دستگاه‌های چاپ لارج فرمت نیز خود دارای دو دسته indoor و outdoor هستند. دستگاه‌های چاپ در لحاظ ابعاد به دو دسته لارج فرمت ( Large Format ) و واید فرمت (Wide Format)  تقسیم بندی می گردند.دستگاه‌های چاپ لارج فرمت اصولاً تا عرض 2 متر را چاپ می کنند و دستگاه‌های واید فرمت اصولاً تا عرض 3 الی 5 متر را چاپ می کنند.دستگاه‌های چاپ لارج فرمت نیز خود دارای دو دسته indoor و outdoor هستند.دستگاه‌های چاپ لارج فرمت با پیگمنتی که ماکزیمم تا عرض 150 سانتی متر را پشتیبانی می کند؛ جوهرهای مصرفی در این نوع دستگاه از نوع جوهرهای حلال در آب، بدون بو و با ضرر خیلی کم برای محیط زیست می باشند. کیفیت پیکسل این نوع دستگاه چاپ بنر بسیار ریز است اما درخشندگی آن کم می باشد. همچنین باید گفت که سرعت چاپ در این نوع چاپگر کم است و اصولاً کمتر از 5 متر در ساعت است.

دستگاه‌های چاپ بنر، ابزارهای مهمی در عرصه چاپ و تبلیغات هستند که برای ایجاد بنرها و پوسترهای بزرگ با کیفیت بالا استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌های مختلفی برخوردارند و به تولید تصاویر رنگارنگ و متنوع بر روی مواد مختلف می‌پردازند.

یکی از انواع متداول دستگاه‌های چاپ بنر، دستگاه‌های جوهرافشان هستند. این دستگاه‌ها از جوهرهای خاص و مخصوص برای چاپ بنرها استفاده می‌کنند و به دلیل قابلیت چاپ با دقت بالا و سرعت مناسب، در بخش تبلیغات و تولید بنرهای گرافیکی محبوب هستند.

دستگاه‌های چاپ لارج فرمت نیز به طور گسترده در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها قابلیت چاپ تصاویر بزرگ با اندازه‌ها و کیفیت بالا را فراهم می‌کنند و برای تولید بنرها، تابلوهای تبلیغاتی و پوسترهای بزرگ در فضاهای عمومی به کار می‌روند.

دستگاه‌های لترجت پرینتر هم یکی از انواع دیگر دستگاه‌های چاپ بنر هستند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی لترجت برای چاپ استفاده می‌کنند و به خاطر دقت بالا و قابلیت چاپ در سرعت بالا، در صنعت چاپ بنرهای با کیفیت بالا محسوب می‌شوند.

چاپ دیجیتال وقتی که در نوع لارج فرمت آن مورد استفاده قرار گیرد، به دو دسته فضای داخلی ( Indoor ) و فضای خارجی (Outdoor ) تقسیم بندی می شود، انواع نوری پردازی که در چاپ لارج فرمت مورد استفاده قرار می گیرد نیز در دو نوع چاپ بک لایت (نور از پشت) و فرانت لایت (نور از جلو) می باشد.

دستگاه چاپ بنر

 دستگاه‌های چاپ در لحاظ ابعاد به دو دسته لارج فرمت ( Large Format ) و واید فرمت (Wide Format)  تقسیم بندی می گردند. دستگاه‌های چاپ لارج فرمت اصولاً تا عرض 2 متر را چاپ می کنند و دستگاه‌های واید فرمت اصولاً تا عرض 3 الی 5 متر را چاپ می کنند.
دستگاه‌های چاپ لارج فرمت نیز خود دارای دو دسته indoor و outdoor هستند.

انواع دستگاه چاپ بنر از نظر نوع جوهر

دستگاه‌های چاپ لارج فرمت با پیگمنتی که ماکزیمم تا عرض 150 سانتی متر را پشتیبانی می کند؛ جوهرهای مصرفی در این نوع دستگاه از نوع جوهرهای حلال در آب، بدون بو و با ضرر خیلی کم برای محیط زیست می باشند. کیفیت پیکسل این نوع دستگاه چاپ بنر بسیار ریز است اما درخشندگی آن کم می باشد. همچنین باید گفت که سرعت چاپ در این نوع چاپگر کم است و اصولاً کمتر از 5 متر در ساعت است.
این نوع دستگاه‌ها مشابه همان پرینترهای خانگی اما در سایز بزرگ‌تر هستند. چاپ بنر با این نوع دستگاه‌ها برای اینکه دارای دوام بیشتر باشد باید لمینت گردند؛ همچنین باید در نظر گرفت که برای تصاویری که قرار است از فاصله نزدیک مشاهده شوند و در فضای بیرونی استفاده نمی شوند انتخاب مناسبی نمی باشد.
قیمت جوهر این نوع دستگاه‌های چاپ اگر از کارتریج شرکت اصلی استفاده شود بالا است و اگر جوهر و کارتریج غیر شرکت اصلی استفاده شود قیمت جوهر آن کمی مناسب‌تر می باشد.
برند های معروف این نوع دستگاه چاپ دیجیتال لارج فرمت canon- Epson- hp- lecai هست.

دستگاه های چاپ اکوسالونت، میدسالونت و جوهر مخصوص پارچه، پیگمنت این دستگاه‌ها ماکزیمم عرض 2 الی 3 متر را پشتیبانی می کند. این نوع دستگاه‌ها دارای جوهر محلول در حلال ویژه هستند که دارای ضرر کم برای محیط زیست و بوی کم و کیفیت پیکسلی ریز و همچنین دارای درخشندگی مناسبی نیز هستند. سرعت چاپ این دستگاه نیز معمولاً حدود 25 متر در ساعت یا کمتر می باشد. البته اخیراً دستگاه‌هایی با سرعت خیلی بیشتر و کیفیت عالی نیز وارد بازار شده است. قیمت این نوع جوهرها نیز اگر از کارتریج شرکت اصلی استفاده شود، بالا می‌باشد اما اگر از کارتریج غیر شرکتی استفاده شود قیمت مناسب تری خواهد داشت.

دستگاه چاپ سالونت بیشترین عرضی را که پشتیبانی می کند در حدود 7 متر می باشد که دارای جوهری با بوی تند بوده و برای محیط زیست مناسب نمی باشد.
بنرهایی که با این دستگاه‌ها چاپ می شوند دارای کیفیت پیکسلی هم در نوع ریز و هم درشت با درخشندگی و کیفیت پشت نور عالی هستند.این دستگاه‌های چاپ دارای سرعت چاپ بسیار بالا نیز می باشند سرعت آن در حدود 250 متر در ساعت است.
از مزیت های مهم این دستگاه داشتن قیمت مناسب جوهرهای آن می باشد؛ از برندهای معروف این دستگاه در ایران را می توان به  Metsa، Dgi ، Mutoh ،Jeti اشاره نمود.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست