تقویم رومیزی خاص یک نوع تقویم است که به صورت خاص و منحصر به فرد برای استفاده در میزها یا فضاهای کاری طراحی شده است. این تقویم‌ها دارای طراحی‌ها، جلدها و جزئیات خاصی هستند که آنها را از سایر تقویم‌ها متمایز می‌کنند. طرح‌های این تقویم‌ها معمولاً به صورت ویژه به مناسبت‌های خاص یا تم‌های خاصی که بر روی آنها استفاده شده‌اند، تنظیم می‌شوند.

تقویم رومیزی خاص علاوه بر کمک به برنامه‌ریزی روزانه و مدیریت زمان، به عنوان یک شیء زینتی و دکوراتیو نیز شناخته می‌شود. این تقویم‌ها ممکن است دارای تصاویر یا طرح‌های هنری خاص باشند که جلوه و زیبایی آنها را افزایش دهند. همچنین، تقویم رومیزی خاص می‌تواند به عنوان یک هدیه مناسب برای دوستان، خانواده یا همکاران مورد استفاده قرار گیرد و لحظات خاص و یادگار را به همراه داشته باشد. از دیدگاه کاربردی، این تقویم‌ها به افراد کمک می‌کنند تا زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنند و همچنین به فضای کار یا زندگی خود شخصیت و جذابیت بیشتری ببخشند.

تقویم رومیزی خاص 1403

شاید برای شما این سوال پیش آمده که آیا در عصر دیجیتال هنوز تقویم رومیزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر؟ زیرا امروزه با آمدن گوشی های هوشمند هر فرد بارها به گوشی خود سر می زند و مواردی مانند ساعت، پیام، یادداشت، و تاریخ را چک می کنند.
پاسخ بلی می باشد زیرا این تقویم ها و سالنامه ها هنوز جایگاه خود را در زندگی ما دارند، تقویم ها از نوع تقویم دیواری و تقویم رومیزی خاص مدام جلوی چشم ما قرار می گیرند، و دیگر نیاز به حرکات اضافی مانند برداشتن گوشی هوشمند و چک کردن آن با وجود چنین تقویم هایی نمی باشد؛ و از طرفی سررسید و سالنامه ها نیز مانند دفترچه یادداشتی هستند که امورات روزانه، برنامه ریزی ها، قرار ملاقات ها و وقایع مهم در آنها نوشته می شود و هیچ جایگزین مناسبی برای آنها نیست.
به دلیل اینکه این تقویم ها و سالنامه ها هنوز در زندگی ما نقش دارند موجب شده که به آنها ابزاری برای بازاریابی نیز نگاه کرده و تبلیغات، تصاویر، متن دلخواه و شعار تبلیغاتی برندها و کسب وکارها در آن گنجانده شود.
امروزه در خانه های افراد مختلف نیز می توانیم حداقل یک تقویم را مشاهده نماییم. بنابراین متوجه می شویم که انواع تقویم و سررسید ها به عنوان ابزاری تبلیغاتی می توانند چقدر مفید و مؤثر واقع گردند.

تقویم رومیزی سفارشی، همواره در جلوی چشم مخاطبین شما قرار می گیرند و جزء قدرتمندترین ابزار تبلیغاتی می توانند باشند؛ به ویژه اگر دارای کیفیت بالا در طراحی و چاپ باشد آن وقت جلوه بیشتر پیدا می کنند و موجب جذب بیشتر مخاطبین می شوند.

کاربرد تقویم رومیزی 1403

-هر فردی در منزل خویش نیازمند خرید تقویم رومیزی زیبا و شیک می باشد.
-تمامی کارشناسان و متخصصان در ادارات برای میز خود نیاز به یک تقویم رومیزی دارند.
-تقویم رومیزی موجب کاهش وقت برای متوجه شدن از تاریخ روز و وقایع مهم و تاریخی در آن روز می شود.
-چاپ تقویم رومیزی اختصاصی موجب می شود که ابزار قدرتمند تبلیغاتی برای کسب و کار شما تهیه گردد.
-تقویم ها ابزار مناسبی برای مدیریت زمان هستند و تجربه ثابت کرده که کاربرد نوع های فیزیکی آنها در این خصوص از نوع های مجازی آنها بیشتر است.
-قیمت مناسب و باصرفه اقتصادی تقویم رومیزی سبب شده که برای بخش تبلیغات هر شرکت و ارائه آن به عنوان هدیه تبلیغاتی گزینه بسیار مناسبی گردد.

اجزای تشکیل دهنده تقویم رومیزی

  1. پایه ی تقویم رومیزی
  2. کاغذهای گلاسه صفحات تقویم رومیزی
  3. فنر متصل کننده صفحات تقویم رومیزی به پایه تقویم

انواع پایه تقویم رومیزی

در تقویم رومیزی اصولاً از دو نوع پایه سخت و پایه غیر سخت استفاده می شود:

پایه سخت در تقویم رومیزی

پایه سخت در تقویم رومیزی پایه جلد سازی شده است؛ در این نوع پایه از یک مقوا به همراه روکش که اصولاً گلاسه چاپ شده یا گالینگور می باشد استفاده می شود. این نوع پایه دارای مقاومت و ایستایی بالایی می باشد.

پایه غیر سخت در تقویم رومیزی

پایه غیر سخت از مقوای ایندربرد تشکیل شده است که اصولاً روی آن چاپ افست انجام می شود؛ این نوع پایه نسبت به پایه سخت دارای مقاومت و ایستایی کمتری است و نکته مثبت آن قیمت پایین تر آن نسبت به پایه سخت می باشد.

کاغذهای گلاسه صفحات تقویم رومیزی

تقویم رومیزی دارای 13 برگ است؛ که جنس صفحات آن از گلاسه می باشد؛ و گرماژی که برای این صفحات گلاسه استفاده می شود 150 گرم به بالا تا گلاسه 300 گرم است که با توجه به نوع چاپ اختصاصی تقویم رومیزی انتخاب می شود.

فنر متصل کننده صفحات تقویم رومیزی به پایه تقویم

فنر متصل کننده صفحات تقویم به پایه نیز دارای اهمیت می باشد زیرا اگر دارای کیفیت مناسب نباشد ممکن در صورت ضربه خوردن و یا افتادن پایین کج شود و فرم تقویم رومیزی به هم بریزد و برای ورق زدن تقویم با مشکل مواجه شویم.
فنر دوبل مناسب ترین نوع فنر برای تقویم رومیزی می باشد.

اهمیت کیفیت چاپ تقویم رومیزی

کیفیت چاپ تقویم رومیزی از این جهت دارای اهمیت می باشد که اگر مناسب نباشد احتمال اینکه بخواهد یکسال روی میز افراد قرار بگیرد کم است؛ کیفیت چاپ باید به اندازه‌ای باشد که موجب جلب توجه برای زیبایی کار شود، مجموعه بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی در امور چاپ و طراحی می تواند تقویم رومیزی را برای شما به بهترین شکل ممکن از نظر کیفیت طراحی و چاپ ارائه دهد.

اهمیت کیفیت جلدسازی و صحافی تقویم رومیزی

اگر طراحی و چاپ تقویم رومیزی با کیفیت لازم و حتی عالی انجام شود اما این مرحله از تقویم رومیزی یعنی جلدسازی و صحافی در آن به درستی انجام نشود در نهایت تقویم رومیزی شما دارای فاقد کیفیت لازم می شود و حتی ممکن است چیزی بی ارزش گردد.
در مرحله جلدسازی و صحافی تقویم میزان ایستایی و استحکام تقویم رومیزی مشخص می شود؛ مثلاً اگر در مرحله جلدسازی دقت و کیفیت لازم استفاده نشود ممکن است روی پایه تقویم رومیزی اثرات چسب دیده شود یا اینکه بخشی از مقوای استفاده شده در جلدسازی پایه تقویم مشخص گردد و موجب زشت شدن ظاهر پایه تقویم رومیزی گردد؛ و یا اگر کیفیت چسبی که لایه روکش را به مقوا متصل می کند خوب نباشد موجب جداشدن لایه روکش از پایه مقوا و در نهایت پاره شدن پایه تقویم رومیزی می شود.
مرحله صحافی و قرار دادن فنر و پانچ کردن تقویم رومیزی نیز اگر به درستی انجام نشود ممکن است صفحات تقویم رومیزی به راحتی ورق نخورد و یا این صفحات میزان نباشند.

تقویم رومیزی اختصاصی 1403

اگر می خواهید در تیراژهای بالاتر و حداقل از 200 عدد سفارش تقویم رومیزی دهید بهتر است چاپ تقویم رومیزی اختصاصی را انجام دهید؛ در چاپ تقویم رومیزی اختصاصی موارد زیر رعایت می گردد:

-قرار دادن لوگوی مربوط به کسب و کار و برند در طراحی تمامی صفحات تقویم رومیزی
-استفاده از پشت صفحات تقویم رومیزی برای طراحی تبلیغاتی و قرار دادن تصاویر و متن دلخواه و یا شعار تبلیغاتی
-استفاده کردن از بالا و یا گوشه ی صفحات تقویم، برای تبلیغات و لوگوی شرکت
-استفاده از برگه در ابتدای صفحات تقویم برای طراحی تبلیغاتی خاص آن برند وکسب و کار
-قرار دادن طلاکوب یا نقره کوب لوگو و یا شعار تبلیغاتی روی پایه تقویم رومیزی
-استفاده از رنگ پنجم در چاپ تقویم رومیزی اختصاصی

روش تولید تقویم رومیزی

برای تهیه تقویم رومیزی سه مرحله باید انجام شود:

اولین مرحله آماده سازی پایه تقویم می باشد:

ابتدا باید طراحی پایه تقویم رومیزی انجام شود و وقتی طرح نهایی پایه تقویم رومیزی مشخص گردید، روی کاغذ گلاسه چاپ می شود، سپس برای ماندگاری بیشتر روی آن سلفون کشیده می شود؛ و سپس آنرا روی مقوای سخت می چسبانند.
پایه تقویم رومیزی از چند مقوای با فاصله تشکیل شده است که با کاغذ سلفون شده روکش می شوند؛ از فواصل مقواها به عنوان خط تای تقویم استفاده می شود تا در انتها پایه ی مثلثی شکل به دست آید.
فراموش نشود که مهمترین علت ماندگاری تقویم رومیزی در یکسال همین کیفیت پایه تقویم رومیزی می باشد و مواردی که در تعیین کیفیت پایه تقویم دارای اهمیت هستند، جنس مقوای پایه، گرماژ و کیفیت چاپ روکش پایه تقویم و همچنین روند اجرای جلدسازی می باشد.
اگر چسب بی کیفیت در مرحله جلدسازی پایه مورد استفاده قرار بگیرد؛ این امکان دارد که روکش گلاسه از مقوا جدا شده و پایه تقویم رومیزی استحکام خود را از دست دهد و یا اگر برای ورق گلاسه پایه از سلفون بی کیفیت استفاده شود ممکن است سلفون از کاغذ گلاسه جدا شده و یا حباب ایجاد کند.

دومین مرحله آماده سازی برگه های تقویم می باشد

یکی از نکات مهم در این مرحله انجام طراحی حرفه ای و با کیفیت برای صفحات تقویم رومیزی می باشد. بعد از اینکه طراحی برگه ها با دقت لازم و با بکار بردن تصاویر و متن تبلیغاتی لازم در آن و قرار دادن لوگو در تمامی صفحات آماده چاپ گردید، کیفیت چاپ نیز برای اینکار دارای اهمیت می باشد، زنده بودن رنگ ها موجب می شود که به طراحی شما جان داده شود و جذابیت آن افزوده گردد.
اگر از موارد اضافه تر در این مرحله نیز استفاده کنید سبب می شود که از رقبای خود متمایز شوید بطور مثال می توانید در میان برگه ها، از برگ کاغذ فانتزی استفاده کنید و یا از چاپ طلاکوب یا نقره کوب در ابتدای برگه های تقویم رومیزی و یا برگ کاغذ کتان به همراه برجسته سازی طرح اختصاصی تان در ابتدای صفحات تقویم رومیزی بهره ببرید.

سومین مرحله صحافی تقویم رومیزی می باشد

این مرحله نهایی تهیه تقویم رومیزی می باشد؛ بعد از اینکه پایه تقویم رومیزی و صفحات آن طراحی و چاپ شد نوبت به صحافی آن می شود و اینکار بصورت اتوماتیک انجام شده و پانچ و فنر می شود.
فراموش نشود که کیفیت مناسب فنر و مرتب بودن پانچ صفحات برای بهتر ورق خوردن صفحات تقویم رومیزی دارای اهمیت می باشد.
بهتر است برای اینکه کیفیت صحافی تقویم رومیزی مطلوب تر باشد از فنر دوبل استفاده شود. زیرا هم زیباتر و هم محکم تر می باشد.
رنگ فنری که برای صحافی تقویم رومیزی استفاده می شود متناسب با طرح و رنگ بندی صفحات تقویم می تواند سفید، مشکی و یا طلایی باشد.

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟