فولدرها را می توانید برای ادارات، موسسات و... سفارش دهید. برای طراحی فولدر نیاز به دانش دو گانه است زیرا هم نوع طراحی قالب و هم برش قالب فولدر به گونه است که علاوه بر طراحی یک فولدر مانند طراحی بسته بندی نیز می باشد.البته با کمی جستجو در فضاهای مجازی قالب‌های زیادی را برای فولدر می توان پیدا و طراحی کرد؛ البته طراحی فولدر اختصاصی حسن خود را دارد.برای طراحی فولدر اختصاصی حرفه ای نیز باید موارد و استانداردهایی برای جلب نظر مشتری رعایت نمود.

فولدرها به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی در بخش‌های مختلف اداری، تجاری و تبلیغاتی به‌کار می‌روند. این ابزارها نه تنها برای نگهداری و مرتب‌سازی اسناد و مدارک بلکه به‌عنوان یک نماینده قدرتمند از هویت و شخصیت سازمانی عمل می‌کنند. طراحی یک فولدر حرفه‌ای نیازمند دانش و تجربه گسترده در زمینه گرافیک، آشنایی با اصول طراحی و استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها و جزئیات طراحی است.

یک فولدر حرفه‌ای باید با دقت به هویت بصری و استراتژی بازاریابی سازمان تطابق داشته باشد. از جزئیات طراحی مانند انتخاب رنگ‌ها، نوع و طرح متن، اندازه و نوع برش قالب و اضافه کردن لوگو و اطلاعات تماس، می‌تواند به تقویت شناخت و شناسایی برند کمک کرده و هویت سازمانی را به‌طور قابل تشخیصی به نمایش بگذارد. در کل، طراحی فولدرهای حرفه‌ای یک فرآیند هنری و استراتژیک است که نه تنها به بهبود نگرش مشتریان به سازمان کمک می‌کند بلکه به ارتقاء اعتبار و موفقیت سازمانی نیز کمک می‌نماید.

برای طراحی فولدر نیاز به دانش دو گانه است زیرا هم نوع طراحی قالب و هم برش قالب فولدر به گونه است که علاوه بر طراحی یک فولدر مانند طراحی بسته بندی نیز می باشد.
البته با کمی جستجو در فضاهای مجازی قالب‌های زیادی را برای فولدر می توان پیدا و طراحی کرد؛ البته
 طراحی فولدر اختصاصی حسن خود را دارد.
برای 
طراحی فولدر اختصاصی حرفه ای نیز باید موارد و استانداردهایی برای جلب نظر مشتری رعایت نمود.
قبل از هر چیز باید ببینیم که این فولدر تبلیغاتی برای چه کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد مثلاً قرار است تنها چند برگه A4  در آن گذاشته شود یا خیر؟ قرار است کاتالوگی با تعداد صفحات و سی دی در آن قرار گیرد.
دانستن این اطلاعات به ما جهت تعیین قطع فولدر، طراحی قالب تیغ و خط تا کمک فراوانی می کند.

نکات کلیدی در طراحی قالب فولدر

-طرح گسترده فولدر باید قبل از برش در دو قطع استاندارد 60 *45 و 50 *70 سانتی متر باشد و این موجب می شود که کمترین پرتی را در چاپ فولدر داشته باشد.
-طراحی فولدر باید بگونه ای انجام شود که دارای بیشترین استحکام باشد و مواردی که در فولدر قرار دارد به راحتی از آن بیرون نریزد.
-مناسب ترین نوع قالب فولدر بگونه ای است که قسمتی از فولدر مانند زائده ای از آن بیرون باشد و در طرف دیگر چفت شود و دیگر نیازی به چسب کاری نباشد. با این روش در فولدر باز نمی ماند و چسب کاری که هم نمای زیبا و هم دوام کافی ندارد در آن استفاده نمی شود.
-اگر می خواهید تعداد زیادی برگه و تراکت در فولدر قرار دهید بهتر است که از فولدر با عطف 1 سانتی متری استفاده کنید.
-سعی کنید در فولدر از نوشتن متن زیاد پرهیز کنید و تنها به شعار تبلیغاتی و گذاشتن لوگو بسنده کنید. داخل فولدر نیز نوشتن آدرس و وب سایت اکتفا می کند. اگر فولدر نیز مانند کاتالوگ پرشده باشد از اطلاعات مربوط به مجموعه شما سرنوشتی جز سطل زباله نخواهد داشت.
-برای طراحی فولدر بهتر است تنها از دو رنگ اصلی بجای چهار رنگ اصلی استفاده شود.
-در گذشته بر این بوده است که در طراحی فولدر از عکس استفاده می شده است اما اکنون چند سالی است که از طراحی فلت دیزاین در طراحی فولدر استفاده می شود به این صورت  که ترکیب اشکال هندسی، لوگو و رنگ بر روی آن جایگزین شده است. بنابراین تا جایی که امکان دارد از تصاویر استفاده نکنید و در صورت لزوم نیز استفاده از تصاویر را محدود کنید.
-فراموش نشود که استفاده از روکش مختلف و یووی ها متنوع و رنگ های پنتون بر زیبایی و لاکچری بودن کار می افزاید.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین