طراحی ست اداری یک فرآیند هنری و کاربردی است که در آن اقلام مختلف مانند کارت ویزیت، پاکت نامه، دفترچه یادداشت، ماگ، قلم و سایر لوازم کاری به یکدیگر هماهنگ می‌شوند تا یک تجربه اداری یکپارچه و حرفه‌ای ایجاد شود. این فرآیند با استفاده از اصول طراحی گرافیک، هویت بصری برند و انتخاب مواد با کیفیت انجام می‌شود. در طراحی ست اداری، هماهنگی رنگی و هویت بصری باعث می‌شود که تمام اجزای ست احساس یکنواختی داشته باشند و با نگاه به لوگو و شناخت برند، شناسایی شوند. انتخاب مواد با کیفیت نیز نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده برای لوازم اداری دارد و به کارمندان احساس کیفیت و ارتباط قوی با شرکت یا برند را ممکن می‌سازد. به این ترتیب، طراحی ست اداری نه تنها به بهبود محیط کاری اداری کمک می‌کند بلکه به ارتقاء تصویر و شناخت برند نیز کمک می‌نماید.

ست اداری

امروزه شرکت‌ها می خواهند دارای یک مجموعه منظم و همگون از ابزارهای تبلیغاتی و نوشتاری در قالبی زیبا باشند، تا بتواند به مخاطبین خود در زمان لازم ارائه دهند، و بوسیله آن هم بتوانند انسجام مجموعه خود را به رخ بکشند، و هم بتوانند تبلیغات هدفمند و مؤثری داشته باشد، و هم ابزار راحتی و سرعت کار پرسنل خود را فراهم کرده باشد. این نکته نیز ناگفته نماند که هر یک از اقلام موجود در ست اداری خود یکی از ابزار قدرتمند تبلیغاتی می تواند باشد.
اوراق ست اداری شامل سربرگ، پاکت‌نامه، کارت ویزیت، پاکت سی دی، پوشه، دفترچه یادداشت در ابعاد مختلف، اوراق مالی و اداری مثل فاکتور، قبض، کاردکس، فرم‌های داخلی، لیبل، کارت پرسنلی و ... می باشد.
طراحی ست اداری نقش زیادی در اعتبار یک سازمان هدفمند و منظم را دارد. با طراحی ست اداری حرفه ای که منحصر به یک سازمان می باشد، به سازمان اعتباری خاص می دهد، و موجب انجام مکاتبات کاملاً رسمی اداری می گردد.
البته در برخی از شرکت‌ها برخی اقلام دیگر به آن اضافه می شوند مانند فلش مموری، کارت اعتباری، فولدر و ...
که این موارد نیز بستگی به تصمیم مدیران دارد.

طراحی ست اداری

برای طراحی ست اداری خوبست که از المان‌ها و رنگ‌بندی موجود در لوگوی شرکت و یا از رنگ‌بندی مربوط به موضوع کار شرکت و یا خدماتی که توسط شرکت ارائه می شود، استفاده شود.
طراحی ست اداری باید کاملاً یونیک و منحصر به فرد باشد، از طرفی کلیه اجزای ست اداری باید دارای طراحی یکپارچه باشند.
طراحی ست اداری باید بگونه ای باشد که یادآور کار و فعالیت شرکت باشد و از طرفی با طراحی زیبا، یکپارچگی و نظم در شرکت را به نمایش بگذارد.
طراحی ست اداری را باید حتماً یک طراح حرفه‌ای و متخصص انجام دهد.
مجموعه بانی چاپ با داشتن سالها تجربه ارزنده در زمینه طراحی و چاپ و با داشتن کارشناسان حرفه ای و زبده در هر دو زمینه می تواند کلیه امور مربوط به طراحی ست اداری و چاپ ست اداری شما را بر عهده بگیرد.

ست اداری طراحی ست اداری

موارد استفاده از ست اداری

از مهمترین موارد استفاده از ست اداری، انجام مکاتبات می باشد، ست اداری‌های یونیک موجب تمایز بین مؤسسات و شرکت‌ها می شوند و با طراحی منحصر به فردی که دارند موجب می شوند که هر شرکت بتواند رتبه بالای خود را به نمایش بگذارد.
از دیگر موارد اهمیت طراحی ست اداری ایجاد هویت بصری برای مجموعه می باشد.
از طرفی بدون استفاده از ست اداری در یک مجموعه و به ویژه در مکاتبات اداری، از اعتبار آن مجموعه بسیار کاسته می شود و حتی باعث می شود که آن مجموعه کاملاً بی اعتبار گردد.
با ایجاد طراحی یک دست در ست اداری و استفاده از المان‌های کاری و نوع فعالیت شرکت در سربرگ موجب می شود که اعتماد به مجموعه شما بیشتر گردد. هدف شرکت، ویژگی های شرکت و پیام مجموعه باید به نوعی در طراحی ست اداری شما دیده شود.

سربرگ در ست اداری

سربرگ برگه است که اصولاً در قطع A4 ارائه می گردد و مناسب برای انجام امور نامه نگاری بین ادارات و مؤسسات واشخاص حقوقی می باشد. در سربرگ حتماً باید مواردی حضور داشته باشند که عبارتند از: نام و لوگوی مجموعه، آدرس پستی و وب سایت و شماره های تماس مجموعه و عناوینی مانند تاریخ، شماره نامه و پیوست که می بایست حتماً در یک سربرگ استاندارد وجود داشته باشند.
در پاره ای از مواقع و به دلیل بوجود آمدن فایلهای آماده برای نامه نگاری های اداری دیگر ممکن است عناوینی مانند تاریخ، شماره و سربرگ روی آنها چاپ نشود و تنها فضای لازم برای آنها در سربرگ در نظر گرفته شود.
بصورت نرمال جایگاه لوگو و نام و عنوان شرکت در بالای سربرگ می باشد و این شیوه استاندارد سربرگ در ادارات دولتی به عنوان یک اصل قلمداد می شود.
اما می توان گفت که این موضوع همیشه یک قانون نمی باشد و یک طراح حرفه‌ای می تواند با توجه به اصل سلیقه و نوع فعالیت سفارش دهنده مکان مناسب دیگری برای جایگاه لوگو و اسم شرکت انتخاب نماید.
طراحی سربرگ خوب باید بگونه ای باشد که علاوه بر ترکیب بندی و رنگ‌بندی قوی و نوآوری و خلاقیت بتواند هویت یک مجموعه را از طریق المان های موجود در مجموعه به نمایش بگذارد، برای این کار می توان از رنگ‌بندی متناسب با سازمان استفاده کرد.
در طراحی سربرگ می بایست مواردی مانند نام شرکت، حیطه فعالیت کلی شرکت، لوگو، آدرس، شماره تلفن‌ها، فکس، ایمیل و آدرس وب سایت، تاریخ و شماره نامه و پیوست گنجانده شود.

پاکت نامه در ست اداری

ابعاد پاکت‌ نامه بصورت معمول باید با ابعاد سربرگ  (A4)هماهنگی داشته باشد. بهتر است پاکت نامه یک سوم ابعاد عرضی (ارتفاع ) و در طول تقریباً یکسان با سربرگ به اضافه شش میلی متر هم در طول و هم درعرض باشد.
در طراحی پاکت نامه در نظر بگیرید که پاکت نامه نیز دارای نام و لوگوی شرکت می باشد و آدرس پستی شرکت نیز حتماً باید در آن آورده شود.
جای نام و لوگوی شرکت در پاکت نامه واقع در سمت چپ و بالا می باشد، نشانی نیز در سمت چپ و پایین آورده می شود. طراحی پاکت نامه اصولاً بگونه ای می باشد که نوشته ها و پاکت نامه بصورت افقی می باشند.

کارت ویزیت در ست اداری

کارت ویزیت در ابعاد معمول بصورت در ابعاد 5*9 سانتی متر استفاده می شود و بر روی مقوا با گرماژ گوناگون چاپ می شود. می توان گفت یکی از ابتدایی ترین و مهمترین ابزار تبلیغاتی همین کارت ویزیت می باشد و بویژه برای اشخاص حقیقی که برای معرفی نوع فعالیت و ارائه راه‌های ارتباطی‌شان از کارت ویزیت استفاده می کنند.
کارت ویزیت‎‌ها می توانند عمودی و یا افقی باشند و این بستگی به چگونگی بکارگیری تصاویر و نوشته ها در کارت ویزیت دارد البته در طراحی کارت ویزیت باید یک فضای خالی نیز در نظر گرفته شود تا در به دست گرفتن کارت ویزیت از این فضا استفاده شود.
مواردی که در کارت ویزیت باید آورده شود عبارتند از، لوگو و اسم شرکت، مختصری از فعالیت های شرکت و نشانی پستی و اینترنتی و راه های ارتباطی با شرکت که شامل: شماره تلفن ثابت، همراه و فکس می باشد و آیدی ها در دنیای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و واتساپ و ... نیزمی توانند در کارت ویزیت آورده شوند.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین