبی
    دارای ابعاد متنوع است اما بصورت متداول دارای ابعاد 11*16 سانتیمتر می باشد.

البته ناگفته نماند که از میان قطع های مختلف سررسید، قطع وزیری و قطع رقعی پراستفاده ترین و پرچاپ‌ترین نوع قطع ها می باشند؛ زیرا قطع وزیری و رقعی سبک و خوش‌دست هستند؛ قطع‌های سلطانی، رحلی یا دیگر قطع‌های بزرگ برای چاپ سررسید دیگر کاربرد آنچنانی ندارند.

سررسید وزیری

سررسید وزیری بدون شک از متداول‌ترین سایزهای سررسید می باشد و همانطور که گفته شد دارای سه سایز متداول است و در میان سایز آن 17*24 سانتیمتر از دیگر سایزها پرکاربردتر هست.
دلیل رواج این سررسید اینست که هم دارای ابعاد بزرگ و جادار و هم خوش‌دست است. البته برخی از افراد به دلیل حمل مداوم سالنامه علاقه به داشتن سررسید کوچکتر دارند که قطع اروپایی برای آنها مناسب‌تر می باشد.
شرکت ها و مجموعه های مختلف می خواهند که هرسال با چاپ سررسید وزیری در تیراژهای مختلف برای پرسنل، همکاران و کلیه مخاطبین خود و قرار دادن اطلاعات جالب، کاربردی و سرگرم کننده و تصاویر مناسب برای تبلیغات برندشان بتوانند سررسیدی جذاب و پرکاربرد را در اختیار مخاطبین خود قرار دهند.

انواع جلد سررسید وزیری

سررسید وزیری دارای انواع جلد می باشد که برخی از آنها عبارتند از: جلد سلفونی، گالینگور، چرمی و جلد ترمو می باشد.

سررسید وزیری با جلد نرم

جلد نرم یک لایه پلاستیکی با میکرون مشخص می باشد که روی آن با جنس ترمو یا چرم لمینت می شود و گروه خاصی از مشتریان آنرا می پسندند.

چاپ سررسید وزیری اختصاصی

به این دلیل که بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص تمایل دارند که چاپ سررسید اختصاصی برای مجموعه خود داشته باشند لذا اقدام به چاپ سررسید وزیری در تیراژ بالا بصورت اختصاصی برای خود می کنند.
در این حالت می توانند تبلیغات خود را درصفحات سررسید وزیری بگنجانند و روی جلد نیز همچنین نشان تجاری و لوگوی مجموعه را حک کنند.

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟