چاپ سولیت یک فرآیند چاپ مخصوص است که برای انتقال تصاویر و طرح‌ها به اشیاءیا سطوح مختلف استفاده می‌شود. در این روش، یک لایه از ماده انتقالی به نام سولیت بر روی سطح مقصد قرار می‌گیرد و تصویریا طرح مورد نظر بر روی آن چاپ می‌شود. این ماده سپس به وسیله یک فرآیند گرمایییا فشاری به سطح انتقال یافته و تصویر به شکل دائمی بر روی آن انتقال می‌یابد.

یکی از مزایای چاپ سولیت این است که این فرآیند به راحتی بر روی سطوح مختلف از جمله چرم، پارچه، سفال، شیشه، و حتی فلزات قابل اجراست. این امکان به طراحان و تولیدکنندگان می‌دهد تا تصاویر را به شیوه دقیق و با کیفیت بر روی محصولات خود اعمال کنند. چاپ سولیت علاوه بر کاربرد در تولید محصولات صنعتی، در ساخت هدایای تبلیغاتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، و هنرهای دستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند چاپ به دلیل امکان اجرا بر روی اشیاء متنوع و کاربرد گسترده‌ای که دارد، جایگاه ویژه‌ای در عرصه چاپ و تولید محصولات با کیفیت بالا دارد.

چاپ سولیت

در واقع چاپ سولیت یکی از انواع چاپ لارج فرمت با کیفیت بسیار بالا می باشد که می توان از آن در زمینه های گوناگون مانند تبلیغات و دکوراسیون استفاده نمود.
سولیت متریالی نسبتا ضخیم و با کیفیت است و قابلیت عبور نور را به هیچ عنوان ندارد ، این متریال برای فضاهای شرکتی و داخلی خصوصا اتاق های کنفرانس مناسب می باشد، چرا که می تواند به خوبی جلوی تابش نور را بگیرد و فضا را برای پرفورمنس و ویدیو پروژکتور مهیا نماید. از مهمترین کاربردهای چاپ سولیت در صنعت چاپ و تبلیغات برای تبلیغات در نمایشگاه ها می باشد. اگر شما در نمایشگاهی شرکت کرده اید و می خواهید که تبلیغات بسیار مؤثری داشته باشید می توانید برای معرفی کالا و خدمات خود از چاپ سولیت برای دکوراسیون داخلی در فضای غرفه استفاده نمائید.
زیرا چاپ سولیت دارای کیفیت بسیار بالا در چاپ می باشد و دارای سطح صاف و بدون بافت بوده و از طرفی سطح آن مات و بدون انعکاس می باشد و این موجب گردیده است که کیفیت تصویری که می خواهید ارائه دهید با چاپ سولیت بالا می رود.
باید بگوییم که متریال سولیت از سنگین ترین نوع متریال چاپ می باشد که باید توجه شود در نهایت وزن آن چقدر می شود و مناسب چاپ رول آپ و چاپ استند ایکس می باشد و یا خیر؟
چاپ سولیت برای انواع استندهای نمایشگاهی مانند 
چاپ رول آپ، چاپ استند ایکس و چاپ میز کانتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ چاپ سولیت از انواع چاپ دیجیتال می باشد.

متریال سولیت

متریال سولیت از جنس پی وی سی PVC با سطحی صاف، بدون بافت و مات می باشد. اما پی وی سی یا پلی وینیل کلراید از جمله پلیمرهای ترمو پلاستیک در نوع سخت و منعطف می باشد. باید بگوییم که PVC از پرکاربردترین محصولات صنعت پتروشیمی با موارد مصرف فراوان می باشد. پی وی سی در صنایع بیشماری از جمله صنعت چاپ، دکوراسیون، ساختمان سازی و ...کاربرد دارد.
به این دلیل که این ماده دارای ویژگی های و خاصیت های زیادی می باشد موجب زیاد شدن کیفیت نهایی چاپ و در حد عکس می شود.
در حسن های مهمی که چاپ سولیت دارد اینست که می تواند پیام تصویری را بخوبی به مخاطب منتقل نماید؛ و همچنین چاپ سولیت را می توان بصورت دوطرفه و پشت و رو انجام داد که دارای صرفه بالای اقتصادی است.

انواع متریال سولیت

سولیت دارای انواع زیر می باشد:

سولیت پشت طوسی

متریال سولیت پشت طوسی از انواع سولیت سبک است و هزینه کمتری را دارد و به همین علت از انواع سولیت مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.
یکی از موارد پرکاربرد استفاده چاپ سولیت برای سازهای نمایشگاهی مانند چاپ رول آپ و چاپ استند X ایکس می باشد. البته این نوع سولیت محدودیت در اندازه ی عرض دارد و فقط تا عرض 150 سانتی متر موجود می باشد.

سولیت دورو

در این نوع سولیت از گران ترین و سنگین ترین نوع سولیت می باشد؛ در این نوع سولیت ما قابلیت چاپ دورو سولیت را داریم و به همین علت برای چاپ پرده لوردراپه استفاده می شود.

سولیت پشت سفید

این نوع سولیت قابلیت نوردهی از پشت را دارد و نور را از خود عبور می دهد و به همین دلیل در چاپ تابلو لایت باکس کاربرد دارد.

وزن سولیت

همانطور که اشاره شد سولیت از انواع متریال پرکاربرد در صنعت تبلیغات و چاپ می باشد اما به دلیل اینکه وزن آن زیاد می باشد باید توجه لازم را به وزن آن نیز نمود؛ وزن سولیت پشت طوسی به ازای هر متر مربع 420 گرم و وزن سولیت دورو به ازای هر متر مربع 530 گرم است.

دستگاه چاپ سولیت و مزایای آن

همانطور که اشاره شد چاپ سولیت از انواع چاپ دیجیتال می باشد و با دستگاه های چاپ اکوسالونت انجام می شود. مزیت چاپ اکوسالونت اینست که ضد آب است و در برابر نور هم تا حدی دارای مقاومت می باشند البته بهتر است زیاد در برابر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند زیرا بعد از گذشت چند ماه کیفیت چاپ آن افت پیدا می کند.
تبلیغات با چاپ سولیت بیشتر مناسب برای تبلیغات Indoor می باشد البته در فضاهای outdoor نیز تا حدی مورد استفاده قرار می گیرد.
اما از طرفی به دلیلی اینکه چاپ سولیت با دستگاه های چاپ اکوسالونت انجام می شود دارای کیفیت بالا در چاپ می باشد و از چاپ مواردی مانند چاپ فلکسی و چاپ بنر دارای کیفیت چاپ بسیار بالاتر می باشد و مناسب دیدن تبلیغات از نزدیک نیز می باشد.

کاربرد چاپ سولیت

سولیت به دلیل اینکه جنس خاصی دارد و همچنین دارای انعطاف پذیری می باشد طرفداران زیادی در صنعت تبلیغات، چاپ و دکوراتیو دارد و به دلیل هم زیبایی و کیفیت در چاپ پرده شید کاربرد دارد در ادامه برخی از کاربردهای مهم چاپ پرده شید را عنوان می کنیم:

چاپ استند رول آپ

چاپ استند ایکس

چاپ تابلو لایت باکس

چاپ پرده شید

چاپ پرده لوردراپه

چاپ پوستر

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست