کاتالوگ فهرست یا موجودی جامعی از اقلام، محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار یا سازمان است. این به عنوان یک نمایش ساختاریافته از کالاها یا منابع موجود عمل می کند که اغلب به طور سیستماتیک برای سهولت مرجع و ناوبری سازماندهی شده است. کاتالوگ‌ها می‌توانند در قالب‌های مختلف، از جمله کتابچه‌های چاپی، پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین یا برنامه‌های دیجیتال وجود داشته باشند. آنها معمولاً توسط خرده فروشان، تولیدکنندگان، کتابخانه ها و سایر نهادها برای نمایش پیشنهادات خود به مشتریان یا کاربران بالقوه استفاده می شوند. چاپ کاتالوگ برای کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. کاتالوگ نوعی نشریه دفترچه ای است که از آن می توانید برای نمایش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. تفاوت کاتالوگ با بروشور به این معناست که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می شود. رایج ترین استفاده از کاتالوگ ها برای شرکت هایی می باشد که نیاز به معرفی محصول یا خدمات خود دارند، کاتالوگ ها در دو نوع دفترچه ای و یا کاتالوگ هایی که خط تا دارند طراح و چاپ میشوند. انواع روکش کاتالوگ در 2 نوع کلی می باشد 1- سلفون مات 2- سلفون براق

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بسیار مهم و موثر در امر تبلیغات و بازاریابی است. کاتالوگ مجموعه ای از صفحات چاپ شده است که شامل تصاویر، توضیحات و جزئیات و جزئیات محصولات و خدمات است. به طور کل کاتالوگ ها به معرفی خدمات و محصولات می پردازند. کاتالوگ نوعی نشریه دفترچه ای است که از آن می توانید برای نمایش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. تفاوت کاتالوگ با بروشور به این معناست که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می شود. رایج ترین استفاده از کاتالوگ ها برای شرکت هایی می باشد که نیاز به معرفی محصول یا خدمات  خود دارند، کاتالوگ ها در دو نوع دفترچه ای و یا کاتالوگ هایی که خط تا دارند طراح و چاپ میشوند.

در یک کاتالوگ، هر مورد معمولاً شامل اطلاعات دقیقی مانند توضیحات، مشخصات، قیمت و در دسترس بودن است. این اطلاعات به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا در مورد خرید یا انتخاب خود تصمیم‌گیری کنند. علاوه بر این، کاتالوگ ها ممکن است دارای عناصر بصری مانند عکس ها، تصاویر، یا نمودارها باشند تا ارائه را بهبود بخشند و درک واضح تری از محصولات یا خدمات را ارائه دهند. علاوه بر این، کاتالوگ‌ها ممکن است ویژگی‌های سازمانی مانند دسته‌ها، بخش‌ها یا فهرست‌ها را برای تسهیل مرور و جستجوی موارد خاص در خود داشته باشند.

کاتالوگ ها نقش مهمی در استراتژی های بازاریابی و فروش دارند، زیرا به عنوان ابزار قدرتمندی برای ارتقای محصولات یا خدمات به مخاطبان هدف عمل می کنند. آن‌ها کسب‌وکارها را قادر می‌سازند تا طیف وسیعی از پیشنهادات خود را به شیوه‌ای ساختاریافته و جذاب به نمایش بگذارند، در نتیجه مشتریان بالقوه را جذب کرده و آنها را تشویق به خرید می‌کنند. علاوه بر این، کاتالوگ‌ها را می‌توان از طریق کانال‌های مختلف، از جمله پست مستقیم، ایمیل، وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های تلفن همراه توزیع کرد، که در پلتفرم‌های مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کرده و دید برند را افزایش داد. به طور کلی، کاتالوگ ها به عنوان منابع جامع و موثر هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان عمل می کنند و تبادل کالا و خدمات را در بازار تسهیل می کنند.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ در واقع کتابچه ای است، در ابعاد و طرح های منحصر به فرد که به تعداد زیاد برای شما چاپ می شود و شما می توانید آن ها را در اختیار مخاطبین، مشتریان و همکاران خود قرار دهید تا آن ها بتوانند از این راه همیشه به اطلاعات لازم درباره محصولات و یا خدمات شما دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز از امکانات کسب و کار شما را بهره برداری کنند و از طریق کاتالوگ با خدمات شما آشنا شوند. در کنار این موضوع، قابل توجه است که شما در هر صنفی که مشغول فعالیت هستید، همکاران و رقیبانی دارید که آن ها نیز ممکن است پیش از این سفارش داده باشند. بنابراین، این موضوع بسیار پر اهمیت است که شما باید کاتالوگ سفارشی خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایید که بتواند در بین کاتالوگ سایرین، توجه بیننده ها را جلب کند و زمانی که خریداران یا مصرف کننده ها چندین کاتالوگ محصول در مقابل خود از شما و هم صنف های شما قرار داده اند، ابتدا کاتالوگ شما از جهت زیبایی بتواند جلب توجه کند و طراحی و عکس های کاتالوگ به قدری زیبا و اصولی باشد که او را جذب کند و مایل باشد تا شما را تا پایان آن مطالعه کند و ورق بزند.

کاتالوگ یک سند چاپی یا دیجیتالی است که فهرست یا نمایشی از محصولات، خدمات یا اطلاعات را به صورت یکپارچه و سازمان یافته ارائه می دهد. کاتالوگ ها معمولاً توسط مشاغل برای نمایش پیشنهادات خود به مشتریان بالقوه استفاده می شود تا آنها را به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل کند. آنها به عنوان یک راهنمای مرجع جامع عمل می کنند و به افراد امکان می دهند مجموعه ای از خدمات یا محصولات را مرور کنند و تصمیمات آگاهانه ای در مورد خریدها یا سایر خدمات با کسب و کار بگیرند.

گستردگی تبلیغاتی که کاتالوگ چاپی دارد، شاید گزینه های دیگر تبلیغاتی از جمله تراکت یا طراحی بروشور نداشته باشد. شما با توجه به حجم محتوا و تصاویری که در اختیار دارید، می توانید آن را در هر تعداد صفحاتی که لازم داشته باشید سفارش دهید. اینکه محدودیتی در مقدار و تعداد صفحات ندارد، باعث می شود تا شما همه نکاتی که مایلید مخاطبین بدانند، را در اختیارشان بگذارید. با وجود این مطالب انواع چاپ کاتالوگ افست و دیجیتال باید بر اساس ترتیب و اصول درستی طراحی بشوند. نباید از متن های طولانی و کسل کننده در طراحی کاتالوگ استفاده کنید. هر آنچه که لازم است را به صورت تیتروار، مرتب و خلاصه در صفحات کاتالوگ جاگذاری نمایید. این نظم باعث می شود تا بیننده به راحتی بتواند بدون اینکه گیج بشود، به محصول یا خدماتی که نیاز دارد، دست پیدا کند و مشخصات آن را مطالعه کند. متن ها باید دقیقا همان مطالبی باشند که یک مشتری می خواهد نسبت به آن آگاه باشد، تا به راحتی پاسخ تمام سوالاتی که در ذهن خود دارد را در کاتالوگ بیاید. تصاویری که در طراحی استفاده می کنید، نقش بسیار زیادی در یک کاتالوگ با کیفیت دارد. کیفیت تصاویر باید بالا باشد و رنگ بندی مناسبی داشته باشد. علاوه بر آن بهتر است از تصاویری استفاده کنید که واقعی باشند. تا حس خوبی را به مشتری انتقال دهد و او بداند که دقیقاً می خواهد چه چیز را خریداری کند یا اینکه بداند خدمات سازمان شما در چه محیطی و یا با چه ابزاری صورت می گیرد. هنگام عکس برداری دقت داشته باشید که کادری که می خواهید انتخاب کنید، گویای ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. نشان دادن جزییات کمک می کند تا افراد بتوانند به خوبی نوع و عملکرد هر کالا یا خدمات را به خوبی احساس کنند و آگاهانه تصمیم گیری لازم برای خرید کاتالوگ داشته باشند. برای مثال به جز تصویر کلی از یک محصول که نشان دهنده ظاهر کلی آن است، بهتر است در طراحی جلد و صفحات کاتالوگ عکس هایی تهیه کنید که جزییات ظاهری، عملکرد، نحوه نصب، کاربرد، ابعاد، جنس، ویژگی ها و... را به بیننده نشان دهد. یا اگر ارائه دهنده خدمات هستید، تصاویر موجود در کاتالوگ شما لازم است محیط کار، پرسنل، کیفیت مجموعه، نوع خدمات، گستردگی کار و... را باید به چشم بیننده برساند، تا او بتواند خود را در آن محیط تصور کند.

انواع روکش کاتالوگ ؟

روکش کاتالوگ در 2 نوع کلی می باشد 1- سلفون مات 2- سلفون براق، سلفون یک لایه ی نازک شبیه نایلون و پلاستیک می باشد که در سال ها قبل از نوع چسبی آن بیشتر استفاده میشد ولی تقریبا 10 سالی میشود که توسط حرارت دادن به سلفون و سپس نصب کردن روی کاغذ جلد کاتالوگ، باعث استحکام بخشیدن آن و تثبیت رنگ استفاده میشود. سلفون پس از کشیده شدن روی کاغذ کاتالوگ خیلی مشخص نمیشود، فقط سبب میشود براق و یا مات بنظر بیاید. روکش یا پوشش سلفون بیشتر روی جلد کاتالوگ کشیده میشود و در برخی موارد بر روی صفحات داخلی کشیده میشود. البته میتوان به سلفون مخملی هم اشاره نمود ولی با توجه به قیمت چهار تا پنج برابری آن اشاره نمود که باعث میشود خیلی ها از انتخاب آن منصرف شوند !!

ویژگی های چاپ کاتالوگ با کیفیت ؟

چاپ کاتالوگ با استفاده از فنون چاپی حرفه ای انجام می شود تا از نظر ظاهری جذاب و زیبا به نظر برسد. باید زمانی انتظار چاپ کاتالوگ با کیفیت را داشت که ابتدا طراحی کاتالوگ بصورت استاندارد و با رعایت اصول و قواعد طراحی شده باشد. انتخاب تصاویر و المان های با کیفیت نیز جز همین موارد می باشد، سپس انتخاب کاغذ مناسب با توجه به تعداد صفحات و نوع طراحی نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. در صورتی که رنگ سازمانی دارید و به رنگ خود نیز حساس هستید حتما باید به بانی چاپ نمونه رنگ خود را ارائه دهید تا در زمان چاپ کاتالوگ مد نظر قرار داده شود و همچنین در صورتی که مسئول و ناظر بر چاپ دارید هم میتوانید با کارشناس فروش خود در میان بگذارید تا هماهنگی های لازم جهت ناظر چاپ شما در زمان چاپ کاتالوگ شما فراهم شود.

اندازه های استاندارد چاپ کاتالوگ ؟

کاتالوگ ها در سایزهایی طراحی و چاپ میشوند که هیچ پرتی کاغذی را نداشته باشند، از پر مصرف ترین سایز ها میتوان به سایز a4  اشاره نمود در صورتی که بخواهید کاتالوگی با سایز کمی بزرگ تر از a4  داشته باشید ما سایز b4 را پیشنهاد میکنیم و یا سایز کمی کوچکتر سایز b5 را پیشنهاد میدهیم. در زیر لیست سایز استاندارد انواع کاتالوگ خدمت شما ارائه میشود.

چاپ کاتالوگ سایز A4
چاپ کاتالوگ خشتی
چاپ کاتالوگ سایز A5
چاپ کاتالوگ خشتی 16*16
چاپ کاتالوگ سایز A6
چاپ کاتالوگ 2 لت A4
چاپ کاتالوگ سایز B4
چاپ کاتالوگ 3 لت A4
چاپ کاتالوگ سایز B5
چاپ کاتالوگ تک لت A4
چاپ کاتالوگ سایز B6
چاپ کاتالوگ خشتی 3 لت 16*16

 

ساختار کلی کاتالوگ

جلد و صفحات داخلی، در صورتی که صحافی چسب گرم رو انتخاب کنید بهتره داخل جلد شما طرحی نباشد و سفید باشد. طرح روی جلد کاتالوگ غالبا بسیار خلوت و صرفا فقط نام برند و لوگو شرکت و در صفحه پشت جلد کاتالوگ آدرس شرکت درج میشود.

جنس و گرماژ کاغذ کاتالوگ

در ایران غالبا از کاغذ های گلاسه در گرماژ های مختلف جهت چاپ انتخاب میشود ولی در کشورهای غربی تقریبا استفاده از کاغذ های تحریر ضخیم مانند کاغذ کارتی و کتان هم به وفور استفاده میشود البته در صورتی که کاتالوگ شما دارای تصاویر زیاد نباشد یا از رنگ های تمپلات و یا پر استفاده نکرده باشید. کاغذ گلاسه که در بین مردم عادی کاغذ روغنی نیز از آن یاد میشود برای جلد از نوع ضخیم یا گرم بالا مانند 300، 250 و 200 گرم استفاده میشود و همچنین برای صفحات داخلی آن 135، 150 و 170 گرم استفاده میشود. در صورتی که تعداد صفحات شما کم است بهتر است از کاغذ های ضخیم تر برای صفحات داخلی استفاده نمائید و بالعکس.

کاتالوگ چیست

روش های چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ برای کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است و مشتریان و مخاطبان را برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب می کند. در تیراژ های بسیار بالا ( بالای 15000 عدد) استفاده از چاپ افست رول و در تیراژ های پائین تر 10 هزار الی 200 عدد از چاپ افست شیت و در پایان بهترین انتخاب برای تیراژ های زیر 200 عدد چاپ دیجیتال می باشد.

انواع صحافی کاتالوگ

1- صحافی منگنه در 2 نوع ساده ( تخت ) و لوپ که این نوع بیشتر برای بایگانی کردن کاتالوگ استفاده میشود، 2- نوع چسب گرم که غالبا برای تعداد صفحات بیشتر از 32 صفحه انتخاب میشود 3- صحافی دوخت + جلد سخت که بیشتر برای کاتالوگ و کتاب هایی استفاده میشود که تعداد صفحات آن بیش از 72 صفحه هستند و در پایان 4- صحافی فنر مارپیچ یا دوبل که البته برای هر نوع کاتالوگی پیشنهاد نمیشود.

خدمات تکمیلی پس از چاپ کاتالوگ

از شایع ترین آن ها میتوان به یو وی موضعی اشاره نمود ، فویل های نقره و طلاکوب هم از مواردی هستند که در صورت داشتن همخوانی با طرح شما زیبایی دوچندان به کاتالوگ شما میدهد، برجسته کردن بخشی از نام برند یا لوگو شما نیز توسط کلیشه های نر و ماده از مواردی هست که میتواند به زیبایی و متفاوت بودن کاتالوگ شما کمک شایانی کند.

مزیت چاپ کاتالوگ برای کسب و کارها

 چاپ کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی قابل حمل و قابل توزیع، به شما اجازه می دهد تا به صورت گسترده ای برای کسب و کار خود مشتری جذب کنید. معرفی محصولات و خدمات بصورتی که در صورت نیاز مخاطب به راحتی همه موارد به راحتی در دسترس باشند تاثیر بسیار شایانی در تاثیر گذاری و تصمیم گیری مخاطب شما جهت انتخاب محصول و یا خدمات شما دارد. البته با توجه به هزینه ی بالای طراحی و چاپ کاتالوگ بیشتر از چاپ کاتالوگ در نمایشگاه ها استفاده میشود، مخصوصا در صورتی که ارائه خدمات و محصولات بصورت کامل شرح داده شود، همراه با جدول مشخصات و خصوصیات و استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت.

چاپ کاتالوگ خلاقانه

جهت خلاقانه شدن کاتالوگ می توان استفاده از قالب و برش های خاص و غیر متداول بازار اشاره نمود، همچنین به استفاده از کاغذ هایی مانند کتان و کارتی هم اشاره نمود، استفاده بیشتر از خدمات پس از چاپ هم میتواند کاتالوگ شما را با توجه به طراحی خلاقانه کمک بسزایی کند.

نکات پیش از چاپ کاتالوگ

از مهمترین نکاتی که باید پیش از چاپ کاتالوگ بدانید انتخاب یک تیم طراحی حرفه ای و در صورت نیاز عکاس حرفه ای می باشد که باید حتما مد نظر قرار داده و با یک انتخاب صحیح در پایان با یک خروجی خوب و حرفه ای مواجه شوید و سپس انتخاب کاغذ مناسب با توجه به طرح و تعداد صفحات می باشد و در پایان انتخاب یک چاپخانه حرفه ای با دستگاه های به روز چاپ می باشد که شما با مشاهده نمونه کارهای قبلی آنها میتوانید انتخاب مناسبی را داشته باشید.

چه اطلاعاتی در چاپ کاتالوگ حرفه ای باید رعایت شود ؟

انتخاب تصاویر یا عکس های درست، استفاده از متن های کوتاه و مهم که به تصمیم گیری مخاطب شما کمک کند، ویژگی هایی که شما تمایل دارید به گوش مشتریان خود برسانید، استفاده از جدول هم در طراحی کاتالوگ هم از موارد تاثیر گذار روی مشتریان و مخاطبان شما می باشد.

قیمت چاپ کاتالوگ

قیمت چاپ کاتالوگ کاملا به روز می باشد و بستگی به پارامترهای زیادی می باشد، مانند تعداد صفحات، سایز، تعداد و گرماژ و نوع کاغذ انتخابی شما ، همچنین میتوان به انواع خدمات پس از چاپ نیز اشاره نمود. بانی چاپ این امکان را به شما میدهد که بصورت آنلاین با انتخاب مشخصات مد نظر خود قیمت چاپ کاتالوگ خود را مشاهده و ثبت سفارش نمائید.

چاپ کاتالوگ 2 لت

این نوع کاتالوگ برای کسب و کارهایی مناسب است که یا محصول و خدمات ندارند یا دسته بندی های آنها بسیار زیاد است و می بایست تعداد زیادی کاتالوگ 2 لت طراحی و چاپ کنند بصورتی که بتوانند به مشتریان هدف خود بصورت کاملا هدفمند و با برنامه ارائه دهند.

چاپ کاتالوگ 3 لت

کاتالوگ 3 لت نیز همانند کاتالوگ 2 لت مناسب شرکت هایی می باشند که یا میخواهند قیمت طراحی و چاپ خود را کاهش دهند یا کلا خدمات و محصولات زیادی جهت ارائه در کاتالوگ خود ندارند. از کاتالوگ 3 لت به عنوان فولدر هم میتوان استفاده نمود!

تاثیر چاپ کاتالوگ بر افزایش برندینگ

در صورتی که انتخاب های خوبی برای متن و تصویر کاتالوگ خود داشته اید و این موارد همراه با یک طراحی و چاپ حرفه ای انجام شده است شک نکنید که تاثیر بسزایی را در برندینگ شدن شرکت و یا موسسه شما خواهد داشت البته نحوه و مکان ارائه کاتالوگ خود به مشتریان و مخاطب خود را کم اهمیت ندانید! و در برخی موارد پرزنت کردن همراه با ارائه کاتالوگ نیز میتواند کمک شایانی به افزایش برندینگ شما داشته باشد.

بررسی انواع کاتالوگ تک برگی و چندبرگی از نظر جنس و اندازه

این مطلب همانطور که از تیتر آن پیداست کاملا مشخص و واضح است، ما پیشنهاد میکنیم همراه با کاتالوگ های تک برگ خود طراحی و چاپ فولدر نیز سفارش دهید، لذا تاثیر بسیار متفاوتی روی مخاطب شما خواهد داشت نسبت به اینکه شما آنها رو بصورت تکی و یا به عبارتی مشابه تراکت به مشتری خود ارائه نمائید! ولی در کاتالوگ چند برگی یا دفترچه ای این موضوع صادق نیست. اندازه کاتالوگ منهای سلیقه شما با توجه به مقدار تصاویر و متن شما انتخاب شود قطعا پاسخ بهتری دریافت خواهید کرد.

تفاوت چاپ کاتالوگ دیجیتال و کاتالوگ افست

افرادی چاپ دیجیتال را انتخاب می کنند که یا تعداد کم میخواهند سفارش دهند یا بسیار برای تحویل گرفتن آن عجله دارند در غیر اینصورت اصلا پیشنهاد نمی شود انتخاب شما چاپ دیجیتال باشد و بهترین انتخاب شما قطعا کاتالوگ افست خواهد بود.

چاپ افست کاتالوگ

بهترین انتخاب برای چاپ کاتالوگ بیشتر از 200 عدد می باشد. هم به دلیل قیمت مناسب و هم کیفیت بالاتری که نسبت به چاپ دیجیتال دارد. فقط برای سفارش چاپ افست کاتالوگ لطفا زمان را مد نظر داشته باشید چون تقریبا یک هفته فقط زمان برای چاپ آن نیاز است.

سفارش آنلاین کاتالوگ و ارسال به سراسر ایران

شما در سایت بانی چاپ میتوانید بصورت آنلاین سفارش کاتالوگ خود را ثبت نمائید و بانی چاپ این امکان را دارد که سفارش شما را در هر شهری که در ایران هستید را برای شما ارسال نماید و این ارسال میتواند از طریق باربری، تیپاکس و ... باشد که به انتخاب شما انجام میشود. قیمت دهی آنلاین به همراه سفارش آنلاین و ارسال به سراسر ایران در کنار قیمت اقتصادی و رقابتی سایت بانی چاپ یک انتخاب صحیح برای شما می  باشد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی و چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی با کاتالوگ های معرفی خدمات و محصول تفاوت هایی دارد که حتما باید در زمان طراحی اصول و قواعد آن را رعایت نمود. چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی غالبا با کاغذ هایی با گرماژ پائین تر انجام میشود.

چیکار کنیم که چاپ کاتالوگ ارزان تمام شود ؟

بهترین انتخاب برای مناسب تر شدن قیمت کاتالوگ تغییر سایز آن است و بهترین پیشنهاد بانی چاپ برای شما سایز B5 می باشد لذا خیلی اندک از سایز A4 کوچک تر است ولی  تقریبا 30 درصد قیمت مناسب تری دارد. لذا شما با انتخاب این سایز در یک کاتالوگ 20 میلیون تومانی حداقل 5 میلیون تومان قیمت ارزان تری را پرداخت خواهید کرد.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

بروشور ها غالبا بصورت چند لت هستند و به ندرت بصورت دفترچه ای طراحی و چاپ می شوند. در صورتی که کاتالوگ ها غالبا دفترچه ای و به ندرت بصورت تک، دو و سه لت طراحی و چاپ میشوند. منهای تفاوت ظاهری کاتالوگ و بروشور میتوان به متن و محتوای آن نیز اشاره نمود. کاتالوگ برای معرفی محصول و خدمات و همچنین در قالب تبلیغاتی طراحی میشوند در صورتی که بروشور جهت ارائه جزئیات محصول و یا خدمات می باشد و در پایان تفاوت بسیار زیادی در قیمت کاتالوگ و بروشور وجود دارد. در چاپ بروشور از کاغذ های بسیار نازک تر از کاتالوگ استفاده میشود و حتی میتوان گفت غالبا از کاغذ های تحریر جهت چاپ بروشور استفاده میشود در صورتی که در چاپ کاتالوگ از کاغذ های گلاسه بیشتر استفاده میشود.

چرا بانی چاپ را برای چاپ کاتالوگ انتخاب کنیم ؟

بنا بر دلایل متعدد که به چند مورد آن اشاره میشود 1- محاسبه آنلاین قیمت چاپ کاتالوگ در کنار قیمت های به روز 2- ثبت سفارش آنلاین چاپ کاتالوگ 3- ارائه قیمت های رقابتی و اقتصادی 4- ارائه قیمت در تمام سایزهای استاندارد موجود در بازار چاپ دنیا 5- امکان تحویل فوری و ارسال به سراسر کشور 6- امکان نظارت بر چاپ و تولید به جهت دریافت کیفیت مورد تائید سازمان و شرکت خود و یا ارسال رنگ سازمانی و ساختن رنگ به جهت کمترین تغییر رنگ و خروجی بسیار عالی و نزدیک به برندینگ سازمان و ...

نکات هنگام طراحی کاتالوگ

استفاده از تصاویر با کیفیت، استفاده از المان های صحیح در جای مناسب، ایجاد فضای های خالی به جهت اذیت و خسته نشدن چشم های مخاطب، رعایت حاشیه های امن جهت برش، استفاده از رنگ های مناسب بویژه در متون ریز (( ترجیحا مشکی 100  و کد سه رنگ دیگه صفر )) ، رعایت مارجین ها مخصوصا در کاتالوگ هایی با تعداد صفحات بالا که صحافی های ته دوخت و یا جلد سازی دارند.

رنگ بندی در چاپ کاتالوگ

در صورت داشتن متن کم یا زیاد انتخاب رنگ ها بسیار مهم می باشد، در طراحی کاتالوگ هایی که جدول دارند و نیاز به ارائه جزئیات می باشد نیز همچنین، رنگ بندی ها در چاپ کاتالوگ در کنار رنگ سازمانی و چارچوب هایی که واحد مارکتینگ مشخص می نماید باید طراحی و چاپ شوند ولی بهترین پیشنهاد برای شما چاپ یک عدد کاتالوگ بصورت دیجیتال هست که قبل از چاپ بصورت عمده یا در واقع چاپ افست نگاه شما رو  برای یک انتخاب صحیح تر باز می کند.

مزایای کاتالوگ های دیجیتال

با توجه به اینکه قبلا در مقاله ای جدا بطور مفصل در این مورد توضیح دادیم در این پاراگراف صرفا به اهم آن موارد اشاره خواهیم کرد

1- امکان انتخاب تعداد کم ( حتی یک عدد)

2- تحویل فوری ( امکان چاپ حتی در دو ساعت)

3- بررسی طراحی کاتالوگ قبلا از ثبت سفارش چاپ افست

0 نظر