جعبه نور کریستالی یک وسیله روشنایی شیک و مدرن است که معمولاً برای اهداف تزئینی یا تبلیغاتی استفاده می شود. این شامل یک صفحه شفاف شیشه ای است که با چراغ های ال ای دی در امتداد لبه های آن تعبیه شده است که پانل را به طور یکنواخت روشن می کند این پانل اغلب گرافیک‌ها یا طرح‌های سفارشی را نمایش می‌دهد که برای ایجاد جلوه‌ای چشم‌نواز نورانی می‌شوند. لایت باکس به معنی جعبه نور می باشد که با استفاده از متریال‌های مختلفی به شکل جعبه در می آید و بعد با استفاده از اس ام دی نورپردازیِ آن انجام می شود. لایت باکس یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشد که دارای مدل‌های متنوع نیز می باشد؛ از تابلو لایت باکس برای تبلیغات در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، متروها، پاساژها، رستوران‌ها، فست فودها، مغازه‌ها، کلینیک پزشکی، بیمارستان‌ها و جاهای مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. در میان تابلوهای لایت باکس یکی از انواع آن که بسیار ظریف، زیبا و بسیار پرطرفدار می باشد لایت باکس کریستالی می باشد.

لایت باکس

لایت باکس به معنی جعبه نور می باشد که با استفاده از متریال‌های مختلفی به شکل جعبه در می آید و بعد با استفاده از اس ام دی نورپردازیِ آن انجام می شود.
لایت باکس یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشد که دارای مدل‌های متنوع نیز می باشد؛ از تابلو لایت باکس برای تبلیغات در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، متروها، پاساژها، رستوران‌ها، فست فودها، مغازه‌ها، کلینیک پزشکی، بیمارستان‌ها و جاهای مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.
در میان تابلوهای لایت باکس یکی از انواع آن که بسیار ظریف، زیبا و بسیار پرطرفدار می باشد لایت باکس کریستالی می باشد.
تابلو لایت باکس را تقریباً می توان در همه جا مورد استفاده قرار داد و برخی از افراد نیز برای کارهای شخصی از لایت باکس استفاده می کنند، بطور مثال امروزه از لایت باکس کریستالی می توان به عنوان یک تابلوی زیبا برای تنوع در دکوراسیون منزل و یا محل کارتان استفاده کنید زیرا این نوع قاب تابلو لایت باکس شیشه ای، ظریف و زیبا می باشد.
یا مثلاً برخی از عروس و دامادها دوست دارند که بتوانند مراسم مدرن و سطح بالایی برای ازدواج تدارک ببینند؛ یکی از ایده‌های جالب در این رابطه استفاده از لایت باکس کریستالی و قرار دادن عکس عروس و داماد داخل تابلو لایت باکس می باشد. لایت باکس ها به دلیل نورانی نمایش دادن تصویر همیشه دارای جلوه و جذابیت خاصی هستند.

لایت باکس های کریستالی با کیفیت از مواد درجه یک مانند اکریلیک یا شیشه ساخته شده اند که دوام و شفافیت را تضمین  می کنند. چراغ های ال ای دی استفاده شده از نظر انرژی کارآمد هستند و در عین حال که کمترین انرژی را مصرف می کنند، نور روشنی را ارائه می دهند. کارایی این لایت باکس ها در توانایی آنها برای تولید نور یکنواخت، افزایش دید و جذابیت محتوای نمایش داده شده است.

لایت باکس های کریستالی از نظر کیفیت به دلیل توانایی آنها در توزیع یکنواخت نور در کل سطح ارزشمند است و تضمین می‌کند که تصویر پر جنب و جوش و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. مواد مورد استفاده، مانند شیشه با درجه کیفیت بالا به دوام و شفافیت نوری کمک می کند. لایت باکس های کریستالی اغلب از نظر اندازه، شکل و گزینه های روشنایی قابل تنظیم هستند و امکان کاربردهای همه کاره در محیط های مختلف را فراهم می کنند. چه برای اهداف تبلیغاتی و چه برای نمایش های هنری استفاده شوند، زیبایی شناسی شیک و مدرنی را ارائه می دهند که جذابیت بصری را افزایش می دهد.

لایت باکس کریستال

لایت باکس کریستالی متشکل از دو لایه پلگسی گلاس Plexiglass  با ضخامت 8 الی 2 میلی‌متر می باشد؛ چاپ بک لایت نیز که برای تابلو لایت باکس مورد استفاده قرار می گیرد بین این دو لایه پلگسی قرار می گیرد که موجب می شود از هر گونه خط و خش و ضربه در امان بماند.
متریال پلگسی گلاس، در دو نوع رنگی و شفاف موجود است که نوع شفاف پلکسی گلاس یا همان نوع شیشه ای آن برای ساخت تابلو لایت باکس کریستال یا شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از مزایای ویژه در تابلو لایت باکس کریستالی نورپردازی و روشنایی زیبای آن است زیرا جلوه آنرا چند برابر می کند؛ در این نوع لایت باکس از اس ام دی‌های شاخه ای باریک با قطر حدود 5 میلی متر استفاده می شود؛ همین موضوع موجب نازک، سبک و کم حجم بودن لایت باکس کریستالی می شود.

ویژگی‌‌ لایت باکس کریستال

-وجود نورپردازی SMD، چاپ بک لایت و طلق‌های پلکسی گلاس در تابلو لایت باکس کریستالی
-عمر بالای تابلو و سیستم نورپردازی تابلو به دلیل استفاده از سیستم نورپردازی SMD
-مصرف پایین انرژی نسبت به سایر تابلوهای لایت باکس
-تعویض آسان و سریع چاپ در تابلو لایت باکس کریستالی
-نورپردازی قوی، زیبا و پخش نور کامل و یکدست به کل سطح تصویر چاپی در تابلو لایت باکس کریستالی

نورپردازی در لایت باکس کریستالی

برای نصب اسم ام دی ها در تابلو لایت باکس کریستالی از دو روش استفاده می شود:

در لایت باکس کریستالی برای نصب اس ام دی ها روی تابلو فضایی تعیین شده است که معمولاً چاپ تابلو در آن قسمت دارای رنگ تیره می باشد و اس ام دی ها بین پلکسی ‍‌ها در همان قسمت چاپ قرار می گیرند.

این روش اصولی تری است بدینگونه که دور تا دور باکس لایت باکس کریستالی، پلکسی گلاس مشکی نصب می شود و در همان قسمت بین دو پلکسی اس ام دی‌ها نصب می گردند.

نصب لایت باکس کریستال

برای استفاده از لایت باکس کریستال هم می‌توان آنرا به دیوار نصب نمود و هم می توان از سقف آویزان کرد، برای نصب لایت باکس کریستالی از فیکسچر یا اسپسر استفاده می شود. اسپسر پایه ای، واسط بین محل نصب و لایت باکس کریستال می باشد که در ابعاد گوناگون در بازار موجود است.
با استفاده از اسپسر نصب لایت باکس صحیح و مدرن انجام می شود.

لایت باکس کریستالی  چه میزان مصرف برق دارد؟

در ساخت لایت باکس کریستالی از اس ام دی‌های خطی 12 ولت استفاده می شود که با توجه به مصرف مناسب و کم آن نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی پر مصرف دارای هزینه کمتر و به صرفه تری برای مصرف برق است؛ همین موضوع سبب گردیده است که این تابلوها برای تبلیغ گزینه مناسبی باشند.
تابلو لایت باکس کریستالی نسبت به سایر تابلوها دارای وزن کمتری می باشد و از نظر ضخامت تقریباً معادل یک تلویزیون ال ای دی نازک است.
به دلیل تابش نور از پشت به تصاویر چاپی موجب جلوه و زیبایی آن می شود. انتخاب لایت باکس کریستالی برای تبلیغات و دکور گزینه مناسبی می باشد.

چاپ لایت باکس کریستالی

برای چاپ لایت باکس کریستالی از چاپ بک لایت استفاده می شود. چاپ بک لایت بوسیله چاپ دیجیتال و ایندور قابل انجام می باشد. نوع کاغذی که برای چاپ بک لایت استفاده می شود نور را از پشت این چاپ عبور می دهد و جلوه های زیبایی را ایجاد می کند.

لایت باکس کریستالی چه مزایا و چه معایبی دارد؟

یکی از برجسته ترین و مهم‌ترین مزایای تابلو لایت باکس کریستالی این است که بدون قاب ساخته می شود و دارای ضخامت بسیار پایین نسب به دیگر لایت باکس‌ها می باشد که این مورد از برجسته‌ترین مزیت‌هایش محسوب می گردد.
از مزایای مهم دیگر تابلو لایت باکس کریستالی مصرف برق کم آن است که در میان مشتریان و خریداران این محصول این موضوع دارای اهمیت زیاد می باشد.
همچنین در لایت باکس کریستالی تعویض چاپ به راحتی انجام می شود. از طرفی لایت باکس کریستالی دارای وزن کم و قابل حمل است؛ دوام نور آن نیز مناسب و بالا می باشد و نوری همگن با جلوه بسیار زیبا را ارائه می دهد.
لایت باکس کریستالی در روز و شب دارای جلوۀ زیبایی می باشد.
تنها عیب لایت باکس کریستالی را می توان به ضد آب نبودن آن عنوان کرد به همین دلیل لایت باکس کریستالی در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مکان‌های مناسب برای تابلو لایت باکس کریستالی

اگر برای دکوراسیون از تابلو لایت باکس کریستالی استفاده می شود می توان در جاهایی که دارای نورگیر مناسب نیستند از آنها استفاده نمود تا با استفاده از تصاویر زیبای چاپی که می تواند طبیعت، منظره و یا اشکال دیگر باشد، فضای محیط را دلپذیرتر کرد.
همچنین انتخاب لایت باکس کریستالی برای تبلیغات می تواند موجب اثرگذاری بیشتر آن نیز گردد و اهداف مؤسسات و شرکت‌ها را بین مردم با سرعت بیشتری پخش کند. لایت باکس های کریستالی را تقریباً در تمامی مکان‌ها از جمله فرودگاه‌ها، فست فودها‌، ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و ...نصب می نمایند.

0 نظر