چاپ سررسید اختصاصی یکی از روش‌های موثر برای ایجادیک تقویم شخصی و منحصر به فرد است. در این روش، می‌توانیدیک سررسید با طرح و محتوای دلخواه خود بسازید. این امکان به شما می‌دهد تا تصاویر، لوگو، متن، و سایر جزئیاتی که می‌خواهید روی تقویم شخصی‌تان قرار دهید را انتخاب کنید. با انتخاب چاپ سررسید اختصاصی، می‌توانید یک تقویم شخصی و یا تبلیغاتی با ظاهری منحصر به فرد ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند برند خود را تقویت کرده و بازاریابی بهتری داشته باشید.

یکی از مزایای بزرگ چاپ سررسید اختصاصی این است که می‌تواند به تبلیغات و بازاریابی کمک کند. با قرار دادن لوگو، اطلاعات تماس، و پیام‌های تبلیغاتی بر روی سررسید، می‌توانید برند خود را بهتر به جامعه معرفی کرده و به توسعه کسب و کار خود کمک کنید. همچنین، ارسال سررسید‌های اختصاصی به مشتریان و همکاران می‌تواند به شناخت برند شما کمک کند و روابط تجاری را بهبود بخشد.

به علاوه، چاپ سررسید اختصاصی می‌تواند به عنوان یک هدیه شخصی و منحصر به فرد نیز استفاده شود. اضافه کردن عکس‌های شخصی، پیام‌های خاص، و یا خاطراتی به سررسید می‌تواند آن را به یک هدیه ویژه و معنادار برای دوستان و خانواده تبدیل کند. در نتیجه، چاپ سررسید اختصاصی یک راه موثر و خلاقانه برای ارتقای برند، تبلیغات، و همچنین ایجاد هدایای شخصی و خاص است.

سر رسید اختصاصی چیست؟

چاپ سررسید اختصاصی به معنی این است که کل سررسید توسط طراح چاپ و با جلد دلخواه و قطع دلخواه چاپ می شود، طراحی سررسید اختصاصی به گونه ای است که تمامی صفحات آن انتخابی و با لوگو و اطلاعات شرکت یا برند شما طراحی شده باشد. سررسید های عمومی معمولا دارای یک قطع استاندارد هستند که تنها لت های داخل آن طراحی و تولید می شود و سپس در صحافی درون آن گذاشته می شود، معمولا سررسیدهای اختصاصی زمان بیشتری برای ثبت سفارش نیاز دارند چرا که پروسه ی طراحی آن زمانبر است و پس از آن چاپ و صحافی آن نیز به صورت اختصاصی انجام می پذیرد. زمانی که در روزهای پایانی سال قرار داریم یکی از رسوم مهم ایرانیان اجرا می گردد و آن هدیه دادن به افرادی می باشد که دوست داریم. این رسم زیبا در میان کسب و کارهای مختلف نیز وجود دارد و صاحبین کسب و کارها و برندها نیز قبل از شروع سال جدید هدایای تبلیغاتی خود را به شرکت ها و مجموعه های مرتبط، پرسنلِ خود و عموم مردم ارائه می دهد.
سررسید اروپایی و تقویم نیز یکی از مهمترین هدایای تبلیغاتی می باشد که قبل از شروع سال جدید ارائه می گردد موارد زیادی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی وجود دارد که سررسید یکی از کاربردی ترین آنها می باشد.

دلیل ارائه سررسید به عنوان یک هدیه تبلیغاتی

چاپ سررسید اختصاصی جزءِ هدایای تبلیغاتی پر کاربرد است؛ زیرا بیشتر افراد به سررسید و تقویم برای یادداشت امور روزمره شان نیاز دارند و اگر طراحی و چاپ سررسید اختصاصی انجام پذیرد نام برند تجاری شرکت شما روی آن ثبت می شود که موجب می شود تبلیغات شما هر روز در برابر چشم مخاطبین شما قرار گیرد.
در مورد چاپ سررسید اختصاصی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نظرات متعددی می باشد. بسیاری از ارگانها، شرکت ها و مجموعه ها در هنگام شروع سال جدید حجم انبوهی از سررسید و تقویم را بویژه در حالت چاپ سررسید اختصاصی تهیه کرده و به مشتریان، پرسنل و عموم مردم ارائه می دهند زیرا کاربرد استفاده از تقویم و سررسید قابل انکار شدن و یا حذف نمی باشد و برای برنامه ریزی، مدیریت زمان و حتی نت برداری از کاربردیترین ابزار می باشد.
اما بهترین کار اینست که تقویم هایی که توسط مجموعه شما ارائه می شوند دارای کیفیت بالا باشند و بصورت اختصاصی برای برند شما چاپ گردند؛ و در اینصورت تبلیغات شما می تواند در تمام صفحات آن قرار گیرید.

زمان مناسب برای چاپ سررسید چه وقت است؟

بهترین زمان برای طراحی و چاپ سررسید در اواخر پاییز سال قبل می باشد؛ تا مراحل طراحی و چاپ سررسید وتقویم سال جدید آغاز و در زمان مناسب آماده گردد.
هرچه سفارش خود را دیرتر اعلام نمائید ممکن است با ترافیک کاری قبل از شروع سال جدید مواجه شوید که این موضوع برای کیفیت طراحی سررسید و سالنامه و چاپ سررسید شما مفید نمی باشد.

زمانی که برای چاپ سررسید لازم است چقدر است؟

زمان تولید سررسید به دو عامل بستگی دارد یکی از این موارد سطح اختصاصی طراحی و چاپ سررسید و دوم زمان سفارش سررسید می باشد.

چاپ سررسید اختصاصی چرا زمان‌بر می باشد؟

در چاپ سررسید اختصاصی مواردی انجام می شود که هرکدام زمان بر است مثلاً :

  • حک لوگو روی صفحات سررسید که در ظرف چند روز ممکن می باشد.
  • اگر چند برگ کاغذ تبلیغاتی در ابتدا و میان سررسید اضافه گردد اینکار نیز زمانبر می باشد زیرا این چند برگه باید طراحی شوند.
  • طراحی صفحات سررسید
  • طراحی جلد سررسید

بهترین کار که موجب سریع تر آماده شدن سررسید می شود همان سفارش زودتر طراحی و چاپ سررسید است زیرا قبل از شروع سال جدید با پیک کاری برای تهیه هدایای تبلیغاتی مواجه می شوید.

هزینه چاپ سررسید یا تقویم چگونه محاسبه می شود؟

هزینه سررسید با توجه به عواملی مثل کیفیت جنس سررسید و کیفیت طراحی و همچنین تیراژ سفارش شما مرتبط می باشد. سفارش سررسید ارزان ممکن است موجب بی کیفیتی در کار شود، سفارش سررسید بی کیفیت هم موجب هدر رفتن پول شما می شود و حتی ممکن است که برند شما را تحت تأثیر قرار دهد؛ و البته سررسید گران نیز نشان دهنده باکیفیتی آن نمی باشد. زیرا ممکن است عدم داشتن تجربه کافی در این زمینه موجب بی جهت بالا رفتن هزینه های سررسید شود.
به هر حال بهتر است که با یک هزینه ممکن و مناسب با کیفیت ترین سررسید تهیه گردد.

چگونه سررسید با کیفیت را تشخیص دهم؟

کیفیت سررسید به کیفیت مواردی مانند کیفیت جلد و دقت در جلدسازی، کیفیت چاپ و یکدست بودن چاپ، کیفیت صحافی و جلد چسبانی و کیفیت کاغذهای سررسید بستگی دارد که در مجموع کیفیت سررسید را نشان می دهد.
برای اینکه کیفیتِ دوام سررسید را متوجه شوید سررسید را در شرایط سخت قرار دهید و ببینید که چقدر دوام دارد؟ حتی می توانید برای بررسی کیفیت صحافی سررسید، جلد یک سررسید نمونه را جدا کنید و کیفیت صحافی را بررسی نمائید.

چگونه نمونه چاپ شده سررسید تهیه کنم؟

برای جمع آوری اطلاعات در مورد سررسید، بهترین منبع جستجوی شما اینترنت می باشد زیرا تقریباً همه تولیدکنندگان معتبر اطلاعات خود را در اینترنت دارند.
شما می توانید با انجام جستجوی مناسب در نت با مجموعه های که کار طراحی و چاپ سررسید و تقویم را انجام می دهند آشنا شوید؛ مجموعه بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی در طراحی و چاپ، ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ سررسید و تقویمِ مناسب برند شما می باشد.
شما می توانید از اینگونه شرکت ها نمونه کار تهیه کنید.

چاپ سررسید اختصاصی

  • برای چاپ سررسید اختصاصی برای انتخاب جنس جلد دقت لازم به عمل آید و سعی کنید که متفاوت و خاص باشد. تا تمایز مجموعه شما از سایر مجموعه ها مشخص گردد؛ بهتر است رنگ جلد به نوعی تداعی کنندۀ رنگ سازمانی مجموعۀ شما باشد.
  • صفحات سررسید از جنس تحریر است که می تواند سفید و یا کرم باشد و با توجه به سلیقه شما انتخاب می شود؛ باید بگوییم که امروزه رنگ کرم طرفداران بیشتری پیدا کرده است زیرا انعکاس نور در آن کمتر است موجب خستگی کمتر چشم نیز می گردد؛ و البته هزینه آن نیز بیشتر می باشد.
  • در برخی از چاپ سررسید و تقویم، برای جنس صفحات آن از کاغذ گلاسه با گرماژهای پایین تر استفاده می شود؛ که چاپ این نوع سررسید اختصاصی نیز خیلی کمتر و در شرایط ویژه ای صورت می گیرد.
  • برای اختصاصی کردن جلد سررسید می توان لوگو و نام تجاری آن مجموعه، روی جلد تقویم و یا سررسید داغی شود (جنس ترمو برای جلد سررسید وقتی داغی می شود تغییر رنگ می دهد) و یا طلاکوب و نقره کوب گردد.
  • در طراحی و چاپ سررسید و تقویم اختصاصی قبل از شروع صفحات تقویم دار چند صفحه گلاسه برای تبلیغات و قرار دادن تصاویر، مناظر زیبا و یکسری اطلاعات خاص در مورد مجموعه ای که اقدام به چاپ سررسید نموده، قرار می گیرد. استفاده از این صفحات برای تبلیغات شرکت می تواند بسیار مؤثر باشد و هر مجموعه باید بتواند استفاده بهینه از صفحات را ببرد و پیام خود را منتشر نماید. البته نمونه هایی از این صفحات می تواند در میان صفحات تقویم دار قرار بگیرد. ماکزیمم تعدادی که از این برگه های گلاسه تبلیغاتی در چاپ سررسید اختصاصی اضافه می گردد 32 تا می باشد.
  • در روی صفحات تقویم اختصاصی لوگوی هر برند و کسب و کار قرار می گیرد.
  • در چاپ سررسید اختصاصی بهتر است که مسیرهای ارتباطی نیز عنوان گردد.

تبلیغات در چاپ سررسید اختصاصی

-تبلیغات در چاپ سررسید اختصاصی می تواند که به شکل معرفی یک محصول باشد.
-تبلیغات در چاپ سررسید اختصاصی نیز همچنین می تواند نشان دهنده یک نمای جزئی از آن مجموعه باشد.
-تبلیغات همچنین می تواند اثر آن محصول تولید شده در زندگی افراد را معرفی نماید.
-تبلیغات می تواند بصورت نمایش دادن حس خوب بعد از مصرف محصولات تولید شده در آن مجموعه باشد.
-تبلیغات می تواند شعار تبلیغاتی آن مجموعه باشد که ممکن است در کنار یک طرح گرافیکی معرفی گردد.
-برای تهیه طرح های گرافیکی در تبلیغات باید از عکس های بسیار با کیفیت استفاده شود تا تأثیر مثبت خود را بگذارد.

انواع قطع سررسید

قطع در واقع همان اندازه سررسید می باشد. برای چاپ سررسید قطع های متنوع و البته با کاربردهای خاص خودشان را داریم:

  • قطع رحلی
  • قطع وزیری
  • قطع رقعی
  • قطع خشتی
  • قطع اروپایی
  • قطع پالتویی
  • قطع جیبی

که با توجه به کاربردشان قطع وزیری، اروپایی و پالتویی بیشترین استفاده را دارد؛ سررسید های اروپایی، پالتویی و جیبی قابل حمل می باشد.

انواع جلد سررسید

جلد سررسید همانطور که گفته شد دارای اهمیت زیاد است و می تواند دارای جنس های زیر باشد:

سررسید با جلد سلفون

این نوع جلد سررسید و تقویم زیاد شیک و لاکچری نیست اما حسنی که دارد مقرون به صرفه بودن آن است.
برای تولید جلد سلفونی، طراحی و چاپ بر روی صفحه کاغذ انجام و سپس روی مقوا چسبانده می شود؛ و در انتها روکش سلفونی روی آن قرار می گیرد.
از دیگر مزایای جلد سلفونی برای سررسید و تقویم اینست که قابلیت ایجاد طرح های مختلف بر روی جلد آن ممکن است.

سررسید با جلد گالینگور

مورد استفاده این جلد برای سررسید و تقویم‌های قطور است. گالینگور همان جلد سخت می باشد که از ترکیب پارچه با مقواهای ضخیم و یا کاغذهای چند لایه تهیه می گردد.

سررسید با جلد جیر و اشبالت

جیر و اشبالت دارای تفاوت کمی با یکدیگر هستند؛ اما در هر دو پوششی از پرز روی سطح تقویم و سررسید قرار می گیرد.

سررسید با جلد ترمو

جلد ترمو نوعی چرم مصنوعی است که نازک تر و از کیفیت بالاتر برخوردار می باشد. جنس ترمو در قسمت هایی که حرارت می بیند تغییر رنگ و جلوه ای خاص پیدا می کند که به همین دلیل با نام سررسید نفیس خوانده می شود.

سررسید با جلد چرم طبیعی

این نوع جلد دارای قیمت بالا است اما به دلیل زیبایی که چرم دارد کاربرد خود را حفظ کرده است؛ و در بیشتر سفارشات نفیس استفاده می شود.

سررسید با جلد چرم مصنوعی

چرم مصنوعی همانطور که از نام آن مشخص است دارای شباهت زیاد با چرم طبیعی می باشد اما دارای قیمت مناسب تری نسبت به چرم طبیعی است. چرم های مصنوعی دارای تنوع رنگ بالا هستند و نسبت به جنس های دیگر جلد سررسید قیمت بالاتری دارد و فقط جلد چرمِ طبیعی قیمت بیشتر دارد.

انواع صحافیِ چاپ سررسید

صحافی چسبی : در صحافی چسبی باید کاغذ را بصورت دسته ای در کنار هم قرار داد و سپس آنها با استفاده از چسب به یکدیگر متصل نمود. این صحافی پیشنهاد نمی شود زیرا کیفیت مناسبی ندارد، اما اگر بودجه کمی برای اینکار در اختیار دارید می توانید این روش را امتحان کنید.

صحافی فنری : در این نوع صحافی سررسید، یک فنر تکی یا دوبل از میان کاغذهای پانچ گردیده رد می شود و اینگونه آنها را به هم متصل می نماید.

صحافی کلاسوری : باید بگوییم که انتخاب سررسید کلاسوری می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما گردد زیرا در سررسید کلاسوری برگه های سررسید هر سال تعویض و برگه جدید گذاشته می شود که این موجب می گردد از این جلد سررسید برای سال های متوالی استفاده شود.
سررسید کلاسوری، شبیه سررسید فنری است اما در سررسید کلاسوری فنر یک ضامن دارد که می تواند برگه های آن را کم و زیاد کرد و یا در هر قسمت که مورد نیاز است برگه را اضافه نمود.

صحافی دوخت : در این نوع صحافی برای بالا رفتن کیفیت صحافی سررسید، ابتدا برگه های سررسید بصورت دسته ای بهم دوخته می شوند و سپس بوسیله چسب به یکدیگر متصل می گردند.

جنس کاغذ در چاپ سررسید

در بالا عنوان کردیم که می توان چاپ سررسید را با کاغذ و گرماژهای متنوع انجام داد؛ در بیشتر موارد برای چاپ سررسید از کاغذهای تحریر استفاده می شود اما در سررسیدهای نفیس از کاغذ گلاسه نیز ممکن است استفاده شود.

آستر بدرقه در چاپ سررسید

آستر بدرقه اولین و آخرین برگه ای است که در سررسید صفحات را به جلد سررسید متصل می نماید. در چاپ سررسید اختصاصی این برگه می تواند که در جهت تبلیغات آن مجموعه طراحی شود.
جنس آستر بدرقه دارای اهمیت است زیرا زمانی که تقویم را باز می کنیم ممکن است که وزن بیشتر جلد روی آستر بدرقه قرار گیرد، بنابراین باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند دوام آورد.

تزئینات سررسید

از مواردی که برای جلوه بیشتر به تقویم و یا سررسید اضافه می شود عبارتند از روبان، تنظیف، شیرازه، کش و پلاک که روی هر کدام از اینها برای تبلیغات می توان عنوان و نام تجاری را ثبت نمود.

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟