تاثیر تابلوها در دکوراسیون داخلی به چندین عامل بستگی دارد که درک و استفاده موثر از آنها می‌تواند فضا را به شکل مطلوبی تغییر دهد. اولین عامل مهم، محتوای تابلو و انتخاب طرح یا نقاشی مورد نظر است. طرح و محتوای تابلو می‌تواند احساسات و حتی سلیقه شخصیت فرد را بازتاب دهد. یک تابلو با مضمون آرامش‌بخش می‌تواند احساس آرامش و راحتی را تقویت کند، در حالی‌که تابلوهای پر از انرژی مثبت می‌توانند فضا را پرانرژی و دینامیک کنند. برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک، تنها رنگ و کفپوش نیستند که باید در نظر گرفته شوند؛ وسایل تزیینی مانند تابلو و پوستر دیواری، آیتم­‌هایی هستند که می­‌توانند یک منزل یا محل کار را به محیط دل­نشین­‌تری تبدیل کنند. مخصوصا ًاینکه دیوارها معمولاً اولین جایی هستند که مورد توجه قرار می­‌گیرند. بنابراین نباید از تاثیر تابلو در دکوراسیون داخلی غافل شد.از نکات دیگری که در دکوراسیون داخلی باید در نظر داشت، تمییز دادن دیوارهای اصلی از فرعی است

اندازه و مکان قرارگیری تابلو در فضا است. اندازه تابلو می‌تواند ابعاد فیزیکی فضا را تحت تأثیر قرار دهد. تابلوهای بزرگ معمولاً در فضاهای بزرگتر مؤثرتر هستند و می‌توانند جلوه ویژه‌ای به اتاق بدهند. همچنین، مکان قرارگیری تابلو در دید قرارگاه، نقطه تمرکز و یا حتی کنار یک مبل را تعیین می‌کند و می‌تواند جذابیت و جلوه خاصی به فضا اضافه کند.

عامل سوم تأثیرگذاری، انتخاب رنگ‌ها و ترکیبات آنها در تابلو است. انتخاب رنگ‌های هماهنگ با پالت رنگی داخلی فضا و یا حتی تضادی با آن می‌تواند تأثیرات مختلفی ایجاد کند. رنگ‌های زنده و آبستره می‌توانند احساسات انرژی و شادابی را منتقل کنند، در حالی‌که رنگ‌های آرام و مهیج برای تولید یک احساس آرامش و استراحت می‌توانند مؤثر باشند. ترکیب هنرمندانه این عوامل می‌تواند تاثیرات بصری و حسی خاصی را در فضا ایجاد کند و تجربه زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک، تنها رنگ و کفپوش نیستند که باید در نظر گرفته شوند؛ وسایل تزیینی مانند تابلو و پوستر دیواری، آیتم­‌هایی هستند که می­‌توانند یک منزل یا محل کار را به محیط دل­نشین­‌تری تبدیل کنند. مخصوصا ًاینکه دیوارها معمولاً اولین جایی هستند که مورد توجه قرار می­‌گیرند. بنابراین نباید از تاثیر تابلو در دکوراسیون داخلی غافل شد.

شمسه نگار (بانی چاپ) ارائه دهنده چاپ انواع تابلو مانند چاپ تابلو بوم نقاشی، تابلو کنواس طبیعی، چاپ تابلو مخمل، چاپ تابلو فرش، چاپ تابلو آینه، چاپ عکس دلخواه روی پارچه کنواس، چاپ شاسی 8 میل، چاپ شاسی 16 میل، چاپ شاسی 30 میل، چاپ تابلو بوم با قاب، چاپ تخته شاسی با قاب،چاپ تابلو چند تکه،چاپ شاسی مکعبی و ... می باشد؛ برای مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

نقش تابلو دکوری در طراحی داخلی

-استفاده از تابلو نقاشی گل، مدرن، کلاسیک، سنتی و... در طراحی داخلی منزل
-استفاده تابلو نقاشی منظره، مدرن، کلاسیک، انتزاعی، کوبیسم و... در فضاهای مسکونی یا اداره های
-تابلو نقاشی کلاسیک، هنری، عکاسی و... برای نقاش ها، طراح ها و عکاس ها برای به نمایش دادن آثار خود
-نصب تابلو فانتزی در مهد کودک ها، اتاق خواب کودک و...
-به کاربردن تابلو نقاشی کلاسیک برای دکوراسیون داخلی پذیرایی، منزل، لابی ها، سالن ها انتظار و...
-چاپ تصاویر تابلو های راهنما و طرح های سازمانی برای نصب در راهروها و اداره ها و سازمان ها
-چاپ تابلو با مضامینی جهت اطلاع رسانی و راهنمایی در بانک ها، بیمارستان ها، آموزشگاه ها و دفاتر خدماتی
-تابلو دیواری منزل با طرح های زیبا، شیک و منحصر به فرد یا حتی چاپ تصاویر شخصی مثل عکس های عروسی و خانوادگی
-چاپ تابلوهای تزئینی برای نصب در آرایشگاه ها، کلینیک ها، مراکز درمانی، آموزشی، سازمانی و...
-تابلو دکوراتیو مدرن برای دکوراسیون هایی که به سبک مدرن طراحی شده اند.
-سفارش چاپ تابلو دیواری شیک برای هدیه دادن به مناسبت های مختلف
-طراحی تصاویر تبلیغاتی به منظور معرفی خدمات، معرفی محصول و نام تجاری و چاپ تابلو تبلیغاتی
-فروش تابلو نقاشی ارزان و شاسی ارزان برای استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی

ابعاد مناسب تابلو

برای ساختمان­هایی که دیوارهای کوتاهی دارند، تابلوهای عمودی مناسب­‌ترین گزینه هستند؛ چرا که فضا را بزرگ­تر و دیوارها را بلندتر جلوه می­ دهند.

محل مناسب تابلو در دکوراسیون داخلی

کاناپه و مبلمان از اشیایی هستند که می­ توان تابلو را برا اساس آنها انتخاب کرد. برای مثال پشت یک کاناپه یکی از بهترین مکان­ها برای نصب تابلو است. ولی باید در نظر داشت که عرض تابلو نباید بزرگتر از عرض کاناپه باشد؛ چرا که در این حالت به جای اثربخشی مثبت، تاثیر عکس خواهد داشت.

نورپردازی تابلوها

جالب است بدانید که نورپردازی تابلوها نقش به سزایی در زیبایی دو چندان دکوراسیون داخلی دارد. کافی است در فاصله­ای مناسب از تابلو، یک یا چند لامپ قرار داده تا متوجه بلد شدن اثر هنری روی دیوار شوید.

همگنی رنگ­ها در دکوراسیون داخلی

تابلوی انتخابی برای فضای مورد نظر باید هماهنگ با رنگ وسایل در دکوراسیون باشد. زیرا در صورتی که رنگ­های به کار رفته در تابلو متضاد با رنگ سایر وسایل محیط باشد، نتیجه جالبی به دست نمی­‌دهد.

چینش مناسب روی دیوار

چیدن چند تابلو به روی یک دیوار کنار هم، خود یک مهارت محسوب می‌­شود. اگر هم تابلوهای روشن و هم تیره دارید، بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و تابلوهای تیره را پایین­‌تر قرار بدهید. یک دیوار با چینش مناسب تابلوها همیشه یک دیوار جذاب محسوب می‌­شود.

دیوارها و تابلوها

از نکات دیگری که در دکوراسیون داخلی باید در نظر داشت، تمییز دادن دیوارهای اصلی از فرعی است. چون برای دیوارهای فرعی تابلوهای کوچک و برای دیوارهای اصلی مثل بزرگترین دیوار پذیرایی، تابلوهای بزرگ مناسب­‌تر هستند.

رنگ دیوار بر اساس رنگ تابلو

شاید انتخاب یک رنگ مناسب از میان دنیایی از رنگ­ها برای دکوراسیون داخلی، کار مشکلی باشد. یکی از راه حل های جالب برای سهولت در انتخاب، استفاده از یک تابلو یا پوستر دیواری است. اما نه هر تابلویی، بلکه باید از آثاری استفاده کرد که بسیار مورد علاقه و توجه شماست. در وهله اول، دو یا سه تونالیته رنگی از اثر مورد نظر را انتخاب کنید؛ و در وهله دوم، یکی از آنها را به عنوان رنگ اصلی گزینش کرده و در ادمه از تونالیته­‌های روشن و تیره آن برای قسمت­‌های مختلف استفاده کنید.

تابلوها و نقاط کانونی

با استفاده از تابلو می­ توان در هر مکانی نقاط کانونی به وجود آورد. نقطه کانونی اولین جایی است که چشم با آن برخورد می­‌کند و نقش به سزایی در دکوراسیون داخلی دارد. برای ایجاد چنین نقاطی باید کاربرد فضا را لحاظ کرد. برای مثال دیوار یک اتاق خواب مکان مناسبی برای نصب تابلوهای بزرگ نیست که کل دیوار را می‌پوشاند. در عین حال، تابلوی خیلی کوچک هم توان خیره­کنندگی و جذب بیننده را ندارد. بنابراین ابعاد و اندازه تابلو، همواره از مهم­ترین نکات در دکوراسیون فضاها هستند.

تابلو در دکوراسیون مدرن

تابلوهایی با اشکال هندسی، از آیتم ­های بسیار مناسب در فضاهای مدرن و مینیمال به حساب می ­آیند. معمولا دکوراسیون این مکان­ها ساده با رنگ­های خنثی هستند که در نتیجه استفاده از تابلوهای پرنقش و برجسته با اشکال هندسی می ­توان به فضا روح داد و گرمی بیشتری را به آن تزریق کرد.

0 نظر