خیلی از ما وقتی می‌خواهیم کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنیم، اولین فکری که به ذهنمان می‌رسد، طراحی یک لوگوی حرفه‌ای است. از این رو ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی حرفه‌ای لوگو و استانداردهای جهانی آن پرداخته تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.استفاده از لوگو حرفه‌ای باعث به رسمیت شناخته شدن فرد و یا سازمان در دنیای رقابتی کسب‌وکارها می‌گردد. هنگام طراحی لوگو نیاز است تا طراحان معیارهایی را در نظر بگیرند، که استفاده از این معیارها در انتقال پیام شما به مخاطبان تاثیرگذار بوده و عدم استفاده از آن باعث کاهش کیفیت طراحی لوگو خواهد شد. از مهمترین این معیارها می‌توان به انتخاب مناسب رنگ و فرم که تاثیر ویژه‌ای در طراحی لوگو دارند، اشاره کرد.

طراحی لوگو یک فرآیند مهم در ایجاد هویت برند است که نیازمند توجه به استانداردهای جهانی معین می‌باشد. در طراحی لوگو، سادگی از اهمیت بالایی برخوردار است. لوگو باید به سرعت و به وضوح تشخیص داده شود و برای این منظور، استفاده از تعداد کمی از عناصر، رنگ‌ها و فرم‌ها توصیه می‌شود. همچنین، یک لوگو باید چندان متداول نباشد و از ایده‌ها و عناصری که قبلاً در بازار استفاده شده‌اند، خودداری کند. اصالت و یکتایی لوگو باعث تفاوت برند از رقبا می‌شود. استفاده از رنگها و اجزاء گرافیکی باید با هویت برند هماهنگ و متناسب باشد.

استانداردهای جهانی در طراحی لوگو به منظور ایجاد یک شناخت یکنواخت و قابل فهم در سطح جهانی تعیین شده‌اند. از نظر ابعاد، لوگو باید در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، بدون از دست دادن کیفیت، قابل استفاده باشد. همچنین، استفاده از تکنیک‌های طراحی که در هر زبان و فرهنگی مفهوم مشابهی ایجاد کنند، حائز اهمیت است. این استانداردها به طراحان کمک می‌کنند تا لوگوهایی ایجاد کنند که به‌راحتی در بازارهای جهانی شناخته شوند و از تفاوت‌ها در فهم واژگان و فرهنگ‌ها جلوگیری کنند.

طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آن

خیلی از ما وقتی می‌خواهیم کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنیم، اولین فکری که به ذهنمان می‌رسد، طراحی یک لوگوی حرفه‌ای است. از این رو ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی حرفه‌ای لوگو و استانداردهای جهانی آن پرداخته تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. لوگو می تواند کسب و کار شما را هویت ببخشد و آن را از برند های دیگر متمایز سازد، هر قدر که طراحی مناسب و حرفه ای برای لوگو انتخاب کنید به همان اندازه کسب و کار شما می تواند از بقیه متمایز تر باشد و کسب و کار شما را بهتر معرفی کند.

استفاده از لوگو حرفه‌ای باعث به رسمیت شناخته شدن فرد و یا سازمان در دنیای رقابتی کسب‌وکارها می‌گردد. هنگام طراحی لوگو نیاز است تا طراحان معیارهایی را در نظر بگیرند، که استفاده از این معیارها در انتقال پیام شما به مخاطبان تاثیرگذار بوده و عدم استفاده از آن باعث کاهش کیفیت طراحی لوگو خواهد شد. از مهمترین این معیارها می‌توان به انتخاب مناسب رنگ و فرم که تاثیر ویژه‌ای در طراحی لوگو دارند، اشاره کرد.

راهنمایی برای یک طراحی لوگو

ذهن خود را خالی کنید. چرا که اگر ایده ای دارید برای پرورش آن باید ذهن خود را خالی و عاری از هرگونه مسائل بیرونی کنید ، چون این مسائل حداقل نیمی از تمرکز شما را می گیرند.

هر ایده ای که به ذهنتان می آید چه نوشتاری و چه ترسیم کردنی را حتما و به سرعت بر روی کاغذ بیارید.حتی اگر به ذهنتان خنده دار و مسخره می آید، شما باید یک لیست کلی برای ایده هایتان داشته باشید که در کنار آن تمامی ترسیماتتون را نگهدارید.

زمان مناسب خودتان را پیدا کنید ، ممکن است زمان مناسب شما بعد از صرف صبحانتان باشد یا 10 دقیقه قبل از رفتن توی رختخواب یا اینکه در زمان بعد از صرف شام ایده ها به سراغتان بیاید، زمان ایده های خود را پیدا کنید و بشناسید تا در آن زمان با داشتن قلم و کاغذ آن ها را روی کاغذ بیاورید.

بگذارید در اصطلاح ایده ها در ذهنتان بجوشد، می توانید بعد از لیست کردن ایده هایتان آن ها را رها کنید به مدت 24 ساعتو فراموش کنید و بعد از گذشت زمان آن به لیست ایده هایتان مراجعه کنید ، از دیدن ایدهایتان با چشم و ذهن جدید شگفت زده خواهید شد.

بررسی هویت برند

بررسی هویت برند، یک گام قبل از طراحی حرفه‌ای لوگو است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید تا لوگوی کسب‌وکار خود را طراحی کنید، نیاز است تا ابتدا به بررسی هویت برند پرداخته و سوالاتی را در این حوزه مطرح کنید، که این سوالات می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

  • هدف شما از راه‌اندازی این کسب‌وکار چیست؟
  • رقبای این کسب‌وکار چه کسانی هستند؟
  • چه مزایائی منجر به تمایز شما نسبت به سایر رقبا می‌شود؟
  • می‌خواهید طراحی لوگو، چه پیامی را به مخاطبان برساند؟

ابتدا به این سوالات پاسخ داده و با مشخص کردن هویت برند، اقدام به طراحی لوگو کنید. در حقیقت یک لوگوی حرفه‌ای ، می‌تواند علاوه بر انتقال پیام به مخاطبان، منجر به تمایز شما نسبت به رقبا شده و جایگاه ویژه‌ای را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

طراحی حرفه‌ای لوگو

طراحی حرفه ای لوگو از بخش هایی تشکیل می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1.طراحی مناسب فرم

2.انتخاب مناسب رنگ

طراحی حرفه ای لوگو هر چه قدر گویاتر و ساده تر باشد، مخاطبان راحت‌تر می توانند مفاهیم و معانی آن را درک کنند. به همین دلیل، برای دریافت اطلاعات ارزشمند و بررسی بیشتر این عناصر ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

  1. طراحی مناسب فرم

انتخاب مناسب فرم در طراحی حرفه ای لوگو از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند از عناصر مختلفی تشکیل شوند، که این عناصر شامل موارد ذیل هستند:

  • طراحی مناسب اشکال
  • انتخاب یا طراحی مناسب فونت
  • انتخاب یا طراحی مناسب المان های تصویری
  • طراحی مناسب اشکال

یکی از گام های مهم در طراحی لوگو استفاده از انواع شکل های مختلف در طراحی آن است. در طراحی لوگو می توان از اشکال معنادار، بی معنا، هندسی و یا ابداعی استفاده کرد.

  • انتخاب یا طراحی مناسب فونت

به طور پیش فرض فونت های بسیاری در دنیای کامپیوترها وجود دارند، که می توان برای طراحی لوگو از آنها استفاده کرد. همچنین گاهی نیاز است تا تغییراتی را در فونت ایجاد کرده و یا حتی از ابتدا به طراحی آن طبق استانداردهای جهانی پرداخت.

نکته دیگری که هنگام طراحی لوگو باید در نظر گرفت، تاثیر خوانایی فونت بر روی مخاطبان است. انتخاب اندازه و سایز مناسب بر روی خوانایی فونت تاثیرگذار بوده و منجر به انتقال یا عدم انتقال مناسب پیام سازمان به مخاطبان می شود.

  • انتخاب یا طراحی مناسب المان های تصویری

شاید دیده باشید که برخی از سازمان‌ها برای طراحی لوگوی خود از المان های تصویری استفاده می‌کنند. معمولا المان های تصویری می توانند یا به صورت مفهمومی بوده و یا اشاره مستقیم به پیام کسب و کار دارد.

لوگو

یکی از بهترین مثال‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، Bentely Motor (بنتلی موتور) کارخانه خودروهای لوکس در سال 1998 است. این شرکت با استفاده از المانی شبیه به یک عقاب هنگام طراحی لوگو، مزیت محصولات خود را که همان قدرت و سرعت بود را به نمایش گذاشت.

  1. انتخاب مناسب رنگ

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معیارهای طراحی لوگو انتخاب هوشمندانه رنگ است. انتخاب مناسب رنگ باعث بهتر دیده و یا شنیده شدن پیام کسب‌وکار توسط افراد می‌شود. این درحالیست که انتخاب ضعیف و نامناسب رنگ، پیام کسب‌وکار را مخدوش کرده و موجب سردرگمی در بین مخاطبان می‌شود. انتخاب نامناسب آن باعث ایجاد سردرگمی در بین مخاطبان شده و در بسیاری مواقع برند را با شکست روبه‌رو خواهد کرد.

لوگو

انتخاب نوع رنگ در علم روانشناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر رنگی به تنهایی مفهوم و معنائی دارد و جالب است بدانید که معانی رنگ ها از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت خواهد بود. مثلا می توان برای نشان دادن جذابیت و یا لوکس بودن محصول از رنگ مشکی و یا برای ترغیب مخاطب جهت خرید محصولی مانند چیپس یا پفک از ترکیب رنگ های زرد و نارنجی استفاده کرد.

طراحان حرفه ای این موضوع را به خوبی درک کرده اند، که رنگ ها در صنایع مختلف دارای معنا و مفاهیم مختلفی بوده و انتخاب مناسب رنگ در طراحی لوگو، می تواند باعث افزایش تاثیرگذاری پیام برند شود. 

از این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که شما اگر به عنوان یک طراح فعالیت می‌کنید و یا سازمانی هستید که برای کسب‌وکار خود نیاز به طراحی حرفه‌ای لوگو دارید، حتما در ابتدا به بررسی هویت برند سازمان پرداخته و در نظر بگیرید که لوگوی شما قرار است چه پیامی را به مخاطبان برساند. سپس بعد از تعیین هویت برند، به طراحی حرفه‌ای لوگو بپردازید.

برای طراحی حرفه‌ای لوگو، نیاز است تا معیارهای ذکر شده متناسب با پیام سازمان بوده و این معیارها بتوانند به معرفی هرچه بهتر سازمان و محصولات بپردازند.برای سفارش انواع طراحی لوگو کلیک نمائید.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین