از چاپ و تولید تابلو لایت باکس در صنعت تبلیغات و در برخی مواقع در دکوراسیون فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. تابلو لایت باکس در قالب باکسی از جنس آلومینیوم، چوب ام دی اف و یا پلاستیک (پلکسی) ساخته می شود؛ رویه آن از جنس فلکسی، پلکسی گلس (رنگی یا کریستال) و ... می باشد و در انواع بدون نور و یا با روشنایی اس ام دی یا ال ای دی تولید می گردد.در کل می توان گفت لایت باکس ها تابلوهایی هستند که نورپردازی آنها از پشت تصویر صورت می پذیرد و بصورت یک جعبه در ضخامت های مختلف و با متریال گوناگون هستند. از چاپ و تولید تابلو لایت باکس در صنعت تبلیغات و در برخی مواقع در دکوراسیون فضای داخلی ساختمان استفاده می شود.

لایت باکس ها به دلیل تطبیق پذیری و توانایی آنها در نمایش و روشن کردن محتوای بصری، طیف گسترده ای از کاربردها را در صنایع و زمینه های مختلف دارند. برخی از کاربردهای رایج لایت باکس ها عبارتند از:

نمایش هنری: هنرمندان، گالری‌ها و موزه‌ها از لایت باکس‌ها برای نمایش آثار هنری استفاده می‌کنند و حتی نورپردازی هایی را ارائه می‌دهند که جزئیات و رنگ‌ها را برجسته می‌کند.

تبلیغات و علائم: در محیط‌های خرده‌فروشی و تبلیغات در فضای باز، از لایت باکس‌ها برای نمایش پیام‌های تبلیغاتی، اطلاعات محصول یا آرم‌های برند به شیوه‌ای جذاب و جلب توجه کننده استفاده می‌شود.

نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری: لایت باکس ها در نمایشگاه ها و رویدادها برای ایجاد نمایشگرهای چشم نواز که محصولات، مارک ها یا پیام های کلیدی را به نمایش می گذارند، محبوب هستند و توجه شرکت کنندگان را به خود جلب می کنند.

تصویربرداری پزشکی: در زمینه پزشکی، از لایت باکس ها برای مشاهده اشعه ایکس، ماموگرافی و سایر فیلم های تصویربرداری پزشکی استفاده می شود که نور پس زمینه را برای کمک به متخصصان پزشکی برای بررسی و تجزیه و تحلیل موثر این تصاویر فراهم می کند.

نمایشگرهای خرده‌فروشی: خرده‌فروشان از لایت‌باکس‌ها برای ایجاد نمایشگرهای جذاب و پویا برای نمایش محصولات جدید، تبلیغات یا اقلام برجسته استفاده می‌کنند، با تصاویری روشن که به جلب توجه مشتریان کمک می‌کند.

نمایشگرهای اطلاعات: لایت باکس ها برای نمایش اطلاعات در فضاهای عمومی، موزه ها، مراکز حمل و نقل و دفاتر شرکت ها برای ارائه نقشه ها، برنامه ها یا سایر اطلاعات به شیوه ای واضح و قابل مشاهده استفاده می شوند.

تابلوهای منو: در صنعت رستوران‌داری و مهمان‌نوازی، از لایت‌باکس‌ها برای تابلوهای منو استفاده می‌شود، که منوها را با نمایشگرهای نورانی خواناتر می‌کنند که به یک تجربه غذاخوری مثبت کمک می‌کند.

نام تجاری و هویت شرکتی: شرکت ها از لایت باکس ها برای تقویت برند و هویت شرکتی خود استفاده می کنند و لوگوها، شعارها یا پیام های کلیدی را در دفاتر شرکت یا در رویدادها نمایش می دهند.

نورپردازی معماری: لایت باکس ها را می توان در طراحی معماری گنجاند تا عناصر نورپردازی تزئینی را فراهم کند، فضای فضاها را بهبود بخشد یا ویژگی های معماری را برجسته کند.

اینها تنها چند نمونه از کاربردهای متنوع لایت باکس ها هستند که اثربخشی آنها را در افزایش دید و تأثیر محتوای بصری در برنامه های مختلف حرفه ای، خلاقانه و عملی نشان می دهد.

تابلو لایت باکس چیست؟

تابلو لایت باکس در قالب باکسی از جنس آلومینیوم، چوب ام دی اف و یا پلاستیک (پلکسی) ساخته می شود؛ رویه آن از جنس فلکسی، پلکسی گلس (رنگی یا کریستال) و ... می باشد و در انواع بدون نور و یا با روشنایی اس ام دی یا ال ای دی تولید می گردد.
در کل می توان گفت لایت باکس ها یا لایت باکس فوری تابلوهایی هستند که نورپردازی آنها از پشت تصویر صورت می پذیرد و بصورت یک جعبه در ضخامت های مختلف و با متریال گوناگون هستند.
از چاپ و تولید
تابلو لایت باکس در صنعت تبلیغات و در برخی مواقع در دکوراسیون فضای داخلی ساختمان استفاده می شود.

با انجام صحیح تمام مراحل نصب و راه اندازی، تابلو لایت باکس آماده نمایش تصویر و محتواهای مورد نظر است. ممکن است بعدا لازم باشد تا تنظیماتی را بر روی نورپردازی انجام دهید و یا محل نصب تابلو لایت باکس را تغییر دهید. همچنین می توانید تصویر و محتوای تابلو لایت باکس را در صورت لزوم تغییر دهید و به سادگی تعویض کنید.

اجزای لایت باکس

لایت باکس ها از سه قسمت تشکیل شده اند:

نورپردازی که به دو شیوه انجام می شود: نورپردازی مهتابی و نورپردازی ال ای دی

قاب لایت باکس که با توجه به متریالی که از آن ساخته می شود دسته بندی می گردد:
گالوانیزه
پارتیشنی
چوبی
آلومینیومی

چاپ که به سه صورت مختلف اجرا می گردد:
چاپ مستقیم روی طلق شیری رنگ (چاپ فلت بد)
چاپ استیکر و چسباندن آن روی طلق شیری رنگ
چاپ بک لایت و چسباندن آن روی طلق شیری رنگ (چاپ in door)

لایت باکس دیواری

این لایت باکس دارای انواع آویز است و نوعی تابلوی کوچک و فانتزی با قابلیت روش شدن می باشد. لایت باکس دیواری هم می تواند بصورت ثابت باشد و هم لولایی.

لایت باکس کریستالی

این نوع لایت باکس نیز دارای نور یکنواخت و جلوه‌ی فوق العاده زیبایی می باشد؛ چاپ لایت باکس کریستالی روی بک لایت انجام می شود. این نوع لایت باکس دارای قاب کریستالی می باشد و به دلیل شکیل بودن آن در تبلیغات استفاده فراوان دارد.
از مزایای استفاده از لایت باکس کریستالی
 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ضخامت بسیار کم آن در حدود یک سانتی‌متر

جنس پلکسی گلاس مقاوم آن و مصرف برق کم

نور فوق العاده و یکنواخت و عمر نور طولانی با استفاده از تکنولوژی SMD Lighting

تعویض چاپ در این لایت باکس در ظرف چند دقیقه

چاپ بسیار با کیفیت در حدود 2400 DPI

امکان استفاده لایت باکس بصورت دیواری، آویز

لایت باکس ایستاده و آویز

لایت باکس ایستاده نوعی تابلوی کوچک فانتزی با امکان روشن شدن است که بصورت زمینی ایستاده دو طرفه قرار می گیرد. طرح هایی که داخل لایت باکس آلومینیومی ایستاده قرار می گیرد توسط دستگاه لیزر برش داده می شود و روی شیشه پلکسی چسبیده می شود.
تعویض چاپ در لایت باکس ایستاده به اینصورت است که قاب دور لایت باکس با پیچ و مهره هایش باز می شود و تصویر قابل تعویض می شود، نور لایت باکس آلومینیومی به دو صورت زیر تأمین می شود:
مهتابی
ال ای دی
اینگونه لایت باکس ها در متروها، بازارهای موبایل، مغازه ها، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، سالن های سینما، غرفه آرایی نمایشگاه‌ها و ... کاربرد دارند.

از مزیت های استفاده از این نوع لایت باکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به مصرف برق کم

مقرون به صرفه بودن

تعویض چاپ داخل لایت باکس به آسانی

مقاومت و کیفیت بالا

پروفیل آلومینیومی لایت باکس ( ارائه این پروفیل ها بصورت عرض 6 و 9 سانتی متر بنا به خواست مشتریان می باشد)

پروفیل ها می تواند خام و یا رنگ شده باشد.

لایت باکس فریم لس پارچه ای

این لایت باکس بدون قاب روی آن چاپ بک لایت پارچه ای قرار می گیرد؛ سپس این چاپ روی بدنه آلومینیومی که پشت آن پروژکتورهای اس ام دی نصب گردیده است نصب می شود.

از مزایای استفاده و چاپ لایت باکس پارچه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لایت باکس پارچه ای دو طرفه آن نیز موجود است که می توان به صورت استند و آویز از آن استفاده کرد و تبلیغات را در دو طرف آن قرار داد.

برای لایت باکس با ابعاد بزرگ حداکثر لایت باکس هایی با ابعاد 300*800 سانتی متر نیز قابل استفاده می باشد.

دارای مقاومت زیاد در مقابل باد و باران و امکان استفاده گسترده تبلیغاتی از آن در فضاهای بیرونی می باشد

سبک و قابل حمل

امکان تعویض راحت چاپ

لایت باکس مگنتی

کسانی که مدام در حال تغییر تصویر چاپی در لایت باکس هستند، به آنها پیشنهاد استفاده از لایت باکس مگنتی می شود. لایت باکس مگنتی دارای قاب آلومینیومی می باشد و داخل آن لامپ های کم مصرف ال ای دی و اس ام دی نور جهت نورانی کردن تصویر چاپی قرار دارد.

راهنمای خرید تابلو لایت باکس

هنگامی که تصمیم میگیرید یک تابلو لایت باکس سفارش دهید و قیمت لایت باکس حرفه ای را بدانید، باید اطلاعات کاملی از انواع تابلو لایت باکس و ویژگی های آنها را بدست آورید. این اطلاعات می تواند شامل ابعاد، نوع نوردهی، جنس بدنه، کیفیت نمایش، مصرف برق و سایر ویژگی های نمایشی و فنی باشد. با دریافت این اطلاعات، می توانید انواع لایت باکس را با یکدیگر مقایسه کنید و انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

علاوه بر اطلاعات فنی تابلوها، باید سایر مسائل دیگر هم توجه کنید. این موارد شامل انتخاب مناسب تابلو بر اساس نیازها و استفاده مورد نظر است. باید توجه کرد که جنس و طرح بدنه با محیطی که تابلو باید در آنجا قرار بگیرد، همخوانی داشته باشد. انتخاب رنگبندی و تنظیم روشنایی مناسب جهت جلب توجه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از مزایای چاپ لایت باکس مگنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان تعویض راحت چاپ بک لایت آن

دارای کیفیت و اثربخشی زیاد

نصب بر روی دیوار یا آویز

امکان تهیه لایت باکس مگنتی دوطرفه

 لایت باکس دارای قاب آلومینیومی

این نوع لایت باکس دارای قاب آلومینیومی با ضخامت متفاوت می باشد در صورتی که لایت باکس اسنپ فریم باشد ضخامت فریم آلومینیومی آن 25 میلی‌متر است و اگر از نوع لایت باکس اسنپی اسلیم باشد ضخامت فریم آلومینیومی آن 15 میلی‌متر است.
لایت باکس اسنپ فریم و اسنپی اسلیم دارای سیستم نوردهی از نوع SMD با شدت نور بالا هستند.

از مزایای استفاده از لایت باکس اسنپ فریم و لایت باکس اسنپی اسلیم به موارد زیر می توان اشاره کرد:

مصرف کم برق

عمر طولانی و مقاوم در برابر عوامل محیطی

موجود در رنگ قاب مشکی و نقره ای

لایت باکس بدون قاب

ساختار این گونه لایت باکس های زیبا به شکلی است که تنها تصویر شما دیده می شود و هیچ قابی در اطراف آن وجود ندارد. این موضوع برای کسانی که در دکوراسیون داخلی به سادگی و مدرن بودن آن علاقه دارد مهم می باشد.
لایت باکس بدون قاب بسیار ظریف است و هم برای تبلیغات و هم در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزایای لایت باکس بدون قاب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نور یکنواخت

بدون قاب بودن

ساده، شیک، ظریف و کم مصرف

مقاوم در برابر عوامل طبیعی

امکان استفاده در دکوراسیون داخلی علاوه بر صنعت تبلیغات

کاربرد لایت باکس

می خواهیم مختصری از کاربردهای کلی در استفاده از تابلو لایت باکس را در انتها عنوان کنیم:

منوهای رستوران ها و به ویژه فست فودها

تابلوهای تبلیغاتی نمایشگاهی

صندوق‌های پذیرش داروخانه ها

تابلوهای راهنمائی اماکن

تابلوهای نگارخانه

تابلوهای نمایشگاه‌های عکاسی

تابلو داخلی شرکت ها و اماکن

0 نظر