تابلو فوم برد، تابلویی مناسب جهت درج نمودن تصاویر مورد نظر روی آن است و از طرفی موجب زیبایی محیط نیز می گردد. تابلو فوم برد نوعی از تابلو تخته شاسی البته از جنس پلی استایرن فشرده یا PS با روکش مخصوص می باشد.فوم برد ها با توجه به نوع کاربرد به دو نوع خام و با چاپ پلات و لمینیت تقسیم بندی می شوند

موارد استفاده از فوم برد:

پروژه های هنری و صنایع دستی: فوم برد به دلیل ماهیت سبک و سهولت برش معمولاً در پروژه های هنری و صنایع دستی استفاده می شود. می توان آن را به راحتی شکل داد، رنگ کرد و تزئین کرد.

علائم و نمایش: فوم برد به طور گسترده ای برای ساخت علائم، نمایش ها و ارائه ها استفاده می شود. ساختار سبک آن حمل و نصب آن را آسان می کند، در حالی که سطح صاف آن بستر مناسبی را برای چاپ یا نصب گرافیک و متن فراهم می کند.

آموزش و ارائه: فوم برد اغلب در کلاس های درس و دفاتر برای اهداف آموزشی و ارائه استفاده می شود. می توان از آن برای ایجاد وسایل کمک بصری، نمودارها و همچنین برای نصب پوسترها و سایر مواد آموزشی استفاده کرد.

به طور کلی، فوم برد یک ماده همه کاره است که در صنایع مختلف از جمله هنر، تبلیغات، آموزش و ساخت و ساز و غیره کاربرد دارد. وزن سبک، ماهیت استفاده آسان و مقرون به صرفه بودن آن را به انتخابی محبوب برای طیف وسیعی از پروژه ها تبدیل کرده است.

تابلو فوم برد

تابلو فوم برد، تابلویی مناسب جهت درج نمودن تصاویر مورد نظر روی آن است و از طرفی موجب زیبایی محیط نیز می گردد. تابلو فوم برد نوعی از تابلو تخته شاسی البته از جنس پلی استایرن فشرده یا PS با روکش مخصوص می باشد.
تابلو فوم برد سبک، در برابر رطوبت مقاوم و تخت می باشد و قابلیت چاپ بر روی آن وجود دارد. روی تابلو فوم بردها بهترین نوع چاپی که قرار می گیرد چاپ پلات و لمینت می باشد. البته برخی نیز بر روی آن استیکر می چسبانند.

foamboard

کاربردهای فوم برد

-چاپ روی فوم برد از جمله چاپ‌های پرطرفدار محسوب می گردد که با توجه به سلیقه های متفاوت، تصاویر متنوع با کاربردهای خاص خودشان روی آن چاپ می شود.
-برخی از افراد عکس‌های خصوصی و شخصی خود را بر روی تابلو فوم برد چاپ می کنند و در مکان‌های مورد نظر قرار می دهند.
-بر روی تابلو فوم برد می توان تصاویر زیبا چاپ کرد که در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد و مناسب می باشد.
-تابلو فوم برد هم در دکوراسیون داخلی استفاده می شود و هم در تبلیغات پرکاربرد است. استندهای فوم برد در تبلیغات نیز کاربرد خود را دارد و به ویژه در نمایشگاه‌ها برای ارائه طرح‌ها و تصاویر گوناگون استفاده می شود.
-از مزایای دیگر تابلو فوم برد اینست که به راحتی می توان آنرا برش داده و در ابعاد گوناگون در آورد.
-استفاده از چاپ پلات و لمینت ( لمینت کردن چاپ) در کیفیت دیداری تابلو فوم برد تأثیر فراوان دارد. همانطور که می دانیم لمینت کردن را تنها برای امور خاص چاپی انجام می گیرد.

مزایای استفاده تابلو فوم برد

-از دیگر مزایای استفاده از تابلو فوم برد صرفه اقتصادی آن می باشد زیرا تابلو فوم برد نسبت به موارد مشابه خود اقتصادی تر می باشد.
-تابلو فوم برد به دلیل جنس آن  سبک وزن می باشد و به راحتی می توان آنرا حمل نمود.
-تابلو فوم برد را به راحتی می توان برش داد و در ابعاد دلخواه از آن استفاده کرد.
-تابلو فوم برد ضد آب است و در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارد و این خاصیت موجب طول عمر زیاد تابلو فوم برد شده است.

انواع فوم برد

فوم برد ها با توجه به نوع کاربرد به دو نوع تقسیم بندی می شوند:

فوم برد خام

در این نوع از تابلو فوم برد چاپ فوم برد انجام نمی شود بلکه برروی تابلو فوم برد خام استیکر چسبانده می شود.

فوم برد با چاپ پلات و لمینت

در این نوع فوم برد استیکر روی آن چسبانده نمی شود بلکه باید چاپ روی آن انجام شود چاپی که برای فوم برد استفاده می شود چاپ پلات و لمینت می باشد که نوعی از چاپ دیجیتال است.

0 نظر