سربرگ حرفه‌ای یک بخش مهم از هویت تجاری یا شخصی است و اصول مختلفی برای طراحی آن وجود دارد. اولین اصل این است که سربرگ باید با هویت بصری شما هماهنگ باشد و به این معناست که از هماهنگی با لوگو، رنگ‌ها، و فونت‌های استفاده شده در سایر مواد تبلیغاتی یا اداری اطمینان حاصل کنید. این اصل باعث ایجادیک حس تداوم و تداخلی در هویت بصری شما می‌شود و به تشخیص شناخته شدن سریع‌تر شما کمک می‌کند.

دومین اصل مهم، سادگی و خواناتی بودن سربرگ است. موارد زیادی نباید در سربرگ جا بگیرند تا از زیبایی و قوی بودن آن کم نشود. انتخاب یک فونت خواناتی، استفاده متناسب از فضای سفید و قرارگیری مناسب المان‌ها به خوانایی و جذابیت سربرگ کمک می‌کند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم شما، مانند نام شرکت یا اطلاعات تماس، به وضوح و بزرگی قابل فهم باشند.

آخرین اصل این است که سربرگ شما باید قابل تنظیم و ویرایش باشد. این امکان به شما کمک می‌کند که با تغییرات در شرایطیا اطلاعات مختلف، به راحتی سربرگ خود را به‌روز کنید. استفاده از قالب‌های قابل ویرایش و فایل‌های طراحی باز، این امکان را فراهم می‌کند که هر زمان نیاز شد، به سرعت تغییرات لازم را اعمال کنید. این اصل به ارتقاء انعطاف‌پذیری و کارایی سربرگ شما کمک می‌کند.

سربرگ حرفه ای

با وجود انکه راه‌های ارتباطی گسترش زیادی پیدا کرده است اما همچنان در ارتباطات بین دو سازمان نامه نگاری نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و از اهمیت ارسال نامه در ارتباطات تجاری کم نشده است. از این رو اهمیت سربرگ حرفه‌ای به قدری زیاد است که می تواند یکی از راه‌های موثر در بازاریابی و ارتباطات محسوب گردد، یعنی یکی از راه‌های مهم برای معرفی برند شما به دیگران باشد.
وقتی از سوی سازمان خود یک سربرگ حرفه ای برای مخاطب خود می فرستید در واقع دارید اینرا عنوان می نمایید که شما برای هر کاری برنامه ریزی می کنید و برا ی نوع فکر کردن مخاطبین خود ارزش قایل هستید. سربرگ حرفه ای که نام شرکت شما را داشته باشد موجب می شود که مخاطبین شما مدت زمان بیشتری شما را به یاد داشته باشند.
شما با ارائه سربرگ که نام تجاری و لوگو و مشخصات تماس و آدرس خود را در آن ذکر کرده اید، با مشتری خود ارتباط لمسی ایجاد کرده اید که می تواند راهی موفق در جهت بازاریابی برای برند و کسب و کار شما باشد.

در این مقاله چند نکته مهم در تهیه سربرگ حرفه ای عنوان می شود:

خلاقیت

یکی از راه های ایجاد سربرگ متفاوت و حرفه ای، داشتن خلاقیت می باشد، به این صورت که اگر در طراحی سربرگ مواردی مانند لوگو، آیکون و رنگ بصورت خلاقانه استفاده شود، موجب بالا رفتن اثرگذاری سربرگ می شود. بنابراین در طراحی سربرگ خلاقیت طراح و اینکه بتواند خود را از بند طراحی های غیر خلاق رها سازد دارای اهمیت می باشد.

تاکید بر روی نام تجاری سازمان

مهم ترین بخش در سربرگ نام تجاری بوده بنابراین باید نام تجاری در هر سربرگ دارای جلوه ای ویژه باشد تا بتواند تاثیر مناسب را روی افراد بگذارد نام تجاری و لوگو را همه در سربرگ می آورند اما نحوه آوردن خلاقانه آن است که دارای اهمیت می باشد و موجب تبلیغ نام تجاری می شود.

استفاده مناسب از فضای طراحی سربرگ

در بیشتر مواقع فضای طراحی در سربرگ در بالای صفحه می باشد البته اجباری نیز در این خصوص نمی باشد اما باید از فضاهایی برای طراحی انتخاب می کنید نیز به درستی استفاده کنید.

نحوه استفاده صحیح از تایپوگرافی

برای اینکه بتوانید سربرگی مدرن و خاص را طراحی کنید باید به تایپوگرافی نیز توجه کنید و اهمیت زیادی برای آن قائل شوید و به حروف استفاده شده در سربرگ سبک و ساقی خاص ببخشید تا برای کار شما جذابیت بیشتری بوجود آید و از طرفی مطالب جلوه بیشتری پیدا کنند.

حفظ سادگی

در سربرگ باید از شلوغ کاری پرهیز شود تا تاثیر سربرگ بر مخاطب بیشتر باشد و مخاطب دچار سردرگمی نگردد. به خاطر داشته باشید که ذهن مخاطب تنها باید درگیر متن اصلی گردد.

استفاده از کاغذ با جنس مناسب

یکی از تاثیرگذارترین موارد برای یک سربرگ انتخاب جنس کاغذ سربرگ می باشد میزان کیفیت کاغذ انتخابی برای چاپ می تواند ظاهری شکیل را به سربرگ شما بدهد.
در صورتی که تمایل به ارائه سربرگ خود بصورت کاری با ظرافت، هنری، شکیل و گران قیمت دارید لازم است که از کاغذی با کیفیت بالا و با بافت کتان استفاده کنید.

قرار دادن اطلاعات درون یک کادر

برای مطالبی که در یک سربرگ آورده می شود بهتر است قاب و یا شکلی در نظر گرفته شود تا اطلاعات را شامل گردد.

بکارگیری رنگ غالب برای سربرگ

با استفاده از یک رنگ بصورت غالب و تاکیدی در سربرگ موجب افزایش جذابیت سربرگ و همچنین بیشتر دیده شدن برندتان می شود.

بهره مندی از پشت سربرگ

برای اینکه درجهت تبلیغات شرکت خود از سربرگ نهایت استفاده را برده باشید خیلی خوب است که از پشت سربرگ نیز استفاده کنید. بهتر است طرحی که برای پشت سربرگ استفاده می شود برگرفته از نام سازمانی و رنگ و لوگوی سازمانی باشد.

استفاده نمودن از تصاویر پرمعنی

برای اینکه سربرگ دارای جذابیت بیشتر باشد خیلی خوب است که بتوان از طرحهای گرافیکی جذاب در سربرگ استفاده کرد البته این تصاویر و طرح ‌های گرافیکی باید با کسب و کار در ارتباط باشند.

استفاده از امضا در سربرگ

اگر می خواهید دارای یک سربرگ خاص و ویژه باشید در طراحی سربرگ از امضای خود استفاده کنید و همچنین می توان گفت اینکار برای انجام امور بازرگانی که مربوط به کسب و کار شما است و همچنین برای ست اداری بسیار سودمند است.

استفاده از رنگ های متضاد

اگر از ترکیب رنگ‌های متضاد اما مکمل یکدیگر در طراحی سربرگ استفاده کنید موجب می شود که طرحی بیاد ماندنی را ایجاد کنید این رنگ‌ها مانند سرمه ای و آبی کمرنگ و یا سیاه و سفید می تواند باشد.

0 نظر