تابلو کاشی کاری، یک اثر هنری است که با استفاده از کاشی‌های رنگی و متنوع، به وسیله هنرمندان و صنعتگران تولید می‌شود. این تابلوها به عنوان یک اصله هنری چشمگیر در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. از زمان‌های قدیم، کاشی‌کاری به عنوان یک هنر سنتی و زیبایی‌بخش در فرهنگ‌های مختلف جا افتاده است. تابلو کاشی کاری یک محصول متفاوت نسبت به سایر محصولات دیگر است. ویژگی این مدل تابلوها، ماهیت سنتی بودن آن می باشد. در عین حال اگر طرح های مدرن را برای چاپ روی این محصول انتخاب کنید، این محصول تلفیقی از هنر مدرن و سنتی خواهد شد که به راحتی با دکوراسیون خانه و یا محل کار شما هماهنگ خواهد شد.  امکان چاپ طرح‌های سفارشی یا یک طرح آماده روی کاشی وجود دارد که می‌توان هم به صورت پازلی روی چند کاشی یا به صورت یک طرح کوچک مینیمال به روی یک عدد کاشی چاپ شود.

تابلو کاشی کاری نه تنها به دیوارها زیبایی می‌بخشد بلکه می‌تواند یک اثر هنری منحصر به فرد و جذاب برای تزئین فضاهای مختلف باشد. هنرمندان کاشی‌کار معمولاً از الگوها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برای خلق تابلوهای خود استفاده می‌کنند که نتیجه آن اثری با طعم تاریخ و هنر متمایز خواهد بود.

استفاده از تابلوهای کاشی کاری به عنوان یک عنصر تزئینی در طراحی داخلی مدرن نیز رواج دارد. این تابلوها، با ترکیب فناوری مدرن و زیبایی هنر سنتی، به فضاها زیبایی و شخصیت خاصی می‌بخشند.

تابلو کاشی کاری در دکوراسیون داخلی محیط‌ها مانند آشپزخانه، حمام، ورودی یا حتی اتاق‌های نشیمن باعث افزایش زیبایی و شکوه محیط می‌شود. با توجه به مقاومت کاشی در برابر رطوبت و حرارت، تابلوهای کاشی کاری به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه و بلندمدت در طراحی داخلی محبوبیت یافته‌اند. همچنین، این تابلوها نمادی از هنر سنتی و فرهنگ مردم برخی مناطق جهان را در خود جای داده و به اتاق‌ها طعمی خاص از تاریخ و هنر می‌بخشند.

تابلو کاشی کاری یک محصول متفاوت نسبت به سایر محصولات دیگر است. ویژگی این مدل تابلوها، ماهیت سنتی بودن آن می باشد. در عین حال اگر طرح های مدرن را برای چاپ روی این محصول انتخاب کنید، این محصول تلفیقی از هنر مدرن و سنتی خواهد شد که به راحتی با دکوراسیون خانه و یا محل کار شما هماهنگ خواهد شد.  امکان چاپ طرح‌های سفارشی یا یک طرح آماده روی کاشی وجود دارد که می‌توان هم به صورت پازلی روی چند کاشی یا به صورت یک طرح کوچک مینیمال به روی یک عدد کاشی چاپ شود.

آشنایی با کاشی و سرامیک

همان‌طور که همه می‌دانند، کاشی کاری در دکوراسیون داخلی نقش ویژه‌ای دارد و بیشتر افراد در مرحله نازک کاری ساختمان‌ها مانند کاشی آشپزخانه بیشتر از این محصول سفالی استفاده می‌کنند. شاید جالب باشد که از ابتدا با جواب به سوال کاشی چیست، شروع کرده و بیشتر با این به اصطلاح سنگ مصنوعی که از زیرشاخه‌های محصولات سفالین است، آشنا شویم. مهد صنعت کاشی ‌سازی و کاشی کاری در قرن‌ها پیش، شهر کاشان بوده که از رونق زیادی هم برخوردار بوده است و به احتمال قوی علت نام‌گذاری این محصول نیز نام همین شهر می‌باشد. جالب‌تر این‌که نام کاشی در زبان‌های دیگر مانند فرانسوی، انگلیسی و یا یونانی به جنس آن اشاره دارد؛ یعنی گل پخته.

انواع کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک انواع گوناگونی دارند، از جنس گرفته تا نحوه پخت و لعاب آن‌ها. از جمله انواع آن از نظر کاربردی کاشی پرسلانی، کاشی کف، دیوار و گرانیتی هستند. برای تابلو کاشی کاری شده یا کاشی سنتی چاپی بهتر است که از نوع کاشی دیواری که در درجه حرارت پایین‌تری پخته می‌شود، استفاده کرد. از طرفی، چاپ کاشی کوره‌ ای خود دارای چند پخت متفاوت است؛ مانند یک پخت، دو پخت و سه پخت که به علت رویکرد این مقاله در مورد کاشی چاپی، توصیه می‌شود از کاشی و سرامیک سه پخت یا اصطلاحاً پخت بالا برای چاپ کاشی سنتی یا چاپ کاشی دیجیتال استفاده کرد. همچنین مجموعه ما چاپ انواع پرده را انجام می دهد که می توانید آن را با محیط اطراف و فضا هماهنگ و ست کنید.

چاپ روی کاشی و سرامیک

دستگاه چاپ فلت بد یکی از بهترین دستگاه‌ها برای چاپ عکس روی کاشی است که چاپ یووی روی کاشی با رزولوشن و ماندگاری بالا را تحویل می‌دهد. البته از این دستگاه به علت توانایی در چاپ اجسام با ضخامت‌های مختلف، برای موارد زیادی استفاده می‌شود که به علت موضوع مقاله، تمرکز ما بر روی چاپ روی کاشی و سرامیک است. از مهم‌ترین مزایای چاپ فلت بد می‌توان به سرعت و وضوح بالای چاپ بر روی کاشی و سرامیک اشاره کرد؛ چرا که به دلیل عدم نفوذ رنگ در گل کاشی، نمایش بهتری از تصویر خواهیم داشت و درضمن با چاپ یووی سریعاً جوهر روی کار خشک می‌شود. اما روش دیگری نیز برای چاپ روی کاشی و سرامیک، با نام چاپ کاشی سابلیمیشن وجود دارد که فقط مناسب فضاهای داخلی است؛ زیرا کاشی‌های چاپی در این دستگاه توانایی مقاومت در برابر آفتاب و رطوبت را ندارند.

آموزش چاپ روی کاشی

برای چاپ دستی روی کاشی، ابتدا باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرد و در مرحله آخر تمیز کردن از الکل استفاده نمود. سپس طرح مورد نظر خود را آماده کنید که می‌تواند هر طرحی که مورد علاقه شماست، باشد. حتی استفاده از یک شابلون نیز پیشنهاد می‌شود که کار را بسیار آسان می‌کند. با همه اوصاف، نوشتن متن روی کاشی از محبوب‌ترین نمونه کارهاست که به شما امکان داشتن یک کاشی ارزان و زیبا را نیز می‌دهد. منتها توصیه می‌شود اول با یک مداد طرح خود را به صورت کم رنگ کشیده و بعد از آن، با ماژیک یا هر وسیله دیگر که ماندگاری دائمی دارد، طرح‌تان را کامل کنید. در نهایت با قاب کردن کاشی خود، یک تابلو کاشی کاری ساده و در عین حال دوست داشتنی را برای منزل یا محل کار خود ساخته‌اید.

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن