سررسیدهای پرطرفدار، نوعی تقویم بزرگ و جذاب هستند که بسیاری از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. این تقویم‌ها معمولاً دارای طرح‌ها و زمینه‌های زیبا و جذابی هستند که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند. طراحی‌های متنوع از جمله طرح‌های هنری، مناظر طبیعی، عکس‌های جالب و یا شخصیت‌های محبوب می‌توانند این سررسیدها را جذاب‌تر کنند و به افراد انگیزه بیشتری برای استفاده از آنها بدهند.

سررسیدهای پرطرفدار معمولاً دارای فضای کافی برای یادداشت کردن وظایف روزانه و رویدادهای مهم هستند. این به افراد کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌های خود را به راحتی برنامه‌ریزی کرده و از دسترسی آسان به تاریخ و زمان بهره‌برداری کنند. همچنین، برخی از سررسیدهای پرطرفدار دارای ویژگی‌های اضافی مانند فضای برای یادداشت، تقویم‌های ماهانه و یا اطلاعات مفید دیگری هستند که می‌تواند استفاده از آنها را برای کاربران راحت‌تر کند.

سررسیدهای پرطرفدار معمولاً از مواد با کیفیت ساخته می‌شوند تا مقاومت و دوام بالایی داشته باشند. این مواد شامل کاغذ با کیفیت، جلد مقاوم، و روش‌های چاپ پیشرفته می‌شود تا بهترین تجربه استفاده را برای کاربران فراهم کنند. از طرفی، طراحی‌های مناسب و استوار نیز از جمله ویژگی‌های مهمی است که سررسیدهای پرطرفدار را از دیگران متمایز می‌کند و به کاربران اطمینان می‌دهد که از یک محصول با کیفیت و کارآمد استفاده می‌کنند.

در بازار، چاپ سررسید سفارشی با طرح و سایز دلخواه چاپ و تولید می شود. از نظر اندازه سررسید و طراحی صفحات داخلی سررسید و صحافی سررسید و سالنامه برخی از مدل‌های آن دارای طرفدار بیشتر می باشد در ادامه می خواهیم برخی از مدل‌های پرطرفدار آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

سررسید اروپایی

سررسید اروپایی دارای ابعاد 17*24 و 12*22 سانتی متر می باشد و مناسب مشاغلی است که بیشتر وقت خود را خارج از دفتر کار می گذارند. البته این بدین معنی نیست که برای سایر مشاغل هم استفاده نمی شود.

سررسید اروپایی چیست؟

احتمالاً برای شما اتفاق افتاده که وقتی می خواهید از جایی به جای دیگر بروید، سررسید مدیریتی یا سررسید وزیری خودتان را به خاطر اینکه وزن کیف شما را سنگین کرده است، در بیاورید و با خود بیرون نبرید. این در حالی است که به هرجا که می روید، به داشتن تقویم و فضایی برای یادداشت، نیاز دارید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید سررسید 1403 و سررسید سال جدید از تقویم های اروپایی استفاده کنید. این سررسیدها در ابعاد کوچک تری تولید می شوند و تعداد کمتر صفحات آن ها باعث سبک بودنشان می شود و شما می توانید به راحتی آن را حمل کنید. در میان انواع سررسید و تولید سالنامه، خرید سررسید اروپایی بهترین گزینه برای شماست. سررسید قطع اروپایی بسیار خوش دست و ظریف هست و همه نیازهای شما را ازجمله داشتن سالنامه 1403 و تقویم 1403در کنار فضای یادداشت، برای نوشته های روزانه شما را برآورده می کند. سررسید اروپایی 1403 ظاهر شیک تری دارد و بسیاری از خانم ها و آقایانی که تا این اواخر از تقویم مدیریتی استفاده می کردند، با دیدن سررسید اروپایی 1403 نظرشان عوض شد و اکنون در حال استفاده از سررسید اروپایی، سررسید رحلی، سررسید رقعی، سررسید خشتی یا حتی سررسید پالتویی هستند. چرا که این نوع سررسیدها ویژگی های مثبت بیشتری دارند و جمع و جور هستند و طرح های آن ها معمولاً شیک تر است. چاپ سررسید اروپایی به دلیل این ویژگی های مثبتی که دارد، بیشترین فروش را در سال های اخیر در مقابل سایر سالنامه ها داشته است.

علت این که در میان انواع سالنامه ها و انواع قطع سررسید 1403، به این نوع چاپ سررسید، سررسید اروپایی 1403 می گویند، شاید این باشد که این نوع سالنامه اروپایی، اولین بار در اروپا تولید شد و سال های بسیاری است که اروپاییان از خرید سررسید اروپایی استفاده می کنند.

علاوه بر این ها، انواع فرمت های صفحات و تولید جلد سررسید، این امکان را می دهد تا شما با توجه به نوع مصرف از سررسید 1403، و مقدار یادداشت های روزانه خود، نوع سررسید اروپایی 1403 را انتخاب نمایید. این به آن معنی است که صفحات داخلی وقتی شما سررسید را باز می کنید، ممکن است در هر صفحه یک روز از سال قرار بگیرد، یا این که دوروز از سال و یا حتی یک هفته و یا یک ماه از سال قرار بگیرد که اصطلاحا سررسید روز شمار، سررسید دو روزشمار، سررسید هفته شمار و سررسید ماه شمار نام گرفته اند. در نوع ماه شمار و هفته شمار باقی صفحات را یادداشت قرار می دهیم.

علاوه بر چاپ سررسید اروپایی، انواع دیگری از سایزهای مختلف از جمله سررسید رحلی، سررسید رقعی و سررسید خشتی وجود دارند، که زیر مجموعه سررسید اروپایی هستند. تنها تفاوت آن ها در ابعاد و اندازه هست. که به مقدار کمی با سررسید اروپایی تفاوت دارد. سررسید پالتویی و سررسید جیبی هم زیر مجموعه اروپایی محسوب می شوند. اما تعداد صفحات و ابعاد این نوع سررسید بسیار کمتر و کوچک تر از سررسید اروپایی است. به طوری که به راحتی در داخل جیب شما قرار می گیرد.

سررسید وزیری

نوع دیگر سررسید، سررسید وزیری با ابعاد 17*24 سانتیمتر می باشد و برای مشاغلی مناسب است که بیشتر وقت خود را در دفتر کارشان می گذارنند. دلیل آن نیز مشخص می باشد زیرا حمل آن کمی دشوار است.

سررسید رقعی

این نوع سررسید دارای قطع 14*22 سانتی متر و از نظر نوع استفاده و سایز بسیار شبیه سررسید اروپایی می باشند.

سایر سایزهای مورد استفاده برای سررسید

دیگر انواع سررسید و سایزهای سررسید عبارتند از:

سررسید پالتویی 17*12 سانتیمتر
تقویم جیبی 15*10 سانتیمتر
سررسید رحلی 29*21 سانتیمتر
سررسید خشتی با ابعادهای 16*16-19*19-23*23 سانتیمتر

در طراحی صفحات داخلی چاپ سررسید نیز دسته بندی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

سررسید روزشمار که طراحی هر روز در یک صفحه کامل می باشد.
سررسید روزانه اما پنجشنبه و جمعه ها با هم باشد.
سررسید هفته شمار، هر هفته در یک صفحه و مابقی صفحات یادداشت باشد.
سررسید هفته در دو صفحه به اینصورت که هر هفته در دو صفحه روبروی هم می باشد.
سررسید ماه‌شمار که هر ماه در یک صفحه و بقیه صفحات نیز بصورت یادداشت مورد استفاده قرار می گیرد.

جلد سررسید های پرطرفدار

تقسیم بندی سالنامه و سررسیدها بر اساس نوع جلد آن نیز متغیر می باشد و با توجه به خواسته و سلیقه شما انتخاب می گردد. اصولاً پرطرفدارترین جنس جلد سالنامه ها در زیر ذکر شده است:

سررسید چرمی

چرم از دباغی یا پرداخت پوست حیوانات به دست می آید.

جلد سلفونی

روکش سلفون روی جلد سخت در سررسید کشیده می شود.

سررسید اشبالت

سطح زیرین پوست گاو و گوساله را  اشبالت گویند در واقع اشبالت نوعی از چرم است که قسمت براق و صاف آن برداشته می شود و سطح پرزدار آن پرداخته می شود.
چرم دباغی شده دارای ضخامت بالا می باشد، طوریکه قبل از برش و ورقه ورقه کردن، حدود 6 الی 8 میلی‌متر ضخامت دارد که این ضخامت چرم خیلی کارآمد نیست به همین دلیل باید به لایه های نازک‌تر با ضخامت کمتر تقسیم شود و به لایه تحتانی آن اشبالت می گویند.

سررسید ترمو

چوب ترمو که با نام ترمووود نیز شناخته می شود از محصولا کشور فنلاند می باشد و از درخت کاج بدست می آید این محصول با قیمتی مناسب نیز در ایران عرضه می شود.

سررسید جیر

چرم جیر را می توان از چرم هر نوع حیوانی تهیه نمود اما رایج‌ترین آنها بره، بز، گوزن، خوک و گوساله می باشد. استفاده از پوست‌های ضخیم‌ مانند گاوها و گوزن‌ها موجب می شود که چرم جیر دارای کرک و چروک بیشتر شود و آن جیر نرم وسبکی که به آن عادت داریم نباشد. کرکی که روی سطح جیر هست حاصل موهای ریز روی پوست می باشد.

سررسید گالینگوری

گالینگور نوعی چرم مصنوعی است که با مواد پلاستیکی ساخته می‌ شود و همچنین در گالینگور قابلیت نوشتن عنوان و مطالب بصورت طلاکوب یا نقره کوب  روی آن ممکن است.

سررسید مخمل

مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته می شود. مخمل به دلیل دشواری در ساخت و تولید آن جزء پارچه های اشرافی محسوب می گردد هرچند که با پیشرفت نمودن فناوری روز در تولید پارچه تولید آن دارای هزینه کمتر شده است. صفت مخملی اشاره به نرمی آن دارد.

انواع صحافی سررسید

سالنامه و یا سررسیدها بر اساس نوع صحافی نیز دسته بندی می شوند و دارای انواع فنر دوبل، سررسید چسب گرم، سررسید چسب و دوخت می باشند که می توان گفت پرطرفدارترین و بادوام‎ترین نوع سررسیدها نوع چسب و دوخت آن است.

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟