ازمهمترین اهداف اصلی طراحی لوگو نماد سازی برای هویت و اسم یک برند می باشد، طراحی لوگو پروسه ایجاد لوگو می باشد اما برندینگ پروسه و فرایند معرفی کالا به بازار، حال اگر بنای برندینگ را معرفی لوگو بگذاریم لوگو محصول هر جایی که باشد به مخاطبین خود پیام تبلیغاتی می فرستد و برند شما را تبلیغ می کند ، در واقع می توانیم بگوییم لوگو و برندینگ می توانند در کنار هم باشند و همدیگر را برای معرفی هرچه بیشتر محصول پوشش دهند.لوگو هم همینطور ممکن است در طول زمان تغییرات زیادی داشته باشد اما برای دائمی بودن لوگو باید هدف همیشه هویت فرد، محصول، کسب و کاری یا خدمتی قرار گیرد که برای آن منظور لوگو طراحی می شود

واژه لوگو ریشه خود را از کلمه یونانی لوگو گرفته است و معمولاً در انگلیسی برای اشاره به نماد گرافیکی طراحی شده برای نشان دادن هویت یک برند یا شرکت استفاده می شود. لوگو به عنوان یک علامت بصری عمل می کند که جوهر یک نام تجاری را در بر می گیرد و اغلب عناصری مانند نام تجاری، تصاویر یا ترکیبی از هر دو را در بر می گیرد. این به عنوان یک ابزار قدرتمند برای شناسایی فوری و ارتباط با یک نام تجاری خاص عمل می کند. هدف طراحی لوگو ایجاد نمادی متمایز و به یاد ماندنی است که می تواند تأثیری ماندگار بر روی مخاطب بگذارد و وفاداری و شناخت برند را تقویت کند.

علاوه بر جذابیت بصری، لوگو یک عنصر استراتژیک در بازاریابی و برندسازی است که به ایجاد یک هویت منحصر به فرد و قابل تشخیص کمک می کند. لوگوها در صنایع مختلف، از تجارت و خدمات گرفته تا قلمروهای هنر و فرهنگ رایج هستند. انتخاب دقیق رنگ‌ها، شکل‌ها و عناصر گرافیکی در طراحی لوگو فرآیندی عمدی است که هدف آن انتقال ماهیت یک برند است. یک لوگوی خوش ساخت به بخشی جدایی ناپذیر از زبان بصری برند تبدیل می شود و ارزش های آن را منتقل می کند و ارتباط با مخاطب هدف را تقویت می کند. در اصل، یک لوگو از نمایش بصری خود فراتر می رود و به ابزاری قدرتمند تبدیل می شود که هویت اصلی یک نام تجاری را در بر می گیرد و نقش مهمی در شکل دادن به درک آن در چشم مصرف کنندگان ایفا می کند.

هدف اصلی لوگو

ازمهمترین اهداف اصلی طراحی لوگو نماد سازی برای هویت و اسم یک برند می باشد، طراحی لوگو پروسه ایجاد لوگو می باشد اما برندینگ پروسه و فرآیند معرفی کالا به بازار، حال اگر بنای برندینگ را معرفی لوگو بگذاریم لوگو محصول هر جایی که باشد به مخاطبین خود پیام تبلیغاتی می فرستد و برند شما را تبلیغ می کند ، در واقع می توانیم بگوییم لوگو و برندینگ می توانند در کنار هم باشند و همدیگر را برای معرفی هرچه بیشتر محصول پوشش دهند.

لوگو هم همینطور ممکن است در طول زمان تغییرات زیادی داشته باشد اما برای دائمی بودن لوگو باید هدف همیشه هویت فرد، محصول، کسب و کاری یا خدمتی قرار گیرد که برای آن منظور لوگو طراحی می شود.
این یعنی اینکه قبل از اینکه شما بخواهید روی طراحی لوگو تمرکز داشته باشد باید درک کاملی از ایده های لوگو و محیطی که قرار است لوگو در آن دیده شود بدست آورید و همچنین از موارد مهم دیگر اینست که رقبای برند شما چه کسانی هستند و آنها چگونه به نظر می رسند؟ بیشتر چه نوع نمادها و یا رنگ‌هایی توسط رقبای شما مورد استفاده قرار می گیرد؟ و یا اینکه چگونه می توان یک لوگوی متمایز ایجاد کرد؟

لوگو به چه معنی است؟

کافی است به اطراف خود نگاه کنیم خواهیم دید که ده ها لوگوی مختلف هستند که در اطراف ما وجود دارد، لوگوها روی تصمیم گیری ما تاثیر می گذارند و خیلی وقت‌ها ارزش یک برند یا شرکت را نشان می دهند مخصوصاً این موضوع برای لوگوهای شناخته شده بیشتر نمایان است.
لوگوها همان ترکیب عکس و متن می باشند البته می تواند بصورت عکس و متن تنها نیز باشند و ترکیب این دو نباشند. برخی لوگوها آنقدر قدرتمند هستند که موجب می شوند در ذهن افراد قرار گیرند زیرا لوگوها بصورت نماد بصری برای نمایش کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.
به عنوان مثال در برند آدیداس به محض دیده شدن سه خط در لباس‌های ورزشی و غیره شما تشخیص می دهید که این لوگوی آدیداس می باشد.

علت نیاز به لوگو

یک لوگو که بصورت حرفه ای طراحی شده است موجب اعتماد می گردد. شاید باعث تعجب شما شود اما واقعیت دارد که اگر کسب و کار شما دارای طراحی لوگو حرفه ای باشد مشتریان بیشتری با شما کار خواهند کرد. زیرا اگر لوگوی شما حرفه ای و مناسب کسب وکار شما نباشد اولین سوالی که از مشتریان شما به ذهن می رسد اینست که شما که قادر نیستید یک لوگوی مناسب برای خود طراحی کنید چگونه می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید و محصولات وخدمات مناسب به آنها ارائه دهید.
ممکن است فکر کنید که لوگو یک چیز بصری است و طراحی آن یک کار هنری می باشد اما وظیفه یک طراح لوگو ایجاد یک اثر هنری صرفاً نیست بلکه لوگو و طراحی لوگو یک ابزار کسب و کار استراتژیک است که موجب می شود که شرکت‌ها در دنیای استراتژیکی که در آن زندگی می کنند شناسایی گردند.
بسیاری از طراحان فکر می کنند که لوگو باید پرمعنا باشد اما این نکته را هم می گوییم بیشترین تلاش باید همیشه بر روی هویت سازمان باشد که با گذشت زمان و با بازاریابی های مداوم و تعاملات مشتری با برند شما معنا و مفهوم به لوگو اضافه خواهد شد.
برای درک بیشتر می توان باز هم لوگوهای اپل و آدیداس را نمونه مثال زد. این لوگوها بسیار ساده و حتی شبیه آیکون‌هایی هستند که به خوبی طراحی شده است. اما نکته مثبت آنها اینست که به دلیل تعاملات مثبتی که با مشتری داشته است هر کس لوگوی آنها را ببیند متوجه می شود که برای کدام برند می باشد.

دلایل اهمیت لوگو

لوگوها همانند چهره برای کسب و کار، محصول یا خدمات شما هستند وقتی که شما سعی می کنید یک کسب و کار را بیاد بیاورید اصولاً اولین چیزی که بیاد می آورید لوگوی آن کسب و کار می باشد و وقتی لوگوی یک برند را به یاد می آورید، خاطرات، تجربیات و نام آن برند برایتان تداعی می گردد.

لوگویی که خوب طراحی شده باشد همیشه در یادها باقی می ماند، از طرفی از لحاظ علمی ثابت شده است که شکل و رنگ ‌ها همیشه روی مغز انسان تاثیر می گذارد و همین موضوع اهمیت لوگوها را نشان می دهد و این یعنی که شما اگر بتوانید طراحی لوگوی منحصر به فرد و حرفه ای انجام دهید می توانید قدمی موثر در ماندگار شدن برند خود برداشته باشد که باعث شود که فرد مصرف کننده باز هم از محصولات شما استفاده کرده و به دیگران نیز معرفی کند.

طراحی لوگو بر روی تصمیمات مشتریان تاثیر می گذارد، لوگوهایی که بصورت حرفه ای طراحی شده باشد می تواند بدرستی کسب و کار را نمایش دهد و با مخاطب ارتباط برقرار می کند و موجب جذب مشتری می گردد.

لوگو

لوگو موجب بوجود آمدن اولین تصور خوب از شرکت شما می شود، بسیاری از شرکت ها از طراحی لوگو به عنوان فرصتی مناسب برای جذب مشتری و معرفی سطح کسب و کار خود استفاده می کنند برخی از صاحبین کسب و کارها در ابتدا به اشتباه از لوگوهایی با طراحی ارزان استفاده می کنند بدون اینکه بر اهمیت تاثیر آن بر ذهن مخاطب توجه لازم را داشته باشند.

لوگو قابل ارتباط با ارزش‌های برند و معانی بیشتر می باشد. درست است که هدف اصلی لوگوها هویت برند و کسب و کار می باشد اما یک لوگو می تواند با مفاهیم دیگری نیز ارتباط برقرار کند بطور مثال لوگوی آمازون یک لبخند را نشان می دهد که نشان دهنده رضایت مشتری از خرید خود می باشد و رنگ نارنجی در این لبخند گرمی را به مخاطب انتقال می دهد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین