استندهای تبلیغاتی طیف گسترده ای از سبک ها و عملکردها را در بر می گیرند که نیازها و محیط های بازاریابی متنوع را برآورده می کنند. خواه به دنبال افزایش دیده شدن برند در یک نمایشگاه تجاری، جذب مشتریان در یک محیط خرده‌فروشی یا ایجاد تجربه‌های همه‌جانبه برند هستید، استندهای تبلیغاتی زیادی برای مطابقت با اهداف شما وجود دارد. با استفاده استراتژیک از نوع مناسب استند تبلیغاتی، کسب‌وکارها می‌توانند به طور مؤثر پیام خود را منتقل کنند، مخاطبان خود را درگیر کنند و در نهایت موفقیت را در بازار رقابتی امروز به ارمغان بیاورند. استند نوعی سازه است که با استفاده از آن قادر خواهیم بود، انواع تبلیغات چاپی که با متریال مختلف ساخته شده است را بر روی پایه مخصوص و در معرض دید عموم قرار دهیم کاربرد استندها در جاهای پر رفت و آمد و یا در نقطه فروش می باشد. تبلیغات برای ماندگاری هر کسب و کاری دارای اهمیت ویژه می باشد، زیرا همانطور که می دانیم هر تجارت و کسب و کاری برای اینکه بتواند با رقبای خود رقابت داشته باشد نیاز به انجام تبلیغات و معرفی کالا و خدمات خود دارد، تبلیغات به روش‌های مختلف انجام می شود بطور مثال ممکن است بصورت سنتی یا مدرن باشد.برای انجام تبلیغات موفق در هر بیزنس و کسب و کاری، باید برخی از پارامترها در نظر گرفته شود بنابراین باید ابتدا قشر مشتریان شناسایی شود زیرا هر کسب و کاری با توجه به محصولی که ارائه می دهد رنج سنی مشتریان، جنسیت خاص، آداب و رسوم مختص به خود را ممکن است داشته باشد.

در چشم‌انداز شلوغ بازاریابی و تبلیغات، کسب‌وکارها دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه برای جلب توجه مخاطبان هدف خود هستند. در میان انبوهی از استراتژی های موجود، استندهای تبلیغاتی به عنوان ابزاری برجسته و همه کاره برای تبلیغ محصولات و خدمات ظاهر شده اند. این استندها در اشکال، اندازه ها و طرح های مختلفی تولید می شوند که هر کدام هدف منحصر به فردی را در حوزه تبلیغات انجام می دهند.

استندهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که هر کدام اهداف خاصی را ارائه می دهند و نیازهای بازاریابی متنوع را برآورده می کنند. این استندها برای افزایش دید، انتقال اطلاعات و جلب توجه در تنظیمات مختلف طراحی شده اند. آنها از نظر اندازه، ساختار و عملکرد متفاوت هستند و برای محیط های داخلی و خارجی مناسب هستند. برخی از آنها قابل حمل و سبک هستند، در حالی که برخی دیگر قابل توجه تر و بادوام تر هستند. این استندهای تبلیغاتی را می توان برای نمایش گرافیک ها، پیام ها یا مواد تبلیغاتی سفارشی کرد و به کمپین های بازاریابی موثر کمک کرد.

روش های تبلیغاتی مختلف

تبلیغات برای ماندگاری هر کسب و کاری دارای اهمیت ویژه می باشد، زیرا همانطور که می دانیم هر تجارت و کسب و کاری برای اینکه بتواند با رقبای خود رقابت داشته باشد نیاز به انجام تبلیغات و معرفی کالا و خدمات خود دارد، تبلیغات به روش‌های مختلف انجام می شود بطور مثال ممکن است بصورت سنتی یا مدرن باشد.
برای انجام تبلیغات موفق در هر بیزنس و کسب و کاری، باید برخی از پارامترها در نظر گرفته شود بنابراین باید ابتدا قشر مشتریان شناسایی شود زیرا هر کسب و کاری با توجه به محصولی که ارائه می دهد رنج سنی مشتریان، جنسیت خاص، آداب و رسوم مختص به خود را ممکن است داشته باشد.
تبلیغات چه به شیوه های سنتی و چه مدرن، هر کدام طرفداران خود را دارد. از روش‌های سنتی و قدیمی، چاپ بنر، چاپ پوستر،طراحی، چاپ و ساخت بیلبورد،تابلو لایت باکس، طراحی، چاپ و ساخت استند نمایشگاهی و تبلیغاتی-تیزرهای تبلیغات تلویزیونی و ... را می توان نام برد.
البته تبلیغات به شیوه مدرن هم دارای تأثیرات خود می باشد مانند تبلیغات در سایت های با رتبه های بالا، تبلیغات چریکی، تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و...

در ادامه می خواهیم تنها به یکی از ابزارهای تبلیغاتی (استند تبلیغاتی) که بویژه در نمایشگاه‌ها کاربرد فراوان دارد بپردازیم :

استند تبلیغاتی چیست ؟

استند نوعی سازه است که با استفاده از آن قادر خواهیم بود، انواع تبلیغات چاپی که با متریال مختلف ساخته شده است را بر روی پایه مخصوص و در معرض دید عموم قرار دهیم کاربرد استندها در جاهای پر رفت و آمد و یا در نقطه فروش می باشد.
این نوع تبلیغات بسیار مقرون به صرفه است و در هر کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرد. انواع استندها علاوه بر کاربردی که در تبلیغات دارند می توان از آنها در امور اطلاع رسانی نیز استفاده کرد.
از استندها در نمایشگاه‌ها در مراکز خرید، مقابل فروشگاه‌ها و در مکان‌هایی مانند ادارات برای ارائه گزارشات استفاده می شود.
از حسن های دیگری که استند دارد اینست که مستقیم در مقابل روی مخاطبان قرار می گیرد و به راحتی می‌توان آنرا جابه‌جا کرد.

کاربرد استند

استفاده از استندها در نمایشگاه‌ها
استفاده از استندها در انواع فروشگاه‌ها و مراکز خرید
استفاده از استندها برای اطلاع رسانی در ادارات و سمینارها
استفاده از استند ها در معابر و گذرگاه‌ها، هتل‌ها و کنفرانس‌ها

انواع استند تبلیغاتی

استند پاپ آپ

استند پاپ یک سازه فلزی همراه با کیف مخصوص سازه می باشد این سازه دارای میله های فلزی است که به راحتی باز می شود.
درون کیف خط کش‌هایی از جنس فلز قرار دارد که بین تقاطع سازه‌های آن نصب می شود و سازه استند پاپ آپ را دارای مقاومت بیشتر می کند.
روی استند پاپ آپ، چاپ پلات لمینت استفاده می شود. ارتفاع استند پاپ آپ ها تقریباً همه در حدود 230 سانتی متر می باشد؛ و تفاوت آنها در طول آنهاست. اگر گفته شود استند پاپ آپ 3*3 منظور استندی با طول و عرض 3*3 متر نمی باشد بلکه منظور تعداد شبکه های داخلی است که استند پاپ آپ را ایجاد می کند.

استند رول آپ

استند رول آپ نیز یکی از استندهای محبوب و پرکاربرد در نمایشگاه‌ها و یا در همه معابر فروشگاه ها، مراکز تجاری، داروخانه ها و ... می باشد.
استند رول آپ نیز به راحتی جمع می شود و قابل حمل می باشد و برای نگهداری جای کمی نیاز دارد. روی استند رول آپ نیز چاپ p.p.  و یا چاپ سولیت قرار می گیرد.
استند رول آپ نیز می تواند بصورت ثابت و یا رول آپ گردان باشد.

استند ایکس

استند ایکس نیز نوعی استند ایستاده می باشد که بنر بر روی آن نصب می شود. چاپی که روی این نوع استند قرار می گیرد از نوع پلات لمینت می باشد.
از این نوع استند در مقابل در فروشگاه‌ها استفاده فراوان می شود.

استند میز کانتر

استند میز کانتریک میز استند می باشد که در سه نوع استند میز کانتر یک نفره، دو نفره و تاجدار ارائه می شود.
از استند میز کانتر در نمایشگاهها به عنوان میزی که مواردی مانند بروشور کاتالوگ و کارت ویزیت را ارائه می دهد استفاده می شود.
همچنین از استند میز کانتر به عنوان میز سمپلینگ و میز تبلیغاتی در مراکز خرید و فروشگاه‌ها استفاده می شود.
استند میز کانتر به عنوان میز پذیرش و میز پیشخوان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استند جا کاتالوگی

استند جا کاتالوگی به دو صورت رومیزی و طبقاتی ارائه می شود که هر کدام کاربرد خود را دارد و برای قرار دادن کاتالوگ مربوط به محصول استفاده می شود.

استند قاب فنری

استند قاب فنری نیز نوعی استند است که دارای چهار گوشه پلاستیکی و فنر به اضافه لوله های فلزی می باشد وقابل نصب شدن بر روی سطوح مختلف می باشد. استند قاب فنری، در مدارس، مراکز عمومی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.
در تهیه استند قاب فنری محدودیت در ابعاد ندارد اما بهتر است که از 300 سانتی متر در طول و عرض تجاوز نکند.

پنل نمایشگاهی

پنل نمایشگاهی نوعی استند است که از لت های 50*70 سانتی متر در کنار هم تشکیل شده است؛ البته پنل نمایشگاهی می توان با توجه به سایز غرفه و یا محل نصب شما بصورت سفارشی آماده گردد.

انواع دیگری از استند نیز داریم مانند استند سه پایه بوم، استند جا بروشوری و ... که البته در بالا پر کاربردترین آنها را معرفی کرده ایم.

استند تبلیغاتی در مرکز خرید و فروشگاه‌ها :

در نقطه خرید تبلیغات دارای نقش موثری است و حتی ممکن است فرد اصلاً قصد خرید نداشته باشد اما با مشاهده تبلیغات گسترده، اقدام به خرید نماید.
در این مواقع باید با استفاده از فاکتور خلاقیت جذابیت بیشتری به تبلیغات دهید تا جذب مخاطبین بیشتر و فروش بیشتر گردد.

مزایای استفاده از استندهای تبلیغاتی :

قابلیت استفاده از دو طرف برخی از استند ها مانند استند رول آپ

هزینه مقرون به صرفه

دارای تنوع در طرح و سایز

دارای قابلیت تنظیم در اندازه های دلخواه در برخی از آنها

امکان استفاده در فضاهای باز و سربسته

دارای قابلیت تغییر چاپ و تبلیغات استند

دارای قابلیت نصب راحت و جابجایی آسان و فضای کم برای نگهداری

قابل استفاده برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ

0 نظر