تابلوی لایت باکس ابزاری همه کاره است که برای انواع کارهایی که نیاز به نور پس زمینه دارند، روشنایی ثابت و یکنواختی را فراهم می کند. قابل حمل بودن، روشنایی قابل تنظیم و طیف وسیعی از کاربردها، آن را به ابزاری ضروری برای هنرمندان، طراحان، عکاسان، انیماتورها و حرفه ای ها در زمینه های مختلف دیگر تبدیل کرده است. لایت باکس نوعی تابلوی تبلیغاتی است که دارای قاب بوده ولی بدون استفاده از قاب هم ساخته می‌شود و از متریال‌های چاپی مختلفی برای چاپ لایت باکس استفاده می‌شود. در واقع لایت باکس یک جعبه دارای چراغ (فلورسنت و مهتابی که قدیمی هستند و به خاطر ضعفی که داشت در حال حاظر از نور  SMD استفاده می‌شود) است که امروزه در صنعت تابلو‌ سازی و بازار تبلیغات مورد استقبال قرار گرفته است. بدنه لایت باکس اغلب با جنس آلومینیوم یا پلاستیک یا چوب طراحی و تولید می‌شود و نوع چاپ تصاویر چاپ UV است. این نوع چاپ نسبت به چاپ‌های دیگر واضح تر و با دوام تر است. ضخامت بدنه لایت باکس تبلیغاتی از یک تا سیزده سانت ساخته می‌شود. لایت باکس ‌به خاطر جلوه خاصی که با مواردی مثل کیفیت چاپ و نوع متریال و نوری که از پشت به آن تابیده می‌شود در تبلیغات دارند؛ طرفدارهای خاصی به خود جلب کرده است.

تعریف لایت باکس (LIGHT BOX)

به لایت باکس، تابلو نور نیز می گویند این نوع از تابلو با نوعی از متریال چاپی به اسم بک لایت و جعبه ای متشکل از چراغ های اس ام دی تولید می شود که باعث می شود این متریال چاپی بسیار درخشان و با جلوه ی بیشتری نمایش داده شود. کاربرد لایت باکس ها در محیط های تاریک و شب بسیار محسوس است، چرا که بی نیاز از تاباندن پروژکتور بر روی آن می باشد.

لایت باکس ها که به سادگی به عنوان جعبه نور نیز شناخته می شود، وسیله ای است که از یک سطح صاف و نیمه شفاف تشکیل شده است که از پشت آن روشن می شود. در درجه اول برای کارهایی استفاده می شود که نیاز به نور پس زمینه دارند. در اینجا توضیح جامعی در مورد اجزاء، ویژگی ها و کاربردهای برد لایت باکس آورده شده است:

سطحسطح تخته لایت باکس معمولاً از مواد بادوام و شفاف ساخته شده است. این ماده اجازه می دهد تا نور به طور یکنواخت از آن عبور کند و روشنایی یکنواخت را در کل سطح ایجاد کند.

منبع نور: منبع نور در زیر سطح شفاف قرار دارد و وظیفه تامین روشنایی را بر عهده دارد. اکثر تابلوهای لایت باکس مدرن به دلیل بهره وری انرژی، روشنایی و طول عمر از چراغ های ال ای دی استفاده می کنند. لایت باکس‌های سنتی ممکن است از فلورسنت یا لامپ‌های رشته‌ای استفاده کنند، اگرچه این لامپ‌ها به دلیل راندمان پایین‌تر و طول عمر کمتر، کمتر رایج هستند.

قابقاب تخته لایت باکس، سطح شفاف را احاطه کرده و همه اجزا را در کنار هم نگه می دارد. معمولاً از مواد سبک وزن مانند آلومینیوم یا پلاستیک ساخته می شود که باعث می شود لایت باکس قابل حمل و جابجایی باشد.

کنترل روشناییبسیاری از تابلوهای لایت باکس دارای کنترل‌های روشنایی قابل تنظیم هستند که به کاربران امکان می‌دهند شدت نور پس‌زمینه را بر اساس ترجیحات یا الزامات خود سفارشی کنند. این ویژگی به ویژه برای کارهایی که نیاز به کنترل دقیق بر شرایط نور دارند.

اندازه: لایت باکس ها در اندازه های مختلف، از مدل های کوچک و قابل حمل تا اندازه های بزرگ و حرفه ای تولید می شوند. بنابراین کاربران باید اندازه‌ای را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازها و فضای کاری آنها مطابقت داشته باشد.

قابلیت حملبرخی از تابلوهای لایت باکس به گونه ای طراحی شده اند که قابل حمل باشند و به کاربران این امکان را می دهند که به راحتی آنها را بین مکان ها یا فضاهای کاری مختلف حمل کنند.

لایت باکس نوعی تابلوی تبلیغاتی است که دارای قاب بوده ولی بدون استفاده از قاب هم ساخته می‌شود و از متریال‌های چاپی مختلفی برای چاپ لایت باکس استفاده می‌شود.
در واقع لایت باکس یک جعبه دارای چراغ (فلورسنت و مهتابی که قدیمی هستند و به خاطر ضعفی که داشت در حال حاظر از نور  SMD استفاده می‌شود) است که امروزه در صنعت تابلو‌ سازی و بازار تبلیغات مورد استقبال قرار گرفته است.
بدنه 
لایت باکس اغلب با جنس آلومینیوم یا پلاستیک یا چوب طراحی و تولید می‌شود و نوع چاپ تصاویر چاپ UV است. این نوع چاپ نسبت به چاپ‌های دیگر واضح تر و با دوام تر است. ضخامت بدنه لایت باکس تبلیغاتی از یک تا سیزده سانت ساخته می‌شود.
جعبه لایت باکس ‌به خاطر جلوه خاصی که با مواردی مثل کیفیت چاپ و نوع متریال و نوری که از پشت به آن تابیده می‌شود در تبلیغات دارند؛ طرفدارهای خاصی به خود جلب کرده است.
باید بگوییم که یکی از بهترین روش های تبلیغاتی استفاده از لایت باکس محیطی می‌باشد.
لایت باکس جدید طبق توضیحات داده شده به خاطر اینکه توسط نور روشن می‌شود، هم در روز و هم در شب تاثیر گذاری بیشتری نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی دارد.
لایت باکس‌ها در بازار تبلیغاتی به دلیل داشتن زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد و امکان نمایش دادن محتویات و تصویر، جایگاه ویژه‌ای در این زمینه بدست آورده و امکان تولید در طرح‌ها و رنگ‌های متعدد را دارند و می‌توان آن را به عنوان تبلیغ هنری به نمایش گذاشت.

لایت باکس ها به خصوص لایت باکس فروشگاهی دارای مزایای قابل توجهی هستند که به آن‌ها اشاره می‌نماییم:

مصرف کم برق و نوردهی مناسب در لایت باکس‌ها

لایت باکس ها دارای مصرف برق بسیار کمی به خاطر استفاده از لامپ‌های LED و SMD با مصرف برق ناچیز هستند و این یکی از مزایای اصلی لایت باکس ها محسوب می‌شود.
-نور یکنواخت و عمر طولانی به سبب استفاده از تکنولوژی SMD LIGHTING

مثالاً تابلو لایت باکس کریستالی با ابعاد 100 * 70  سانتی متر مصرف برقی حدود 30 وات دارد.

وزن کم و پرتابل بودن لایت باکس ها

وزن لایت باکس‌ استند تبلیغاتی سبک است و قابلیت حمل و نقل فوق العاده آسان و راحتی دارند و انواع آنها پرتابل بوده و به راحتی می‌توان آن ها را جا به جا کرد که این هم یکی از مزایای اصلی لایت باکس‌ها می‌باشد.

تعویض کردن راحت چاپ

با گذشت زمان ممکن است با تابش مستقیم نور آفتاب و یا سرمای شدید، چاپ لایت باکس تبلیغاتی دچار مشکل شود و در این صورت باید چاپ لایت باکس تعویض گردد. هر فردی بدون تخصص خاصی بدون نیاز به مراجعه کردن به شرکت می‌تواند در مدت زمان بسیاری کوتاهی (5 الی 10دقیقه) چاپ لایت باکس را بدون دردسر عوض کند.

نصب آسان و راحت لایت باکس

همانطور که گفتیم استند لایت باکس‌ها یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند و در عین حال ساده و زیبا هستند و همینطور نصب این تابلو لایت باکس‌های تبلیغاتی هم بسیار ساده و راحت است و همین موضوع باعث می‌شود افرادی که می‌خواهند از این تابلوها استفاده کنند به راحتی بتوانند لایت باکس‌ها را در محل مورد نیاز نصب نمایند. مکان نصب شدن این تابلوهای تبلیغاتی نیز بسیار متنوع می‌باشد.به طور مثال تابلو لایت باکس آویز را می توان از سقف آویزان کرد.

مزایای استفاده از لایت باکس ها در تبلیغات

-ضخامت بسیار کم (1سانتی متر) و جنس پلکسی گلاس مقاوم
-دارای استند لایت باکس کریستالی که بسیار با کیفیت و زیبا می‌باشد و چاپ با کیفیت DPI 2400 بر روی کاغذهای بک لایت برای محیط‌های Indoor
-امکان استفاده از لایت باکس ها به صورت دیواری و یا آویز و نصب آسان
-تحویل سریع تابلو سفارشی حتی در ابعاد سفارشی
-مقرون و به صرفه بودن از نظر اقتصادی
-پروفیل آلومینیومی لایت باکس
-نسبت به سایر روش ها انرژی کمتری مصرف می‌شود.
-مقاومت بالا و کیفیت زیاد هم چند مزیت دیگر از لایت باکس ها هستند.

کاربرد چاپ لایت باکس

-داخل مترو
-ترمینال
-فرودگاه
-بازار های موبایل
-مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها
-سالن سینما‌ها و تئاتر و...
-غرفه آرایی نمایشگاه‌ها
-استفاده از لایت باکس پارچه‌ای برای تابلو سر درب مغازه ها
-لایت باکس‌ مغازه می تواند در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در مکان‌هایی که رفت و آمد بسیار زیاد باشد هر گونه تبلیغاتی می‌تواند مفید واقع شود.
-از لایت باکس تبلیغاتی برای اطلاع رسانی در مراکز درمانی، مدارس، آموزشگاه‌ها و ... نیز می توان استفاده کرد.
-در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها برای معرفی محصولات جدید و کاربردی می‌توان از لایت باکس آویزان استفاده نمود. همچنین لایت باکس ها در مراکز ورزشی و کلینیک‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای معرفی خدمات ارائه شده به مراجعه کنندگان باشند.
-تابلو لایت باکس آلومینیومی می‌تواند جنبه دکوراتیو داشته باشد، بدین ترتیب در اجرای سقف کاذب و ساخت آسمان مجازی نیز می‌توان از این نوع تابلو‌ها استفاده کرد.
-اطلاع رسانی رویدادهای مختلفی همچون همایش‌ها و سمینارها نیز می‌تواند توسط لایت باکس تبلیغاتی انجام شود.

انواع لایت باکس

لایت باکس کریستالی

لایت باکس کریستالی از دو لایه پلکسی گلاس به ضخامت 8 و 2 میلی متر ساخته شده و مابین این دو لایه از چاپ بک لایت استفاده می‌شود.

لایت باکس مگنتی

برای افرادی که بازار تبلیغاتی خود را بصورت مداوم تغییر می‌دهند بهترین نوع تبلیغات و اعلان، استفاده از تابلو لایت باکس مگنتی می باشد.
لایت باکس مگنتی یک بدنه از جنس آلومینیوم آنادایز شده دارد و همچنین برای آن چاپ بک لایت یا بک لیت استفاده می شود زیرا قرار است از پشت به آن نور تابانده شود.
چاپ بک لایت بوسیله یک قاب از جنس پلکسی داخل بدنه لایت باکس مگنتی ثابت می شود. دلیل نام گذاری لایت باکس مگنتی نیز به این علت می باشد که چهار طرف این قاب پلکسی، مگنت وجود دارد که موجب می شود به بدنه لایت باکس بچسبد و چاپ آنرا نیز نگه دارد.

لایت باکس مگنتی دو طرفه

یک نوع از لایت باکس‌های مدرن در دکوراسیون داخلی که در دو طرف لایت باکس، چاپ بک لایت قرار می‌گیرد و می‌تواند دو تصویر را به صورت همزمان برای شما به نمایش بگذارد. زیرا لایت باکس‌ مگنتی دوطرفه نیز موجود می باشد.

لایت باکس بدون قاب

از نظر ظاهری شبیه به تابلو لایت باکس‌های قدیمی هستند با این تفاوت که این لایت باکس ها به گونه‌ای طراحی شده اند که تصویر کاملاً به گوشه‌ی قاب متصل می شود و هیچ حاشیه دیگری ندارد.

لایت باکس اسلیم اسنپ

یک نوع تابلو لایت باکس تبلیغاتی باریک و با ضخامت حدود 15 میلیمتر است. این لایت باکس ها اغلب قاب آلومینیومی دارند و در رنگ های نقره ای و مشکی موجود هستند.

لایت باکس اسنپ فریم

لایت باکس اسنپ فریم معروف به لایت باکس اسنپی یکی از بهترین انواع لایت باکس تبلیغاتی می باشد. چاپ تصویر بر روی فیلم های بک لایت انجام می‌شود و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی روی آن یک پلکسی شفاف قرار می‌گیرد. این لایت باکس هم در قاب آلومینیومی تولید می‌شوند و از جدیدترین تکنولوژی روز برای تولید آن استفاده می‌شود.

لایت باکس ایستاده

لایت باکس ایستاده، لایت باکس هایی هستند که با استفاده از پایه بدون نیاز به دیوار می‌توان آن ها را در محیط قرار داد. این نوع لایت باکس برای تبلیغات محیطی نیز مناسب هستند.

لایت باکس پارچه ای

این نوع لایت باکس که برای فضای داخلی و خارجی طراحی می‌شوند فریم آن از آلومینیوم می‌باشد و روشنایی که دارد از نوعی پارچه با وضوح بسیار بالایی برخوردار است.
می توان گفت که لایت باکس پارچه ای تنها لایت باکسی می باشد که برای فضای Outdoor استفاده می شود و در پاره ای از مواقع برای تابلو سردرب مغازه‌ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لایت باکس پارچه ای دو طرفه

از این نوع لایت باکس هم به صورت استند و هم به صورت آویز استفاده می شود، لایت باکس دو طرفه که قبلاً هم به آن اشاره کرده بودیم این امکان را می‌دهد تا تبلیغات شما به صورت همزمان در قالب دو تصویر به نمایش گذاشته شود.

لایت باکس نور از کف

تقریبا مشابه لایت باکس های دیگر با این تفاوت که سیستم نورپردازی این لایت باکس از زیر انجام می شود و یک مقدار از نظر قیمت گران‌تر از بقیه لایت باکس‌ها است.

0 نظر