لوگو که در فارسی آنرا نشان‌‌واره می نامیم؛ وا‌ژه ای است که برای نشان رسمی یک شرکت ساخته شده است و برای آن سازمان و شرکت مانند یک نماد بصری می باشد.لوگو ترکیبی از متن و خط یا اشکال در راستای معرفی برند مربوطه خود است که گاها به صورت متن تنها که به آن لوگو تایپ می گویند است و گاهی در قالب شکل تنها که به آن لوگو نشان می گویند است.لوگوها از عنصر اولیه شروع و ساخت تبلیغات است، برای داشتن تبلیغات اولین گزینه ای که نیاز داریم لوگو است، تنها زمانی تبلیغات کالای شما زیبا می شود که طراحی وگو حرفه ای و شیک داشته باشد. حواستان باشد لوگوی شما نوع کسب و کار شما و سلیقه شما را به مخاطبتان انتقال می دهد، یک لوگوی حرفه ای می تواند وجهه کسب و کار شما را به عرش برساند یا اینکه با یک طراحی ناموفق و کپی، در عین سرمایه گذاری های فراوان و تلاش های بسیار برای تبلیغات برند و سلیقه شما را در نظر مخاطبینتان به چالش بکشد.

لوگو چیست؟

لوگو، به عنوان نمادی بصری، مهمترین عنصر در تشخیص و شناخت برند یا شرکت است. این نماد، هویت و شخصیت برند را نمایان می‌سازد و به مشتریان و مخاطبان احساس اعتماد، ارتباط و تعهد به برند را القا می‌کند. از طریق لوگو، برند تلاش می‌کند پیام‌های مختلفی را منتقل کند، از جمله مقوله‌هایی مانند کیفیت محصولات، ارزش‌های برند، یا حتی استراتژی بازاریابی. به عبارت دیگر، لوگو به مخاطبان می‌گوید "این من هستم" و از آنها خواسته می‌شود که این برند را از بین دیگران تشخیص دهند.

به علاوه، لوگو به عنوان یک نماد برای هویت بصری برند عمل می‌کند و در تمام ارتباطات بصری شرکت یا برند استفاده می‌شود. این نماد، برای برندسازی، تشویق به فعالیت مشتری، افزایش اعتبار و ایجاد ارتباط حسی با مخاطبان بسیار حیاتی است. از این رو، طراحی و استفاده صحیح از لوگو به عنوان یک ابزار استراتژیک در بازاریابی و شناسایی برند بسیار اهمیت دارد.

لوگو که در فارسی آنرا نشان‌‌واره می نامیم؛ وا‌ژه ای است که برای نشان رسمی یک شرکت ساخته شده است و برای آن سازمان و شرکت مانند یک نماد بصری می باشد.

لوگو ترکیبی از متن و خط یا اشکال در راستای معرفی برند مربوطه خود است که گاها به صورت متن تنها که به آن لوگو تایپ می گویند است و گاهی در قالب شکل تنها که به آن لوگو نشان می گویند است.

لوگوها از عنصر اولیه شروع و ساخت تبلیغات است، برای داشتن تبلیغات اولین گزینه ای که نیاز داریم لوگو است، تنها زمانی تبلیغات کالای شما زیبا می شود که طراحی لوگو حرفه ای و شیک داشته باشد. حواستان باشد لوگوی شما نوع کسب و کار شما و سلیقه شما را به مخاطبتان انتقال می دهد، یک لوگوی حرفه ای می تواند وجهه کسب و کار شما را به عرش برساند یا اینکه با یک طراحی ناموفق و کپی، در عین سرمایه گذاری های فراوان و تلاش های بسیار برای تبلیغات برند و سلیقه شما را در نظر مخاطبینتان به چالش بکشد.

لوگوهایی که سازمان‌ها و شرکت‌ها برای خود طراحی می کنند می تواند تنها بصورت یک شکل گرافیکی و یک نماد باشد که به این نوع لوگو، لوگو نشان نیز می گویند؛ و یا ممکن است بصورت طراحی حروف باشد که در آن از تکنیک تایپوگرافی استفاده می شود و به این نوع طراحی لوگو، لوگوتایپ می گویند.
بیشترین نوع طراحی لوگو ترکیب این دو نوع طراحی لوگو می باشد یعنی ترکیب لوگو نشان و لوگو تایپ که به آن لوگو ترکیبی می گویند.

لوگو

نکات لازم قبل از طراحی لوگو

لوگو یا نشان‌واره برای صاحبین برندها، کسب و کارها، شرکت‌ها و ... طراحی می شود. طراحی لوگو ترکیبی شامل عناصر گرافیکی و همچنین نوشتاری می باشد که عناصر نوشتاری آن می تواند با سبک قلم خاصی نوشته شود.
این سبک قلم می تواند کاملاً متفاوت باشد و حتماً نیازی نیست که خوانا باشد و ممکن است کاملاً منحصر به برند شما گردد.
یکی از مهمترین مسائلی که در طراحی لوگو باید رعایت شود منحصر به فرد بودن آن است.
برای طراحی لوگو نکاتی که یک طراح باید مد نظر بگیرد اینست که:
-اول چرا؟ در طراحی هر لوگو چراهایی وجود دارد که هر طراح باید به این چراها پاسخ دهد و با پاسخ به این چراها، خیلی نکات در طراحی لوگو را متوجه می شود.
-برای اینکه بتوان طراحی لوگو خلاقانه را انجام داد باید ذهن خلاق و دید ماوراء (توهم خلاق) داشت.
-برای دست یافتن به یک طرح خلاقانه برای لوگو بهتر است که طراح این سوال را از خود بپرسد چه می شود اگر؟
-در نوعی از طراحی لوگو، گروهی با همفکری هم و با استفاده از بهترین ایده های موجود در گروه به یک طرح مشترک و مورد تأیید اکثریت می رسند.

لوگو چه چیزی را نشان می دهد؟

در طراحی لوگو استفاده از نماد برای نشان دادن نوع فعالیتی که انجام می شود خیلی مهم می باشد برای اینکه بیشتر این موضوع را متوجه شوید نماد اینستاگرام را برای شما نمونه می آوریم که بصورت یک دوربین کوچک و مربع مانند می باشد و بخوبی نحوه فعالیت در این سایت را عنوان می کند.
این را فراموش نکنید که لوگوی شما برند شما می باشد که در بین افراد دیگر مورد تفسیر قرار می گیرد بنابراین باید بتوانید فعالیت خود را بخوبی در آن نمایش دهید.

رنگ لوگو چه چیزی را نشان می دهد؟

در طراحی لوگو انتخاب رنگ یکی از پایه‌ای ترین تصمیمات می باشد. درباره اهمیت رنگ‌بندی در همین حد بگوییم که انتخاب رنگ بقدری مهم است که هر فردی با یک خلق و خوی خاص به یک نوع رنگ علاقه دارد که در نوع انتخاب برند و خرید بسیار مؤثر می باشد.

بنابراین باز در طراحی لوگو به این نکته می رسیم که چرا؟ و دقیقاً دنبال جذب چه گروه از مشتریان هستیم.
برای اینکه با روانشناسی رنگ‌ها بیشتر آشنا شوید در اینجا چند نمونه از رنگ‌ها و تأثیری که می تواند روی افراد بگذارد را مطرح می کنیم:

زرد : حس خوش بینی و اعتماد
نارنجی : حس نشاط و شادابی و صمیمیت
قرمز : حس هیجان و اشتیاق و جسارت
آبی : حس امنیت و آرامش و استحکام و تا حدی جسارت
بنفش: حس خلاقیت و تخیل و لاکچری
سیاه : حس کمال، اختیار و عادت

جواب برای شما مشخص شده باشد که چرا بیشتر شرکت هایی که فست فود ارائه می دهند از رنگ قرمز استفاده می کنند و بیشتر شرکت هایی که مسائل حقوقی را انجام می دهند از لوگوی سیاه و سفید استفاده می کنند.

فونت لوگو نمایانگر چیست؟

البته شاید بکار بردن واژه فونت در اینجا صحیح نباشد زیرا در طراحی لوگو زمانی که از لوگوتایپ و یا لوگوی ترکیبی استفاده می کنید برای قرار دادن نوشتار در لوگو بیشتر از تایپوگرافی استفاده می شود که در واقع می توان آنرا بجای فونت، سبک حروف و یا نوشتار عنوان کنیم.
که این سبک حروف و یا نوع نوشتار نیز مانند رنگ تأثیر زیادی روی افراد می گذارد. برای اینکه میزان این تأثیر را متوجه شوید باید در زمینه تایپوگرافی مطالعه داشته باشید.

نماد یا نشان در لوگو چه چیزی را عنوان می کند؟

شاید این بخش یکی از سخت‌ترین بخش‌های طراحی لوگو می باشد. یک نماد چه چیزهایی می تواند باشد مثلاً یک نماد می تواند یک مثلث متعادل، جغد، ردپا و یا یکسری از اشکال انتزاعی باشد.
زمانی که شما می خواهید یک نماد را برای کسب و کارتان انتخاب کنید باید به این موضوع فکر کنید که چه چیزی را می خواهید در ذهن مخاطب خود القاء کنید؛ و چه مسیری را می خواهید در این راه طی کنید؟

استفاده از نماد از این جهت در لوگو دارای اهمیت است که از زبان تصویری در آن بهره برده می شود و زبان تصویری برای همه افراد قابل فهم می باشد اما نکته منفی آن است که این زبان تصویری ممکن است در فرهنگ‌های مختلف دارای معانی گوناگون بوده و تنها در خدمت یک کسب و کار نباشد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین