ایجاد یک کارت ویزیت، فرآیندی جذاب و خلاقانه است که می‌تواند شما را به دیگران معرفی کند. این فرآیند معمولاً از چند مرحله پیاپی تشکیل شده است. اولین مرحله اغلب به تعیین هدف و اهداف کارت ویزیت مربوط می‌شود. به عبارت ساده، شما باید بدانید که می‌خواهید با این کارت چه پیامی منتقل کنید و چه اطلاعاتی در آن قرار دهید.

مرحله دوم ایجاد کارت ویزیت، طراحی و گرافیک آن است. در این مرحله، شما می‌توانید از ایده‌ها و الهام‌بخش‌های خود برای طراحی یک کارت جذاب و خاص استفاده کنید. می‌توانید از نمادها، تصاویر، رنگ‌ها و قلم‌های متنوع برای ایجادیک ظاهر منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید.

در مرحله نهایی، پس از طراحی کارت ویزیت، آن را چاپ می‌کنیم. می‌توانید از خدمات چاپگرها یا دستگاه‌های چاپ مدرن برای تولید کارت‌های ویزیت خود استفاده کنید. حتماً اطمینان حاصل کنید که انتخاب کاغذ و جوهر چاپ با کیفیت باشد تا کارت ویزیت شما به شکلی حرفه‌ای و دوام‌آور به دست بیاید. این مراحل به شما کمک می‌کنند تا یک کارت ویزیت خاص و جلب‌کننده ایجاد کرده و در ارتباطات تان با دیگران موثرتر باشید.

اهمیت کارت ویزیت

امروزه از مهمترین کاربردهای کارت ویزیت اطلاع رسانی بصورت آرشیو می باشد، این بدین معنا است که کارت ویزیت نباید برای شما مانند آگهی تلویزیونی برای محصولی عمل نماید و برای معرفی خدمات شما استفاده گردد؛ بلکه این کارت ویزیت‌ها موجب می شوند که اطلاعات شما اعم از نام شرکت، نشانی و راه های ارتباطی و مختصری از  خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید در اختیار مشتری قرار بگیرد.
البته برخی از افراد کارت ویزیت خود را با یک بروشور تبلیغاتی اشتباه گرفته اند و کلیه خدمات و محصولات یک شرکت را از ابتدا و سیر تا پیاز به مشتری خود اعلام می کنند؛ در صورتی که این کار اشتباه می باشد و باید اطلاعات اضافی را بگذارید برای زمانی که مشتری تماس می گیرد.
در خیلی از مواقع کارت ویزیت توسط شما و یا نزدیکان‌تان به افراد دیگر ارائه می شود، و این پیش زمینه آشنایی تاثیر بالایی می تواند بر عملکرد کارت ویزیت داشته باشد.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

سایز کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت‌ از مهمترین نکته‌های مهم سایز کارت ویزیت می باشد. بطور مثال در کارت ویزیت های سلفون مات و یا براق معمولاً سایز کارت ویزیت 4.8 در 8.5 سانتی متر می باشد. و از هر طرف حدوداً 3 میلی متر برای احتیاط که نوشته ها و علائم زیر برش نرود حاشیه امن قرار داده می شود، در بیشتر مواقع برای کارت ویزیت‌ سلفون مات و براق نوع دورگرد استفاده می شود.
سایز دیگری که برای کارت ویزیت استفاده می شود سایز 9 در6 سانتی متر می باشد. در این نوع کارت ویزیت از حاشیه 5 میلی متر به عنوان حاشیه امن استفاده می شود.
از دیگر سایزهای متنوع برای کارت ویزیت، کارت ویزیت مربع با سایز 5.5 در 5.5 سانتی متر می باشد.

رزولوشن کارت ویزیت

رزولوشنی که در طراحی کارت ویزیت انتخاب می شود 300 DPI  یا پیکسل در اینچ می باشد. اگر رزولوشن کمتر انتخاب شود کیفیت کار صدمه می بیند و بالاتر هم نیز تأثیری بر روی کارت ویزیت نخواهد داشت.

در طراحی کارت ویزیت از مود CMYK استفاده می شود، زیرا استفاده از مود RGB موجب می شود که رنگ‌های انتخابی شما در چاپ بسیار متفاوت گردد. RGB رنگ نور و مانیتور است.

انواع چاپ کارت ویزیت

  1. چاپ افست

    می توان گفت که افست معمول ترین روش چاپ در ایران می باشد، و این نوع چاپ به دلیل داشتن سابقه طولانی در ایران دارد دارای تجربه زیاد گردیده است و تبدیل به یکی از بهترین و ارزان ترین روش‌های چاپ شده است.
    چاپ افست با ترکیب چهار رنگ زیر به دست می آید.
    رنگ آبی (C)
    ارغوانی (M)
    زرد (Y)
    سیاه (K)
    برای چاپ افست باید از تیراژ بالا استفاده کرد که این تیراژ معمولاً هزار نسخه است.
  2. چاپ دیجیتال

    زمانی هست که شما احتیاج به کارت ویزیت فوری دارید و برای طراحی و چاپ کارت ویزیت خود بسیارعجله دارید بطور مثال نزدیک نمایشگاه‌ها هستید و می خواهید خیلی سریع کارت ویزیت خود را دریافت کنید تا در زمان مناسب بتوانید از آنها استفاده کرده و به مشتریان ارائه دهید. از طرفی نیز برای تهیه کارت ویزیت کمی سهل انگاری کرده و فرصت را از دست داده اید و در این شرایط تنها را شما استفاده از طراحی کارت ویزیت فوری می باشد.
    شما می توانید با شرکت بانی چاپ تماس گرفته و برای طراحی کارت ویزیت فوری اقدام نمایید.
    برای چاپ کارت ویزیت فوری نیز از چاپ دیجیتال استفاده می شود، چیزی که اتفاق می افتد اینست که ماده اثر گذار روی کاغذ که پودر رنگی می باشد در اثر حرارت به صورت لایه های رنگ روی کاغذ می نشیند.
    بزرگترین مزیت بالا در استفاده از این نوع چاپ سرعت بسیار بالا و در حد ساعت در چاپ می باشد.
    از دیگر موارد مزیت های آن تیراژ دلخواه در چاپ است که برای تیراژهای پایین هم امکان پذیر می باشد. البته ناگفته نماند که هزینه چاپ کارت ویزیت فوری با روش چاپ دیجیتال و تیراژ بالا خیلی بیشتر از چاپ افست خواهد بود به همین دلیل برای تهیه کارت ویزیت با تیراژ بالا از چاپ افست بیشتر استفاده می شود.

انواع طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت ها با توجه به فعالیت‌های یک شرکت طراحی می شود مثلاً برای کسب و کارهایی که مخصوص کودکان می باشد بهتر است از کارت ویزیت های فانتزی و با رنگ‌بندی شاد استفاده شود.
در کارهای جدی و لوکس نیز باید به همان شیوه از طراحی‌های ویژه استفاده کرد. مانند کارت ویزیت سلفون مات مخملی که کارت ویزیت بسیار زیبا و لوکسی می باشد.
در کل در طراحی کارت ویزیت‌ باید استانداردهای نوشتاری از این بابت که لوگو و نام شرکت و مختصری از فعالیت شرکت  
و همچنین راه‌های ارتباطی شرکت آورده شود.

نوع مقوا برای کارت ویزیت

کارت ویزیت با توجه به نوع کاربردی که دارند در کاغذهای مختلف چاپ می شوند؛ و متدوال ترین انواع مقوای کارت ویزیت‌ها به شرح زیر است:

  1. مقوای کارتی
    عموماً برای کارت ویزیت این جنس خیلی مناسب نمی باشد مگر برای صرفه جویی در هزینه‌ها استفاده شود.
  2. مقوای گلاسه
    قیمت این نوع مقوا نسبت به سایر مقواها پایین‌تر می باشد، و ضخامت مقوا گلاسه نیز متفاوت است.
  3. مقوا با روکش ورنی براق و یا مات
    روکش ورنی جدای از اینکه موجب افزایش جلوه و زیبایی کار می شود و از طرفی استحکام و ماندگاری کار شما را افزایش می دهد. اما نکته منفی آن اینست که دیگر امکان نوشتن روی این کارت ویزیت وجود ندارد، بنابراین در نظر بگیرید که برای کارت ویزیت پزشکان این جنس مقوا کاربرد ندارد، چرا که امکان درج وقت بیمار پشت آن وجود ندارد.
  4. مقوای بافت‌دار یا کتان

این نوع مقوا برای کارت ویزیت هم دارای وزن سبک و هم دارای استحکام و زیبایی می باشد. از طرفی قابلیت انعطاف دارد و هنگام خم شدن نمی شکند و همچنین امکان نوشتن روی آن وجود دارد.
به دلیل کیفیت بالایی که این نوع کارت ویزیت دارد دارای قیمت بیشتر می باشد.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست