استندهای تبلیغاتی دارای طیف متنوعی از اشکال، اندازه ها و طرح ها هستند که طیف وسیعی از اهداف و تنظیمات بازاریابی را ارائه می دهند. این استندها چه یک پایه بنر شیک که چاپ پر جنب و جوش را به نمایش می گذارد، یک صفحه نمایش پاپ آپ قابل حمل که با جلوه های بصری خیره کننده توجه را به خود جلب می کند، یا یک پایه بروشور محکم که مواد تبلیغاتی را مرتب می کند، این استندها تطبیق پذیری بی نظیری را در رفع نیازهای هر کمپین بازاریابی ارائه می دهند. علاوه بر این، ماهیت سفارشی‌سازی آن‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیام‌ها و برندسازی را متناسب با اهداف خاص و جمعیت‌شناسی هدف قرار دهند. از کاربردهای مهم استند نمایشگاهی در غرفه سازی و غرفه آرایی می باشد و می توان از آنها در فروشگاه‌ها برای معرفی محصولات بهره برد. استند تبلیغاتی ابزاری مهم، بسیار مفید و مؤثر برای تبلیغات می باشد که تأثیر بالایی در افزایش فروش دارد. از استندهای تبلیغاتی می توان در مکان‌هایی مانند معابر، داروخانه ها، فروشگاه‌ها، سالن‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس، دفاتر و شرکت های مختلف استفاده کرد.استندهایی که در بازار وجود دارند بسیار متنوع هستند و با توجه به نیاز مشتری و کاربردی که از تهیه استند می خواهید داشته باشید مناسب‌ترین استند را می توان تهیه نمود.از کاربردهای مهم استند نمایشگاهی در غرفه سازی و غرفه آرایی می باشد و می توان از آنها در فروشگاه‌ها برای معرفی محصولات بهره برد.

یکی از مزایای کلیدی استندهای تبلیغاتی در قرارگیری استراتژیک آنها در مناطق پرتردد است که می توانند به طور موثر توجه رهگذران را به خود جلب کنند. این استند‌ها چه در نزدیکی ورودی‌ها، باجه‌های صندوق یا در مرکز یک نمایشگاه تجاری شلوغ قرار گیرند، به عنوان نقاط کانونی عمل می‌کنند، چشم‌های کنجکاو را به خود جلب می‌کنند و علاقه را به محصولات یا خدماتی که تبلیغ می‌شوند بر می‌انگیزند. علاوه بر این، حضور آن‌ها در محیط‌های داخلی و خارجی، حداکثر قرار گرفتن در معرض مخاطبان متنوع را تضمین می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند دسترسی خود را گسترش دهند و شناخت برند را تقویت کنند.

یکی دیگر از جنبه های قانع کننده استندهای تبلیغاتی، سازگاری و راحتی آنهاست. بسیاری از آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبک وزن، قابل حمل و جمع‌آوری باشند و آنها را برای مشاغلی که اغلب در رویدادها شرکت می‌کنند یا به راه‌حل‌های بازاریابی انعطاف‌پذیر نیاز دارند، ایده‌آل می‌سازد. استندهای تبلیغاتی چه یک نمایشگر در مقیاس کوچک برای یک رویداد محلی یا یک نصب در مقیاس بزرگ برای یک نمایشگاه ملی باشند، راحتی و تطبیق پذیری بی نظیری را ارائه می دهد.

در نتیجه،استندهای تبلیغاتی یک جزء پویا و ضروری از استراتژی های بازاریابی مدرن را نشان می دهند. تطبیق پذیری، موقعیت استراتژیک و توانایی آنها در تعامل با مصرف کنندگان، آنها را به دارایی های ارزشمندی برای کسب و کارهایی تبدیل می کند که به دنبال ارتقای حضور برند خود و ایجاد ارتباطات معنادار با مخاطبان هدف خود هستند. همانطور که چشم انداز بازاریابی همچنان در حال تکامل است، غرفه های تبلیغاتی بدون شک سنگ بنای کمپین های تبلیغاتی موثر و تاثیرگذار خواهند بود.

استند تبلیغاتی

استند تبلیغاتی ابزاری مهم، بسیار مفید و مؤثر برای تبلیغات می باشد که تأثیر بالایی در افزایش فروش دارد. از استندهای تبلیغاتی می توان در مکان‌هایی مانند معابر، داروخانه ها، فروشگاه‌ها، سالن‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس، دفاتر و شرکت های مختلف استفاده کرد.
استندهایی که در بازار وجود دارند بسیار متنوع هستند و با توجه به نیاز مشتری و کاربردی که از تهیه استند می خواهید داشته باشید مناسب‌ترین استند را می توان تهیه نمود.
از کاربردهای مهم استند نمایشگاهی در غرفه سازی و غرفه آرایی می باشد و می توان از آنها در فروشگاه‌ها برای معرفی محصولات بهره برد.
از استندهای نمایشگاهی با تنوع زیاد در نمایشگاه‌ها و غرفه های نمایشگاهی برای معرفی برند، محصولات و خدمات استفاده می شود.
برای چاپ استند تبلیغاتی باید در نظر گرفته شود این استندها به دلیل اینکه در معرض دید عموم قرار می گیرند، اهمیت بسیار زیادی دارند و بنابراین در طراحی و چاپ آنها باید دقت لازم به عمل آید.
از ویژگی‌های بارز استند تبلیغاتی می توان به قیمت پایین، تولید و ساخت سریع و آسان، تأثیرات بالا در تبلیغات اشاره نمود.
از برتری های دیگر استند تبلیغاتی قابل حمل بودن و پرتابل بودن آنهاست زیرا اکثر استندهای تبلیغاتی به راحتی قابل جمع شدن و قرار گرفتن در کیفی برای جابجایی می باشند.
همچنین برروی استندهای تبلیغاتی می توان مدیای مورد نظر را نصب کرد. انواع مدیای مورد استفاده عبارتند از: چاپ پلات لمینت، چاپ بنر، چاپ پ پ

استند-رول-آپ-پایه-پهن_4560

بررسی انواع استند

استندهایی که برای محیط های تبلیغاتی سربسته استفاده می شود را استندهای indoor banner و استندهای فضای باز راoutdoor banner  می گویند.
همانطور که اشاره شد استندهای تبلیغاتی برای مکان‌های عمومی از جمله فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها مناسب هستند. یک استند که دارای طرحی زیبا و رنگبندی جذاب می باشد، موجب جلب توجه بسیاری از افراد می گردد.

استند تبلیغاتی در چه مکان‌هایی قرار می گیرد

استندهای تبلیغاتی بیشتر در مکان‌هایی که خرید در آنجا انجام می شود مانند فروشگاه‌های مختلف، هتل، مراکز خرید، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از استندهای تبلیغاتی

-استندهای تبلیغاتی دارای قیمت ارزان و اما تأثیرات بالا در تبلیغات می باشند.

-از استندهای تبلیغاتی می توان در فضای داخل و خارج استفاده کرد.

-دارای طراحی راحت می باشند و طراحی و چاپ آنرا به راحتی می توان تعویض نمود.

-استندهای تبلیغاتی دارای سایزهای متنوع هستند که در نمایشگاه‌ها و یا هر جای دیگری که مورد نیاز باشد به راحتی انتخاب می شوند.

-از استندهای تبلیغاتی دوطرفه نیز برای تبلیغات می توان بهره برد.

-استندهای تبلیغاتی قابلیت حمل آسان و نصب سریع را دارند.

-استندهای تبلیغاتی را می توان در سایزهای خاص ساخت.

چاپ استند تبلیغاتی

اندازه استندها اصولاً 200*900 و 60*160 سانتی متر می باشد. در مورد چاپ استند تبلیغاتی در غرفه نمایشگاهی باید در نظر گرفت که هر استند دارای طراحی و چاپ مخصوص به خود از نظر متریال می باشد.

مراحل ساخت و تولید استند

در ابتدا طرح استند توسط گرافیست های با تجربه بانی چاپ با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ یا کورل طراحی می گردد.

سپس طرح مورد نظر در ابعاد لازم چاپ می شود بطور مثال اگر جنس چاپ آن پلات لمینت باشد در دستگاه پلاتر چاپ می شود.

در صورت نیاز طرح چاپ شده توسط دستگاه لمینیتور، لمینت می شود.

چهارگوشه طرح چاپ شده توسط دستگاه پانچ زن پانچ می شود تا بتوان آنرا روی میله های استند قرار داد.

استندهای فروشگاهی

این نوع استند برای فروشگاه هایی که خرده فروشی دارند بسیار مناسب می باشد و موجب ترغیب مشتری ها برای خرید می گردند. استندهای نمایشگاهی اصولاً در کنار پیشخوان گذاشته می شوند تا مشتری‌ها در هنگام انتظار برای خرید به آنها نگاه بیندازند.
از استندهای تبلیغاتی برای افزایش فروش کالاهای حراج رفته نیز استفاده می شود.

استندهای دائمی

استندهای تبلیغاتی موقت همیشه برای مغازه ها گزینه های مناسبی نمی باشند و در این مواقع استندهای دائمی گزینه بهتری می باشند.
برای ساختن استندهای دائمی از مواد محکم پلاستیک، چوب و سیم استفاده می شود.
این نوع استندهای تبلیغاتی در فروشگاه‌های آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و برای نمایش نمونه محصولات کاربرد دارند.

استندهای پشت ویترین

استندهای پشت ویترین از پراستفاده ترین استندها در مراکز خرید هستند که نقش مؤثری در جذب مشتری دارند. از این نوع استندها برای ویترین ها، کافه رستوران ها و آژانس های هواپیمایی استفاده می کنند.
از انواع این استندها می توان به استند جاکاتالوگی، استند رول آپ، استند پوستر، استند لایت باکس و ... اشاره کرد.

استند کانتر

استند کانتر نیز ابزار تبلیغاتی دیگری است که در نمایشگاه‌ها، لابی، غرفه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. در هر غرفه در نمایشگاه‌ها از استند کانتر می توان برای نصب چاپ و تبلیغات استفاده کرد؛ میز کانتر حمل آسانی نیز دارد؛ میز کانتر دارای قفسه هایی نیز هست که می توان کاتالوگ و نمونه های محصول را در آن قرار داد.

استند پاپ آپ

اگر برای آماده سازی غرفه و نمایشگاه خیلی دیر به فکر افتاده اید و زمان کمی در اختیار دارید و می خواهید در زمان کم بهترین آماده سازی غرفه را داشته باشید استند پاپ آپ گزینه بسیار مناسبی می باشد.
سازه استند پاپ آپ، سازه ای از جنس آهن، آلومینیوم و پلاستیک می باشد که در سایزهای مختلف موجود است  و بعد از جمع آوری حجم کمی دارد و در یک کیف جا می شود  و بر روی این نوع استند می توان پروژکتور را تنظیم نمود تا نوری که در جهت پاپ آپ قرار دارد موجب افزایش جلوه چاپ پاپ آپ و در نتیجه بالا رفتن میزان فروش شود.
از مزیت‌های مهم پاپ آپ نصب راحت آن می باشد.

استند رول آپ

استند رول آپ نیز در دو نوع ثابت و گردان می باشد، استند رول آپ را می توان جزء سبک ترین استندهای نمایشگاهی در میان کلیه استندهای نمایشگاهی نام برد.

انواع استند رول آپ

استند رول آپ ساده‌ی یک طرفه

استند رول آپ از پایه های سبک افقی و پایه عمودی تشکیل شده است و طرح آن توسط فنر روی پایه آن جمع می شود.

استند رول آپ ساده‌ی دوطرفه

در این نوع استند رول آپ این قابلیت وجود دارد که دو طرح متفاوت بصورت پشت در پشت روی آنها نصب شوند در این نوع نیز فنر جمع کننده وجود دارد.

استند رول آپ پایه پهن

این نوع استند دارای پایه پهنی می باشد که برای حفظ تعادل مورد استفاده قرار می گیرد و طرح روی آنرا با ابعاد بزرگتری می توان چاپ نمود.

استند رول آپ گردان

این نوع رول آپ دارای موتور می باشد و می توان طرح چاپ شده روی آنرا به گردش در آورد، در نتیجه می توان طرح چاپ شده را بزرگ‌تر چاپ نمود و مطالب روی آن راحت‌تر خوانده خواهد شد.

نکات مهم در چاپ استند تبلیغاتی غرفه نمایشگاهی

برای چاپ انواع استند نمایشگاهی داشتن مهارت و تخصص الزامی می باشد برای اینکار می توانید از مهارت متخصصان و کارشناسان طراحی و چاپ استند نمایشگاهی بانی چاپ بهره مند شوید.

رنگی که در طراحی و چاپ استندهای نمایشگاهی استفاده می شود باید متناسب با کسب و کار انتخاب گردد بطور مثال برای شرکت محصولات غذایی، بهتر است از رنگ های قرمز، زرد و نارنجی استفاده شود. انتخاب رنگ در ابتدا خیلی اهمیت دارد زیرا ممکن است بخواهید از این رنگ برای مدتها استفاده کنید.

از متن زیبا همراه با جملات پر معنی در استند تبلیغاتی خود استفاده کنید؛ تا تأثیر گذاری آن بیشتر شود.

از لوگوی خود در طراحی استند و سایر مواردی که معرف و تداعی کننده برند شما می باشد استفاده کنید.

در طراحی استند حتماً سعی کنید از تصاویر گرافیکی خاص و منحصر به فرد برای جلب توجه و به یاد ماندن بیشتر استفاده کنید.

0 نظر