در طراحی سربرگ، توجه به نکات ضروری اساسی است تا یک هویت بصری قوی و حرفه‌ای ایجاد شود. اولین نکته اهمیت تعیین سایز مناسب سربرگ است. سایز صحیح نه تنها تأثیر مستقیمی بر استاندارد ظاهر و قابلیت چاپ دارد، بلکه از نظر طراحی هم باید باعث تعادل و هماهنگی با محتوا شود. دومین نکته مربوط به استفاده از لوگو و اطلاعات تماس مؤثر است. لوگو به عنوان نماد شناختی برند، باید به طور بارز در سربرگ قرار گیرد و از لحاظ رنگ و اندازه با هویت بصری هماهنگ باشد. همچنین، اطلاعات تماس شامل نام شرکت، آدرس، شماره تلفن و ایمیل باید به صورت روشن و خوانا درج شوند تا مخاطبان بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند.

در طراحی سربرگ، رنگ‌ها، فونت‌ها و استفاده از فضای خالی نیز از نکات مهم هستند. انتخاب رنگ‌ها باید با هویت بصری هماهنگ باشد و از تداخل‌های زیاد خودداری شود. همچنین، استفاده از فونت‌های خواناتر و متناسب با مضمون سربرگ ضروری است. هنگام طراحی، حتماً به استفاده از فضای خالی دقت شود تا سربرگ آراسته به نظر بیاید. همه این نکات با هم ترکیب شده، یک سربرگ منحصر به فرد و اثرگذار را خلق می‌کنند که تأثیر بیشتری در ایجاد ارتباط با مخاطبان و تشخیص بصری برند دارد.

طراحی سربرگ

طراحی سربرگ از این بابت دارای اهمیت است که مهمترین ابزار برای نامه نگاری و کار اداری شرکت بوده و از طرفی برای تبلیغ حرفه‌ای و ارسال معرفی‌نامه شرکت مورد استفاده قرار می گیرد، فراموش نشود که سربرگ می تواند موجب اولین برداشت از شرکت شما گردد. در اینجا ما می خواهیم نکات ضروری در طراحی سربرگ را بررسی کنیم.
برای چاپ سربرگ اصولاً از کاغذ تحریر و کتان 100 و 120 گرم استفاده می گردد. در طراحی سربرگ در فرم استاندارد آن، لوگو و نام شرکت در سمت راست آن قرار می گیرد؛ و در سمت چپ تاریخ، شماره، پیوست و اطلاعات تماس قرار می گیرد.
عواملی که سبب می شود سربرگ شما دارای
طراحی حرفه ای سربرگ گردد نوع رنگ‌بندی و تناسب رنگ‌هایی است که در آن وجود دارد، سایز فونتی و نوع فونتی که در آن استفاده می شود نیز بسیار مهم می باشد؛ همچنین باید آیتم های اصلی مانند لوگوی شرکت و آیتم‌های تماس درست و در ابعاد مناسب بکار برده شود.

برای طراحی سربرگ حرفه ای می توانید با شرکت بانی چاپ تماس بگیرید و صحبتی با کارشناسان حرفه ای و زبده ما در بخش طراحی و گرافیک داشته باشید.

نکات ضروری در طراحی سربرگ

-برای طراحی سربرگ از مهمترین نکات اینست که ایده خلاقانه داشته باشید. زیرا طراحی سربرگ‌های تکراری و کلیشه ای به شکست محکوم می باشد.
-در طراحی سربرگ باید برای جانمایی اجزای موجود در سربرگ تفکر لازم انجام شود. بطور مثال لوگو در کجای سربرگ قرار گیرد؟
یا نوشته‌های موجود در سربرگ که شامل : نشانی، شماره تماس، فکس و عنوان سربرگ می باشند در کجای سربرگ قرار دارند.
یک ذهن خلاق باید بتواند این تصویرسازی را انجام دهد.
-برای اینکه طراحی سربرگ دقیق صورت پذیرد می بایست یکسری از نکات را از مشتری سؤال کنید. بطور مثال در چه زمینه ای فعالیت دارید؟ و آیا سربرگی دارید که قبلاً طراحی شده باشد که اگر اینطور باشد و سربرگی موجود است باید طرح سربرگ را بررسی کنید و نقاط ضعف آنرا پیدا کرده و حتماً سعی کنید که آن نقاط ضعف در طراحی سربرگ جدید بکار نبرید.
همچنین از دیگر مواردی که بهتر است از مشتری پرسیده شود دلیل اصلی طراحی سربرگ و میزان بودجه تعیین شده برای اینکار چقدر می باشد؟
-طراحی سربرگ بخشی از طراحی ست اداری محسوب می شود، بنابراین طراحی سربرگ باید هماهنگی کلی با ست اداری و سبک و سیاق شرکت داشته باشد.
یعنی اینکه طراحی سربرگ باید کاملاً با طراحی بقیه اجزای ست اداری مانند طراحی پاکت‌نامه، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و فولدر و ...همخوانی داشته باشد زیرا در غیر اینصورت مجموعه دیگر یک مجموعه منظم و منسجم به نظر نخواهد آمد.
-در طراحی سربرگ اینکه برای فروش و بازاریابی چه استفاده ای از سربرگ شرکت می شود نیز دارای اهمیت می باشد. برای طراحی سربرگ باید کلیه جزئیات لازم را مد نظر بگیرید زیرا سربرگ‌ها از بزرگ‌ترین برگه های رسمی درهر شرکت می باشد.
-در سربرگ اندازه فونتی که استفاده می شود اصولاً بین 10 تا 14 پوینت است و در طراحی سربرگ اصولاً از رنگ‌های ترکیبی و یا تیره استفاده می شود.
-از نکات مهم دیگر در طراحی سربرگ اینست که از حداقل تصاویر گرافیکی در طراحی سربرگ استفاده شود تا متن موجود در سربرگ که شامل آدرس و اطلاعات تماس می باشد جلوه کمتری پیدا نکند.
-لوگو در سربرگ باید به شکلی قرارداده شود که خوانا باشد و فضای امن و زیبایی را برای قرار دادن متن ایجاد نماید البته هیچ استاندارد مشخصی در ابعاد لوگو در سربرگ وجود ندارد اما بصورت رایج لوگو با ابعاد 2 تا 5 سانتی متر درج می شود و جای آن نیز یا سمت راست و یا مرکز سربرگ باشد.
-سربرگ را هم بصورت رنگی استفاده می کنند و هم زمانی که فکس می شود بصورت سیاه و سفید دیده می شود. بنابراین این مسأله باید در طراحی سربرگ در نظر گرفته شود؛ تا زمانی که سربرگ فکس می شود در کیفیت خوانایی سربرگ و اطلاعات شرکت تأثیر منفی نداشته باشد.
-برای طراحی سربرگ از سایز A4 و A5 استفاده می شود، و نوع استفاده از آن به میزان اطلاعاتی که در آن درج می شود بستگی دارد.
-راه های ارتباطی با شرکت حتماً در طراحی سربرگ آورده می شود و این راه‌های ارتباطی شامل اسم سازمان، آدرس سایت، شبکه های اجتماعی و آدرس پستی سازمان می باشد.
-برای طراحی سربرگ حرفه ای حتماً باید با یک گرافیست حرفه‌ای در ارتباط بوده و کار طراحی خود را بصورت دلخواه انجام دهید.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین