دستگاه چاپ اکوسالونت یک نوع دستگاه چاپ است که از جوهرهای مخصوص برای چاپ استفاده می‌کند و به عنوان یک روش چاپ دیجیتال شناخته می‌شود. از ویژگی‌های اصلی این دستگاه می‌توان به استفاده از جوهرهای آبی و محیط‌زیستی اشاره کرد که باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود. بنابراین، چاپ اکوسالونت به عنوان یک گزینه سبزتر و دوستدار محیط زیست در مقایسه با روش‌های چاپ سنتی شناخته می‌شود.

این دستگاه معمولاً برای چاپ بر روی مواد مختلفی مانند کاغذ، پارچه، وینیل استفاده می‌شود. به دلیل دقت بالا و قابلیت چاپ در رزولوشن‌های بالا، دستگاه چاپ اکوسالونت برای تولید تصاویر و چاپ‌های با کیفیت بالا مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین، قابلیت چاپ در سرعت بالا و امکان چاپ تصاویر با رنگ‌های زنده و جذاب، از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه است.

در نتیجه، دستگاه چاپ اکوسالونت به عنوان یک راه حل موثر و کارآمد برای تولید چاپ‌های با کیفیت بالا و با توجه به مسائل محیط زیستی، جایگاه ویژه‌ای در صنعت چاپ به دست آورده است و برای بسیاری از کسب و کارها و طراحان، انتخاب اولیه می‌شود.

مشخصات دستگاه چاپ اکوسالونت

در دستگاه چاپ اکوسالونت جوهری که استفاده می شود از نوع bio degradable می باشد یعنی قابل تجزیه زیستی است و مواد رنگی درون آن معلق شده اند. این جوهرها فاقد بو هستند و فقط در بعضی از مواقع بوی کمی از آنها ممکن است ساطع شود. در دستگاه های چاپ اکوسالونت از این نوع خاص از جوهرهای چاپ استفاده می شود که دارای وضوح و رزولوشن بالا می باشند و دارای کیفیت چاپ خیلی بالایی هستند.
در قسمت هد دستگاه اکوسالونت از نازل های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای اندازه ریزی می باشند و قادر هستند که جوهر را پایین تر از 10 پیکو لیتر بپاشانند.
طبیعی است که هر چه این نازل ها کوچک تر باشد می تواند حجم کمتری را بپاشد و تصویر نهایی دارای کیفیت بهتر خواهد بود.
در تصاویر دیجیتالی معیار پیکسل موجود، سنجش کیفیت تصویر می شود و هر چه میزان پیکسل در تصاویر بیشتر باشد آن تصویر دارای کیفیت بالاتری خواهد بود.
در چاپ اکوسالونت نیز میزان کوچک بودن نازل‌های دستگاه چاپ معیار سنجنش کیفیت چاپ اکوسالونت خواهد بود.
در چاپ اکوسالونت تصاویر زیبا، واقعی و با کیفیت چاپ خیره کننده بوجود می آید که از مهمترین مزایای این دستگاه چاپ می باشد. به همین دلیل از این نوع چاپ می توان برای فضاهای داخلی استفاده نمود البته چاپ اکوسالونت برای فضاهای خارجی نیز بدون هیچ مشکلی پاسخگو است.

مشخصات دستگاه چاپ سالونت

جوهرهایی که در دستگاه چاپ سالونت مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به جوهرهای اکوسالونت تهاجمی و غیر قابل تجزیه می باشند این جوهرها دارای بوی شدید هستند و قرار گرفتن در معرض جوهرها می تواند برای انسان مضر باشد.
از طرفی به دلیل مواد شیمیایی قوی و پیچیده در این جوهرهای موجب می شود که در محیط های باز بدون نگرانی استفاده شود زیرا که در برابر نور خورشید و رطوبت دارای مقاومت هستند.
در دستگاه چاپ سالونت هد دستگاه دارای نازل‌های بزرگتری نسبت به دستگاه اکوسالونت هستند؛ که موجب کاهش کیفیت تصویر می شود اما چون این نوع چاپ برای فضای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد و تصویرهای چاپ شده از دور دیده می شوند این مساله دارای اهمیت بسیار بالایی نمی باشد و اگر می خواهید از کیفیت بسیار بالا در چاپ استفاده کنید حتما می بایست از دستگاه های اکوسالونت استفاده نمائید.

اکوسالونت و یا دستگاه سالونت کدام را انتخاب کنیم؟

دستگاه چاپ اکوسالونت دارای کیفیت چاپ فوق العاده می باشد که می تواند به اثر چاپی زیبایی ببخشد و همچنین با توجه به زیان های شیمیایی موجود در جوهر دستگاه های سالونت و کیفیت پایین تر این دستگاه ها برای چاپ  به دلیل پیکولیتر بالای جوهر استفاده از دستگاه های سالونت رو به کاهش می باشد.
چاپ اکوسالونت یک چاپ مدرن و ایده آل می باشد و استفاده از جوهر سالونت در اروپا و آمریکا به دلیل وجود مشکلات زیست محیطی ممنون می باشد.
از دیگر مزایای چاپ اکوسالونت این می باشد که جوهر آن به سرعت تبخیر می شود و سطح چاپی در در زمان بسیار کوتاه خشک می شود، البته جوهر دستگاه های سالونت سریع تر خشک می شود.
جوهر اکوسالونت در دستگاه های چاپ لارج فرمت و برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • چاپ بنر
  • چاپ پاپ آپ و رول آپ و کلیه استندهای نمایشگاهی
  • چاپ بک لایت
  • چاپ فلکس
  • چاپ استیکر و مش
  • چاپ کاغذ دیواری و پوستر دیواری

در کجاها می توان از چاپ اکوسالونت استفاده نمود؟

در چاپ اکوسالونت از جوهر سازگار با محیط زیست استفاده می شود و دارای ماده خطرناک نمی باشد، بنابراین برای فضاهای داخلی استفاده از چاپ اکوسالونت گزینه بسیار مناسبی است.
البته همانطور که اشاره شد از چاپ اکوسالونت در فضاهای بیرونی نیز می توان استفاده نمود.

مزایای چاپ اکوسالونت

سطح چاپی در این نوع چاپ دارای مقاومت بالایی نسبت به آب، خراش و ساییدگی دارد.
حداقل حرکت جوهر روی سطوح چاپی در چاپ اکوسالونت که موجب کیفیت بالای اثر چاپی می شود.
سطح چاپی دارای کیفیت و شفافیت بالا برای چاپ می شود بطوریکه اثر چاپی برای دیدن از نزدیک بسیار مناسب است.
ثبات بالای نوری در چاپ اکوسالونت
رزولوشن بالا به دلیل کنترل قوی تر بر پاشش رنگ
طیف وسیع مدیاهایی که چاپ اکوسالونت بر روی آنها انجام می گیرد.
داشتن جوهر فاقد بو، مناسب تر و تجزیه پذیر برای محیط زیست
دارای قیمت مناسب در کنار زیبایی و کیفیت بالا
​​​​​​​

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست