توزیع تراکت یک فرایند است که در آن ابزار تبلیغاتی تحت عنوان تراکت که شامل اطلاعات مختلفی درباره محصولات یا خدمات است، به مخاطبان توزیع می‌شود. توزیع تراکت می‌تواند به صورت مختلف انجام شود، از جمله توزیع در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها، یا حتی توزیع از طریق پست یا ایمیل. این فرایند معمولاً با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از محصولات یا خدمات و ارتقاء فروش صورت می‌گیرد.

توزیع تراکت به عنوان یک روش موثر برای ارتباط مستقیم با مخاطبان شناخته می‌شود. با این روش، اطلاعات مهم و مفید در مورد محصولات یا خدمات به صورت مستقیم به مخاطبان منتقل می‌شود و این باعث می‌شود که آنها بیشتر با برند یا کسب و کار آشنا شوند و احتمال خرید محصولات یا خدمات شما افزایش یابد.

توزیع تراکت به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی مقرون به صرفه و قابل اعتماد شناخته می‌شود. این روش تبلیغاتی هزینه کمی دارد و می‌تواند به صورت گسترده و اقتصادی اطلاعات مهم را به مخاطبان منتقل کند. به کمک توزیع تراکت‌ها، می‌توانید به صورت موثر و مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و برند و کسب و کار خود را بهبود بخشید.

تراکت چیست؟

تراکت یا فلایر نوعی تبلیغاتی کاغذی تک برگی می باشد که جهت توزیع گسترده و اصولاً بین عموم مردم طراحی و چاپ می شود. طراحی تراکت تبلیغاتی و چاپ و توزیع آن اصولاً برای جلب توجه مردم به یک اتفاق و یا یک رویداد خاص مانند تخفیف یا شرایط ویژه در فروش، تبلیغ کنسرت یا گردهمایی و یا دستورالعمل استفاده از کالایی و ... صورت می پذیرد، تراکت‌ها دارای پیام ‌های مشخصی می باشند و برای اطلاع رسانی آن، چاپ می شوند.
استفاده از ابزار تبلیغاتی تراکت به عنوان یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش‌های تبلیغاتی می تواند برای برند و کسب و کار شما بسیار مفید واقع شود، اما یکی از نکته هایی که بعد از تهیه تراکت باید رعایت گردد نحوه توزیع تراکت می باشد که باید در زمان و مکان مناسب انجام شود.

زمان پخش تراکت

برای اینکه در کسب و کارتان به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید برای تبلیغات خود باید با برنامه‌تر عمل کنید که این یعنی اینکه اگر اقدام به تهیه تراکت می کنید باید برای توزیع آن نیز تصمیمات صحیح اتخاذ نمایید.
در ابتدا باید از خود این سوال را بپرسید که چاپ تراکت بیشتر برای چه قشری از مردم تدارک دیده شده است با پاسخ به این سوال خیلی از نکته‌ها جهت توزیع تراکت مشخص می شود.
بطور مثال اگر تراکت را بیشتر برای دانشجویان در نظر گرفته اید بهتر است پخش تراکت در زمان‌‌های رفت و آمد دانشجویان و مسیرهای پر رفت آمد آنها بطور مثال درب ورودی دانشگاه‌ها و یا درب ورودی متروها و... در نظر گرفته شود.
اما ممکن است در پخش تراکت منظور شما عموم مردم باشند در اینصورت برای پخش تراکت می توانید در مسیرهای پر تجمع و زمان‌های پرتجمع افراد در آن مسیرها مانند بازار و درب ورودی مراکز تجاری، اداری پررفت و آمد و نمایشگاه‌ها انجام شود.
زمانی که قرار است تراکت را به دست افراد برسانید بهترین زمان پخش تراکت از نزدیک‌های ظهر تا شب است زیرا اوج ترافیک رفت و آمد در این ساعت‌ها می باشد.

tract1

اما اگر قرار باشد تراکت را روی دیوار نصب کنید بهترین زمان آن صبح در اول وقت است زیرا صبح تا شب در معرض دید قرار می گیرد.
در مورد توزیع تراکت در درب منازل ساعت خاصی مد نظر نمی شود زیرا بالاخره اهالی منزل با تراکت شما روبرو می شوند.

نحوه توزیع تراکت

برای توزیع تراکت روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به آن می پردازیم:

  • توزیع تراکت از طریق چسباندن آن به دیوار:

    یکی از بهترین روش‌های توزیع تراکت چسباندن آنها به دیوار بوسیله چسب کاغذی می باشد، زیرا اینگونه به راحتی در معرض دید عموم قرار می گیرد اما باید بگونه ای چسبانده شود تا در صورت نیاز مخاطب بتواند به راحتی آنرا از دیوار جدا کند و با خود ببرد، یا حداقل بخشی از تراکت بگونه ای باشد که به راحتی قابل جدا شدن باشد.
  • توزیع تراکت در درب منازل:

    در این روش تراکت درب منازل توزیع می شود و در صورت امکان از لای درب به داخل منازل انداخته می شود از بهترین حسن های این روش این است که مطمئن می شوید که تراکت به دست مصرف کننده رسیده است.

tract2

  • توزیع تراکت از طریق دست به دست:

    همانطور که عنوان شد، مکان‌هایی که مخاطبین هدف شما بیشتر در رفت و آمد هستند مشخص می گردد و در زمان‌های پر رفت و آمد تراکت به دست مخاطبین هدف شما داده می شود.
    البته در بعضی مواقع تراکت باید به دست گروه مشتریان خودش داده شود مثلاً تراکتی که برای جوانان تدارک دیده شده است به دست جوانان داده می شود.
    با پخش تراکت ممکن است افراد بسیاری با کسب و کار و برند شما تازه آشنا شوند و در نهایت موجب رشد کسب و کار شما می شود.
0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست