کارت ویزیت‌ها به عنوان یک ابزار حیاتی در ارتباطات تجاری و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به نیازها و سبک‌های مختلف، انواع متنوعی دارند. یکی از انواع معمول کارت ویزیت، کارت ویزیت استاندارد است که شامل اطلاعات اساسی مانند نام، سمت، شرکت، آدرس و شماره تماس فرد یا شرکت می‌شود. این نوع کارت ویزیت به عنوان یک فرم استاندارد و کلاسیک برای معرفی افراد در محیط کسب و کار به کار می‌رود.

کارت ویزیت خلاقانه نیز از دسته‌های دیگر این ابزارهاست که با طراحی‌های جذاب، رنگ‌های زنده، و المان‌های گرافیکی خاص، به منظور جلب توجه و بهبود شناخت برند یا فرد استفاده می‌شود. از ترکیب هنر و طراحی خاص می‌تواند اطلاعات مهم را با زیبایی و خلاقیت منتقل کرده و به کمک شکل‌ها و تصاویر به هویت بصری منحصر به فرد بپردازد.

کارت ویزیت دیجیتالیک روند نوین در دنیای ارتباطات مدرن است. این نوع کارت ویزیت به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل، پیام‌های مستقیم،یا برنامه‌های اشتراک گذاری کارت ویزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند سریعتر و سبک‌تر از کارت ویزیت های چاپی است و امکان ایجاد ارتباط بیشتر با استفاده از تکنولوژی را فراهم می‌کند.

کارت ویزیت

هر فردی در شروع کار و بیزنس‌اش برای اینکه معرفی‌نامه کوچکی از خود به همراه داشته باشد که شامل مهارت کاری اش همراه با اطلاعات تماسی وی باشد نیازمند داشتن کارت ویزیت یا همان بیزنس کارت می باشد.
در واقع می توان گفت کارت ویزیت جزء ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین ابزار تبلیغات و بازاریابی برای شما و کسب و کار شما می باشد. هیچ کسب و کاری بدون طراحی کارت ویزیت و تدارک آن نمی تواند بصورت قدرتمند و منسجم به فعالیت خود ادامه دهد.

اهمیت داشتن کارت ویزیت با بیزنس کارت به قدری زیاد است که نمی توان انکار کرد و یا از داشتن ان صرف نظر نمود در طراحی کارت ویزیت باید به قدری دقت شود که بتواند به عنوان ابتدایی‌ترین ابزار بازاریابی شما عملکرد موفقی داشته باشد.
در اینجا می خواهیم انواع کارت ویزیت را از نظر جنس را با یکدیگر بررسی داشته باشیم:

انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت گلاسه یووی

پر کاربردترین نوع کارت ویزیتی که در کشور ما استفاده می شود. این نوع کارت ویزیت دارای موارد مصرف معمولی است و در تیراژ بالا هزینه مطلوبی دارد.
کارت ویزیت گلاسه یو وی دارای روکش براق بوده که موجب درخشندگی رنگ‌های کارت می گردد، برای این نوع کارت از کاغذ گلاسه 300 گرم استفاده می شود که توسط پودر یووی نیز روکش می گردد که البته این روکش فقط برای زیبایی کارت می باشد و از پاره شدن کارت ویزیت محافظت نمی کند.

Businesscard2

کارت ویزیت لمینت براق و مات

این نوع کارت ویزیت ها دارای ضخامت می باشند و گوشه گرد دارند. با روکش براق لمینت رنگ‌ها دارای درخشندگی بیشتر بوده و با روکش مات لمینت طرح سنگین‌تر و شکیل‌تر می باشد.
این نوع کارت ویزیت بر روی کاغذ گلاسه  300 گرم چاپ می شود و سپس لمینت براق یا مات روی کاغذ قرار می گیرد، و این موضوع موجب جلوگیری از شکنندگی کارت می شود.

کارت ویزیت سلفون براق

این نوع کارت زمانی استفاده می شود که دارای طرح‌های شاد و هایلایت می باشد و در فضاهای شادتر و صمیمی‌تر مورد استفاده قرار می گیرد این نوع کارت نیز برروی کاغذ 300 گرم چاپ می شود و با سلفون براق پوشانده می شود و دارای انعطاف می باشد و کارت ویزیت‌های لمینت متفاوت می باشد. برش این کارت ویزیت در ابعاد 8.5 در 5.8 سانتی می باشد و روکش سلفون روی کارت موجب می شود که آب و دیگر موارد به کارت نفوذ پیدا نکند. در این نوع، کارت ویزیت سلفون مات نیز داریم.

کارت ویزیت کتان پلاستیک

کارت ویزیت کتان پلاستیک، کاملاً کاغذی می باشد اما به دلیل اینکه تار و پودهای آن پیوسته می باشد بصورت پلاستیکی به نظر می آید از نکات مهم در این نوع کارت ویزیت چاپ با کیفیت رنگها در این نوع کارت ویزیت می باشد و از طرفی سادگی این کارت‌ها در جذابیت این نوع کارت مدرن و اسپرت تاثیر داشته است. این نوع کارت ویزیت در ابعاد 8.5 در 5.8 و 9 در 6 سانتی‌متر چاپ می شوند.

کارت ویزیت کتان آلمان

این نوع کارت ویزیت از پرتیراژ ترین نوع کارت ویزیت ‌ها می باشد زیرا که حس اعتماد، قدمت و صداقت را به مخاطبین القاء می کند و اصولاً در کسب و کارهای با اصالت مورد استفاده قرار می گیرد.
این نوع کارت ویزیت دارای بافتی راه راه و یا شطرنجی می باشد. ابعاد این کارت 8.5 در 5.8 و یا 9 در 6 سانتی‌متر می باشد.

Businesscard4

 

کارت ویزیت آهن‌ربایی

این نوع کارت ویزیت همانطور که از نام آن پیداست قابلیت آهنربایی دارد و به هر جسم فلزی چسبیده می شود فقط یک طرف آن قابلیت چاپ دارد و جنس آن مگنت براق می باشد. این نوع کارت ویزیت نیز کابرد خود را دارد، و ممکن است به در یخچال و یا جاهایی مشابه برای یادآوری چسبانیده شود.

کارت ویزیت لیبل سلفون براق

با توجه به نیازی که برای ارائه کارت ویزیت خود دارید می توانید از این نوع کارت ویزیت برای چسباندن آن روی سطحی که مورد نیاز است استفاده کنید. برش این نوع کارت ویزیت 8.5 در 5.8 سانتی متر می باشد.

کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب

در ابتدا در این نوع کارت طرح بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ می شود و بعد در محله طلاکوب قرار می گیرد که پس از طلاکوبی در قسمت‌هایی که مورد نیاز می باشد وارد بخش لمینت کشی و اعمال برجستگی‌های مورد نیاز بر روی کارت ویزیت می شود، این نوع کارت دور گرد می باشد.
این نوع کارت ویزیت بسیار ارزشمند و با کیفیت بوده و دارای ابعاد 9 در 6 سانتی متر می باشد.

Businesscard3

کارت ویزیت لمینت براق مربع

این نوع کارت ویزیت یک نوع کارت کوچک فانتزی بوده که خارج از طرح‌های خشک و اداری بوده و جزء کارت‌های مدرن محسوب می شود. این نوع کارت ویزیت دارای روکش لمینت براق بوده و دور گرد است و ابعاد دارای 5.5 در 5.1 سانتی متر است.

کارت ویزیت پی وی سی 760 متالیک

این کارت دارای رنگ طلایی می باشد و بیشتر برای کارت‌های هدیه و یا گارانتی مورد استفاده قرار می گیرد. به این کارت‌ها، طلا کارت لمینت نیز گفته می شود که بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ می شود و روکش لمینت براق نیز روی آن قرار می گیرد و اصولاً دورگرد و در ابعاد 9 در 6 سانتی متر می باشد.

کارت ویزیت سلفون مات برجسته

این کارت در واقع همان سلفون مات است با این تفاوت که شما در صورت تمایل می توانید بخش‌هایی از کارت ویزیت‌تان را از جمله لوگو را برجسته کنید.
این کارت بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ شده وسپس روکش سلفون روی آن کشیده شده و سپس لوگو و یا بخشی از متن و یا ... توسط ماده یو وی برجسته می گردد. ابعاد برش این کارت 9 در 6 می باشد.

کارت ویزیت سلفون مخملی

Businesscard

این نوع کارت ویزیت دارای طرح بینظیر و متمایزی می باشد و کسب و کارهایی که از نوع کارت ویزیت استفاده می کنند دنبال تسخیر ذهن مشتریان خود هستند زیرا بعد از لمس این نوع کارت ویزیت حس اعتماد و لطافت به مخاطب القاء می شود.
کارت ویزیت سلفون مخملی بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ می شود که پس از چاپ روکش نرم و مخملی روی کارت ویزیت کشیده می شود که البته این نوع سلفون مخملی قابلیت محافظت ندارد و بیشتر جنبه زیبایی دارد.
برش این کارت ویزیت در ابعاد 8.5 در 5.8 سانتیمتر و نوع دور گرد آن در ابعاد 9 در 6 سانتی متر می باشد.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست