سفارش تابلو با رنگ دلخواه یک فرآیند ساده و جذاب است که به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تابلوهای خود را بر اساس سلیقه و نیازهای خود سفارشی کنند. ابتدا، مشتریان باید نوع تابلو مورد نظر خود را انتخاب کنند، این می‌تواند برای آثار هنری، سیگنالیزه کردن فضا یا هر هدف دیگری باشد. سپس، آن‌ها می‌توانند ابعاد مورد نیاز تابلو را مشخص کرده و به این ترتیب مطمئن شوند که تابلو به اندازه‌ی مطلوب برای فضای مورد نظرشان مناسب باشد. بعد از این تصمیمات ابتدایی، مرحله‌ی بعدی انتخاب رنگ مطلوب است. به احتمال زیاد شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید رنگ تابلو با رنگ دیگر لوازم استفاده شده در دکوراسیون منزل و یا محل کار شما هماهنگی یا هارمونی داشته باشد ولی این هماهنگی صرفاً به معنی همرنگ بودن آنها با یکدیگر نیست شما می توانید از رنگ هایی که با هم تطابق دارند نیز استفاده کنید و یک تابلو با طرح دلخواه به طور مثال رنگ های نارنجی ، قهوه ای، زرد در یک طیف رنگی قرار دارند که شما می توانید به طور هوشمندانه از این رنگ ها به منظور زیبایی بیشتر استفاده کنید یا خیلی ساده با استفاده از دو رنگ مثل سفید و مشکی و رنگ های مکمل مثل آبی و نارنجی زیبایی بصری فضای مورد نظر خود را افزایش دهید. انتخاب تابلو مناسب با فضا و محیط زندگی شما می تواند اثر زیادی روی زیبایی آن فضا داشته باشد. در تمام مواردی که گفته شد می توانید از رنگ های خنثی مثل طوسی ، خاکستری ، سفید، مشکی و ... بهره ببرید، حتی می توانید برعکس عمل کرده و کل دکوراسیون را رنگ خنثی و از یک رنگ گرم به عنوان دکور استفاده کنید.

در انتخاب رنگ مورد نظر برای تابلو، مشتریان معمولاً چندین گزینه در اختیار دارند. آن‌ها می‌توانند از طیف وسیعی از رنگ‌های استاندارد ارائه شده توسط تولیدکننده یا تامین‌کننده استفاده کنند یا می‌توانند از رنگ‌های سفارشی استفاده کنند تا با رهنمودهای خاص برندسازی یا سلیقه‌های شخصی خود هماهنگ شوند. در هر صورت، مهم است که نیازهای دقیق رنگی به واضحی بیان شود تا مطمئن شویم که محصول نهایی با انتظارات مطابقت داشته باشد. پس از انتخاب رنگ، سفارش می‌تواند ثبت شود و تابلوهای سفارشی بر اساس نیازهای دقیق رنگی ساخته یا رنگ‌آمیزی شوند. این فرآیند اطمینان می‌دهد که مشتریان تابلوهایی را دریافت کنند که نه تنها نیازهای کارکردی خود را برآورده می‌کنند، بلکه با طرح رنگی دلخواه خود هماهنگ هستند.

رنگ و  انتخاب انواع تابلو

انتخاب تابلو مناسب با فضا و محیط زندگی شما می تواند اثر زیادی روی زیبایی آن فضا داشته باشد علاوه بر طرح ، ابعاد و قاب مناسب و رنگ یکی دیگر از ویژگی های مهم انتخاب تابلو است که باید به آن توجه کرد.

به احتمال زیاد شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید رنگ تابلو با رنگ دیگر دکوراسیون ها در منزل هماهنگی داشته باشد ولی این هماهنگی صرفاً به معنی همرنگ بودن آنها با یکدیگر نیست شما می توانید از رنگ هایی که با هم تطابق دارند نیز استفاده کنید به طور مثال رنگ های نارنجی ، قهوه ای، زرد در یک طیف رنگی قرار دارند که شما می توانید به طور هوشمندانه از این رنگ ها به منظور زیبایی بیشتر استفاده کنید یا خیلی ساده با استفاده از دو رنگ مثل سفید و مشکی و رنگ های مکمل مثل آبی و نارنجی زیبایی بصری فضای مورد نظر خود را افزایش دهید. در تمام مواردی که گفته شد می توانید از رنگ های خنثی مثل طوسی ، خاکستری ، سفید، مشکی و ... بهره ببرید، حتی می توانید برعکس عمل کرده و کل دکوراسیون را رنگ خنثی و از یک رنگ گرم به عنوان دکور استفاده کنید.

البته باید این مورد را در نظر بگیریم که اکثر تابلوها یک رنگ نبوده و معمولاً از رنگ های متفاوتی در تابلوها به خصوص در تابلوهایی که تم نقاشی دارند استفاده شده است برای این منظور ما یا باید رنگ قالب تابلو را در نظر بگیریم و مطابق با آن دکوراسیون بچینیم و یا باید با استفاده از تکرار رنگ، رنگی دیگر را که در انواع تابلو وجود دارد به چشم آوریم به طور مثال در نظر بگیرید که در تابلوی شما رنگ قهوه ای قالب است و بیشتر استفاده شده ولی در آن رنگ سورمه ای نیز به کار رفته که زیاد به چشم نمی آید شما یا می توانید با استفاده از تکرار رنگ قالب که همان قهوه ای است دیگر دکوراسیون خود را چیده و فضای زیبایی را داشته باشید و یا می توانید با تکرار رنگ سورمه ای رنگی که در تابلو وجود دارد را به چشم آورید. به شکل زیر توجه کنید.

تابلو

رنگ قالب در تابلو آبی می باشد ولی  رگه هایی مشکی نیز در آن وجود دارد ، در اینجا استفاده کردن از رنگ مشکی باعث شده تا رنگ مشکی داخل تابلو نیز به چشم بیاید.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب رنگ علاقمندی است اگر به رنگ تابلویی علاقمند هستید حتماً آن را تهیه کنید زیرا زیبایی آن هرروز به چشم شما بیشتر می شود.

اگر می خواهیم تابلوی مورد نظر ما حسی را در بیننده ایجاد کند باید با روان شناسی رنگ ها آشنا باشیم زیرا رنگ ها می توانند حس های متفاوتی را به بیننده القا کنند و همچنین رنگ شناسی که مبحث آن بسیار طولانی است می تواند تاثیر بسیار بالایی در انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون داشته باشد. که ما برای نمونه چند رنگ را به صورت خلاصه برای شما توضیح می دهیم.

رنگ قرمز در تابلو

 با دیدن رنگ قرمز حس خشم ، سرعت ، انرژی و نشاط به ما دست می دهد ، فشار خون را بالا می برد و بسیار هیجان انگیز است. این رنگ را می توانید با رنگ سبز که مکمل آن می باشد ترکیب کنید همچنین می توانید از ترکیب رنگ قرمز با رنگ های خنثی دکوراسیون بسیار زیبایی را خلق کنید. 

تابلو

رنگ آبی در تابلو

 آبی حس آرامش را القا می کند و ما را یاد دریا، آسمان و طبیعت می اندازد، همچنین آبی رنگ آگاهی و هوشیاری است. مکمل رنگ آبی، نارنجی می باشد ، با استفاده از این دو رنگ بنا به انتخابی که دارید می توانید فضایی مدرن یا سنتی داشته باشید این ویژگی منحصر به فرد این ترکیب بندی است.

تابلو بوم

رنگ زرد در تابلو دکوراتیو

رنگ زرد می تواند در آموزش بسیار موثر باشد، علت استفاده کردن بیشتر آموزشگاه ها از رنگ زرد به این علت است، علاوه بر آن استفاده و نگاه کردن بیش از حد از رنگ زرد می تواند باعث  اضطراب شود. مکمل رنگ زرد بنفش است که ترکیب بسیار زیبایی را خلق می کند. علاوه بر آن می توانید به جای رنگ زرد از رنگ طلایی استفاده کنید که باعث می شود، دکوراسیون سلطنتی تر به نظر برسد.

تابلو

رنگ صورتی در تابلو دکوراتیو

با دیدن رنگ صورتی احساس آرامش به ما دست می دهد و نشانه عشق خالصانه است. رنگ صورتی را می توان در کنار یکی از رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی،مشکی و ... به کارببرید که هرکدام به صورت مجزا می تواند تاثیر متفاوتی داشته باشند، همچنین رنگ صورتی اگر خنثی باشد می تواند در کنار رنگ های دیگر مثل سبز یا نارنجی قرار بگیرد.

تابلو بوم

رنگ بنفش در تابلو دکوراتیو

رنگ بنفش آرامش بخش است ، این رنگ از ترکیب رنگ آبی و قرمز به  وجود می آید بنابراین می توانیم یکی از این دو رنگ را برای ترکیب با رنگ بنفش در نظر بگیریم و همان طور که پیش تر گفتیم این رنگ می تواند با زرد نیز ترکیب قابل توجهی را به وجود آورد.

تابلو بوم

رنگ سرمه ای در تابلو

رنگ سرمه ای رنگ اعتماد و صمیمیت است و استفاده از آن در دکوراسیون نشانه صداقت ، بشردوستی و فداکاری می باشد رنگ سورمه ای با رنگ های طلایی، زرد، آبی، سفید و ... ترکیبات خاصی را به وجود می آورد. 

تابلو بوم

همان طور که ملاحظه کردید دنیای رنگ ها بسیار مبحث وسیعی است که مطالعه درباره آنها می تواند کمک شایانی به ما بکند.

0 نظر