وجود پرده‌ها حائز اهمیت از بعد دکوراسیون داخلی می باشند؛ انتخاب رنگ و طرح پرده در جلوه محیط تأثیرگذار هست؛ با گسترش صنعت چاپ می توان طرح و نقشه ای که مد نظر شما است روی پرده چاپی، چاپ گردد.پرده چاپی به افراد این توانایی را می دهد که دکوراسیون داخلی خود را طبق سلیقه شخصی ایجاد نمایند. از موارد پر طرفدار امروزه در بعد دکوراسیون داخلی چاپ پرده با صرف هزینه مقبول و مناسب می باشد.برای چاپ انواع پرده محدودیت خاصی وجود ندارد و با انتخاب طرح و سایز پرده چاپ مورد نظر انجام می شود. چاپ پرده شامل استفاده از فناوری چاپ دیجیتال برای اعمال مستقیم طرح ها، الگوها یا تصاویر مختلف بر روی پارچه پرده است. این فرآیند امکان سفارشی‌سازی بالایی را فراهم می‌کند و افراد را قادر می‌سازد تا طرح‌های منحصربه‌فرد و شخصی‌شده را برای پرده‌های خود انتخاب کنند. پارچه مورد استفاده برای چاپ پرده اغلب با کیفیت و بادوام است، که چاپ و نگهداری را آسان می کند.

مزایای چاپ پرده عبارتند از:

سفارشی‌سازی: چاپ پرده طیف گسترده‌ای از گزینه‌های طراحی را فراهم می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد تا پرده‌های خود را با الگوها، تصاویر یا رنگ‌های خاص مطابق با ترجیحات خود و تکمیل کننده دکوراسیون داخلی خود شخصی‌سازی کنند.

جذابیت بصری: پرده های چاپ شده با معرفی طرح های منحصر به فرد و چشم نواز، جذابیت بصری فضا را افزایش می دهند. این می تواند به طور قابل توجهی به زیبایی شناسی کلی اتاق کمک کند و آن را شیک تر و جذاب تر کند.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش: بسیاری از پرده های چاپ شده برای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش طراحی شده اند که به جلوگیری از محو شدن رنگ ها در طول زمان کمک می کند. این مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش تضمین می کند که طرح های چاپ شده سرزندگی و طول عمر خود را حفظ می کنند.

تطبیق پذیری: تطبیق پذیری چاپ پرده امکان استفاده از عناصر هنری مختلف، از الگوهای پیچیده گرفته تا تصاویر عکاسی را فراهم می کند. این انعطاف پذیری آن را برای طیف گسترده ای از سبک ها و ترجیحات طراحی داخلی مناسب می کند.

چاپ پرده راه حلی شخصی و از نظر بصری جذاب برای پنجره ارائه می دهد و به افراد فرصت می دهد تا خلاقیت و سبک خود را در فضای زندگی خود ابراز کنند.

اهمیت پرده‌ها

وجود پرده‌ها حائز اهمیت از بعد دکوراسیون داخلی می باشند؛ انتخاب رنگ و طرح پرده در جلوه محیط تأثیرگذار هست؛ با گسترش صنعت چاپ می توان طرح و نقشه ای که مد نظر شما است روی پرده چاپی، چاپ گردد.
پرده چاپی به افراد این توانایی را می دهد که دکوراسیون داخلی خود را طبق سلیقه شخصی ایجاد نمایند. از موارد پر طرفدار امروزه در بعد دکوراسیون داخلی چاپ پرده با صرف هزینه مقبول و مناسب می باشد.
برای چاپ انواع پرده محدودیت خاصی وجود ندارد و با انتخاب طرح و سایز پرده چاپ مورد نظر انجام می شود.

پرده های چاپی قابل شستشو می باشد؟

اصولاً پرده ها هر چند وقت یکبار باید شسته شوند زیرا در معرض منافذ گرد و غبار قرار دارند؛ بنابراین این سوال پیش می آید که شما بعد از تهیه پرده چاپی آیا می توانید آنرا بشویید؟
پاسخ بله می باشد، زیرا جوهرهایی که برای چاپ پرده استفاده می شوند از نوع مرغوب هستند که در برابر شستشو مقاوم هستند؛ به همین دلیل شما می توانید بدون هیچ نگرانی، پرده های چاپ شده خود را بشویید.
مجموعه شمسه نگار با بهره گیری از مدرن‌ترین و بهترین دستگاه ‌های چاپِ روز و با استفاده از جوهر مرغوب، پرده های چاپی‌ای که ارائه می دهد دارای کیفیت مناسب هستند و بعد از شستشو رنگ خود را بصورت اولیه حفظ می کنند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان شمسه نگار می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما با آنها ارتباط برقرار کنید.

انواع پارچه قابل چاپ

بر روی انواع جنس پرده می توان پرده های چاپی را ایجاد نمود که در میان این انواع پرده، پارچه تکستایل را می توان به عنوان پارچه مخصوص چاپ پرده مطرح نمود.
پارچه تکستایل دارای خاصیت رنگ‌پذیری زیادی است و اگر روی آن چاپ انجام شود هم دارای شفافیتِ بالا و هم دارای رنگِ مات و زیبایی می گردد.
این پارچه در کشورهای زیادی تولید می شود و با توجه به کیفیتی که دارد رنج قیمت خود است؛ برای پارچه تکستایل جنس چینی آن موجود می باشد که دارای براقی و نازکی مناسب و مطلوبی است.
بجز استفاده از پارچه تکستایل می توان از انواع دیگر پارچه برای پرده استفاده کرد؛ از موارد دیگر چاپ پرده شید، چاپ پرده لوردراپه، چاپ پرده زبرا، چاپ پرده سیلوئت، چاپ پرده پانچی، چاپ پرده مخمل، چاپ پرده حریر، چاپ پرده کتان، چاپ پرده هازان، چاپ پرده شنل، چاپ پرده ساتن، چاپ پرده ریسه ای را می توان نام برد.

طرح متداول چاپ پرده

مجموعه شمسه نگار دارای گالری گسترده از پرده چاپی در تم های متفاوت و طرح‌های مدرن، کلاسیک، طرح های مناسب برای اتاق کودک و ...می باشد و همه سلیقه ها را پوشش می دهد.
با توجه به اینکه می خواهید پره چاپی مورد نظر را کجا استفاده کنید طرحی که روی آن چاپ می شود متفاوت خواهد بود؛ مسلماً طرحی که برای پرده اتاق خواب استفاده می شود با طرح پرده ای که برای آشپرخانه، سالن پذیرایی و اتاق کودک استفاده می شود متفاوت خواهد بود.
برای محیط‌های اداری اصولاً پرده ای که مورد استفاده قرار می گیرد دارای طرح‌های لوگو و آرم، محصولات و یا طرح های تبلیغاتی می باشند.
در هر صورت طرح چاپی روی پرده، دلخواه می باشد و با توجه به سلیقه افراد انتخاب می‌شود.

چاپ پرده لودراپه

به نوارهای باریک که بصورت عمودی کنار هم قرار می گیرند و نوری را بصورت عمودی وارد می نماید لوردراپه می گویند، این نور قابل کم و زیاد شدن می باشد؛ زیرا نوارهای باریک در پرده لوردراپه می چرخند و زاویه آنها با هم تغییر پیدا می کند.
پرده لوردراپه دارای قرقره ای می باشد که پره های عمودی آنرا باز یا بسته می کند. اکنون اگر روی این پرده ها تصویری چاپ شود بهتر است طرح چاپی شما بصورتی باشد که هم در حالت باز و هم در حالت بسته طرح زیبایی داشته باشد. روی این پرده ها امکان چاپ تصویر سه بعدی نیز وجود دارد.

چاپ پرده شید

پرده هایی که در زمان بسته شدن به سمت بالا می روند را پرده شید می گویند. برای سفارش پره چاپی، پرده شید گزینه مناسبی می باشد، زیرا دارای فرم صافی است و می تواند شبیه تابلو نقاشی باشد زیرا نمایش تصویر روی آن بصورت کامل انجام می شود.

هزینه چاپ پرده

برای تعیین هزینه پرده چاپی از موارد مهم، جنس پرده است و همینطور نوع چاپ و دستگاه چاپ درهزینه نهایی تهیه پرده چاپی بسیار مؤثر می باشد.
هرچه چاپ با کیفیت‌تر باشد دارای مقاومت چاپی بیشتر و بالاتر خواهد بود؛ و ماندگاری و دوام بیشتری نیز خواهد داشت. چاپ پرده با طرح انتخابی شما انجام می شود و جنس پارچه پرده نیز قابل انتخاب در انواع زیر است:

  1. پارچه مخمل
  2. پارچه ساتن
  3. پارچه کتان
  4. جنس سولیت
  5. جنس تکستایل
  6. جنس پارچه بلک اوت

سخن آخر

انواع پرده هم برای پوشش پنجره برای کنترل دید به بیرون و نور آفتاب استفاده می شوند؛ هم به عنوان ابزاری دکوراتیو و یا حتی تبلیغاتی در شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.
چاپ پرده هم می تواند بصورت یکرو و هم بصورت دورو باشد. دو مثالی که از پرده های چاپی در بالا ذکر کردیم ( پرده شید و پرده لوردراپه ) هر دو از مهمترین موارد پرده های چاپی می باشند؛ که مناسب ادارات و مکان‌های مسکونی هستند.

0 نظر