چاپ تابلو بوم نقاشی یک فرآیند هنری است که به ‌وسیله‌ی تکنولوژی چاپ دیجیتال انجام می‌شود. در این فرآیند، طرح‌ها و نقاشی‌های اصلی که توسط هنرمندان خلق شده‌اند، به صورت دیجیتالی تبدیل و سپس بر روی کنواس یا تابلو بوم چاپ می‌شوند. این تکنیک امکان انتقال هنر و زیبایی اثر نقاشی به فضاهای مختلف را فراهم می‌کند. قطعاً نصب تابلو در جایی مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن یک فضای زیبا و دل‌نشین است. در این راستا، چاپ تابلو روی بوم یکی از متداول‌ترین‌هاست؛ که در آن نقاشی یا اثر هنری روی پارچه کنواس چاپ می‌شود. این نوع کار باعث می‌شود هر تصویری مانند یک نقاشی رنگ روغن به نظر برسد. بعد از چاپ تابلو کنواس نیز می‌توان بر اساس دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر، یک قاب مناسب به کار اضافه کرد.

چاپ تابلو بوم نقاشی به عنوان یک روش مدرن و موثر برای تزیین داخلی فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این تکنیک، تصاویر هنری با جزئیات دقیق، رنگ‌های زنده و عمق هنری به تماشاگران ارائه می‌شوند، همچنین امکان انتخاب طرح‌های مورد علاقه و انتقال احساسات و مفاهیم مختلف از جمله آرامش، شادی یا غم به فضاها فراهم می‌شود.

چاپ تابلو بوم نقاشی نه تنها به عنوان یک اثر هنری مورد ارزش تشویق و تماشا، بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو و زینتی در فضاهای مختلف از جمله خانه، اداره، رستوران‌ها و فضاهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به این مکان‌ها ببخشد.

قطعاً نصب تابلو در جایی مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن یک فضای زیبا و دل‌نشین است. در این راستا، چاپ تابلو روی بوم یکی از متداول‌ترین‌هاست؛ که در آن نقاشی یا اثر هنری روی پارچه کنواس چاپ می‌شود. این نوع کار باعث می‌شود هر تصویری مانند یک نقاشی رنگ روغن به نظر برسد. بعد از چاپ تابلو کنواس نیز می‌توان بر اساس دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر، یک قاب مناسب به کار اضافه کرد.

آشنایی با تابلو کنواس

جنس پارچه بوم که با نام کنواس شناخته می‌شود، از پنبه و کتان خالص با بافت درشت و پراکنده است که بعد از برش به اندازه‌های مورد نظر، روی یک چارچوب یا فریم چوبی قرار می‌گیرد. پارچه کنواس باید به درستی کشیده شده و از پشت قاب چوبی منگنه شود. قابل ذکر است که این کار واقعاً نیاز به مهارت، دقت و تجربه بالایی دارد.

کلاف

با توجه به این که بوم‌ها دارای کلافی با لبه‌های متفاوت هستند، با نام‌هایی از قبیل کلاف پهن یا نازک نیز شناخته می‌شوند. بنابراین در زمان سفارش چاپ بوم کنواس باید به این نکته توجه داشت که تابلویی با لبه‌های سفید مناسب‌تر است یا طرح‌دار؟ که در حالت دوم، باید چیزی حدود 5 سانت به طرح یا اثر اضافه کرد تا به خوبی روی لبه‌های بوم بنشیند. به طور کلی، برای کارهای سایز بزرگ بهتر است از کلاف‌های پهن استفاده شود که دوام و ایستادگی خوبی به کار بدهد؛ این درحالی‌است که کارهای کوچک‌تر بر اساس سلیقه قابل اجرا روی هر دو نوع کلاف هستند.

انواع کنواس

نکته دیگری که در مورد چاپ کنواس شایان ذکر است، نوع الیاف پارچه است که می‌تواند طبیعی، نیمه طبیعی و یا مصنوعی باشد. از کنواس طبیعی می‌توان به عنوان باکیفیت‌ترین نوع پارچه بوم با ماندگاری چاپ و ضخامتی بیشتر از دو نوع دیگر یاد کرد؛ کنواس نیمه طبیعی، ضخامت کمتر و کنواس مصنوعی نازک‌ترین حالت پارچه بوم را دارند. چاپ کنواس طبیعی و نیمه طبیعی قابلیت شستشو دارند، درحالی‌که چاپ کنواس مصنوعی ممکن است در هنگام شستشو از بین برود. مزیت چاپ مصنوعی قیمت مناسب آن است درحالی‌که چاپ طبیعی گران‌تر از بقیه می‌باشد. در آخر ذکر این نکته که بافت کنواس طبیعی مات و کنواس مصنوعی براق است، لازم می‌باشد.

قاب‌بندی تابلو بوم

در صورت تمایل می‌توان برای چاپ تابلو بوم یک قاب مناسب در نظر گرفت که در دو حالت امکان اجرا دارد؛ یکی به صورت چسبیده و بدون فاصله بین بوم و قاب، یکی هم به این صورت که تابلو بوم از قاب اصلی با فاصله قرار می‌گیرد. این قاب‌ها را در سه حالت اصلی با رنگ‌های ونگه، سفید و مشکی می‌توان ارائه کرد، در قالب چارچوب‌های ساده و یا شیب‌دار که امکان بازدید همه آن‌ها در سایت وجود دارد.

0 نظر