دیجیتال آرت سبکی نوین در نقاشی است که توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده و هنرمندان بسیاری نیز در این زمینه فعالیت می کنند دلیل این امر نیز این می باشد که برای خلق یک اثر هنری در این سبک نیازی به حمل قلمو ، بوم ، رنگ ، سه پایه و... را نداریم و به راحتی به وسیله یک لپ تاپ ، تبلت گرافیکی یا کامپیوتر می توانیم در هرجا و در هر زمانی که خواستیم نقاشی بکشیم. البته برای اینکه بتوانیم با ابزارهای طراحی موجود فعالیت کنیم باید با یکی از سبک های نقاشی مانند رنگ روغن ، پاستل، آبرنگ ، مدادرنگی آشنا باشیم ،زیرا مسلماً با نداشتن اطلاعات کافی در مورد ترکیب رنگ ها ، رنگ های سرد و گرم و طراحی نمی توانیم اثری هنری را حتی به وسیله یک ابزار ساده خلق کنیم.

دیجیتال آرت چیست؟ Digital Art

سبک دیجیتال آرت یک رویکرد هنری است که از ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال برای خلق اثرهای هنری استفاده می‌کند. این سبک از هنر به کمک نرم‌افزارهای گرافیکی و دیجیتالی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور و نرم‌افزارهای مدلسازی سه بعدی ایجاد می‌شود. در زمینه دیجیتال آرت، هنرمندان از ابزارهای مختلفی مانند تبلت‌های گرافیکی، قلم‌های نوری و دیگر وسایل دیجیتال برای خلق آثار هنری استفاده می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی سبک دیجیتال آرت، امکان ترکیب چندین تکنیک هنری و تولید آثاری با ابعاد و تفاوت‌های بسیار گسترده است. این سبک به هنرمندان اجازه می‌دهد تا با استفاده از لایه‌ها، فیلترها، افکت‌ها و ابزارهای دیگر در نرم‌افزارهای گرافیکی، آثاری با طراحی دقیق، رنگ‌های پویا و جزئیات زیاد ایجاد کنند.

سبک دیجیتال آرت خلاقیت هنرمندان را به سمت‌ها و ایده‌های جدید هدایت می‌کند. این انعطاف پذیری به هنرمندان این امکان را می‌دهد که بر اساس فرهنگ و تجربیات مختلف، آثاری متنوع و منحصر به فرد ایجاد کنند.

سبک دیجیتال آرت باعث گسترش آفرینش و خلاقیت در زمینه هنر شده است. این سبک به هنرمندان امکان می‌دهد تا به راحتی ایده‌های خود را در قالب آثار دیجیتالی به واقعیت بپیوندند و با جهانی جدید از ابزارهای هنری آشنا شوند. به علاوه، امکان اشتراک آثار دیجیتالی با جامعه هنری و دیگر افراد علاقه‌مند به هنر به راحتی فراهم می‌شود، که این امر باعث ایجاد یک ارتباط نزدیکتر بین هنرمندان و مخاطبان آنها می‌شود.

دیجیتال آرت سبکی نوین در نقاشی است که توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده و هنرمندان بسیاری نیز در این زمینه فعالیت می کنند دلیل این امر نیز این می باشد که برای خلق یک اثر هنری در این سبک نیازی به حمل قلمو ، بوم ، رنگ ، سه پایه و... را نداریم و به راحتی به وسیله یک لپ تاپ ، تبلت گرافیکی یا کامپیوتر می توانیم در هرجا و در هر زمانی که خواستیم نقاشی بکشیم. البته برای اینکه بتوانیم با ابزارهای طراحی موجود فعالیت کنیم باید با یکی از سبک های نقاشی مانند رنگ روغن ، پاستل، آبرنگ ، مدادرنگی آشنا باشیم ،زیرا مسلماً با نداشتن اطلاعات کافی در مورد ترکیب رنگ ها ، رنگ های سرد و گرم و طراحی نمی توانیم اثری هنری را حتی به وسیله یک ابزار ساده خلق کنیم.

دیجیتال آرت یک اثر هنری است که برای خلق آن از ابزارهای دیجیتالی مانند کامپیوتر و مولتی مدیا (مولتی مدیا می تواند دارای موضوع های مختلف اعم از صدا ، تصویر، عکس ، نوشته ، انیمیشن و ... باشد)  برای به وجود آوردن اثر یا بخشی از آن استفاده می شود . هنرمند تمام مراحل کار خود را در کامپیوتر و به وسیله قلم نوری در برنامه های مخصوص طراحی به اتمام می رساند.

چاپ دیجیتال آرت یا دیجیتال پینتینگ

معمولاً هنرمندانی که سبک مخصوص به خود را دارند نقاشی های خود را روی تی شرت، ماگ ، تابلوشاسی ، تابلو بوم و... چاپ می کنند و به فروش می رسانند ، شما نیز می توانید طرح مورد علاقه خود را در این زمینه روی هر چیزی که تمایل دارید چاپ کنید.طرح های دیجیتال آرت دارای تنوع های زیادی از نظر طرح می باشد که به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

کارتونی: طرح های کارتونی معمولاً بین کودکان محبوبیت دارند که طراحی کردن آن نسبت به سایر طرح ها کار ساده تری است ، طرح های کارتونی معمولاً شخصیت های محبوب کودکان می باشند که البته شما می توانید این طرح را شخصی سازی کرده و از هنرمند بخواهید که شخصیت مورد نظرتان را کارتونی نقاشی کند.

کاریکاتور: طرح دیجیتال همچنین می تواند کاریکاتور باشد که این طرح نیز مانند طرح کارتونی قابلیت شخصی سازی دارد، در واقع می توان گفت فکر و ایده طرح کاریکاتورالهام گرفته شده از طرح های کارتونی است. با وجود اینکه هنرمند برای خلق آثار کاریکاتوری ، برجسته سازی و بزرگ نمایی می کند به طور مثال سر را بزرگ تر از حالت معمول می کشد ولی شخصیت تصویر قابل شناسایی است.

دیجیتال آرت

انیمه: انیمه که مخفف شده کلمه انیمیشن است یک سبک از دیجیتال آرت محسوب می شود که برای اولین بارهنرمندی ژاپنی آن را طراحی کرده است. این سبک معمولاً دارای کارکترهایی با موهای خشن، صورت و فضاهای رنگی است . سبک انیمه الهام گرفته شده از انیمیشن می باشد که معمولاً در انیمشن های کودکانه و بازی های کامپیوتری کاربرد دارد.

دیجیتال آرت

هنر مفهومی: این نوع سبک معمولاً با انیمه اشتباه گرفته می شود حتماً شما هم تا به حال فیلم هایی را دیده اید که دارای شخصیت های غیر واقعی هستند و در آن از بازیگران استفاده نمی کنند در این نوع فیلم ها هنرمند با توجه به شخصیت های داستان برای هرکدام از کاراکترها به صورت جداگانه طراحی می کند، تفاوت این سبک با سبک انیمه در این است که در انیمه رنگ های زیادی به کار گرفته می شود این درحالی است که شخصیت های هنر مفهومی بسیار نزدیک به واقعیت هستند.

دیجیتال آرت

نقاشی فانتزی: نقاشی های فانتزی معمولاً از ذهن هنرمند بیرون می آیند و شخصیت هایی واقعی نیستند به طور مثال در این نوع سبک هنرمند طرح یک فرشته یا شیطان یا هر چیزی که در ذهن دارد را به تصویر می کشد.

دیجیتال آرت

رئال: در این سبک نیز همان طور که از نام آن پیداست هنرمند سعی دارد هر آنچه را که وجود دارد به همان صورت به تصویر بکشد.

فاین آرت (fine art): هنرمند برای نشان دادن احساسات خود از این سبک استفاده می کند ، این سبک می تواند آن مفهوم زیبایی را که از قدیم می شناسیم در بر نداشته باشد ولی یک ایده یا یک احساس است و از این منظر با ارزش و قابل تأمل است.

لاین آرت( طراحی خطی): این سبک همان طور که از نام آن پیداست طراحی خطی ساده است که معمولاً نقاشی های سیاه و سفید با موضوع های کوچک می باشند و معمولاً رنگ خاصی ندارند.

دیجیتال آرت

با مشخص کردن اینکه به کدام طرح علاقه دارید و چه سبکی به کار شما می آید می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید که مسلماً انتخاب طرح مناسب برای فضایی که قصد به کارگیری تابلو را دارید بسیار حائز اهمیت است.

نرم افزار های طراحی دیجیتال آرت

طراحی دیجیتال آرت معمولا با نرم افزارهای وکتور صورت می پذیرد و غالبا در محیط برنامه های ادوبی کار می شود، مانند adobe lightroom , adobe illustrator اما در برنامه ی فتوشاپ نیز قابل طراحی هست، معمولا این سبک را با قلم نوری طراحی می کنند اما غالبا طراحان با تکنیک سنتی تر با موس نیز طراحی می کنند.

تابلو بوم دیجیتال آرت

برای ماندگار کردن اثر دیجیتال آرت خود می توانید آن را همانند تابلو بوم های رنگ روغن نقاشی شده به دیوار منزلتان با امضای خود نصب کنید، چاپ دیجیتال آرت روی بوم با کیفیت بالا و بسیار سبک انجام می شود، ابتدا طرح را روی پارچه کنواس چاپ می کنیم سپس آن را روی کلاف چوبی متناسب با ابعاد می کشیم و از پشت منگنه می کنیم این تابلوها به علت سبک بودن هیچ گونه محدودیتی از نظر ابعاد ندارند و قابل سفارش در ابعاد بسیار بزرگ یا ابعاد اختصاصی هستند. برای سفارش تابلو بوم باید به متراژ فضای مورد نظرمان و همچنین به  ابعاد دیواری که قصد نصب تابلو بوم را داریم دقت کنیم. از مزیت های چاپ دیجیتال آرت روی بوم این است که رنگ ها روی آن بسیار زنده چاپ می شوند زیرا بوم رنگ را به خوبی درون خود جذب می کند. از دیگر مزیت های چاپ روی تابلو بوم سهولت در نظافت آن است و به راحتی با یک دستمال نم دار بدون آسیب زدن به طرح می توانید آن را تمیز کنید.

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن