انواع سررسیدها به اندازه‌ها و اشکال مختلفی طراحی می‌شوند. یکی از معمول‌ترین اندازه‌های قطع سررسید 13*22 سانتی‌متر است که به صورت عمودی طراحی می‌شود و امکان نوشتن تاریخ و رویدادهای مهم را فراهم می‌کند.

انواع دیگری از قطع سررسید نیز وجود دارد که بر اساس نیازهای مختلف و محیط استفاده تغییر می‌کنند. برخی از قطع سررسیدها به صورت ماهانه طراحی می‌شوند که هر صفحه آن یک ماه از سال را نشان می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا رویدادها و وظایف مربوط به هر ماه را بهتر برنامه‌ریزی کنند. همچنین، قطع سررسیدهای سالیانه نیز وجود دارد که کل سال را در یک صفحه نمایش می‌دهند و از آن برای برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و تمام سال استفاده می‌شود.

به طور کلی، قطع سررسیدها با اندازه‌ها، طرح‌ها و استایل‌های مختلفی طراحی می‌شوند تا به نیازها و سلیقه‌های مختلف کاربران پاسخ دهند. انواع سررسیدها می‌توانند به عنوان ابزارهای مفید برای برنامه‌ریزی زمانی، تبلیغات و هدیه‌دهی استفاده شوند و به شما کمک کنند تا بهترین استفاده را از تقویم خود ببرید.

قطع یا اندازه سررسید همان طول و عرض سررسیدها است که باید طبق استاندارد جهانی باشد. هر یک از محصولات اینچنینی مانند سررسید، کتاب، دفاتر و ... دارای قطع مناسب و استاندارد خود هستند.

قطع ها و ابعادی که برای سررسید یا سالنامه دارای کاربرد بیشتری می باشند در زیر عنوان گردیده و توضیحات مختصری درباره هر یک ارائه می شود.

قطع سالنامه

اندازه کاغذ
به سانتی متر

تعداد صفحات در هر فرم

اندازه قبل از برش
به سانتی متر

اندازه بعد از برش
به سانتی متر

قطع مدیریتی

45*60

8

29.5*22

28*21

قطع وزیری

70*50

16

17*24.5

16.5*23

قطع رقعی

45*60

16

15*22

14.5*21

قطع اروپایی

45*60

16

15*22

13.5*21

قطع خشتی بزرگ

70*50

12

23*23

22*22

قطع خشتی کوچک

45*60

12

20*20

19*19

قطع پالتویی

35*50

16

11*17

10*16

قطع جیبی

35*50

16

10*17

8*16

سررسید قطع مدیریتی

سررسید مدیریتی بیشتر در خرید و چاپ سررسید اختصاصی و سفارشی کاربرد دارند و ابعاد آن در حدود 28*21 سانتی متر است این ابعاد برای کسانی که مدام سررسید خود را به همراه دارند زیاد توصیه نمی گردد اما می توان گفت که فضای مناسبی را برای نوشتن موارد مورد نیاز در اختیار مخاطبین قرار می گذارند.

سررسید قطع وزیری

می توان گفت از رایج ترین اندازه های ابعاد سررسید همان سررسید قطع وزیری می باشد و ابعاد آن حدوداً 16.5*23 سانتی متر است.
افرادی امور روزانه خود را یادداشت می کنند بهتر است این قطع استفاده کنند چون هم فضایی مناسبی دارد و هم ابعاد آن خیلی بزرگ نمی باشد اما هنوز این قطع نیز برای افرادی که سررسید خود را به همراه دارند به دلیل بزرگی پیشنهاد نمی شود.

سررسید قطع رقعی

سررسید قطع رقعی نسبت به سررسید قطع وزیری برای جابجا کردن مناسب‌تر است زیرا از هر طرف 2 سانتیمتر کوچکتر می باشد؛ ابعاد سررسید رقعی 14.5*21 سانتی متر می باشد.

سررسید قطع اروپایی

سررسید قطع اروپایی از پرفروش‌ترین قطع های سررسید می باشد، و دارای اندازه 13*21 سانتی متر است و دلیل آن هم مشخص است به دلیل مناسب بودن ابعاد آن برای جابجایی برای افرادی که همواره سالنامه را همراه خود دارند این قطع پیشنهاد می شود.

سررسید قطع خشتی

اگر ابعاد سررسید خشتی استاندارد باشد بصورت دو قطع با ابعاد 22*22 و 19*19 سانتی متر ارائه می شود این ابعاد بیشتر در کتاب‌های آموزشی و داستان کودک کاربرد دارد. اما در صورت تمایل شما به قطع خشتی می توانید سفارش خود را بصورت اختصاصی و سفارشی به بانی چاپ اعلام نمائید.

سررسید قطع پالتویی

این نوع سررسید دارای قطع 10*16 سانتی متر می باشد که به علت اندازه کوچکی که  دارد برای نوشتن کارهای روزانه مناسب نمی باشد. استفاده از این قطع به شرکت هایی که هزینه محدود دارند و می خواهند به مشتریانشان با مبلغ کمتری یک تقویم هدیه دهند مناسب می باشد؛ و یا مناسب افرادی هست که همواره نیاز دارند یک تقویم برای نوشتن امور مهم روزانه همراه داشته باشند مفید است.

سررسید قطع جیبی

سایز این نوع سررسید 8*16 سانتی متر است و به راحتی در کیف جا می گیرد مهم‌ترین ویژگی این سررسید قیمت مناسب آن است.

برای طراحی و چاپ سررسید، سالنامه و تقویم در انواع مختلف می توانید از خدمات بانی چاپ با سابقه طولانی در طراحی، چاپ و تبلیغات استفاده نمائید تا کالای خود را با کیفیت حرفه ای، نازل ترین قیمت و در اسرع وقت تحویل بگیرید. 

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟