تخته شاسی در واقع نوعی تابلو است که مناسب نمایش تصویر، عکس شخصی، پوستر، آگهی و تبلیغات می باشد. از چاپ تخته شاسی در عکاسی و شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نمایش محصولات‌ و نمونه کارشان نیز استفاده می کنند و این نشان دهنده کاربرد وسیع از تخته شاسی در تبلیغات می باشد.چاپ شاسی اصولاً دارای جذابیت است و موجب می شود که مخاطبین شما نیز به آن توجه کنند. از موارد پرکاربرد تخته شاسی عکس‌های خانوادگی و تزئین منزل می باشد اما همانطور که اشاره شد تخته شاسی به دلیل جذابیت زیادی که دارد برای مقاصد صنعتی، تجاری و تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلو شاسی به عنوان یک نوع تابلوی هنری با ساختار محکم  در مکان‌های مختلف و با مقاصد متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر تعدادی از مکان‌ها و فضاهایی که تابلو شاسی می تواند مناسب باشد، ذکر شده است:

خانه و محل زندگی: تابلوهای شاسی به عنوان تزئینات دیواری در خانه‌ها به کار می‌روند. این تابلوها می‌توانند به عنوان نقاشی‌های دیواری یا تابلوهای هنری در اتاق نشیمن یا اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرند.

فضاهای کاری: در محیط‌های کاری، تابلوهای شاسی می‌توانند به عنوان تزئینات مدرن و هنری برای افزایش زیبایی فضاها مورد استفاده قرار بگیرند. مثلاً در دفاتر، استودیوها یا فضاهای کاری خلاق.

رستوران‌ها و کافه‌ها: در صنعت رستوران و خدمات غذایی، تابلوهای شاسی می‌توانند به عنوان تزئینات دیواری یا اثرات هنری برای ایجاد جوی دل‌پذیر و خلاق در محیط رستوران یا کافه استفاده شوند.

فضاهای هنری: گالری‌ها و فضاهای هنری نیز از تابلوهای شاسی برای نمایش آثار هنری استفاده می‌کنند. این تابلوها به عنوان پایه‌هایی مستقیم برای نمایش نقاشی‌ها یا هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضاهای تجاری: تابلوهای شاسی ممکن است در فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، یا فضاهای تجاری دیگر به عنوان قطعات تزئینی یا تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند.

نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها: در نمایشگاه‌های هنری یا فروشگاه‌های محصولات هنری، تابلوهای شاسی به عنوان نمایشگرهایی برای عرضه و نمایش آثار هنری استفاده می‌شوند.

فضاهای عمومی: تابلوهای شاسی می‌توانند در فضاهای عمومی مانند لابی‌های هتل‌ها، تئاترها یا مراکز فرهنگی برای تزئین و افزایش جذابیت بصری مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به مقصد و استفاده مدنظر، تابلوهای شاسی در این مکان‌ها و فضاها می‌توانند جلب توجه، زیبایی و ارتباط بین محیط و مخاطب را بهبود بخشند.

تخته شاسی در واقع نوعی تابلو است که مناسب نمایش تصویر، عکس شخصی، پوستر، آگهی و تبلیغات می باشد. از چاپ تخته شاسی در عکاسی و شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نمایش محصولات‌ و نمونه کارشان نیز استفاده می کنند و این نشان دهنده کاربرد وسیع از تخته شاسی در تبلیغات می باشد.
چاپ شاسی اصولاً دارای جذابیت است و موجب می شود که مخاطبین شما نیز به آن توجه کنند. از موارد پرکاربرد تخته شاسی عکس‌های خانوادگی و تزئین منزل می باشد اما همانطور که اشاره شد تخته شاسی به دلیل جذابیت زیادی که دارد برای مقاصد صنعتی، تجاری و تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
تلفیق هنر عکاسی، تابلو سازی و تبلیغات همیشه برای مخاطبان جالب خواهد بود.

جنس تخته شاسی از چیست؟

می توانیم بگوییم که پرطرفدارترین جنس تخته شاسی همان ام دی اف است که دارای کیفیت و زیبایی زیادی نیز می باشد؛ اما از چوب‌های دیگری نیز که دارای استحکام کافی و نمای مناسب برای نمایش تصویر روی خود دارند به عنوان تخته شاسی می توان استفاده کرد مانند تخته های سه لایی و یا فیبری.

انواع تخته شاسی

-تخته شاسی ها دارای ضخامت‌های متنوع هستند که پرکاربردترین آنها 8 میل، 16 میل و 30 میل می باشد. همچنین نوعی از تخته شاسی داریم که به آن شاسی مکعبی می گویند که چاپ عکس روی شش وجه آن انجام می شود.

انواع چاپی که روی تخته شاسی مورد استفاده قرار می گیرد:

در چاپ سیلک از پارچه توری ابریشمی شکل با سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می شود، و این توری در قابی از جنس چوب یا فلز ثابت می شود؛ تصویر مورد نظر برای چاپ بر روی این توری نقش می بندد و بخش هایی که نباید رنگ بخورد با ماده ای مسدود کننده مانند موم پوشانده می شود.
این قاب توری را در این حالت شابلون یا کلیشه نامیده می شود و بعد از آن مرکب چاپ یا رنگ با فشار کاردک یا غلطک روی سطح منتقل می گردد. رنگ یا مرکب از بخشهایی که مسدود نگردیده است به سطح چاپ شوند منتقل می شود و سپس تصویر بر روی سطح چاپ ظاهر می گردد.   
از چاپ سیلک علاوه بر
چاپ تخته شاسی در مواردی همچون چاپ روی حوله، چاپ روی پارچه، چاپ روی نایلکس، چاپ روی نایلون، چاپ کیف دستی، چاپ روی شیشه، چاپ روی کارتن، چاپ روی جعبه چاپ روی بادکنک، چاپ روی ورق‌های فلزی، چاپ روی لوازم خانگی و چاپ روی ظروف یکبار مصرف، چاپ روی بطری ‌های پلاستیکی و فلزی، چاپ روی ظروف مواد غذایی و ... استفاده می شود.
کیفیت چاپ در چاپ سیلک به دلیل اینکه رنگ مستقیم بر روی کالا پاشیده می شود دارای شفافیت و درخشندگی بالا است.  همانطور که می دانیم در چاپ افست از پودر و جوهر استفاده می شود که بعد از انتقال آن به سیلندر یا زینک، روی کالا چاپ می شود.

چاپ فتوگلاسه

کاغذی که برای چاپ فتو گلاسه استفاده می شود از نوع کاغذ مرغوب با کوتینگ مخصوص از ژلاتین می باشد که به دلیل داشتن روکش صیقلی خاصی که دارد دارای نرمی و درخشش بیشتری نسبت به کاغذهای معمولی می باشد.
هنگاهی که چاپ فتوگلاسه انجام می شود پوشش ژلاتینی آن وقتی که با جوهر ترکیب می شود کیفیت رنگی بالایی را ایجاد می کند.
سطح صاف و یکدست کاغذ فتوگلاسه موجب جذب یکنواخت جوهر در سطح چاپ فتوگلاسه می شود.
فتوگلاسه در چاپ‌های لوکس و با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد؛ در کارهایی که نیازمند سطح یکدست و صاف کاغذ می باشد تا جوهر بصورت یکنواخت روی آن جذب گردد کاغذ فتوگلاسه مناسب‌ترین کاغذ چاپ می باشد و در زمینه معماری، گرافیک، طراحی داخلی، دکوراسیون، چاپ‌های مربوط به اثرهای هنری مخصوصاً عکس‌های با کیفیت بالا و تابلوهای نقاشی، پوسترهای تبلیغاتی که دارای سطح گرافیک بسیار زیبا و چشم نواز هستند و کتاب‌های نفیس مورد استفاده قرار می گیرد.
در کاغذهای فتوگلاسه شدت رنگ و دقت رزولوشن چاپ آن بالا است.

چاپ پلات و لمینت

برای چاپ کردن تصاویر عریض از پلات در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. پلات روی کاغذ با جوهر پایه آب چاپ می گردد.
متریالی که برای چاپ پلات استفاده می شود نوعی کاغذ ضخیم یا مقوا می باشد که معمولاً با روکشی مقاوم گردیده است. پلات چیزی بین بنر و پوستر می باشد و از لحاظ دیداری نیز چاپ پلات از فواصل نزدیک بسیار با کیفیت می باشد.
تکنولوژی چاپ پلات در دسته چاپ دیجیتال قرار می گیرد که بوسیله دستگاه پلاتر روی جنس‌های مختلف چاپ می گردد و سپس برای اینکه مقاومت کار چاپی بالا رود با دستگاه لمینیتور یک لایه مقاوم از جنس لمینت کشیده می شود.

کاربرد چاپ شاسی

چاپ شاسی دارای هزینه زیادی نمی باشد و از طرفی دارای مزایای کاربردی زیادی می باشد شما هم می توانید از تخته شاسی هم برای دکوراسیون داخلی و هم برای مقاصد حرفه ای استفاده کنید.
اگر می خوهید از مقیاس‌های کوچک برای پذیرایی منزل خود استفاده کنید می توانید از مدل‌های تابلو شاسی چند تیکه استفاده نمائید.
از تابلو شاسی برای مقاصد مهم همچون معرفی برند و پیام‌های تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
در کیفیت چاپ شاسی عوامل مختلفی دخیل می باشند از جمله کیفیت مناسب عکس، نوع دستگاه چاپ و حتی کیفیت و جنس تخته شاسی نیز در این مسأله دارای اهمیت می باشد.

0 نظر