طراحی تراکت به مجموعه‌ای از اصول ساده اما اساسی نیاز دارد که به بهترین شکل ممکن پیام شما را منتقل کند و توجه مخاطبان را جلب کند. اصول اصلی طراحی تراکت عبارتند از:

وضوح هدف: هدف اصلی تراکت را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که ساختار و محتوای آن به بهترین شکل ممکن این هدف را تأیید می‌کند.

سادگی و کوتاهی: متن‌ها و تصاویر باید مختصر و جذاب باشند تا مخاطبان به راحتی اطلاعات را درک کنند و محتوا را به سرعت بخوانند.

هماهنگی با هویت بصری: استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی برند به یکپارچگی، تراکت را به عنوان بخشی از شناخت بصری برند نمایان می‌کند.

استفاده از تصاویر و گرافیک‌ها: تصاویر با کیفیت و گرافیک‌های جذاب می‌توانند تراکت را زنده و جذاب کنند و بر جذابیت آن افزوده کنند.

تعیین متن به شکل استراتژیک: متن‌ها باید مختصر و جذاب باشند و از فراخوان‌های عمل استفاده کنند تا مخاطبان را به اقدام واکنشی ترغیب کنند.

با رعایت این اصول، می‌توانید یک تراکت جذاب، مؤثر و حرفه‌ای طراحی کنید که به بهترین شکل ممکن به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی شما کمک کند.

تراکت

تراکت نوعی از تبلیغات با کاغذ محسوب می شود که بصورت گسترده استفاده می شود، تهیه تراکت از باصرفه‌ترین و کم هزینه ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی می باشد که می تواند نتیجه بسیار مثبتی و پرتاثیری نیز در فروش داشته باشد.
از پرکاربرترین روش‌هایی که برای توزیع تراکت استفاده می شود، توزیع تراکت در بین عموم مردم بویژه در همان منطقه ای که در حال فعالیت هستید می باشد، البته قبل از اینکه بخواهید تراکت را توزیع کنید مهمترین نکته اینست که باید مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده و نسبت به توزیع آن در زمان مناسب و در مکان مناسب اقدام کنید.
توزیع تراکت به روش‌های گوناگون انجام می شود که این روش‌ها می تواند بصورت دست به دست مردم باشد و یا پست به درب خانه ها باشد و یا نصب بر روی در دیوار و یا انداختن به درون ساختمان‌ها و خانه ها از لای درب می باشد.
استفاده تراکت‌ها در کسب و کارهای کوچک و یا حتی فروشگاه‌ها دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا توزیع تراکت در آن منطقه می تواند تاثیر بالایی بر فروش داشته باشد.

طراحی تراکت

تراکت‌ها باید دارای رنگ ‌بندی و طراحی جذاب باشند. در تنظیم محتویات تراکت باید در نظر بگیرید که محتویات تراکت باید خوانا باشند و دارای هدفی معین باشد مثلاً برای ارائه تخفیف یک محصول یا خدمات در یک زمان خاص، یا معرفی محصول جدید، یا افتتاح مکان جدید و یا تبلیغ کنسرت و یا...بوده و در نهایت تراکت باید دلایل طراحی، چاپ و توزیع اش مشخص باشد.
برای نوشتن محتویات تراکت باید بتوانید خلاصه نویسی را درست انجام دهید تا مخاطب سریع به هدف خود برسد و از طرفی در متن تراکت برآورده کردن نیاز مشتریان را در نظر بگیرید، تا بتوانید این برطرف کردن نیازهای مخاطبین را در عبارات خود بگنجانید.

برای ترکیب رنگ‌ها در تراکت باید از ترکیب رنگ‌هایی که با هم تناسب دارد استفاده کرد، و از ایده‌های مناسب گرافیکی در طراحی تراکت بهره گرفت، تا در نهایت طرح کلی تراکت شما یکدست باشه و مشخص باشد تیم طراحی حرفه ای آنرا طراحی نموده است.
تصاویری که در طراحی تراکت استفاده می کنید باید این تصاویر جذاب و گویا و تا حدی منحصر به فرد باشد. از طرفی رنگ بندی تصویرها و رنگ زمینه تراکت باید همخوانی داشته باشد و بتواند طرحی یکنواخت را ایجاد نماید.
یکی از ایده های جالب این می تواند باشد تراکت را به عنوان یک بن تخفیف یا دعوت نامه در بین مردم پخش کنید تا بتوانید از دور ریختن تراکت جلوگیری شود.
یکی از مواردی که در طراحی تراکت اهمیت دارد انتخاب تیتر مناسب برای اینکار می باشد.
انتخاب تیتری که ضعیف باشد سبب می شود که موفقیت تراکت شما کاهش پیدا کند پس برای پیدا کردن یک عنوان مناسب برای تراکت حتماً باید فکر لازم انجام شود و بدون فکر و یا ایده درست نیست که چنین کاری انجام شود.
بهترین کار در انتخاب تیتر اینست که به نوعی نحوه برطرف کردن نیازهای مشتریان خود را با یک روش آیده آل در تیتر بگنجانید.

تراکت با صرفه اقتصادی

اگر می خواهید تبلیغات و بازاریابی داشته باشید، اگر دنبال فروش بالاتر هستید اما هزینه هایتان برای انجام تبلیغات محدود است شاید استفاده از تراکت تبلیغاتی جزء بهترین روش‌ها برای انجام اینکار می باشد.
در تراکت تبلیغاتی نیاز به آگاهی از مراحل مختلف کار از جمله به ابعاد مختلف تراکت، نحوه کار ماشین چاپ و همچنین مراحل تکمیلی پس از چاپ و... می باشد.
برای طراحی و چاپ تراکت شرکت بانی چاپ می تواند با داشتن سابقه طولانی و درخشان در این خصوص، شما را یاری دهد. برای ارتباط با شرکت از شماره های موجود در سایت استفاده نمایید.

ابعاد تراکت

تراکت‌ها در سایزهای A3، A4، A5، A6 طراحی و چاپ و روانه بازار می شود. که هر کدام ممکن است کاربردهای ویژه خود را داشته باشد.

وزن کاغذ تراکت از 80 گرم تا 100 یا 135 گرم تهیه می شود و همچنین می تواند در تیراژهای 1000 تا 50000 عرضه و روانه بازار گردند.

تراکت A5 به منظور تبلیغ محصول جدید و همچنین اعلام افتتاح شعبه جدید و یا برای اطلاع رسانی از فروش فوق العاده انجام می شود، یا حتی برای کاهش هزینه ها ممکن است از تراکت سیاه وسفید استفاده شود.

می توان گفت که تراکت تبلیغاتی A5  بیش‌تر جنبه اطلاع رسانی در منطقه محدود به کسب و کار و در نهایت شهری را داشته باشد و در جاهای بزرگ‌تر مانند نمایشگاه‌ها بهتر است از تراکت‌های بزرگ تر استفاده شود.

ایجاد طرح‌های خلاقانه در کاتالوگ

حتماً تا به حال شده است با موارد تبلیغاتی مانند فولدر، کاتالوگ، تراکت... برخورد کرده اید که مایع تعجب و تحسین شما شده است، شما هم می توانید با ارائه کمی خلاقیت تصاویر چشم نواز و زیبایی از طرح تبلیغاتی خود ایجاد نمایید.
اینکار باعث تمایز شما با مخاطبانتان می شود، و همین موضوع موجب می شود که ماندگاری بیشتر برند شما در ذهن مخاطبانتان می شود.

تراکت دو طرفه

از آنجایی که تراکت‌ها یه طرفه بیشتر چاپ می شوند شاید به نظر شما برسد که تراکت یک رویه برای شما با صرفه‌تر می باشد اما تراکتی هم که دو طرف آن نوشته می شود به نوعی دیگر دارای صرفه اقتصادی می باشد، زیرا بگونه ای نیست که هزینه های شما را دو برابر کند اما از پشت تراکت خیلی اطلاعات دیگر را می توانید در اختیار مشتریان قرار دهید مانند جدول‌ها، نمودارها و...

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین