وینیل‌ها با توجه نوع چسب و ضخامتی که دارند در جاهای مختلف کاربرد خاص خود را دارند. وینیل یا اتنیل ( ethenyl ) یک ماده شیمیایی از نوع اتیلن است. وینیل را می توان با سایر عناصر ترکیب کرد و ترکیبات وینیلی به دست آورد؛ از معروف‌ترین ترکیبات وینیلی، پلی وینیل کلراید یا پی وی سی PVC می باشد که دارای کاربرد بسیار وسیع نیز می باشد.وینیل علاوه بر اینها در صنعت ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ لوله های پی وی سی، پوشش‌های بام وینیل، استفاده از وینیل با برای پوشش کف و پوشش دیوارها از موارد کاربرد وینیل می باشد.  

وینیل یک نوع مواد پلاستیکی است که از پلی‌کلرید و کلرید وینیل تشکیل شده است. این ماده معمولاً در قالب ورقهای نازک یا فیلم‌های پلاستیکی تولید می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم وینیل، انعطاف‌پذیری بالا است که به آن امکان می‌دهد تا به راحتی به شکل‌ها و سطوح مختلف خم شود. این ویژگی آن را به یکی از مواد محبوب برای استفاده در صنایع مختلفی از جمله صنعت بسته‌بندی، ساخت مبلمان، پوشش‌دهی‌های زمینهای و ضدآب کردن سطوح بیرونی ساختمان‌ها تبدیل کرده است.

وینیل همچنین برای تولید محصولات مختلفی از جمله پوشش‌های محافظ برای اشیاء، پوشش‌های ضدآب برای کف‌ها و دیوارها، کفپوش‌های خودروها و مواد بسته‌بندی استفاده می‌شود. علاوه بر این، وینیل به دلیل مقاومت زیادش در برابر آب، حرارت و خوردگی، برای تولید لوله‌ها و لوله‌کشی‌ها در صنایع مختلف نیز بسیار مناسب است.

در کل، وینیل به عنوان یکی از مواد پلاستیکی مهم و چند منظوره شناخته می‌شود که به دلیل ویژگی‌های انعطاف‌پذیری، مقاومت و قابلیت استفاده در صنایع گوناگون، جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مختلف دارد.

وینیل یا اتنیل ( ethenyl ) یک ماده شیمیایی از نوع اتیلن است. وینیل را می توان با سایر عناصر ترکیب کرد و ترکیبات وینیلی به دست آورد؛ از معروف‌ترین ترکیبات وینیلی، پلی وینیل کلراید یا پی وی سی PVC می باشد که دارای کاربرد بسیار وسیع نیز می باشد.

وینیل علاوه بر اینها در صنعت ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ لوله های پی وی سی، پوشش‌های بام وینیل، استفاده از وینیل با برای پوشش کف و پوشش دیوارها از موارد کاربرد وینیل می باشد.  

چاپ وینیل

چاپ وینیل نوعی چاپ دیجیتال هست که از وینیل پشت چسب‌دار برای تبلیغات استفاده می شود. همچنین وینیل دارای انواع مختلف است که در ادامه توضیحات در مورد آنها صحبت می کنیم.
وینیل‌ها با توجه نوع چسب و ضخامتی که دارند در جاهای مختلف کاربرد خاص خود را دارند.

-از چاپ وینیل و نصب وینیل برای روی ماشین، اتوبوس، قطار، ایسوزو، کامیون، وانت، ون، ، شیشه مغازه ها، چسباندن روی زمین و ستون می توان استفاده برد.
-علاوه بر اینها وینیل بر روی بسیاری از مواد غذایی، بهداشتی و همچنین سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. باید گفت که کلیه محصولات پشت چسبدار از وینیل استفاده می کنند.

چاپ وینیل چیست ؟

-وینیل نام تجاری محصولات پشت چسبدار می باشد که از پی وی سی تولید می شود؛ ضخامت وینیل با میکرون تعیین می گردد.
-ضخامت‌های موجود در ایران برای وینیل اصولاً از 50 تا 120 میکرون می باشد.
-وینیل ها در برابر پاره شدن دارای مقاومت بالا و داری خاصیت ضد آب نیز هستند.
-وینل ها ضد خش بوده و قابلیت شستشو با انواع شوینده ها را دارد.
-وینیل به دلیل اینکه در تبلیغات محیطی مورد استفاده قرار می گیرد با دستگاه‌های چاپ Outdoor و اکوسالونت چاپ می شوند.
-البته با دستگاه‌های چاپ فلت بد هم می شود وینیل را چاپ نمود.
-برای چاپ وینیل نیاز به دستگاه‌های چاپ 150 سانت یا بالاتر می باشد.
-برای اینکه چاپ وینیل دارای کیفیت برتر شود باید هد دستگاه چاپ دارای کیفیت بالا باشد. لازم به ذکر است دستگاه های اکوسالونت دارای کیفیت چاپ وینیل برتر می باشند.
-شاید تا به حال برای شما سوال پیش آمده باشد که تفاوت چاپ وینیل با چاپ استیکر در چیست که در ادامه به آن می پردازیم:

تفاوت وینیل با استیکر

باید عنوان کنیم که وینیل و استیکر با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و در واقع وینیل همان استیکر است که در ایران برخی آنرا با نام تجاری وینیل و برخی با نام مصرفی استیکر عنوان می کنند.
یعنی در خرید و فروش بین کشورهای دیگر بیشتر با عنوان وینیل خوانده می شود. از متریال وینیل نمونه های چینی، اروپایی، ترکیه ای، تایوانی، کره ای و ایرانی وجود دارد که با توجه به موارد مصرف از نوع های مختلف آن استفاده می شود.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست