طراحی تراکت حرفه‌ای یک فرآیند دقیق و مهم در زمینه تبلیغات و بازاریابی است که به کمک آن می‌توان ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کرد. در این فرآیند، ابتدا باید هدف و پیام مورد نظر تعیین شود تا طراحی به شکلی انجام شود که این هدف را به بهترین شکل ممکن دنبال کند. سپس، باید به انتخاب عناصر گرافیکی متناسب با هدف و هویت بصری برند توجه شود. استفاده از تصاویر با کیفیت، فونت‌های مناسب و تنظیمات صفحه متعادل، از جمله اصول مهم در این زمینه هستند.

متن‌های مختصر و مفید، استفاده از عناوین جذاب و فراخوان‌های عمل اصول اساسی در طراحی تراکت هستند. در نهایت، کیفیت چاپ و مواد استفاده شده در تراکت نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا حرفه‌ایترین نتیجه ممکن حاصل شود. به کل، طراحی تراکت حرفه‌ای نه تنها به جذب توجه مخاطبان کمک می‌کند بلکه ارتباط موثرتری با آن‌ها برقرار می‌سازد و به افزایش فروش و شناخت برند کمک می‌کند.

طراحی تراکت حرفه ای

یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات تا به امروز تراکت بوده است، تراکت یا فلایر یا به عربی اعلانیه یک نوع از تبلیغات است، به این صورت که شما تبلیغات خود را بر روی تکه ای کاغذ چاپ می کنید و سپس به صورت فیزیکی بین افراد در خیابان پخش می کنید، از معایب فلایر ها این است که اگر برای مخاطب چشمگیر نباشد مخاطب به راحتی و فقط پس از گذشت چند ثانیه آن را به گوشه ای دور پرت خواهد کرد، حال اینکه می گوییم چه ترفندی را انجام دهیم تا تراکت ما بیشتر در دستان مخاطب قرار گیرد و حتی با اون به منزلش برود، راه حل ساده است، با استفاده از یک طراحی حرفه ای می توانید چشمان مخاطب را به تبلیغاتتان بدوزید و با یک طراحی حرفه ای آن را با مخاطبتان تا خانه همراهی نمایید، یک طراحی حرفه ای به همراه یک چاپ سالم و بسیار تمیز از تراکت می تواند بسیار در جذب نگاه مخاطبتان تاثیر داشته باشد.

در صورتی که یک طراحی حرفه ای را برای تراکت خود در نظر نگیرید متاسفانه سرنوشت تراکت شما به خیابان ها یا زباله دان ها ختم میشود.

تراکت-در-خیابان-ها_6342

معمولا تراکت های قیمت دار و یا دارای تخفیف با جنس کاغذ مناسب می تواند بسیار به توسعه تبلیغات شما در محل کمک نماید و مخاطبینتان را ترغیب به نگهداری از تراکت نماید.

تراکت یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات چاپی می باشد و تا به حال تعداد زیادی تراکت در بین مردم توزیع شده است اما سوال اینجاست که آیا تراکت هنوز در سال 2020 نیز کاربرد دارد یا خیر؟
باید بگوییم تراکت تبلیغات سودمندی می باشد و هنوز هم یکی از پایه ای ترین روش های تبلیغات محسوب می گردد. در این مقاله ما به شما کمک می کنیم که بتوانید
طراحی تراکت حرفه ای انجام دهید.
می توان گفت که طراحی و توزیع تراکت های حرفه ای و خلاقانه هنوز هم یکی از روش های مفید بازاریابی آفلاین می باشد.

نکات کلیدی در طراحی تراکت حرفه ای

ویژگی های تصاویر مورد استفاده در طراحی  تراکت حرفه ای

-اگر شما بتوانید از یک تصویر خاص و متفاوت در طراحی تراکت استفاده کنید موجب می شود که به تراکت شما توجه بیشتر و نگاه دقیق تر شود بنابراین سعی کنید تصاویری که در تراکت خود استفاده می کنید ویژه و منحصر به فرد باشد.
-شما همچنین برای بکاربردن تصاویر برای اینکه بتوانید یک تراکت متفاوت و مدرن را طراحی کنید می توانید از تصاویر نیمه شفاف در بک گراند تراکت استفاده کنید.
-تصاویری که در تراکت استفاده می شود علاوه بر اینکه باید یونیک باشد همچنین باید متناسب با کسب و کار شما باشد بطور مثال اگر دارای کسب و کار شاد هستید بهتر است از تصاویر شاد و با رنگ های متنوع استفاده شود.
-زمانی که شما تراکت توزیع می کنید اینرا باید در نظر بگیرید که تراکت شما برای خیلی از افراد اولین معرف برند شما خواهد بود بنابراین باید سعی کنید شخصیت برند خود را در تراکت لحاظ کنید برای همین باید ببینید چه رنگ، طرح و سبکی نمایش دهنده برند شما می باشد.
-یکی از مهمترین خواسته های خریداران و مصرف کنندگان اینست که بدانند قرار است چه چیزی را بدست آورند بنابراین بهتر از محصول یک تصویر بزرگ در تراکت قرار دهید و یا حتی می توانید یک تصویر بزرگ از محصول را روی پس زمینه قرار دهید.

قرار دادن کد CTA

کد CTA که کد فراخوانی برای اقدام است برای اطلاع از نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) در طراحی تراکت حرفه ای استفاده می شود.
در واقع به کار بردن این کد روشی است که صاحبین کسب و کار تشخیص می دهند که چه درصدی از توزیع تراکت ها موفق بوده است.
برای اینکار شما می توانید یک کد خرید و یا تخفیف روی تراکت قرار دهید.

ویژگی‌های فونت‌های بکار رفته در تراکت

-انتخاب فونت مناسب از آنجایی مهم است که موجب می شود خوانایی تراکت شما افزایش پیدا کند و همچنین در ظاهر تراکت نیز دارای اهمیت می باشد و این نکته را نیز فراموش نکنید که بیشتر از 2 تا 3 فونت مختلف را نباید در طراحی تراکت استفاده کنید.
-هنگامی که می خواهید طراحی تراکت را انجام دهید باید توجه کنید که چه نوع فونتی را می خواهید برای برند خود ارائه دهید فونت سرگرم کننده، فونتی که حس اعتماد را القاء می کند و یا فونت ابتکاری و یا فونت سنتی؟
-برای کارهای صنعتی بهتر است از فونت ساده و کلاسیک استفاده کنید.

چگونگی معرفی محصول در طراحی تراکت حرفه ای

-برای تهیه عکس از محصول می توانید هم عکسی از محصول را با کیفیت عکاسی صنعتی گرفته و در تراکت بکار ببرید و البته یک روش خوب دیگر نیز برای بکار بردن عکس درطراحی تراکت وجود دارد و آن نیز نشان دادن نحوه کاربرد محصول می باشد یعنی عکسی از موارد استفاده محصول تهیه شود و در طراحی تراکت استفاده شود.
-سعی کنید برای معرفی محصول و گفتن برتری ها و فواید آن از یک جدول مقایسه ای استفاده کنید و در آن محصول را با محصولات قبلی و یا برند رقیب مقایسه کنید.
-اگر شما دارای محصولات مختلف می باشید مثلاً دارای محصولات فصلی هستید یک طرح شبکه ای ساده می تواند این معرفی محصولات شما را بخوبی در تراکت انجام دهد.

اهمیت هدر در طراحی تراکت حرفه ای

هدر در طراحی تراکت بسیار دارای اهمیت می باشد و قدرت زیادی در جذب مخاطبین دارد در تراکت و دیگر رسانه‌های چاپی هدر جزء اولین مواردی است که موجب جلب توجه مخاطبین شما می شود و شما در طراحی یک هدر جذاب و زیبا با فونت مناسب و رنگ بندی مناسب می توانید از این فرصت به درستی استفاده کنید.

استفاده از نمادها و آیکون‌ها برای طراحی تراکت حرفه ای

-آیکون یا نماد از جمله طرح‌های گرافیک برداری ساده هستن که برای مفهوم ترشدن متن تراکت کاربرد دارند.
-زمانی که در شرایطی نیستید که برای تراکت تان تصاویر تهیه کنید و یا شاید برایتان خیلی هزینه‌بر باشد می توانید از آیکون ها برای طراحی تراکت تان استفاده کنید؛ و با استفاده از آیکون ها می توانید شکل مورد نظر را ایجاد نمایید.

استفاده از طرح های خاص و متفاوت برای طراحی تراکت

طراحی تراکت می تواند فرصتی برای شما باشد که با طراحی تراکت خلاقانه بتوانید از بقیه متمایز بوده و قدرت طراحی و برند خود را نمایش دهید. شما می توانید تصاویر و متن تراکت را از حالت کلیشه خارج کرده و بصورت اشکال هندسی در کنار هم درآورید.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین