در کاتالوگ می‌توانید به راحتی محصول یا خدمات خود را به صورت کامل شرح دهید. کاتالوگ یکی از ابزار بسیار مهم تبلیغاتی است؛ و افرادی که برای معرفی محصولات خود به تبلیغات نیاز دارند از آن در کنار سایر ابزار‌های بازار‌یابی و تبلیغاتی استفاده کنند. اکثر صاحبان کسب و کار از کاتالوگ به عنوان یک ابزار مهم تبلیغاتی استفاده می‌کنند. کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل محصولات و خدمات است که مخاطب می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا شود.در تعریف کاتالوگ که آن را کالا‌نما می‌نامند، می‌توان به این صورت گفت که شامل محتوا (عکس، متون، جداول، مشخصات و...) باشد که در طراحی کاتالوگ کاربرد دارد.کاتالوگ از مجموعه برگه‌های وصل شده و مرتبط به هم که بتواند شرحی از اطلاعات را به مخاطبین انتقال دهد تشکیل گردیده است.

طراحی کاتالوگ حرفه‌ای به شرکت‌ها و برندها امکان می‌دهد تا با یک ابزار قدرتمند و جذاب، محصولات و خدمات خود را به مخاطبانشان معرفی کنند. یکی از مزایای اصلی طراحی کاتالوگ حرفه‌ای، ایجاد اولین تماس بین مشتری و برند است. یک کاتالوگ با طراحی حرفه‌ای و جذاب، به مخاطبان اولین تجربه ظاهری از محصولات یا خدمات شما را ارائه می‌دهد و می‌تواند تأثیر بسیار قوی و مثبتی در ایجاد نگرش مثبت نسبت به برند شما داشته باشد. همچنین، کاتالوگ حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات جامع و کامل درباره محصولات و خدمات خود را به مخاطبان ارائه دهید که این امر می‌تواند به افزایش اطمینان و اعتماد مشتریان به برند شما کمک کند.

علاوه بر این، یک کاتالوگ حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا ارتباط مستقیم و مؤثرتری با مشتریانتان برقرار کنید. این ابزار بازاریابی، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد و آنها را به اقدام و خرید ترغیب می‌کند. همچنین، با قرار دادن اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر در کاتالوگ، مشتریان به راحتی می‌توانند با شما تماس بگیرند و از خدمات و پشتیبانی شما بهره‌مند شوند. به طور کلی، طراحی کاتالوگ حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا روابط برندی خود را با مشتریان بهبود بخشیده و فرصت‌های جدیدی برای فروش و رشد کسب و کارتان ایجاد کنید.

کاتالوگ چیست و مؤثرترین عوامل برای طراحی یک کاتالوگ حرفه ای به چه شکلی می باشد؟

کاتالوگ یکی از ابزار بسیار مهم تبلیغاتی است؛ و افرادی که برای معرفی محصولات خود به تبلیغات نیاز دارند از آن در کنار سایر ابزار‌های بازار‌یابی و تبلیغاتی استفاده کنند. اکثر صاحبان کسب و کار از کاتالوگ به عنوان یک ابزار مهم تبلیغاتی استفاده می‌کنند.  
کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل محصولات و خدمات است که مخاطب می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا شود.
به بیانی ساده‌تر می‌توان شرح خدمات یا اطلاعاتی در مورد یک شرکت یا محصول که به صورت یک فهرست به مخاطبین خود با طراحی کاتالوگ حرفه ای ارائه دهد.
در تعریف کاتالوگ که آن را کالا‌نما می‌نامند، می‌توان به این صورت گفت که شامل محتوا (عکس، متون، جداول، مشخصات و...) باشد که در 
طراحی کاتالوگ کاربرد دارد.
کاتالوگ از مجموعه برگه‌های وصل شده و مرتبط به هم که بتواند شرحی از اطلاعات را به مخاطبین انتقال دهد تشکیل گردیده است.
در کاتالوگ می‌توانید به راحتی محصول یا خدمات خود را به صورت کامل شرح دهید.
شما می‌توانید در مواردی مثل خدمات یا طرز استفاده از دستگاه و یا دارو و دیگر محصولاتی که نیازمند دفترچه راهنما هستند از طراحی و چاپ کاتالوگ بهره ببرید.
طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور تا حدی شبیه به هم هستند اما دارای کاربردهای متفاوتی می باشند طراحی کاتالوگ بیشتر برای اهداف فروش و بازاریابی صورت می پذیرد در حالی که طراحی بروشور بیشتر برای اهداف آموزشی انجام می پذیرد.
استفاده از کاتالوگ می‌تواند در تبلیغات و فروش محصول بسیار موثر باشد،به جای اینکه حجم زیادی عکس و نمونه کار‌های خود را همیشه به همراه داشته باشید و بخواهید آن را ارائه بدهید بهتر است از کاتالوگ (CATALOG) استفاده نمایید.
کاتالوگ این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید خدمات و یا محصولات خود را با ظاهری زیبا و با دسته‌بندی مناسب برای مصرف کننده ارائه دهید. فهرست در کاتالوگ همان راهنمای کاتالوگ است که می‌توان به راحتی برای جستجوی سریع از آن استفاده نمود. کاتالوگ رابط بین تبلیغات و مخاطب است که برای انتقال اطلاعات، نقش بسیار مهمی دارد.
هر چه طراحی کاتالوگ شما حرفه ای تر و زیباتر باشد و چینش و استاندارد‌های طراحی رعایت شده باشد می‌توانید خروجی مناسب‌تری در چاپ کاتالوگ داشته باشید؛ همچنین می‌توانید ارائۀ بهتری برای دید مخاطب داشته باشید.
کاتالوگ یکی از موثر‌ترین ابزار‌های بازار‌یابی آفلاین و چاپی است و همانطور که گفتیم دارای مزایای بسیاری است که می‌توان مهمترین آنها را معرفی برند وشرکت، معرفی محصولات و یا خدمات و افزایش فروش  نام برد.

دسته بندی کاتالوگ بر اساس سایز

-طراحی کاتالوگ سایزA4
-طراحی کاتالوگ سایز  A5
-طراحی کاتالوگ سایز A3
-طراحی کاتالوگ سایز خشتی

جنس روکش صفحات و جلد خارجی کاتالوگ اغلب از روکش سلفون (سلفون مات و مخملی، سلفون براق) یا روکش UV است که موجب افزایش پایداری جوهر بر روی کاغذ، افزایش کیفیت و دوام چاپ، بهبود استقامت چاپ در برابرعوامل خارجی می شود.

در ادامه شما قطعاً باید بدانید که کاتالوگ‌های فارسی از سمت راست و کاتالوگ‌های انگلیسی از سمت چپ باز می‌شوند.
همان‌طور که برای شما توضیح دادیم: کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفترچه‌های راهنمای کالاها و فعالیت‌ها و مشاغل مختلف و یا به صورت ساده تر فهرست و صورت کالاها‌ و خدمات می باشد.

کاتالوگ غالباً به دو صورت معرفی می‌شوند:

-تک محصولی
طراحی کاتالوگ وسیله‌ای برای معرفی یک محصول یا خدمت از چندین محصول یا خدمات عرضه شده می‌باشند.

-چند محصولی
طراحی کاتالوگ چند محصولی وظیفه معرفی چندین محصول یا خدمات جدید با عملکردهای مختلف را برعهده دارد.

موارد مورد نیاز برای طراحی کاتالوگ حرفه ای

برای طراحی کاتالوگ حرفه ای باید تمام اطلاعات محصول یا خدمات خود را داشته باشیم. تصاویر محصولات به همراه مشخصات آنها، اطلاعات شرکت و هر گونه اطلاعت تکمیلی که به تصمیم گیری صحیح مشتری کمک می‌کند و اطلاعاتی که برای طراحی نیاز می‌باشد.
مهمترین قست موجود در کاتالوگ تصاویر خواهند بود که مشتری را به خود جذب می‌کنند، یک تصویر زیبا و جذاب می‌تواند مشتریان را به خواندن کاتالوگ تشویق نماید.
این امر می‌تواند منجر به خرید محصول توسط مشتری شود.
داشتن یک کاتالوگ حرفه‌ای نیازمند اطلاعات دقیق و مشخصات فنی محصولات مورد نظر می‌باشد، همچنین با درج ویژگی‌هایی از قبیل کد محصول، قیمت آن به همراه درصد تخفیف، می‌توان به کاتالوگ جذاب تری دست یافت.
پس از جمع آوری دقیق و علمی محتوای کاتالوگ باید اندازه مناسب با آن را انتخاب کنیم، اندازه کاتالوگ به پارامترهای مختلفی وابسته است.
برای مثال طراحی کاتالوگی که برای یک کلینیک پزشکی انجام می‌شود باید با کاتالوگی که برای رعایت نکات ایمنی مسافران یک هواپیما طراحی می‌شود متفاوت باشد؛ کاتالوگ مخصوص کلینیک پزشکی در صورتی که مقداری بزرگ باشد به ارائه سهل تر اطلاعات منجر می‌گردد؛ در صورتی که در یک هواپیما برای کاتالوگ هایی با اندازه بزرگ، فضایی وجود ندارد.
برای معرفی بهتر محصولات باید از جملات کوتاه و روان استفاده نمود. برای هر محصول توضیح و شرحی در حدود 50 تا 150 کلمه مناسب است و باید مزایای هر محصول به صورت فشرده بیان و روی مشخصات خاص آن تأکید گردد.
در طراحی کاتالوگ نیز تعیین اینکه در کدام صفحه چه مطلبی درج شود بسیار مهم است.
طراح کاتالوگ اگر مجبور به اضافه شدن صفحات شود، باید به گونه‌ای صفحات اضافی را پر کند که سبب ترویج و فروش بیشتر محصولات شود.
برای مثال در مورد رضایت مشتری و نحوه گارانتی محصولات به مخاطب اطلاعات کافی و با ارزش بدهد.
این روزها امکان سفارش آنلاین و خدمات بسیار رایج گردیده است و اگرچه ممکن است که طراحی آن زمان و هزینه بیشتری صرف نماید.

مراحل چاپ کاتالوگ

-تهیه و تنظیم محتوای مورد نیاز از محصولات یا خدمات جهت طراحی کاتالوگ حرفه ای
-تهیه تصاویر حرفه‌ای و با کیفیت از محصولات یا خدمات
-انتخاب نوع رنگ‌بندی کاتالوگ منطبق با مخاطب آن
-انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ متناسب با محتوای موجود
-طراحی کاتالوگ متناسب با بازار هدف
-جلد کاتالوگ بهترین فرصت برای تأثیر گذاری اولیه
-انتخاب نوع کاغذ برای چاپ کاتالوگ
-چاپ کاتالوگ متناسب با تیراژ آن
-انتخاب روکش کاتالوگ در صورت نیاز
-برش کاتالوگ در ابعاد درخواستی
-صحافی کاتالوگ طبق روش درخواستی
-بسته بندی و ارسال

قبل از چاپ صدها نسخه از کاتالوگ باید حتماً یک نمونه از آن را تهیه و با دقت بررسی نمود، این کار باعث می‌گردد که به نمایی واقعی از کاتالوگ دست یافت و از چاپ صدها نسخه کاتالوگ با احتمال ده ها اشتباه تایپی و یا تصویری جلوگیری نمود.
بدون شک کیفیت چاپ کاتالوگ تأثیر بسیار زیادی در به ثمر نشستن اهداف، از ایجاد یک تبلیغ حرفه‌ای و عملی برای محصولات جهت جذب مخاطبان بیشتر خواهد شد.
مجموعه بانی چاپ به عنوان یک مجموعه موفق که دارای سابقه طولانی مدت در چاپ و تبلیغات می باشد آمادگی ارائه هر گونه خدمات در زمینه طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ را دارد برای اخذ مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه بانی چاپ، می توانید از طریق کانال‌های اجتماعی واتساپ و تلگرام با شماره 09353163100 ارتباط برقرار کرده و درخواست یا سفارش خود را اعلام نمایید.
امروزه با توجه به نوع تجارت، خدمات و محصولات مربوطه شامل انواع مختلفی هستند. از سویی دیگر تنوع طرح و فاکتورهای مختلفی همچون انتخاب جنس جلد و صفحات داخلی کاتالوگ ضخامت و تعداد صفحات، پوشش جلد، نوع صحافی، ابعاد و جهت کاتالوگ (که قبلا توضیح دادیم درباره همه این موارد در بالای صفحه) موجب به وجود آمدن دسته بندی‌های مختلف برای کاتالوگ شده‌اند.

-کاتالوگ فروشگاهی
-کاتالوگ اداری
-کاتالوگ محصولات خانگی
-کاتالوگ محصولات صنعتی و اتوماسیون
-کاتالوگ خدمات مختلف
-کاتالوگ رسمی
-کاتالوگ لوکس و...
از جمله کاتالوگ‌های پر‌کاربرد هستند و هرکدام از این کاتالوگ‌ها متناسب برای مشاغل مختلفی هستند و با تأثیر گذاری فوق العاده بر روی مخاطب تأثیرات بسیار قابل توجهی روی پیشرفت تبلیغات حرفه‌ای به وجود آورده‌اند.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین