با توجه به نیاز، سلیقه و اهداف برندتان، شما می‌توانید انواع مختلف لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. لوگوتایپ لوگویی است که همراه با نوشته باشد و تمام آن را نوشته تشکیل دهد، لوگوتایپ انگلیسی معمولا فونت تایپی ای است که تعدادی از حروف آن تغییر پیدا کرده است، لوگو تایپ فارسی معمولا خلاقانه است و متشکل از خطوط خوشنویسی یا مدرن زیباست و اغلب حاوی مفهوم در سبک نوشتار آن است

تعریف لوگوتایپ

طراحی لوگو یک فرآیند خلاقانه و پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به جزئیات و تجربه بالا جهت انتقال پیام برند به شکل بصری و ایجاد ارتباط با مشتریان دارد. تیم ما از طراحان حرفه‌ای و با تجربه تشکیل شده است که به شما کمک می‌کنند تا یک لوگو منحصر به فرد و شناخته شده بسازید. همچنین، ما از فرآیندهای مدرن و نرم‌افزارهای پیشرفته برای طراحی لوگوهای با کیفیت استفاده می‌کنیم.

لوگوهای تایپی به عنوان یکی از نوع‌های شناخته‌شده لوگوها، از حروف و کلمات برای نمایان کردن هویت و شناخت یک برند استفاده می‌کنند. در این نوع از لوگوها، استفاده از فونت‌ها، ترکیب حروف، فاصله‌بینی و اندازه حروف بسیار مهم است تا یک استایل یکتا و تمایزی برای برند ایجاد شود. از آنجایی که این نوع از لوگوها بر اساس متن و حروف ساخته می‌شوند، انتخاب فونت مناسب و هماهنگ با هویت برند و تم مورد نظر بسیار حیاتی است.

لوگوهای تایپی می‌توانند به سرعت هویت یک برند را به تصویر بکشند و با استفاده از حروف، احساسات و ارزش‌های برند را به مخاطبان منتقل کنند. این نوع از لوگوها به دلیل سادگی و قابلیت تطبیق با محیط‌های مختلف، اغلب برای برندهایی که به دنبال یک استایل کلاسیک و حرفه‌ای هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور کلی، لوگوهای تایپی نشان‌دهنده‌ی اصالت، سادگی و هویت متمایز یک برند می‌باشند.

لوگوتایپ لوگویی است که همراه با نوشته باشد و تمام آن را نوشته تشکیل دهد، لوگوتایپ انگلیسی معمولا فونت تایپی ای است که تعدادی از حروف آن تغییر پیدا کرده است، لوگو تایپ فارسی معمولا خلاقانه است و متشکل از خطوط خوشنویسی یا مدرن زیباست و اغلب حاوی مفهوم در سبک نوشتار آن است لوگوتایپ معمولا در عین اینکه به صورت تمام نوشته است باید کاربرد محصول را نیز در فرم خود عنوان کند. (مانند لوگوتایپ فارابی اثر استاد ممیز)، لوگو تایپ ها در ابتدا به صورت فونت طراحی می شوند و پس از آن بر روی فونت آن پردازش می شود، طراحی لوگو تایپ در عین سادگی نیاز به تبحر کافی در امر خوشنویسی و خط و ایده پردازی خلاقانه دارد. لوگوتایپ ها در تمامی زمینه های تبلیغاتی مانند کارت ویزیت ها و تراکت ها، پوستر ها و .. قرار می گیرند و به صاحب اثر هویت می دهند، برای داشتن یه طراحی لوگوتایپ حرفه ای می بایست در انتخاب طراح دقت عمل بسیار بالایی به خرج داد، چرا که یک طراح حرفه ای می تواند به نوشته ها در عین سادگی هویت ببخشد و در عین نوشتار آن را تبدیل به یک نشان قوی کند.

با توجه به نیاز، سلیقه و اهداف برندتان، شما می‌توانید انواع مختلف لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین نوع لوگو را انتخاب کرده و بهترین طراحی را انجام می دهیم تا برندتان به نمایان‌ترین حالت ممکن خود برسد.

بانی چاپ، فعال در حوزه طراحی و گرافیک و به عنوان یک تیم متخصص، افتخار دارد که به شما خدمات متنوعی در زمینه طراحی و ایجاد لوگوهای منحصر به فرد ارائه دهد. لوگو یکی از عناصر کلیدی و مهم در شناسایی و برندسازی هر کسب و کار و سازمان است. انتخاب درست نوع لوگو و طراحی مناسب آن می‌تواند تأثیر بسیار چشم‌گیری بر روی شناخت و تشخیص کسب و کار شما داشته باشد.

در شرکت بانی چاپ، کارشناسان انواع مختلفی از لوگوها را طراحی می‌کنند تا نیازهای متنوع کسب و کارها و سازمان‌ها را برآورده سازند. این انواع عبارتند از:

لوگو تایپ(Wordmark Logo): این نوع لوگو معمولاً از نام کسب و کار یا برند به عنوان عنصر اصلی استفاده می‌کند. این نوع لوگو برای کسب و کارهایی که نام برند آن‌ها به خوبی شناخته شده است، مناسب است.

لوگو نشان(Symbolic Logo): این نوع لوگو شامل یک نماد یا تصویر می‌شود که به طور مستقل از نام برند قابل شناسایی است. این لوگوها عموماً برای برندهایی که می‌خواهند یک نماد قوی و منحصر به فرد داشته باشند، ایجاد می‌شوند.

لوگو ترکیبی (Combination Logo): این نوع لوگو شامل ترکیبی از نشان و نام برند است. این ترکیب می‌تواند به تأثیرگذاری برند کمک کند و همچنین به شناسایی برند و یادآوری آن کمک کند.

لوگو مونوگرام(Initials Logo): این نوع لوگو از حروف ابتدایی نام برند یا کسب و کار به عنوان عنصر اصلی استفاده می‌کند و به طور ساده و البته شیک برند را نمایش می‌دهد.

لوگو سنتی(Emblem Logo): این نوع لوگو به شکل یک نماد با یک قاب یا شکل هندسی تزئین شده نمایش داده می‌شود. این لوگوها معمولاً برای کسب و کارهایی با معنای سنتی و ارزش‌های قدیمی طراحی می‌شوند.

طراحی لوگوتایپ

برای طراحی یک لوگوتایپ موفق در ابتدا می بایست نوشتار را به صورت تک حرفی طراحی کرد و پس از آن باقی ساختار آن را طبق ترکیب تک حرفی که طراحی نموده اید اجرا نمایید، این ترکیب بندی به حدی باید زیبا باشد که با توجه به ترکیب بندی عالی ، تمامی عناصر آن با هم هماهنگ و متصل باشند.

logo-farabi

انواع طراحی لوگو

برای طراحی لوگو روش های مختلف و ایده های گوناگونی وجود دارد. ما در این مقاله به این میپردازیم که لوگوتایپ چیست و اهمیت و کارایی آنرا نیز شرح می دهیم و انواع طراحی لوگو را نیز به اختصار عنوان می کنیم تا با طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید:

  • لوگو تصویری یا پیکتوگرام

    برای طراحی لوگو حرفه ای در این نوع لوگو از تصاویر استفاده می شود ممکن است این تصاویر در دنیای بیرونی موجود باشند و ممکن است این تصاویر بصورت انتزاعی باشند که از این نوع لوگو، موفق‌ترین آنها همان برند نایکی با طرح انتزاعی تیک مانند می باشد.
  • لوگو نوشتاری یا تایپوگرام و یا لوگوتایپ

    برای طراحی این لوگو از طراحی حروف که اصولاً نام برند می باشد استفاده می شود. در این حالت نام برند را با ترکیب های موزون و هماهنگ با زمینه برند شما طراحی می کنند ، در صورت نیاز از المان های ترکیبی مانند کسره و فتحه در لوگوتایپ های فارسی و گل و گیاه در صورتی که با زمینه کاری شما هماهنگ باشد استفاده می شود. لوگو تایپ ها معمولا ترکیبی از نوشته هستند که به صورت خلاقانه ترکیب بندی شده اند.
  • لوگو ترکیبی 

    این نوع لوگو از ترکیب دو لوگوی تصویری و نوشتاری به دست می آید که گاهی ممکن است این ترکیب در قالب یک شکل هندسی  و مانند یک سنجاق سینه باشد.
  • لوگو حرف نماد یا لترمارک و یا مونوگرام 

    این نوع طراحی لوگو خاص نیز شاید خود نوعی از لوگوتایپ باشد اما در این نوع طراحی لوگو تنها حرف اول برند یا محصول مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است که این حرف نیز تا حدی تغییر شکل پیدا کند.
  • لوگو پویا

    در دنیای وب و وب برندینگ و در زمانی که از چاپ استفاده نمی شود می توان از این نوع طراحی لوگو که حرکت می کند و می چرخد، استفاده کرد.

تعریف لوگوتایپ

  • در طراحی لوگو ها از متدهای گوناگون استفاده می شود که یکی از این روش‌‌های متدوال در طراحی لوگو نوع لوگوتایپ می باشد.
  • طراحی لوگوتایپ طراحی لوگوی شرکت بصورت خلاقانه و با استفاده از فونت‌های جذاب می باشد.
  • لوگو تایپ نوعی لوگو می باشد که با استفاده از نوشتار تهیه می شود، این نوع طراحی می تواند خیلی ساده و یا پیچیده طراحی شود. در این نوع طراحی لوگو هنری، می تواند از نام برند، شخص و یا سازمان به صورت مفهومی و با استفاده از تایپوگرافی استفاده شود.
  • در طراحی لوگوتایپ حروف چینی و خوانایی آن دارای اهمیت می باشد، و همچنین هر آنچه در تایپوگرافی دارای اهمیت می باشد در طراحی لوگوتایپ نیز باید رعایت شود.

nike-logo

لوگوی نایکی به عنوان یک لوگوی ترکیبی که دارای تصویر انتزاعی تیک مانند بوده و لوگوتایپ NIKE  نیز دربالای آن قرار دارد.

دلایل اهمیت لوگو تایپ

اگر بخواهیم کاملاً واقع بین باشیم می فهمیم اهمیت لوگوتایپ ها به اندازه لگوهای تصویری نمی باشد، البته ممکن است در بضی از برندها لوگو تایپ‌ ها بسیار موفق بوده و حتی بهتر از تصویرها عمل می کند به عنوان مثال این اتفاق در برند کوکاکولا افتاده است. اما در کل باید به این موضوع توجه کنید که استفاده از یک فونت معمولی و پیش پا افتاده ممکن است سبب شود که برند شما با موفقیت روبرو نشود.
اما لوگوتایپ از مهمترین عناصری است که در طراحی لوگو  یا آرم دخالت دارد، زیرا همان نوشتاری است که نام برند را نمایش می دهد. در طراحی لوگو تایپ کار طراحی لوگو سخت‌تر می شود اما طرح نهایی می تواند آنقدر قدرتمند شود که جایگاه مناسبی در بین رقبا برایش ایجاد گردد. برخی از برند های معروف مانند کوکاکولا و زمزم تنها از لوگوتایپ برای طراحی لوگو استفاده کرده اند.
برای طراحی لوگو تایپ باید به فونت مناسب فکر کنید زیرا شما می خواهید یک لوگوی خاص که منحصراً برای برند شما می باشد طراحی کنید بنابراین باید به طراحی و داشتن آن فونت ایده آل فکر کنید.
طراحی این فونت خاص وجه تمایز برند شما با بقیه برندها می شود. البته تنها داشتن یک فونت نمی تواند موجب موفقیت لوگوتایپ شما بشود بلکه باید در نظر داشته باشید که فونت شما با اهداف، نوع طراحی سازمان، نوع برند و فعالیت برند تناسب داشته باشد  و از رنگ‌بندی مناسب هم استفاده شود.
در ابتدا و زمانی که مشتری با برند شما آشنا می شود ممکن است خیلی به لوگوی شما توجه نکند اما بعدها اگر لوگوی موفقی نداشته باشید در برندسازی با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است حتی برای رشد برند شما مانعی باشد.
بنابراین برای طراحی لوگوی کسب و کار خود دنبال صرفه جویی نباشید و اهمیت آنرا کم ندانید و درمورد لوگوتایپ یکی از دلایل اهمیت آن اینست که نام نوشتاری ماندگاری بالایی در ذهن مشتری دارد.
شرکت بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی مدت و درخشان در زمینه طراحی و چاپ و با در اختیار داشتن تیم قدرتمند طراحی و گرافیک می تواند شما را در طراحی لوگو و رسیدن به طرح دلخواه‌تان یاری دهد برای ارتباط با ما می توانید با شماره هایی که در سایت نمایش داده شده است تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در طراحی لوگوتایپ

  • یکی از مهمترین نکته‌های طراحی لوگوتایپ داشتن زیبایی بصری می باشد  پس برای بدست آوردن طرح نهایی لوگوتایپ فاکتور زیبایی ظاهری آنرا فراموش نکنید.
  • فونت لوگوتایپ و طرح نهایی لوگوتایپ باید با تصویر لوگوی برندتان در طرح‌های لوگوی ترکیبی کاملاً مرتبط باشد و حتی بتواند تداعی کننده تصویر لوگوی برند باشد.
  • همیشه سعی کنید طرحی را که برای فونت لوگوتایپ ایجاد می کنید خاص باشد و منحصر به برند شما باشد.

برای اینکه مفهوم لوگوتایپ و تاثیر فونت منحصر به فرد لوگوتایپ در ایجاد تمایز برند بیشتر مشخص شود، دو نمونه از برندهای خیلی معتبر دنیا را بصورت نمونه شرح می دهیم:

لوگو تایپ شرکت اندروید را در نظر بگیرید فونت خاصی برای این برند در نظر گرفته شده است، که اگر شما هر جا این فونت را می بینید یاد برند اندروید می افتید و متوجه می شوید که با اندروید سر و کار دارید.

Android-Logo

همچنین برای برند وایو نیز به همین صورت لوگوتایپ آن چنان هوشمندانه طراحی شده است که ما را یاد سیگنال های آنالوگ و دیجیتال می اندازد. V  و a  مانند یک موج آنالوگ کنار هم قرار گرفته است و i و  o  نیز مانند 0 و 1 است که یادآور دنیای دیجیتال می باشد.

logo-vaio

استفاده از لوگوتایپ در طراحی لوگوی ترکیبی

همانطور که اشاره شد برای طراحی لوگو روش های مختلفی وجود دارد که البته سلیقه افراد و طرز تفکرشان نیز در نوع طراحی لوگو و برند بسیار تاثیر دارد.

می توان گفت که از محبوب‌ترین شیوه‌های طراحی لوگو زیبا، شیوه طراحی لوگوی ترکیبی می باشد و دلیل آن نیز مشخص است زیرا صاحبین کسب و کارها بیشتر دوست دارند که علاوه بر لوگوی تصویری نام برند هم با استفاده از لوگوتاپ در لوگو بیاید تا تصویر مفهومش مشخص‌تر باشد.
البته خود لوگوتایپ به تنهایی می تواند در طراحی لوگو استفاده شود اما در لوگوهای ترکیبی هم برای بسیاری از برندها استفاده می شود اگر ما نگاهی به برترین برندهای جهانی بیندازیم می بینیم که در حال استفاده از لوگوهای ترکیبی هستند.
بهترین نمونه برای این موضوع همان برند نایکی می باشد که علاوه بر تیک نایک، لوگوتایپ NIKE نیز در بالای آن قرار دارد که نمایش دهنده استفاده از لوگو تایپ می باشد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین