پوستر سقفی، نوعی پوستر است که با بهره‌گیری از تکنولوژی سه بعدی، ابعاد عمقی و واقعیت بیشتری را به تصاویر القا می‌کند. این نوع پوسترها با استفاده از افکت‌ها و ترکیب تصاویر، به نظر می‌آیند که از سطح پوستر بیرون آمده و چند بعدی هستند. کاربرد اصلی این نوع پوسترها در تزیین فضاهای داخلی و افکت‌های ویژه است. وقتی اسم پوستر سقفی را می شنویم ناخودآگاه یاد دوران رنسانس و نقاشی های سقفی میکل آنژ بر روی سقف کلیسای سیستین می افتین، باید بگویم ایده ی رنگ نمودن سقف و دیزاین سقف از دوران طلایی رنسانس و با پایه گذاری میکل آنژ معروف گردید. و سقف هی مزین شده را تبدیل به یکی از اجزای دکوراسیون لوکس و شاهانه نمود، امروزه با اقتباس از این اتفاق لوکس رستوران های کلاسیک ایتالیایی برای داشتن فضایی رنسانسی از این ایده استفاده می نمایند و سقف های خود را مزین به رنگ و حتی پوستر سقفی خواهند کرد.

انواع طرح پوستر سقفی

وقتی اسم پوستر سقفی را می شنویم ناخودآگاه یاد دوران رنسانس و نقاشی های سقفی میکل آنژ بر روی سقف کلیسای سیستین می افتین، باید بگویم ایده ی رنگ نمودن سقف و دیزاین سقف از دوران طلایی رنسانس و با پایه گذاری میکل آنژ معروف گردید. و سقف هی مزین شده را تبدیل به یکی از اجزای دکوراسیون لوکس و شاهانه نمود، امروزه با اقتباس از این اتفاق لوکس رستوران های کلاسیک ایتالیایی برای داشتن فضایی رنسانسی از این ایده استفاده می نمایند و سقف های خود را مزین به رنگ و حتی پوستر سقفی خواهند کرد.

پوستر سقفی

حتماً شما هم تا به حال به فروشگاه ها ، کلینیک ها و مکان هایی جذب شده اید که دکوراسیون آنها چشم گیر است، موسیقی می گذارند و سعی دارند تمام حواس پنج گانه مشتریان را به سوی خود جلب کنند ، جذب کردن مشتری از طریق حس دیداری یکی از روش های افزایش فروش است ، به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها سعی دارند فضای فروشگاه و یا محل کار خود را با استفاده از برجسته سازی و جلب توجه مشتری، فروش خود را افزایش دهند.

کاربردهای پوسترهای سقفی سه بعدی:

تزیین داخلی فضاها: این پوسترها به عنوان یک ابزار تزیینی متفاوت می‌توانند در داخل منازل، دفاتر کار، فضاهای تجاری و حتی فضاهای عمومی برای ایجاد جلب توجه و فضاهای منحصر به فرد استفاده شوند.

استفاده در ایونت‌ها و نمایشگاه‌ها: پوسترهای سه بعدی سقفی معمولاً در ایونت‌ها، نمایشگاه‌ها و فضاهایی که نیاز به جذابیت بیشتر دارند، استفاده می‌شوند تا تازگی و جلب توجه به این فضاها افزوده شود.

محل‌های تفریحی و هتل‌ها: در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و سایر محل‌های تفریحی نیز این نوع پوسترها می‌توانند به عنوان یک عنصر تزیینی متفاوت و جذاب مورد استفاده قرار گیرند.

تبلیغات خارجی: در تبلیغات و اطلاع‌رسانی خارجی نیز می‌توان از پوسترهای سه بعدی برای جلب توجه و تبلیغات مؤثر استفاده کرد.

پوسترهای سقفی سه بعدی با ایجاد ابعاد عمقی و واقعیت بیشتر، توانسته‌اند تا حد زیادی تجربه تماشا و تزیین را برای مخاطبین تحول دهند و به عنوان یک ابزار تزیینی هوشمندانه و جذاب در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی محبوبیت پیدا کنند.

یکی از راه های برجسته سازی و جلب توجه مشتری دکوراسیون مناسب است اگر فضای کلینیک، هتل، آرایشگاه، باشگاه های ورزشی و فروشگاه های ما از نظر بصری جالب توجه باشد می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش ما داشته باشد، در محیط های مسکونی نیز دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که می تواند روی خلق و خوی ما تاثیر بگذارد ، همان طور که شما هم شاید شاهد آن بوده اید یک خانه کوچک با دکوراسیون داخلی زیبا بسیار دلنشین تر و دنج تر از خانه ای بزرگ با دکوراسیونی نامناسب است. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد استفاده از پوسترسقفی در محل کار می تواند باعث جذب مشتری از طریق حس بینایی و همچنین استفاده از آن در منزل باعث ایجاد تنوع و همچنین دکوراسیون زیبا می شود.

پوستر سقفی

همان طور که در مقاله های پیشین نیز به آن اشاره کردیم انتخاب رنگ و طرح پوستر دیواری از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع در مورد پوستر سقفی نیز صدق می کند، با استفاده از طرح و رنگ های متنوع سقف شما می تواند بلندتر یا کوتاه تر به نظر برسد. این موضوع که چه طرحی برای سقف مناسب است بستگی به فضایی دارد که شما قصد نصب پوستردیواری را دارید ، همان طور که مطلع هستید پوستردیواری ها با در نظر گرفتن نیازهای تمام اقشار جامعه و همچنین فضاهای اداری، مسکونی، هتل ها ومکان های دیگر طراحی شده اند که تمام افراد در هر صنفی بتوانند از آنها بهره ببرند.

پوستر دیواری

پوستر سقفی مناسب برای فضاهای مسکونی می تواند با توجه به دکوراسیون، رنگ و هارمونی اسباب خانه و همچنین سلیقه شخصی متفاوت باشد ، شما می توانید بنا به نیاز خود از طرح های کلاسیک، مینیمال ، گچ بری و سه بعدی برای محیط های مسکونی استفاده کنید. طرح های کلاسیک که معمولاً طرح های شلوغی هستند و آثار نقاشان اروپایی قرن 21 است ، مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک و یا اگر هوشمندانه انتخاب شود مناسب دکوراسیون های مدرن نیز می باشد، همچنین طرح های منییمال،کهکشانی و سه بعدی را می توانید برای پذیرایی و یا اتاق خواب استفاده کنید. با توجه به اینکه طرح های سه بعدی با ایجاد خطای دید به فضا عمق می دهد، سقف شما را بلندتر نشان می دهد. پوستر سقفی که مناسب برای فضاهای اداری است می تواند از طرح های سه بعدی و مدرن باشد، انتخاب رنگ برای این فضا بسیار مهم است اگر فضای اداری شما نورگیر نیست انتخاب رنگ های تیره می تواند فضا را تاریک و دلگیر کند که این مورد برای فضاهای اداری مناسب نیست ، توصیه ما این است که در فضاهای اداری حتی المقدور از رنگ های روشن برای پوسترهای سقفی استفاده کنید. البته اگر محل کار شما متراژ بالایی دارد و نورگیر است می توانید از رنگ های خنثی مثل طوسی ، مشکی، سورمه ای نیز بهره ببرید که فضای شیک و مدرنی را برای شما به وجود می آورد.

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن