چاپ استیکر شیشه‌ای یک فرآیند مهم در تولید برچسب‌هایی است که بر روی سطوح شیشه‌ای یا نوع دیگری از سطوح صاف قرار می‌گیرند. این استیکرها معمولاً شامل اطلاعات متنی، طرح‌های گرافیکی،یا حتی کدهای باریک است که به منظور شناسایی محصول یا ارائه اطلاعات مربوط به آن برای مصرف‌کننده به کار می‌روند.

در چاپ استیکر شیشه‌ای، از تکنولوژی‌های مختلفی مانند چاپ دیجیتال یا فلکسوگرافی استفاده می‌شود. این تکنولوژی‌ها امکان چاپ با کیفیت بالا و با رنگ‌های زنده را فراهم می‌کنند. استیکرها معمولاً از مواد مختلفی مانند وینیل یا پلاستیک ساخته می‌شوند تا در برابر عوامل محیطی مانند آب، حرارت و نور خورشید مقاوم باشند.

استفاده از چاپ استیکر شیشه‌ای به عنوان یک ابزار بازاریابی و شناسایی برند یا محصول در فضای تجاری بسیار مؤثر است. این استیکرها به سادگی بر روی شیشه‌های فروشگاه‌ها، ویترین‌ها یا خودروها قرار می‌گیرند و اطلاعات لازم را به مشتریان انتقال می‌دهند، همچنین با طراحی جذاب و خلاقانه می‌توانند جلب توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

استیکر شیشه ای

چاپ استیکر یا چاپ وینیل از موارد پر کاربرد برای چاپ عریض و تبلیغات فضای داخلی و خارجی می باشد که دارای جنس PVC است و در برابر آب و پاره شدن مقاومت بالایی دارد.
چاپ وینیل یا چاپ استیکر برای مصارف گوناگون مانند استفاده در انواع بسته بندی در صنایع غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین برای انجام تبلیغات بر روی اتوبوس ها، ماشین ها، شیشۀ ساختمان ها و مغازه ها و همچنین برای انجام تبلیغات روی زمین در پاساژ ها، مراکز خرید، فروشگاه ها و تزئین فضای داخلی در منازل و شرکت ها کاربرد دارد. استیکرهای شیشه ای می توانند چاپی باشند که فقط بخش مورد نظر را نمایان می کنند و می توان آن را به راحتی بر روی شیشه های مغازه ها و فروشگاه چسباند بدون اینکه بخش پشت ویترین را بپوشاند.
استیکرهای شیشه ای اصولاً از مواد پی وی سی تشکیل شده اند؛ استیکرهای شیشه ای ضد آب و با قابلیت شستشو هستند. چاپ استیکر می تواند به دو روش انجام بگیرد:

چاپ استیکر شیری که دارای زمینه سفید می باشد.

چاپ استیکر شیشه ای که نوع بیرنگ استیکر است و مانند شیشه از دو طرف آن قابلیت دید وجود دارد.

از مزیت های استیکر شیشه ای خاصیت ترنسپرنت بودن آن می باشد و این امکان را می دهد که شما رنگ زیرکار خود و آن طرف چاپ را بتوانید ملاحظه نمائید.
این نوع استیکر بیشترین موارد مصرف را بر روی شیشه و متریال هایی با زمینه روشن دارد.

چاپ استیکر شیشه ای و استیکر ترنسپرنت

در اینجا این سؤال بوجود می آید که آیا میان استیکر ترانسپرنت و استیکر شیشه ای تفاوتی وجود دارد؟ در پاسخ می گوییم که هیچ تفاوتی بین چاپ استیکر ترنسپرنت و چاپ استیکر شیشه ای وجود ندارد در واقع باید بگوییم که کلمات زیر یکی معنی را ارائه می دهند:
چاپ استیکر شیشه ای-چاپ استیکر شفاف-چاپ استیکر ترنسپرنت-چاپ وینیل شیشه ای-چاپ وینیل ترنسپرنت-چاپ استیکر بی رنگ-چاپ برچسب شیشه ای

کاربرد چاپ استیکر شیشه ای

چاپ استیکر شیشه ای بیشتر برای نصب شدن روی شیشه ها، انواع بسته بندی شیشه ها و بطری های ها شفاف و غیر شفاف مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی مواقع نیز از چاپ استیکر شیشه ای نیز برای نصب استیکر روی زمین بکار می رود.
استیکر شیشه ای به دلیل اینکه دارای زمینه شفاف می باشد برای نصب روی سرامیک های رنگ روشن بسیار مناسب است.

چاپ استیکر شیشه ای

برای چاپ استیکر شیشه ای هم از چاپ اکوسالونت، چاپ سالونت و هم چاپ UVبرای استیکر شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. که کارایی هر یک از این موارد را در ادامه توضیح می دهیم:

-چاپ استیکر با دستگاه چاپ سالونت دارای این ویژگی و مزیت است که ماندگاری چاپ آن در برابر آفتاب و آب بسیار زیاد می باشد؛ اما کیفیت چاپ سالونت قدری پایین است و همچنین مناسب چاپ استیکر برای فضای سربسته و تبلیغات Indoor نمی باشد زیرا جوهرهای چاپ سالونت با محیط زیست سازگاری ندارند و از ترکیبات شیمیایی قوی ساخته شده اند.

-چاپ استیکر با دستگاه های چاپ اکوسالونت بسیار رایج می باشد جوهرهای اکوسالونت با محیط زیست سازگاری دارند و می توان از تبلیغات چاپ استیکر برای فضای Indoor استفاده نمود. کیفیت چاپ اکوسالونت نیز از چاپ سالونت بیشتر است اما ماندگاری چاپ سالونت بیشتر از چاپ اکوسالونت می باشد.

-چاپ UV استیکر دارای کیفیت بالای چاپ و ماندگاری بالای چاپ و خاصیت ضد آب می باشد. اما دارای هزینه گران‌تر از سایر انواع چاپ استیکر می باشد.

اصطلاح بیحال شدن در چاپ استیکر شیشه ای

چاپ استیکر شیشه ای ممکن است به اصطلاح کمی بیحال باشد و آن جلوه ای که مورد نظرتان است را برای تبلیغات نداشته باشد؛ چاپ استیکر شیشه ای بصورت چاپ رول و دیجیتال انجام می شود یعنی شما می توانید نمونه گیری لازم را از چاپ استیکر داشته باشید.
بهتر است بعد از نمونه گیری لازم و تست چاپ استیکر شیشه ای روی متریال مورد نظر؛ اقدام به چاپ استیکر شیشه ای بکنید.

طول عمر چاپ استیکر شیشه ای

اصولاً هر چیزی در برابر نور مستقیم خورشید دارای طول عمر کوتاه تر نسبت به فضای داخلی می باشد.
خود متریال استیکر در زیر نور مستقیم آفتاب دارای دوام 5 ساله و در فضای داخل و دور از نور خورشید دارای دام 15 الی 20 ساله است.
ماندگاری چاپ استیکر نیز دارای اهمیت می باشد بستگی زیادی نوع چاپ استیکر دارد. برای اینکه ماندگاری چاپ استیکر شیشه ای در چاپ اکوسالونت استیک افزایش پیدا کند، آنرا لمینت می کنند و هزینه ای برای لمینت کردن روی آن افزوده می شود.

پوشش لمینت بر روی چاپ استیکر

لمینت پوششی می باشد که بر روی انواع کارهای چاپی کشیده می شود؛ حسن پوشش لمینت بر روی کارها این است که جلوی رنگ پریدگی، خط و خش افتادن بر روی کار و ...می گیرد و از طرفی موجب می شود که رنگ ها زنده تر به نظر آیند؛ و در چاپ استیکر شیشه ای سبب می شود شفافیت کار بیشتر دیده شود.
ضخامت پوشش لمینت اندازه خود استیکر از 80 میکرون و یا 120 میکرون است، برای اینکه از چاپ استیکر برای مدت طولانی استفاده نمائید و مخصوصاً می خواهید آن برای فضای باز بکار ببرید استفاده از پوشش لمینت بر روی اجتناب ناپذیر می باشد.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست