تابلو روان یا همان تابلو ال‌ای دی یک نوع تابلو است که از تکنولوژی نورپردازی ال‌ای دی برای نمایش تصاویر و طرح‌ها استفاده می‌کند. این تابلوها به دلیل قابلیت تنوع بالا در نمایش رنگ‌ها، حرکت‌ها و حتی تغییر رنگ در طول زمان، جلب توجه و خلق اثرات ویژه در محیط‌های مختلف شهری، تجاری یا هنری محبوبیت دارند. نور صفحه ال‌ای دی به طور یکنواخت پخش می‌شود و به هنرمندان و تبلیغات‌کنندگان امکان می‌دهد تا ایده‌ها و پیام‌های خود را به شکل بسیار جذاب و متفاوتی به مخاطبان منتقل کنند.

تکنولوژی ال‌ای دی در تابلو روان به این امکان دست می‌دهد که در هر لحظه تصاویر مختلفی نمایش داده شوند و از تغییرات دینامیک برخوردار باشند. این امکانات باعث می‌شود که این تابلوها به شکل مناسبی در فضاهای تبلیغاتی، مراکز خرید، رستوران‌ها و حتی در هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار گیرند. با کنترل آسان تنظیمات نوری و تصاویر از راه دور، این تابلوها به عنوان یک روش مدرن و جذاب برای جلب توجه و ارتقاء تجربه مخاطبان در مکان‌های عمومی شناخته می‌شوند.

با توجه به قابلیت‌های پویا و تعاملی تابلو ال‌ای دی، این فراگیری در فضای هنری و تبلیغات به یک ابزار نوین تبدیل شده است که به اثربخشی و جلب توجه بالا در میان مخاطبان مشهور است.

مراحل ساخت تابلو های روان

تابلو های روان یا همان تابلو ال ای دی در سایزها و رنگهای مختلف و با درخواست مشتری قابل ساخت واجرا هستند .

با توجه به اندازه  ماژول های تابلو روان متراژ تابلو بصورت حدودی توسط مشتری اعلام و با توجه به استاندارد ماژول تابلو روان که 32 * 16 سانتی متر میباشد اندازه اصلی محاسبه وفریم تابلو روان ساخته  میشود.

تابلو ال ای دی روان (5)_2544 (1)

پس از ساخت فریم تابلو روان مرحله مونتاژ قطعات که در کلیه تابلو ها بصورت یکسان میباشد انجام میشود.

در این مرحله ماژول ها را در جای تعیین شده قرار داده و پیچ های که پشت ماژول تعبیه شده اند را به فریم میبندیم.

تابلو-ال-ای-دی-روان-(2)_3395 (1)

پس از این مرحله سیم کشی و اتصال پاور سوییچینگ ها به فریم انجام میشود.

تعداد پاور سوییچینگ با توجه به تعداد و رنگ ماژولها تعیین میشود که معمولا در تابلو های تک رنگ به ازای هر 8 ماژول یک پاور سوییچینگ 40 آمپر5ولت  در نظر گرفته میشود این محاسبه توسط متخصصین مجموعه بانی چاپ  وبصورت تقریبی در نظر گرفته شده و با تغییرات و شرایط آب وهوا این تناسب قابل تغییر است.

 

سیستم برق کشی وبرق رسانی تابلو یکی از مهمترین بخش های مونتاژ تابلو روان میباشد به همین خاطر توصیه میشود این مرحله توسط افراد متخصص انجام شود شاید در ظاهرتابلو مونتاژ شده توسط افراد بدون تخصص  روشن شود اما به مرور زمان به خاطر در نظر نگرفتن نکات فنی وتخصصی ،تابلو به مشکل خورده و  صدمات ناشی به مجموعه و تابلو جبران ناپذیر وبسیار خطر ناک باشد.

یکی از نکات بسیار مهم تغذیه مجزا و یا نهایتا دو ماژول با سیم های استاندارد به پاور سویچینگ میباشد این امر باعث میشود که حتی در بلند مدت هیچ فشاری به سیم کشی نیامده وتابلو بدون هیچ مشکلی کار کند.

انتخاب برد راه انداز یا همان مادر برد دستگاه با توجه به خواسته مشتری و طول و عرض تابلو تعیین میگردد.

در پایان پس از مونتاژ کامل دستگاه و تست اولیه نوبت به طراحی و اماده کردن برنامه و ارسال آن  به تابلو میباشد.

نرم افزارهای گونگونی برای نوشتن متن و راه اندازی تابلو های روان استفاده میشود که بسته به سال تولید وکارخانه سازنده مادربرد ،نرم افزار انتخاب میشود.

نرم افزارهای

Hd 2010

Hd2013

Hd2020

نرم افزارهای مربوط به شرکت هویدو میباشند همانطور که از اسمشان پیداست هر ورژن با سال تولید تغییر میکند.

امروزه شرکت های ایرانی نیز در رقابت با کشورهای سازنده مادر بردهای متنوع با قیمت های بسیار پایین تولید کردند.

جهت خرید و سفارش انواع هارد باکس کلیک نمایید.

جهت خرید و سفارش چاپ کاتالوگ کلیک نمایید.

جهت خرید و سفارش تابلو لایت باکس کلیک نمایید.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست