چاپ کاتالوگ فوری به تولید سریع کاتالوگ ها با زمان برگشت سریع اشاره دارد که به کسب و کارها اجازه می دهد ابزار بازاریابی را به طور کارآمد ایجاد و توزیع کنند. این فرآیند معمولاً شامل فناوری‌های چاپ دیجیتال است که امکان تولید کاتالوگ‌های با کیفیت بالا را در مدت زمان کوتاهی فراهم می‌کند. ماهیت فوری چاپ کاتالوگ برای مشاغلی که نیاز دارند به روز رسانی به موقع محصولات را انجام دهند و یا تبلیغات یا تغییرات فصلی دارند، بسیار مهم است. این رویکرد به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با تطبیق سریع محتوای کاتالوگ خود برای انعکاس جدیدترین محصولات و پیشنهادات، در بازار پویا چابک بمانند. یکی از مهمترین فاکتورهای داشتن یک تبلیغات چاپی تحویل به موقع و زودهنگام آن است، فرض کنید که شما در نمایشگاهی شرکت کرده اید که به هر دلیلی خیلی دیر فایل چاپی به دست شما رسیده است، به عنوان مثال طراح نتوانسته طراحی را به موقع تحویل دهد یا اینکه برنامه ریزی های شما دچار مشکل شده است، در این اتفاق بهترین گزینه چاپ فوری کاتالوگ است، در این صورت می توانید زودتر از موعد مقرر کاتالوگ خود را دریافت نمایید.

یکی از جنبه های مهم چاپ کاتالوگ فوری مقرون به صرفه بودن آن است. چاپ افست اغلب مستلزم هزینه‌های بالای راه‌اندازی است که باعث می‌شود برای چاپ‌های کوچک یا به‌روزرسانی‌های مکرر عملی نباشد. از سوی دیگر، چاپ کاتالوگ فوری، زمان راه اندازی را کاهش می دهد و امکان چاپ بر اساس تقاضا را فراهم می کند و نیاز به مقادیر زیاد را از بین می برد و ضایعات را کاهش می دهد. این انعطاف‌پذیری به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی با خطوط تولید متنوع یا آن‌هایی که در صنایعی با روندهای سریع در حال تغییر فعالیت می‌کنند سودمند است و آنها را قادر می‌سازد فقط آنچه را که در زمان نیازاست چاپ کنند.

به طور خلاصه، سرعت، مقرون به صرفه بودن و قابلیت های سفارشی سازی چاپ کاتالوگ فوری، آن را به ابزاری ارزشمند برای کسب و کارهایی تبدیل می کند که به دنبال رقابت و پاسخگویی در بازار پرشتاب امروزی هستند.

چاپ فوری کاتالوگ یکی از روش های سریع برای تولید و چاپ کاتالوگ است که به مشتریان این امکان را می دهد که در کوتاهترین زمان به یک کاتالوگ با چاپ دیجیتال دست یابند. یکی از مهمترین فاکتورهای داشتن یک تبلیغات چاپی تحویل به موقع و زودهنگام آن است، فرض کنید که شما در نمایشگاهی شرکت کرده اید که به هر دلیلی خیلی دیر فایل چاپی به دست شما رسیده است، به عنوان مثال طراح نتوانسته طراحی را به موقع تحویل دهد یا اینکه برنامه ریزی های شما دچار مشکل شده است، در این اتفاق بهترین گزینه چاپ کاتالوگ فوری است، در این صورت می توانید زودتر از موعد مقرر کاتالوگ خود را دریافت نمایید. 

اما این محصول چند شرط لازم دارد، شرط اول این است که توقع خودتان را از تعداد بالا پایین آورید به عنوان مثال نمی توانید تعداد 2000 عدد کاتالوگ را در دو روز کاری تحویل بگیرید، شرط دوم این است که برای داشتن یک چاپ کاتالوگ فوری می بایست تعداد صفحات خود را کمتر کنید، مثلا یک کاتالوگ با تعداد صفحات کم خیلی سریعتر چاپ و صحافی می شود تا کاتالوگ با تعداد صفحات زیاد، چرا که پروسه چاپ آن زمانبر است و به تَبع آن برش و صحافی آن نیاز به نیروی کار بیشتر و زمان بیشتری دارد، لذا داشتن یک کاتالوگ کم برگ و با تعداد پایین تر می تواند زمان چاپ و صحافی را پایین آورده و تحویل آن را فوری کند، در صورتی که لازم دارید کاتالوگ چاپی شما دارای تعداد صفحات بالا باشد و کیفیت و تعداد بالایی داشته باشد به ناچار می بایست از گزینه ی چاپ افست کاتالوگ که زمان تحویل استاندارد بین 7 تا 10 روز کاری را دارند انتخاب نمایید، که البته همه چیز بستگی به سلیقه شما و جدول زمانبندی شما دارد.

چاپ کاتالوگ یک روزه کمی توقع زیادی است که بخواهیم دفترچه ای سفارش دهیم که با وجود تعداد برگ های بالا یک روزه چاپ شود، پس بهتر است جوانب احتیاط را در نظر گرفته و برای این زمان از کاتالوگ سه لت و دولت استفاده نماییم تا زمان صحافی از کار خروجی کمتر شود، برای داشتن یک کاتالوگ چند لتی می بایست تنها اقدام به خط تا نماییم، این نوع از کاتالوگ ها معمولا به عنوان فولدر برای نگهداری اوراق تبلیغاتی نیز کاربرد دارند و می توانند تبدیل به یک پوشه تبلیغاتی نیز بشوند.

چاپ فوری کاتالوگ

چاپ کاتالوگ فوری را معمولا به چاپ دیجیتال می شناسند، چاپ دیجیتال کاتالوگ می تواند گزینه ی خوبی برای تحویل فوری و به موقع کاتالوگ های شما داشته باشد، اما در نظر بگیرید که در این نوع از چاپ ممکن است کمی از کیفیت تصویر شما کاسته شود چرا که طبعا چاپ افست گزینه ی با کیفیت تر و تمیز تری برای انواع چاپ است.

چاپ فوری کاتالوگ با سرعت تولید بالا، امکان اصلاح سریع، کاهش هزینه ها به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان را سریعتر جذب کرده و افزایش فروش را بیشتر کند. در زیر به برخی از مزایا و موارد استفاده از چاپ فوری کاتالوگ اشاره می کنیم:

سرعت تولد: با استفاده از فناوری چاپ فوری، می توان در عرض چند ساعت و یا کوتاهتر، کاتالوگ هایی با تعداد مختلف تولید کرد. این به کسب و کارها کمک می کند تا در زمانی کوتاه به کاتالوگ های تازه دسترسی پیدا کنند.

اصلاحات و به روز رسانی فوری و سریع: در صورت نیاز به اصلاح در کاتالوگ این کار را می توان به سریع ترین شکل انجام داد و کاتالوگ های به روز شده را بدون تاخیر چاپ کرد.

کاهش هزینه ها: چاپ فوری کاتالوگ ها به کسب و کارها کمک می کند تا هزینه های مربوط به چاپ، تولید و حمل و نقل را کاهش دهند. 

چاپ کاتالوگ فوری

چاپ کاتالوگ فوری با کیفیت بالا

اینکه یک چاپ فوری داشته باشیم و کیفیت بالا را انتظار داشته باشیم اتفاق بدی نیست چرا که تیم حرفه ای بانی چاپ می تواند رضایت شما را در حالت حداکثری جلب نماید و به گونه ای عمل کند که شما خیلی درگیر افت کیفیت در چاپ فوری نشوید، چرا که این نوع از چاپ با دستگاه های دیجیتال انجام می پذیرد و به طبع دستگاه های پرینتر دیجیتال و پلاتر دیجیتال با وجود کیفیت بسیار بالای چاپ و به روز بودن، باز هم قابل رقابت با دستگاه های چهاررنگ افست نمی باشند، پس در قدم اول شما می بایست متوجه نوع طراحی کاتالوگ خود باشید و به نوعی سعی در هر چه زیباتر کردن رنگ ها در نوع طراحی خود باشید و در قدم دوم به گونه ای طراحی کنید که حاشیه های امن بیشتر باشند تا هنگام برش، تصویری که مهم است زیر تیغ برش لیزری دستگاه نرود، و در قدم بعدی سعی کنید از جنس های ضخیم تر برای صفحات و روکش سلفون برای جلد استفاده نمایید تا دچار ریختگی رنگ در جلد نشوید، در چاپ فوری کاتالوگ خود سعی کنید تعداد را کمتر کنید تا هم هزینه ی کمتری گریبانگیرتان شود و هم کار خروجی برای شما حداقل زمان را داشته باشد.

چاپ کاتالوگ تک برگی یا تک لتی دیجیتال

این نوع چاپ کاتالوگ فوری معمولاً یک برگ A4 بدون روکش سلفون یا با روکش سلفون می‌باشد؛ و بیشتر به لحاظ اینکه تک برگ یا تک لت است خط تایی نیز ندارد.

چاپ کاتالوگ دیجیتال 2 لتی

سایز باز کاتالوگ 2 لتی، A3، 30*42 سانتیمتر می‌باشد که از وسط خط تا می‌خورد و به دو ورق A4 تبدیل می‌شود. گراماژ کاغذ و مقوای کاتالوگ 2 لتی معمولاً از 150 گرم تا 300 گرم می‌باشد و بسته به نوع سفارش می توان سلفون مات یا براق و یکرو یا 2 رو انجام داد.

چاپ کاتالوگ دیجیتال 3 لتی

سایز این کاتالوگ نیز همانند کاتالوگ 2 لتی 30 در 42 سانتیمتر یا همان A3 می‌باشد با فرق اینکه بجای یک خط تا، 2 خط تا در آن لحاظ می‌گردد و تعداد صفحاتی که قابلیت نوشتن و قرار دادن عکس و متن دارد به 6 صفحه می‌رسد. تمام خدمات پس از چاپی که روی کاتالوگ 2 لتی می توان انجام داد بر روی این کاتالوگ هم قابل اجراست. کاغذی که برای چاپ کاتالوگ سه لتی مورد استفاده قرار می گیرد از نوع گلاسه 250 گرم با روکش سلفون مات و یا براق می باشد.

چاپ کاتالوگ فوری

تفاوت چاپ کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ دیجیتال در این است که چاپ کاتالوگ دیجیتال بررروی کاغذهایی با گرم های مختلف چاپ می شود اما کاتالوگ دیجیتال، نوع مجازی کاتالوگ است که در سایت یا فضای مجازی قرار می گیرد. چاپ دیجیتال کاتالوگ A5 را می‌توان بعد از چاپ کاتالوگ A4 پرطرفدارترین کاتالوگ نامید این کاتالوگ را روی کاغذ یا مقوایی با سایز 20 در30 یا همان A4 به وسیله دستگاههای دیجیتال به هر تعدادی که نیاز داشته باشید چاپ می‌کنند و پس از آن با دستگاه خط تا زده می‌شود. چاپ دیجیتال کاتالوگ A5 حداقل از یک برگ A4، تا خورده می‌تواند باشد تا هر تعداد برگی که دلخواه شما باشد. همچنین اگر به دنبال چاپ کاتالوگ در زمان کوتاه  هستید می‌توانید از این نوع کاتالوگ استفاده کنید چون قیمت آن کمتر از چاپ کاتالوگ A4 است و اگر در ابتدای کار لازم نمی‌بینید که هزینه زیادی انجام دهید و بودجه کمی برای آن کنار گذاشته‌اید می‌توانید از این کاتالوگ برای شروع معرفی محصولات و خدمات استفاده نمائید. قیمت چاپ دیجیتال کاتالوگ A5 تقریبا نصف چاپ دیجیتال کاتالوگ A4 می‌باشد.

چاپ کاتالوگ دیجیتال A4 را یکی از پرطرفدارترین نوع کاتالوگ می‌توان به حساب آورد. سایز چاپ یا باز این کاتالوگ بعد از چاپ 30در42 سانتیمتر یا A3 می باشد که پس از چاپ خط تا می‌خورد و اصطلاحاً 4 صفحه در اختیار شما قرار می گیرد. لازم به یادآوری است که در صورتی که مطالب شما از 4 صفحه بیشتر باشد کاتالوگ شما 8 صفحه‌ایی می‌شود و باید مطالب جدید شرکت خود و محصولات‌تان را در 4 صفحه دیگر بیاورید.

چاپ کاتالوگ دیجیتال خشتی

کاتالوگ خشتی که اصطلاحاً قطع مربعی به آن گفته می‌شود برای شرکت ها و مؤسساتی مناسب است که بدنبال کاتالوگ خاص هستند. کاتالوگ خشتی به گونه‌ایی است که پس از چاپ بصورت مربع برش می خورد و همانند دیگر کاتالوگ ها از 4 صفحه شروع می‌شود. اضافه کردن صفحات نیز بصورت مضربی از 4 می باشد.( تعداد ورق‌های کاتالوگ مضربی از دو است) برای چاپ کاتالوگ خشتی دیجیتال از سایز های کوچک مثلا ۱۴ در ۱۴ سانتی متر، می‌توان از چاپ دیجیتال استفاده کرد. این سایز مناسب شرکت‌ها و افرادی است که می‌خواهند چاپ کاتالوگ مربع یا خشتی با کمترین قیمت و در تیراژ کم یا کمترین زمان را داشته باشند. چاپ کاتالوگ مربعی اغلب برای کسانی مناسب است که در طراحی محصولات و کاتالوگ‌شان عکس بر محتوا غالب است و عکس های خاصی برای معرفی به مشتریان دارند. برای مثال می‌توان به عکاسی ها و شیرینی فروشی ها اشاره نمود.

پس در یک جمع بندی به نتیجه می رسیم برای داشتن یک چاپ سریع کاتالوگ می بایست گزینه چاپ دیجیتال کاتالوگ را انتخاب نماییم، این نوع چاپ می تواند در تیراژ پایین و حداقل تعداد باشد و با یک طراحی حرفه ای تبدیل به یک کاتالوگ قوی و قابل ارائه در نمایشگاه ها شود.

چاپ کاتالوگ دیجیتال یک روزه نیز می تواند به صورت چند لتی باشد که زمان زیادی صرف چاپ و تولید و صحافی نشود و تنها بشود به یک خط تا اکتفا نمود.

این چاپ ها را می توانید از طریق چاپ آنلاین و یا مشاوره با کارشناسان فروش و چاپ بانی چاپ ثبت سفارش نمایید.

0 نظر