همه ما می‌خواهیم در عکس‌ها خود خوشگل و خوشحال به نظر بیاییم، درسته؟ خوش عکس بودن یک هنر کوچک است که می‌تواند روح و شادی ما را به دیگران منتقل کند. یکی از مهم‌ترین نکات برای خوش عکس بودن، لبخند زدن است. لبخند نه تنها به چهره ما زیبایی می‌بخشد بلکه احساس خوبی را نشان می‌دهد. حتی اگر روز سختی پشت سر گذاشته باشیم، یک لبخند کوچک می‌تواند تفاوت زیادی در عکس‌هایمان ایجاد کند.

علاوه بر لبخند، محیط و پس‌زمینه عکس نیز مهم است. سعی کنید در محیط‌هایی با نور مناسب و پس‌زمینه‌های زیبا عکس بگیرید. انتخاب یک پس‌زمینه ساده و آراسته می‌تواند عکس را متمایزتر و دلپذیرتر کند. همچنین، اگر قرار باشد با دیگران در عکس باشید، هماهنگی رنگ‌ها و لباس‌ها نیز به تأثیر بسیار زیادی در جلب توجه و ایجاد هماهنگی در عکس‌های گروهی دارد. به یاد داشته باشید، خوب عکس گرفتن یک لحظه شاد و نشاط‌ آور است که می‌تواند به یادداشت‌ها و خاطرات زندگی ما رنگ و بوی خاصی بدهد.

امروزه تب داغ گرفتن عکس و سلفی موجب شده است که افراد بخواهند بهترین حالت ممکن را در عکس‌ها از خود نشان دهند و برای اینکار تلاش لازم را نیز انجام داده اند؛ البته می دانیم برخی از افراد فتوژنیک هستند و در عکس‌‍ ها و تصاویر زیباتر می‌افتند؛ اما می توان با استفاده از روش‌های هوشمندانه و علمی نیز تصاویر بهتری را از خود ایجاد نمائیم.
در این مقاله می خواهیم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید عکس‌های زیبایی را از خود تهیه نمائید.

-مجموعه بانی چاپ با داشتن تیم عکاسی حرفه ای می تواند خواسته شما را برای عکاسی تبلیغاتی، حرفه ای و صنعتی برآورده نماید؛ برای مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

حالت دادن به موها

برای اینکه موهایتان در عکس حجم و شکل مناسبی داشته باشد کمی از فرق سر با انگشتان‌تان موهایتان را به عقب حرکت دهید اما اگر همه موها به سمت عقب رفت دیگر چهره شما جذاب نخواهد بود زیرا برای چهره شما زاویه ای ایجاد نمی شود. می توانید قسمتی از موهایتان را ببافید. 
سعی کنید که از لباس‌های طرح دار و چهارخانه در زمان عکس گرفتن اجتناب کنید در عوض می توانید از کمربند باریک، لباس‌های راه راه عمودی و دامن های به شکل A انگلیسی که از بالا به سمت پایین حجیم می شوند استفاده نمائید.
اگر در عکس از کفش پاشنه بلند استفاده می کنید اگر دارای پاشنه های نازک باشد موجب بلندتر شدن قد شما می شود و اگر پاشنه ها پهن باشد ممکن است موجب زیادتر به نظر رسیدن وزن شما می شود.
یا اگر از کت چسبان و کفش پاشنه بلند استفاده کنید موجب می شود که بدن شما کشیده تر دیده شود.
اگر از کیف دستی استفاده می کنید سعی کنید که در اندازه واقعی کیف دستی را نمایش دهید.

زاویه درست را پیدا کنید

اگر می خواهید در حالت نشسته عکس بگیرید دوربین را بالا نگه دارید و اگر در حالت ایستاده عکس می گیرید از زاویه پایین‌تر عکاسی کنید.
سعی کنید زاویه هایی را پیدا کنید که موجب می شود شما خوش چهره‌تر و لاغرتر بچشم آیید و با مد نیز همراه شوید.

در کنار هم و در یک ردیف قرار بگیرید

در عکس‌های گروهی بهتر است که افراد در سایزها و قدهای مختلف در کنار هم ردیف بایستند و سعی کنید شما نزدیکترین فرد به دوربین عکاسی نباشید زیرا موجب می شود شما جذاب‌تر دیده شوید.

سعی کنید سمت چپ خود را به سمت دوربین بگیرید

در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سمت چپ صورت برای انتقال احساسات مناسب‌تر و بهتر می باشد زیرا طبق مقایساتی که انجام گردیده است عکس‌هایی در آن سمت چپ صورت به نمایش گذاشته شده است دارای جذابیت بیشتر است.

از ژست های کلاسیک و سلبریتی ها استفاده نمائید

برای اینکه ژست کلاسیک داشته باشید می توانید سه چهارم بدن خود را در معرض دید دوربین قرار دهید و یعنی از پاها را جلوتر قرار دهید و یکی از شانه هایتان به عکاس نزدیک‌تر باشد.
این ژست موجب می شود که بدن شما کشیده و شکیل‌تر به نظر آید در زمان عکس گرفتن سعی کنید شکم را به سمت داخل فرو ببرید و شانه ها را عقب و ستون فقرات را صاف و بدون خمیدگی نگه دارید و در این هنگام موجب می شود که بهترین زاویه از شما عکاسی شود.

زیبا به نظر رسیدن در یک عکس شامل ترکیبی از عوامل است، از جمله آراستگی، ژست گرفتن و درک اینکه نور و زوایای چگونه می تواند بر ظاهر شما تأثیر بگذارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند در عکس‌ها به بهترین شکل ظاهر شوید:

نور طبیعی دوست شماست:

در صورت امکان سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید. نسبت به نور مصنوعی جذاب تر است.

برای کاهش سایه های خشن، رو به منبع نور قرار دهید.

پس زمینه مناسب را انتخاب کنید:

یک پس زمینه بدون شلوغی و خنثی می تواند به جلب توجه شما کمک کند.

از پس‌زمینه‌هایی که بیش از حد شلوغ یا موجب حواس‌پرتی هستند، اجتناب کنید.

آراستن:

قبل از عکاسی مراقب پوست و موهای خود باشید.

مطمئن شوید موهایتان به خوبی حالت داده شده و پوستتان تمیز و مرطوب است.

وضعیت و حالت بدن:

صاف بایستید و شانه های خود را به عقب برگردانید تا اعتماد به نفس ایجاد شود.

با ژست های مختلف آزمایش کنید تا بهترین حالت را پیدا کنید.

زوایای مهم:

سر خود را کمی به یک سمت خم کنید تا ظاهری جذاب تر داشته باشید.

از روبرو شدن مستقیم با دوربین خودداری کنید. یک زاویه کوچک اغلب جذاب تر است.

به طور طبیعی لبخند بزنید:

یک لبخند آرام و طبیعی را تمرین کنید. لبخندهای واقعی جذاب تر به نظر می رسند.

به زور لبخند نزنید.

خوش لباس بپوشید:

از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد.

لباس هایی را انتخاب کنید که به شما حس اعتماد به نفس و راحتی می دهد.

مراقب آرایش باشید:

از آرایش برای بهبود ویژگی های خود استفاده کنید، اما از زیاده روی در آن اجتناب کنید.

روکش های مات می تواند به کاهش درخشندگی در عکس ها کمک کند.

به جزئیات توجه کنید:

قبل از گرفتن عکس، موها و یا چروک های لباس را بررسی کنید.

قاب عکس را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که همه عناصر به خوبی به نظر می رسند.

آرام باشید و از لحظه لذت ببرید:

عصبی بودن می تواند ظاهر شما را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین سعی کنید آرام باشید و از این روند لذت ببرید.

عکس‌های ساده اغلب ظاهری معتبرتر و جذاب‌تر را به تصویر می‌کشند.

به یاد داشته باشید که زیبایی امری ذهنی است و مهمترین چیز این است که احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشید. این نکات را آزمایش کنید تا بهترین عکس ها را داشته باشید.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین