انواع مختلفی از چاپ‌ها مناسب برای تخته شاسی و ایجاد تصاویر با جلوه‌های خاص و منحصر به فرد می‌باشند. چاپ سیلک یکی از این روش‌هاست که از جوهرهای خاص با قابلیت ایجاد رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق استفاده می‌کند. این فرآیند چاپ، تصاویر را با استفاده از ماتریس‌های نازک و قالب‌های سیلکی به تخته شاسی انتقال می‌دهد که باعث ایجاد تصاویر با بافت و جزئیات فراوان می‌شود. چاپ سیلک به‌ویژه برای تصاویر هنری یا آثار با جزئیات دقیق و خطوط نازک مناسب است. تابلوشاسی می تواند محصولی تزئینی برای دکور و یا محصولی برای تبلیغات کسب و کار ما به کار رود از این رو انتخاب مناسب تابلوشاسی از اهمیت زیادی برخوردار است ما باید برای انتخاب تابلو شاسی موارد مهمی مثل کیفیت، طرح و همچنین جنس مناسب را مد نظر قرار دهیم؛ برای آگاهی بیشتر خوب است بدانید که تخته شاسی ها با ضخامت های متفاوت در بازار عرضه می شوند. یکی از پرکاربردترین انواع تخته شاسی، تخته شاسی با ضخامت هشت میلیمتر است که می تواند دکوراسیون شما را زیبا و شیک کند. یکی دیگر از انواع تخته شاسی، تخته شاسی با ضخامت شانزده میلیمتر می باشد که نسبت به ضخامت هشت میل سنگین تر است و می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد،.

دیگر نوعی از چاپ‌ها که برای تخته شاسی جذاب است، چاپ متالیک است. این فرآیند چاپ از جوهرهای متالیک برای ایجاد تصاویر با افکت‌های براق استفاده می‌کند. تصاویر چاپ متالیک بر روی تخته شاسی به دلیل اینکه نور به خوبی در آنان بازتاب می‌شود، از جلوه‌های جذابی برخوردارند و مخاطب را جذب می‌کنند. این نوع چاپ معمولاً برای آثار هنری و عکس‌هایی که به دنبال ایجاد حس فضایی و متفاوت هستند، توصیه می‌شود.

همچنین، چاپ گلاسه یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای تخته شاسی است. در این روش چاپ، تصاویر با یک لایه گلاسه شفاف پوشانده می‌شوند که باعث درخشش و براقیت آنها می‌شود. این لایه گلاسه به تصاویر یک جلوه لوکس و شفافیت می‌بخشد، که در تصاویر هنری یا تصاویر با رنگ‌های جذاب و زنده بسیار جذاب استفاده می‌شود. چاپ گلاسه علاوه بر زیبایی، به تصاویر حفاظت بیشتری نیز می‌افزاید.

معرفی اجمالی تخته شاسی

تابلوشاسی می تواند محصولی تزئینی برای دکور و یا محصولی برای تبلیغات کسب و کار ما به کار رود از این رو انتخاب مناسب تابلوشاسی از اهمیت زیادی برخوردار است ما باید برای انتخاب تابلو شاسی موارد مهمی مثل کیفیت، طرح و همچنین جنس مناسب را مد نظر قرار دهیم؛ برای آگاهی بیشتر خوب است بدانید که تخته شاسی ها با ضخامت های متفاوت در بازار عرضه می شوند. یکی از پرکاربردترین انواع تخته شاسی، تخته شاسی با ضخامت هشت میلیمتر است که می تواند دکوراسیون شما را زیبا و شیک کند. یکی دیگر از انواع تخته شاسی، تخته شاسی با ضخامت شانزده میلیمتر می باشد که نسبت به ضخامت هشت میل سنگین تر است و می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد، تابلوشاسی با ضخامت سی میلیمتر که نسبت به دو نوع دیگر ضخامت بیشتری دارد نیز موارد استفاده متفاوتی دارد و برای اینکه از سنگینی بیش از حد آن جلوگیری شود  داخل تابلو را خالی می کنند. جنس چوب تخته شاسی نیز از سه نوع ام دی اف  ، فیبر و یا تخته سه لا می باشد. بهترین نوع جنس تخته شاسی که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است تخته شاسی ام دی اف است.

تخته شاسی

ابعاد تابلوشاسی

تنوع در ابعاد تابلوشاسی بسیار بالا است به طوری که شما می توانید با توجه به فضایی که برای قرار دادن تابلوی خود در نظر گرفته اید ابعاد خود را سفارش دهید ، پیشنهاد ما این است که از ابعاد استاندارد برای تخته شاسی خود استفاده کنید زیرا ابعاد غیراستاندارد باعث می شود طرح مورد نظر ما حالت کشیدگی به خود بگیرد و به اصطلاح ناموزون شود ، همچنین باید در نظر داشته باشیم که طرح مورد نظر از چه قاعده ای پیروی می کند برای مثال اگر تابلوی شما شکلی مربع دارد و اضلاع آن با یکدیگر برابر هستند، سفارش یک سایز مستطیل مناسب نیست و همچنین اگر اندازه طرح ما مستطیل است سفارش یک سایز مربع باعث کاسته شدن از طرح شما می شود.

چیدمان تخته شاسی

تخته شاسی ها به صورت افقی و عمودی طراحی می شوند، نحوه چیدمان شاسی ها روی دیوار امری سلیقه ای به شمار می رود ، تخته شاسی ها هم به صورت عمودی و به هم به صورت افقی چاپ می شوند به همین دلیل شما می توانید با قرار دادن تابلوهای افقی و عمودی کنار یکدیگر روی یک دیوار ، دکوراسیون خانه خود را زیبا کنید ، همچنین می توانید از چیدمان های مختلف دیگری نظیر خطی، نامنظم، شبکه ای ، خوشه ای و یا چیدمان تکی استفاده کنید.

مطمئناً یکی از موارد مهم در چاپ کردن عکس ها کیفیت و مقاوم بودن آنها است، که این موضوع به عوامل مختلفی مثل جنس چوب و مهم تر از آن کیفیت عکس بستگی دارد. اگر می خواهیم عکسی با کیفیت روی تابلوشاسی داشته باشیم باید در نظر بگیریم که جنس چوب ما مقاوم باشد و همچنین عکس ما دارای کیفیت بالایی باشد که نتیجه مطلوبی را به ارمغان بیاورد.

برای چاپ روی تخته شاسی می توان از انواع مختلف کاغذها و پارچه ها استفاده کرد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

چاپ سیلک

سیلک یک نوع کاغذ در عکاسی به شمار می رود که چاپ عکس روی آن علاوه بر مقرون به صرفه بودن از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است، به همین علت این نوع چاپ یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین نوع چاپ محسوب می شود.از مزیت های این نوع چاپ این است که رد دست و انگشت ما را به جای نمی گذارد.

چاپ عکس روی پلات لمینت مات و براق : چاپ پلات یکی از انواع چاپ های مناسب برای شاسی محسوب می شود که سازگار با محیط زیست است و کمترین آلودگی را در محیط ایجاد می کند. عمر چاپ پلات بسیار کوتاه است به همین منظور روی آن را بسته به سلیقه مشتری با لمینت مات یا براق پوشش می دهند که دوام و کیفیت تابلو را بالا می برد و از آسیب های محیط جلوگیری می کند به همین علت به این نوع چاپ، چاپ پلات لمینت نیز می گویند.

تابلو شاسی

چاپ کنواس

کنواس یک نوع پارچه می باشد که از آن برای ساخت تابلو بوم نیز استفاده می شود یکی از بارزترین خصوصیات چاپ روی پارچه کنواس این است که رنگ درون آن کاملاً نفوذ می کند که به موجب این مسئله دوام و استحکام تصویر نسبت به سایر انواع چاپ ها در آن بیشتر است.

چاپ کتان

چاپ روی کتان از ضخامت کمتری نسبت به چاپ روی کنواس برخوردار است و همچنین جنس آن پی وی سی می باشد ، بافت جنس کتان و کنواس با یکدیگر متفاوت می باشد و چاپ روی کنواس از مقاومت بیشتری برخوردار است ، به طور کلی این موضوع سلیقه ای هست و برخی افراد بافت کتان را به کنواس ترجیح می دهند.

چاپ لاستر

چاپ لاستر که امروزه کاربرد فراوانی دارد در مقابل آسیب های احتمالی مانند به جای مانند اثر انگشت و خطرات احتمالی مقاوم است ، همچنین این نوع چاپ از آنجایی که هیچ گونه براقیت و انعکاس نوری ندارند بسیار مناسب برای عکس هایی با قالب رنگی تیره هستند و کاملاً مات می باشند. از دیگر مزیت های این چاپ مقرون به صرفه تر بودن آن نسبت به سایر چاپ ها می باشد.

تابلو شاسی

چاپ متالیک

چاپ متالیک یکی از قدیمی ترین و بهترین انواع چاپ عکس محسوب می شود ، به طوری که بیشترعکسهای قدیمی ما از این نوع چاپ هستند ، چاپ متالیک نور را منعکس می کند و براقیت دارد. برای چاپ عکس روی این کاغذها بهتر است از عکسی با کیفیت استفاده کنیم زیرا تصویری با کیفیت پایین در این نوع چاپ به وضوح مشخص است.

چاپ گلاسه

گلاسه یک نوع کاغذ صیقلی و براق است که از آن می توان برای چاپ استفاده کرد برای تصاویری که کیفیت و وضوح تصویر اهمیت بالایی دارد می توان از این نوع چاپ استفاده کرد.

انتخاب نوع چاپ روی تخته شاسی به کاربرد و عوامل مختلفی بستگی دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین نوع تابلوشاسی را تهیه کنید.

0 نظر