بروشور یک سند و یا یک دفترچه چاپ شده و کوتاه می باشد که بیشتر کاربرد توصیفی و آموزشی دارد. اما کاتالوگ سند و یا کتابچه ای است که محصولات و یا خدمات یک مجموعه را لیست بندی و معرفی می کند.زمانی که صحبت از بروشور و یا کاتالوگ به میان می آید ممکن است کمی احساس سردرگمی به وجود آید زیرا که هر دو دارای اطلاعات محصولات و خدمات یک مجموعه می باشند که در اختیار مشتری قرار می گیرند.

بروشورها و کاتالوگ‌ها دو نوع مهم از مواد تبلیغاتی هستند. بروشورها معمولاً اطلاعات کمتری را ارائه می‌دهند و به عنوان یک راه سریع برای جلب توجه مشتریان استفاده می‌شوند. آنها اغلب شامل تصاویر جذاب و جملات کوتاه و جذاب هستند که به سرعت توجه مشتریان را به سمت محصول یا خدمات مورد نظر جلب می‌کنند. از طرفی، کاتالوگ‌ها اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهند و برای ارائه جزئیات دقیق‌تر درباره محصولات یا خدمات استفاده می‌شوند. طراحی کاتالوگ‌ها پیچیده‌تر است و شامل فضای بیشتری برای توضیحات، تصاویر و اطلاعات جزئی است. بنابراین، اگر شما به دنبال یک ابزار سریع برای جلب توجه مشتریان هستید، بروشورها گزینه مناسبی هستند. اما اگر نیاز به ارائه یک مجموعه جامع از اطلاعات برای مشتریانتان دارید که آنها را به تصمیم‌گیری درباره خرید یا استفاده از خدمات شما کمک کند، کاتالوگ‌ها بهترین انتخاب خواهند بود.

در حالت کلی می توانیم بگوییم که بروشور یک سند و یا یک دفترچه چاپ شده و کوتاه می باشد که بیشتر کاربرد توصیفی و آموزشی دارد. اما کاتالوگ سند و یا کتابچه ای است که محصولات و یا خدمات یک مجموعه را لیست بندی و معرفی می کند.
زمانی که صحبت از بروشور و یا کاتالوگ به میان می آید ممکن است کمی احساس سردرگمی به وجود آید زیرا که هر دو دارای اطلاعات محصولات و خدمات یک مجموعه می باشند که در اختیار مشتری قرار می گیرند.
بروشور و کاتالوگ دارای تفاوت‌های بسیار ظریف و جالب می باشند که در اینجا به تفصیل هر یک و کاربردهایشان را توضیح می دهیم تا تفاوت بین بروشور و کاتالوگ بیشتر مشخص شود.

نکاتی که برای طراحی کاتالوگ ضروری است:

-کاتالوگ سند و یا کتابچه ای است که به آن کالا نما نیز می گویند که شامل محصولات و یا خدمات یک شرکت که همراه با توضیحات مهم و ضروری از آنها می باشد که لیست گردیده است.
-اطلاعاتی که در طراحی کاتالوگ آورده می شود عمدتاً اطلاعات ضروری است که در بازار برای انتخاب آن محصول بسیار مهم می باشد یعنی بخش مهم اطلاعات فنی و ابعاد کالا آورده می شود اما در اطلاعات فنی ریز نمی شود و راهنمایی در مورد نحوه استفاده از کالا اصولاً انجام نمی شود.
-جنبه تبلیغاتی کاتالوگ بالا می باشد و اصولاً فروشنده ها در مجموعه‌ها در هنگام فروش برای معرفی بهتر محصولات یک شرکت، یک کاتالوگ در اختیار دارند تا بتوانند تنوع محصولات و کاربردشان را به مشتریان نشان دهند.
-شکل کاتالوگ مشخص می باشد که اگر بصورت کاتالوگ دوبرگی باشد اصولاً در ابعاد A4 بوده و اگر بصورت کتابچه ای و چند برگی باشد در ابعاد استاندارد A5  ، A4  و یا به شکل مربعی می باشد اما دیگر از نظر شکل، کاتالوگ تک برگی و یا آکاردئونی نداریم و این نوع شکل برای طراحی بروشور می باشد.
-کاتالوگ اصولاً صحافی شده می باشد.

نکاتی که برای طراحی بروشور ضروری است:

-بروشور نیز کتابچه و یا سندی یک و یا چند لتی است که برای آموزش نحوه استفاده از کالا و خدمات یک مجموعه طراحی می شود.
-به این دلیل که طراحی بروشور عمدتاً برای معرفی محصول می‌باشد و جنبه راهنمایی آن بالا است، ممکن است در برگه‌های نازک تر از استاندارد چاپ شود و به این نوع بروشورها پامفلت یا لیفت نیز گفته می شود که در صنایع داروسازی استفاده گسترده دارد.
-بروشور درست است که بیشتر جنبه آموزشی دارد اما به هرحال جنبه تبلیغاتی نیز می تواند داشته باشد بنابراین بهتر است در طراحی بروشور خلاقیت لازم بکاربرده شود تا بتوانید از رقبایتان متمایز شوید و در خاطر مشتریان خود بیشتر بمانید.
-برای طراحی بروشور می توان خلاقیت لازم را بکار برد و از طرحی جالبی مانند آکاردئونی استفاده شود.
-طراحی بروشور آکاردئونی اصولاً به این صورت است که اگر این بروشور گسترده شود به اندازه یک برگه A4 می باشد که سه بخش مساوی تقسیم شده است. در طراحی این نوع بروشور نحوه و ترتیب صفحات در قرار گرفتن آنها کنار یکریگر باید دقت لازم صورت پذیرد.
-هرچند که بروشورهای کتابچه ای نیز داریم که اصولاٌ مربعی شکل بوده و برای لوازم خانگی و لوازم بهداشتی کاربرد دارند. اما در موارد گسترده شکل بروشور تاشو می باشد.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست