تابلو لایت باکس ها از پرطرفدارترین تابلوها برای تبلیغات محسوب می شوند؛ زیرا با توجه به نوری که از پشت تابلو لایت باکس به طرح تبلیغاتی شما تابانده می شود، طرح تبلیغاتی شما دارای جذابیت ویژه ای می شود؛ همچنین خاصیت نورپردازی در تابلو لایت باکس، طرح تبلیغاتی شما را در شب‌ها نیز قابل رؤیت می نماید. طراحی و ساخت تابلو لایت باکس بیشتر برای معرفی کالا و یا خدمات انجام می شود. بنابراین لایت باکس باید دارای جلوه زیبا، روشن و واضحی باشد که موجب جلب توجه مشتریان می شود و همین موضوع موجب کاربرد فراوان آن گردیده است.

انواع تابلو لایت باکس

در کل دو نوع تابلو لایت باکس داریم:

نوعی از لایت باکس که روی آن ورق پلکسی برای محافظت از چاپ قرار می گیرد:
این نوع لایت باکس ها حداکثر می توانند در ابعاد 120*180 سانتی متر تولید شوند و تنها نور از بغل دارند.

نوع دیگر از لایت باکس که لایت باکس آلومینیومی هستند:
این نوع لایت باکس ها دارای کلاف های آلومینیومی به قطر 4، 6 و 9 سانتی متر هستند و دارای انواع نور از بغل و نور از کف می باشند؛ و راحت می توان به چاپ آن دست زد و یا حتی صدمه به آن وارد نمود یا پاره کرد.

ایجاد یک جعبه نور شامل مونتاژ چند جزء کلیدی و پیاده سازی ویژگی های خاص برای دستیابی به عملکرد آن است. ویژگی های ساخت لایت باکس به شرح زیر است:

قاب و محفظه:

ساخت یک قاب از مواد سبک وزن مانند چوب یا پلاستیک به پشتیبانی ساختاری و دوام کمک می کند

محفظه باید طوری طراحی شود که منبع نور را به طور ایمن در خود جای دهد و نور را به طور یکنواخت در سراسر سطح توزیع کند.

سطح شفاف:

یک سطح شفاف، مانند اکریلیک مات یا شیشه، برای پخش یکنواخت نور در سراسر منطقه کار ضروری است.

سطح باید صاف و مسطح باشد تا کار ترسیم، ردیابی یا مشاهده را تسهیل کند.

کنترل روشنایی:

گنجاندن یک سوئیچ دیمر یا مقاومت قابل تنظیم به کاربران اجازه می دهد تا روشنایی نور را کنترل کنند و انعطاف پذیری را برای وظایف و اولویت های مختلف فراهم می کند.

منبع تغذیه:

ارائه یک منبع تغذیه قابل اعتماد، مانند آداپتور، عملکرد و راحتی را تضمین می کند.

اندازه و قابلیت حمل:

در نظر گرفتن قابلیت حمل ممکن است شامل سبک و جمع و جور کردن جعبه نور برای سهولت حمل و نقل باشد.

پایداری و دوام:

اطمینان از پایداری قاب و سطح جعبه نور برای جلوگیری از لرزش یا حرکت در حین استفاده ضروری است. استفاده از مواد بادوام و تکنیک های ساختمانی باعث افزایش طول عمر جعبه نور می شود.

به طور کلی، ساخت جعبه نور یک راه حل عملی و مفید برای برنامه های مختلف خلاقانه و حرفه ای ارائه می دهد و ابزاری همه کاره و قابل تنظیم برای افزایش گردش کار را در اختیار کاربران قرار می دهد.

قیمت ساخت تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس ها از پرطرفدارترین تابلوها برای تبلیغات محسوب می شوند؛ زیرا با توجه به نوری که از پشت تابلو لایت باکس به طرح تبلیغاتی شما تابانده می شود، طرح تبلیغاتی شما دارای جذابیت ویژه ای می شود؛ همچنین خاصیت نورپردازی در تابلو لایت باکس، طرح تبلیغاتی شما را در شب‌ها نیز قابل رؤیت می نماید. هزینه لایت باکس متغییر است. در هنگام خرید لایت باکس تبلیغاتی باید به موارد بسیاری توجه کنید.
طراحی و ساخت لایت باکس حرفه ای بیشتر برای معرفی کالا و یا خدمات انجام می شود. بنابراین لایت باکس باید دارای جلوه زیبا، روشن و واضحی باشد که موجب جلب توجه مشتریان می شود و همین موضوع موجب کاربرد فراوان آن گردیده است.
با توجه به چیزی که در بالا عنوان کردیم تابلو لایت باکس ها دارای انواع مختلف می باشند که دارای تفاوت با یکدیگر در ساخت و کاربرد است که در ادامه چند نمونه را برای آگاهی بیشتر عنوان می کنیم:

جنس تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس‌ها اصولاً دارای قابی از جنس‌های متفاوت هستند که شامل:

لایت باکس چوبی

لایت باکس آلومینیومی

لایت باکس ام دی اف

پلاستیک و...

حتی می توان تابلو لایت باکس ها را با نور و یا بدون نور ایجاد نمود.

که البته لایت باکس هایی که مد نظر ما است، تابلو لایت باکس از جنس آلومینیوم می باشد که دارای سیستم نورپردازی از پشت می باشد.

مزیت های تابلو لایت باکس

- کیفیت چاپ تابلو لایت باکس زیاد می باشد.
-تابلو لایت باکس دارای جذابیت و طرفداران زیاد است.
-نورپردازی در تابلو لایت باکس در اکثر مواقع از قسمت پشت آن انجام می‌شود.
-وجود سیستم نورپردازی در تابلو لایت باکس موجب شده است که در شبها نیز تبلیغات قابل رؤیت شود.
-سیستم نورپردازی تابلو لایت باکس ها موجب جذابیت خیره کننده تابلوهای لایت باکس شده است و نگاه‌ها را بخود خیره می کند.
-از تابلو لایت باکس در بسیاری از مکان‌ها از جمله در مغازه ها، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و ... می توان استفاده نمود.
-از تابلو لایت باکس در بسیاری از شرکت ها، برند ها و کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات استفاده می شود.
-تابلو لایت باکس در سایزها و انواع گوناگون و متنوعی موجود هستند.

نحوه استفاده از تابلو لایت باکس

-برای استفاده از تابلو لایت باکس ها می توان آنها را از سقف آویزان نمود که در این مواقع ممکن از چاپ لایت باکس دوطرفه استفاده شود.
-از لایت باکس می توان بصورت استند استفاده نمود. در این حالت تابلو لایت باکس دارای پایه نگهدارنده می باشد. این نوع تابلو لایت باکس نیز ممکن است از چاپ تابلو لایت باکس دو طرفه استفاده نماید.
-لایت باکس ها ممکن است مانند تابلو به دیوار نصب شوند که در این وضعیت تنها از چاپ یک‌طرفه برای لایت باکس استفاده می شود.

ساخت لایت باکس فریم لس

در ساخت تابلو لایت باکس فریم لس، اندازه فریم قاب تابلو لایت باکس را تا جایی که می توان به حداقل می رسانند، به گونه ای که قاب دور تابلو دیده نمی شود همین موضوع موجب می گردد تا جلوه تصویر تبلیغاتی شما بیشتر شود.
در نهایت تابلو لایت باکس فریم لس به گونه ای ساخته می شود که در نمای روبرو فریم تابلو دیده نمی شود.
برای ساخت تابلو لایت باکس آلومینیومی، پروفیل های آلومینیومی در قطرهای 4، 6 و 9 سانتیمتر دور تا دور چاپ لایت باکس کلاف می شوند و برای نورپردازی لایت باکس آلومینیوم از لامپ های اس ام دی استفاده می شود و از ام دی اف یا ورق کامپوزیت نیز برای پشت سیستم نورپردازی استفاده می شود.
اس ام دی ها با توجه به نوع لایت باکس هم ممکن است دور تا دور کلاف آلومینیومی قرار داشته باشد و یا در برخی از موارد در کف کلاف آلومینیومی قرار می گیرد.

چاپ لایت باکس ها متفاوت می باشد و ممکن است از چاپ بک لایت استفاده شود که بهترین نوع چاپ بک لایت، چاپ UV می باشد.
چاپ لایت باکس ‌های outdoor از نوع چاپ UV  بروی پارچه ای تکستایل می باشد.

از مهمترین مزیت هایی که چاپ یووی دارد اینست که:

-چاپ یووی دارای کیفیت چاپ بالا می باشد.
-چاپ یووی در برابر شرایط محیطی و نور آفتاب دارای استقامت می باشد.
-چاپ یووی ضدآب و ضدخش می باشد.

روش ساخت لایت باکس آلومینیومی

در ساخت این نوع تابلو لایت باکس آلومینیومی، پروفیل آلومینیومی در قطرها 4، 6 و 9 سانتی‌متر بصورت کلاف دور تا دور تصویر چاپ لایت باکس قرار می گیرد.
در این نوع تابلوها اس ام دی لنزدار موجود می باشد که سبب شده است نور یکدست حاصل آید. جهت چاپ تابلو لایت باکس از چاپ یووی استفاده می شود.

روش ساخت تابلو لایت باکس کریستالی

لایت باکس های کریستالی از مدرن‌ترین نوع تابلو لایت باکس می باشند که دارای ظرافت و زیبایی منحصر به فردی هستند و بسیار لوکس و لاکچری به نظر می آیند.
تابلو لایت باکس کریستالی کم ضخامت است و با توجه به ظرافتش از آن برای انجام تبلیغات خاص خودش استفاده می شود.
تابلو لایت باکس کریستالی به دلیل زیبایی خیره کننده دارای طرفدران زیادی نیز می باشد؛ که در ساخت منوهای رستوران، صندوق ‌های داخل داروخانه ها، نمایشگاه‌های عکاسی و ...مورد استفاده قرار می گیرد.

لایت باکس مگنتی

لایت باکس ها مگنتی دارای  ضخامت 2 سانتی متر با فریم آلومینیوم نقره ای و با نور پشت صفحه درخشان اس ام دی قابلیت روشن کردن چاپ بک لیت را دارا می باشند. در داخل لایت باکس صفحات نورانی قرار دارد و همچنین دارای یک صفحه پلکسی گلاس روی تصویر که بصورت مگنت روی چاپ قرار می گیرد.
تعویض تصویر در لایت خیلی راحت انجام می شود فقط باید صفحه پلکسی گلس رویی که بصورن آهنربایی روی تصویر قرار گرفته را برداشته و چاپ جدید جای گذاری شود.
لایت باکس های مگنتی از ولتاژ 12 ولت تغذیه می شوند. از لایت باکس مگنتی نیز در جاهای متفاوت استفاده می شود.

ساختار لایت باکس مگنت

لایت باکس مگنتی تشکیل شده از فریم آلومینیومی که تنها دارای ضخامت 2 سانتی متری و دارای صفحات نورانی داخلی و پلکسی گلاس 2 میلی متر و آهنربایی می باشد که روی چاپ قرار می گیرد.
لایت باکس های مگنتی از ولتاژ ۱۲ ولت تغذیه مینمایند که به همراه سفارش منابع تغذیه مورد نیاز لایت باکس نیز ارائه میگردد. این لایت باکس ها برای نمایش عکس های خانوادگی در منزل گرفته تا لوگو و تبلیغات محصولات در شرکت ها و یا دفاتر کار و یا منو رستوران و یا علائم راهنما و تصاویر تبلیغاتی و … کاربرد دارند.

ابعاد لایت باکس های مگنتی

لایت باکس های مگنت  از اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتی متر به عنوان کوچکترین سایز تا ابعاد 80 در ۱۸۰ سانتی متر به عنوان بزرگترین سایز ساخته می‌شوند . البته امکان ساخت ابعاد سفارشی با دقت بالا نیز برای لایت باکس مگنتی وجود خواهد داشت.

مجموعه بانی چاپ با داشتن سابقه دراز مدت در ساخت انواع تابلو لایت باکس و طراحی و چاپ لایت باکس، ارائه دهنده تابلو لایت باکس های بسیار با کیفیت بالا می باشد.

0 نظر