تابلو فلکسی یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از تکنیک چاپ فلکسوگرافی بهره می‌برد. در این فرآیند، تصاویر و متون رنگارنگ بر روی یک فیلم پلاستیکی نازک چاپ می‌شوند و سپس این فیلم بر روی یک پشتیبان سبک و انعطاف‌پذیر مانند فوم برای ایجاد تابلوی نورانی نصب می‌شود. این تابلوها به دلیل ویژگی‌های خود نظیر انعطاف‌پذیری، سبکی و قابلیت ایجاد نورهای زیبا و جذاب، در زمینه تبلیغات و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند.

یکی از مزیت‌های تابلوهای فلکسی، امکان ایجاد نورپردازی یکنواخت و زیباست. فیلم پلاستیکی نازک بر روی تابلو چاپ شده، نور ال ای دی‌های درون تابلو را مناسب تر و به شکل یکنواخت توزیع می‌کند. همچنین، این تابلوها امکان چاپ تصاویر با رزولوشن بالا و رنگ‌های زاهد را فراهم می‌کنند، که به تبلیغات یا جلب توجه مشتریان کمک می‌کند.

تابلوهای فلکسی به دلیل ظاهری جذاب و امکانات چاپ پویا، به خوبی در فضاهای تجاری، رستوران‌ها و سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تابلوها با امکان ایجاد تصاویر هشدار آمیز، تخفیفات و پیام‌های تبلیغاتی، تاثیربخشی بسیار بالایی در جلب توجه مخاطبان دارند و به عنوان یک ابزار قدرتمند در استراتژی تبلیغاتی کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تابلو فلکسی تابلویی زیبا، مقرون به صرفه و همچنین شامل نورپردازی می باشد؛ در ساخت تابلو فلکسی از حروف برجسته استفاده می شود.
در واقع تابلوهای فلکسی دارای پوشش فلکس می باشند که برای روشن کردن آنها از لامپ‌های فلوروسنت یا همان مهتابی استفاده می شود.
به اینگونه تابلوها، تابلو حروف برجسته نیز می گویند که در بین صاحبین کسب و کارها و مغازه‌ها دارای محبوبیت هستند. اما علت اینکه به این تابلوها، تابلو فلکسی می گویند، متریال فلکسی فیس می باشد که تابلو فلکسی از آن ساخته می شود. از خصوصیات این تابلوها اینست که دارای انعطاف‌پذیری می باشد، تابلو فلکسی همچنین دارای روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ می باشد که باعث شده است که در برابر اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی دوام و مقاومت بالایی پیدا کنند.
در پشت اینگونه تابلوها هم لامپ های مهتابی و فلورسنت وجود دارد که ممکن است هر ساله نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کنند.
بیشترین کاربرد این تابلوها برای سردرب مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و یا در تبلیغات محیطی در معابر و گذرگاه‌ها می باشد.   
معنی واژه فلکس به معنی انعطاف پذیری می باشد و نام این تابلو نیز بر همین پایه تنظیم گردیده است. زیرا تابلو فلکس دارای انعطاف پذیری می باشد و به هر شکل و مدلی که مورد نظر مشتریان می باشد آنرا می توان تغییر فرم داد.

انواع تابلو فلکسی

تابلو فلکسی دارای انواع زیر می باشد:

-مکعبی
-ریلی
-سپری
-اسکلت فلزی  

تابلوهای فلکسی از نظر جنس دارای دو نوع چینی یا کره ای می باشند؛ که با توجه به هزینه ای می خواهید انجام دهید می توانید یک نوع جنس را انتخاب کنید.

انواع روکش‌هایی که در تابلو فلکسی استفاده می‌شود :

روکش‌های تابلو فلکسی به دو شیوه بر روی تابلو نصب می شود :

-روکش اول سپری کلیپسی

-روش دوم پرچی

نحوه های تابلو سازی فلکسی فیس

1.تابلو فلکسی فیس دو فریم

این مدل تابلو سازی فلکسی از دو عدد فریم تشکیل می شود که در فریم زیرین آن مهتابی، به عنوان نور دهنده می باشد، روی ورق گالوانیزه قرار می گیرد و در فریم رو پارچه قرار می گیرد.

2.تابلوی فلکسی تک فریم 

در این نوع تابلو فلکسی از یک فریم تشکیل شده است که روی پارچه قرار می گیرد و از پروژکتور برای نوردهی استفاده می شود. از لحاظ هزینه این نوع مقرون به صرفه تر می باشد.

تفاوت بین فلکس و بنر

تابلو فلکس شباهت زیادی با بنر تبلیغاتی دارد و ممکن است حتی برخی از افراد آن دو را یکسان فرض کنند اما بنر با تابلو فلکس دارای اختلافاتی در جنس و کاربرد می باشد:
-در بنر تبلیغاتی هیچ نوری استفاده نمی شود و جنس بنر نیز از نوعی استفاده می شود که نور را از خود عبور نمی دهد.
تابلو فلکسی بگونه ای طراحی می شود که نور را از خود عبور می دهد و همیشه در طراحی فلکسی باید این موضوع در نظر گرفته شود که باید تیره تر از بنر باشد تا زمانی که نور از داخل تابلو تابیده می شود رنگ‌های آن جلوه‌ی مناسبی داشته باشد.

مراحل ساخت تابلو فلکس

ساخت تابلو فلکس شامل چهار مرحله زیر می شوند:

1.طراحی فلکسی که توسط واحد طراحی و گرافیک انجام می پذیرد و بیشتر در نرم افزار فتوشاپ انجام می شود.
2.چاپ فلکس که چاپ بر روی متریال فلکس توسط دستگاه‌های چاپ out door انجام می پذیرد.
3.ساخت قاب پروفیلی که فلکس روی آن نصب می گردد.
4. مرحله نصب مهتابی روی ورق‌های گالوانیزه که اصطلاحاً به آن سینی مهتابی می گویند و بصورت کشوئی در قاب پروفیلی قرار داده می شود.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست