سررسید رقعی یک نوع سررسید با ابعاد و اندازه‌های مشخص است. این سررسیدها اغلب برای استفاده در محیط‌های دفتری، آموزشی یا اداری مناسب هستند و می‌توانند برای یادداشت‌برداری، برنامه‌ریزی و نوشتن نکات مختلف استفاده شوند. سررسید رقعی معمولاً دارای جلدی ساده از کاغذ مقوایی یا کاغذ نرم با جلد مقوایی است که به راحتی می‌تواند جلوه‌ی شیک و حرفه‌ای‌ای را به سررسید بدهد.

این نوع سررسید به دلیل ابعاد متناسب و مناسب خود، به عنوان یک ابزار نوشتاری محبوب برای افراد مختلف شناخته می‌شود. اندازه‌ی متوسط آن به کاربران این امکان را می‌دهد که برای نوشتن و یادداشت‌برداری با محیطی راحت و فضای کافی روبرو شوند. همچنین، سررسید رقعی به دلیل سادگی و کاربری آسانش، به عنوان یک ابزار مفید و کارآمد در ادارات، مدارس و محیط‌های آموزشی و حتی خانه‌ها به کار می‌رود و برای ثبت اطلاعات و مدیریت وظایف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل، سررسید رقعی به دلیل ابعاد متعارف، کاربری ساده و قیمت مناسبش، یک ابزار نوشتاری پرکاربرد و مورد استفاده برای افراد مختلف است و به راحتی می‌تواند در بسیاری از فعالیت‌های روزمره مفید واقع شود.

سررسید رقعی دارای ابعاد پرطرفدار برای چاپ سررسید می باشد و درجه محبوبیت آن با سررسید وزیری مقایسه می شود. قطع سررسید رقعی کمی کوچکتر از قطع سررسید وزیری می باشد؛ و بنابراین ابعاد کاغذ آن نیز کوچکتر ازابعاد کاغذ قطع وزیری است.
سایز
چاپ سررسید سفارشی رقعی 14*22 سانتی‌متر و برای جلد سررسید رقعی از انواع جنس های جلد استفاده می شود .

انواع چاپ سررسید رقعی1403

سررسید تک‌رنگ رقعی

در سررسید تک رنگ رقعی، تمامی اجزای صفحات با یک رنگ طراحی و چاپ می شوند؛ مثلاً اگر برای صفحات داخلی سررسید رقعی از رنگ آبی استفاده شده است؛ از طیف پررنگ و کم رنگ آبی در چاپ صفحات استفاده می شود.

سررسید دو رنگ رقعی

اصولاً صفحات سررسید رقعی بصورت چهار رنگ طراحی و چاپ نمی شوند مگر اینکه بصورت اختصاصی برای سازمانی طراحی و چاپ شوند. البته چاپ جلد صفحات رقعی می تواند تک رنگ، دو رنگ و یا چهار رنگ باشند.
دو رنگی که در سررسید رقعی استفاده می شود اصولاً ترکیبی نمی باشد و جداگانه استفاده می شود.

اطلاعات صفحات داخلی سررسید رقعی 1403

سررسید رقعی 1403 دارای سه بخش زیر می باشد:

1.مقدمه

صفحات اولیه در چاپ سررسید رقعی قبل از شروع صفحات تقویم دار صفحات مقدمه سررسید است؛ که می تواند شامل تصاویر از طبیعت، نماها، آثار باستانی و یا تبلیغات مربوط به برند باشد. همچنین این صفحات با نام برندی است که اقدام به چاپ آن نموده است.

2.صفحات داخلی سررسید

این صفحات دارای تقویم و فضایی برای یادداشت می باشد. البته نوع چیدمان صفحات داخلی تقویم آن در چهار مدل می باشد که در ادامه انواع مدل‌های آن بررسی خواهیم کرد.

3.بخش پایانی

این قسمت که در انتهای سررسید رقعی قرار می گیرد دارای اطلاعلات مهندسی و یا صفحاتی برای نوشتن شماره تلفن و یا قرار دادن شماره‌های ضروری مانند آتش نشانی، اورژانس و ... می باشد.

انواع سررسید رقعی براساس چیدمان صفحات داخلی

1.سررسید رقعی یک روزه:

این نوع سررسید نیز خود دارای دو نوع می باشد سررسید روزانه که پنجشنبه و جمعه ها جدا از هم و یا پنجشنبه و جمعه با هم در یک صفحه قرار می گیرند.

2. سررسید رقعی دو روزه:

در سررسید دو روزه تاریخ هر دو روز در یک صفحه یا ستونی و یا سطری چاپ می گردد.

3. سررسید رقعی هفتگی:

در سررسید هفتگی بر خلاف اسمش روزهای هر هفته در دو صفحه ( نه در یک صفحه) چاپ می شوند.

4. سررسیدهای رقعی دستیار:

در سررسید دستیار اصولاً هر هفته در یک صفحه چاپ می شود و صفحاتی تاریخ دار، کم تعداد هستند و در عوض در انتهای آن صفحات سفید خام وجود دارد که با توجه نیاز قابل استفاده می باشد.
اصولاً در انتهای این سررسیدها برگه اطلاعات فنی و مهندسی و ...وجود دارد.

انواع سررسید رقعی 1403 بر اساس نوع کاغذ

کاغذ تحریر

کاغذ تحریر با گرماژ 70 گرم که رایج‌ترین کاغذ مورد استفاده در سررسیدهای رقعی و دارای رنگ سفید است.

کاغذ کرم

کاغذ کرم در ایران که به آن کاغذ قرآنی نیز می گویند و دارای رنگ کرم و گرماژ 70 گرم است و قیمت آن کمی بیشتر از کاغذ تحریر 70 گرم می باشد.
از مزایای کاغذ کرم یا نخودی اینست که دارای انعکاس نور کمتری نسبت به کاغذ سفید است؛ و موجب می شود که خستگی چشم برای خواندن مطالب روی آن کمتر شود.

انواع سررسیدهای رقعی از لحاظ نوع جلد

در کل سررسید رقعی از لحاظ نوع جلد به دو نوع تقسیم بندی می شود:

1.جلد نرم
2.جلد سخت

برای جلد نرم سررسید رقعی، جلدسازی از مقوا استفاده نشده است و از چرم ترمو مستقیماً برای جلدسازی استفاده شده است.
جلد نرم سررسید انعطاف پذیری بیشتری دارد؛ بعد از انتخاب جلد مورد نظر بر اساس ضخامت، جنس توسط قالب و دایکات به شکل جلد درآمده و سپس عملیات داخل جلدریزی انجام می شود.

سررسید رقعی با جلد چرم

سررسید چرمی به نوعی از سررسید اطلاق می گردد که دارای جلد از روکش چرمی می باشد و اما باید گفت چرم‌هایی که در سررسید مورد استفاده دارای انواع مختلف هستند که در ادامه به آنها می پردازیم:

سررسید رقعی با جلد چرم طبیعی

سررسید رقعی 1403 با جلد چرم طبیعی فقط برای استفاده‌ی موارد خاص و کاربردهای ویژه می باشد زیرا بسیار گران قیمت است. به همین دلیل از این نوع سررسید در تیراژ پائین برای مشتریان خاص چاپ می شود.
در این نوع سررسید رقعی برخی از این روکش‎‌های چرم دارای قابلیت داغی می باشند و می توان اطلاعات مورد نظر را روی آنها چاپ کرد.

سررسیدهای رقعی چرم مصنوعی

سررسید رقعی با جلد چرم مصنوعی از پرطرفدارترین، بهترین و باصرفه ترین نوع سررسید رقعی محسوب می شوند و در این سررسید برای حک لوگو و نام مشتری اصولاً از پلاک استفاده می شود.

سررسید رقعی ترمو چرم

سررسید رقعی ترمو نیز نوعی سررسید چرم محسوب می شود که اصولاً در چاپ تیراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نکته دیگر اینست که جلد این نوع سررسید یا سالنامه نیز در برابر حرارت بالا تغییر رنگ می دهد و می توان برای اینکه لوگو را روی آن حک کرد از داغی استفاده نمود.
و اما چاپ سررسید رقعی 1403 ترمو دارای هزینه بالاتر نسبت به نوع چرم مصنوعی دارد و به همین دلیل چرم مصنوعی کاربرد بیشتری دارد.

بهترین زمان برای سفارش طراحی و چاپ سررسید رقعی

برای طراحی و چاپ سررسید رقعی 1403 در تیراژهای بالاتر بهتر است از حدود آبان‌ماه برای اینکار اقدام کرد؛ زیرا در این تاریخ هنوز با ترافیک سفارش طراحی و چاپ سررسید سال جدید مواجه نشده ایم و روی کار شما مسلماً وقت بیشتری گذاشته می شود.
شما می توانید طراحی و چاپ انواع تقویم و سررسید خود را با خیالی آسوده به بانی چاپ بسپارید.

هزینه سررسید رقعی 1403

سررسید رقعی دارای قیمت ارزان‎تر نسبت به سررسید وزیری می باشد و همچنین به این دلیل که وزن کم‌تر نسبت به سررسید وزیری نیز دارد خوش‌دست‌تر نسبت به سررسید وزیری می باشد.
با توجه به ویژگی‌های سررسید رقعی، مورد پسند بسیاری از مشتریان قرار گرفته و می توان گفت که جزء پرفروش‌ترین محصولات ما می باشد.
همانطور که متوجه شدیم نوع جلد انتخابی برای سالنامه رقعی در قیمت آن تأثیر دارد.

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟