تابلو دکوراتیو یا تابلو بوم یکی از عنصرهای جدایی ناپذیر دکوراسیون مزل و حتی دکوراسیون اداری می باشد، تابلو بوم دکوراتیو زمانی معنا پیدا می کند که کاملا ست دیگر اجزای دکوراسیون و یا هماهنگ با ترکیب بندی دکوراسیون منزل شما باشد، از همین رو امروزه چاپ تابلو بوم رواج پیدا کرده و همراه با تغییر دکوراسیون منزل خود به راحتی می توانید تابلو بوم دکوراتیو خود را تغییر دهید. چاپ تابلو بوم های دکوراتیو روی پارچه های مختلف امکانپذیر است، تابلو بوم با پارچه کنواس، تابلو بوم با پارچه مخمل، تابلو فرش، چاپ تابلو آینه، چاپ تابلو کاشی ، چاپ تابلو شاسی در سایزهای مختلف و چاپ تابلو استیل از چاپ های رایج به عنوان تابلو بوم هستند.

تابلوهای دکوراتیو یکی از راه‌های جذاب برای تزئین و تغییر زیبایی فضاهای داخلی و خارجی است. این تابلوها با ترکیب مواد مختلف، رنگ‌های زنده و طرح‌های هنری، به عنوان نقطه تاکیدی در تزئینات منزل، ادارها یا فضاهای تجاری شناخته می‌شوند. طراحی‌های متنوع این تابلوها، از آبستره‌های گل و چمن تا نقش‌های سنتی، انتخاب‌های بی‌پایانی برای تنوع و هماهنگی با سلیقه‌ها و محیط‌های مختلف ارائه می‌دهند.

به علاوه، تابلوهای دکوراتیو نه تنها ابزار زینتی هستند، بلکه قابلیت افزودن ارزش هنری و جلب توجه را به فضاها ارائه می‌دهند. با انتخاب تابلوهای دکوراتیو متناسب با سلیقه شما، می‌توانید تازگی و تاکید بصری به فضاها بیافزایید و هنر را به عنوان جزء ثابتی در زندگی خود تجربه کنید.

دکوراتیو چیست؟

منظور از دکوراتیو یا هنر دکوراتیو، در نظر گرفتن معیارهایی از جمله زیبایی، هارمونی رنگ ها، هماهنگی سبک ها و چنین مواردی در چیدمان اعضای تشکیل دهنده یک محیط است. به زبان ساده تر در محیط خانه یا محل کار خود بهتر است از وسایلی استفاده کنید که دارای ویژگی های زیر باشند:
-وسایل دکوراتیو دارای طرح و نقش هایی مطابق با سلیقه شما باشند؛
-در دیزاین خانه از مبلمانی استفاده کنید که سبک یکسانی با یک دیگر داشته باشند؛
-در دیزاین منزل، سبک دیزاین پذیرایی با دیزاین اتاق خواب و سایر محیط ها یکی باشد؛
-رنگ های اجزای تشکیل دهنده در طراحی دکوراسیون داخلی، با یکدیگر هماهنگی داشته باشد؛
-سبکی که برای دکوراسیون داخلی انتخاب می کنید، با نوع کاربری ساختمان سنخیت داشته باشد. دکوراسیون اداری دارای ویژگی های به خصوصی است که با دکوراسیون ایرانی منازل متفاوت است.

تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو یا تابلو بوم یکی از عنصرهای جدایی ناپذیر دکوراسیون منزل و حتی دکوراسیون اداری می باشد، تابلو بوم دکوراتیو زمانی معنا پیدا می کند که کاملا ست دیگر اجزای دکوراسیون و یا هماهنگ با ترکیب بندی دکوراسیون منزل شما باشد، از همین رو امروزه چاپ تابلو بوم رواج پیدا کرده و همراه با تغییر دکوراسیون منزل خود به راحتی می توانید تابلو بوم دکوراتیو خود را تغییر دهید. چاپ تابلو بوم های دکوراتیو روی پارچه های مختلف امکانپذیر است، تابلو بوم با پارچه کنواس، تابلو بوم با پارچه مخمل، تابلو فرش، چاپ تابلو آینه، چاپ تابلو کاشی ، چاپ تابلو شاسی در سایزهای مختلف و چاپ تابلو استیل از چاپ های رایج به عنوان تابلو بوم هستند.

از دیرباز تابلو یک وسیله دکوراتیو بوده که جزیی جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شده تا حس و حال فضا را ارتقا دهد. دنیای تابلوها هم بسیار گسترده است، به طوری که گستره انتخاب از تابلو کاشی کاری تا تابلو بوم نقاشی، تابلو پازلی تا انواع تابلو دیواری منزل، وسیع است. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع تابلو دکوراتیو تا حدودی با سبک‌ها و مدل‌های مختلف آشنا شویم تا تصمیم‌گیری در مورد خرید تابلو ارزان و با کیفیت کمی آسان‌تر شود.

خرید تابلو شاسی

تابلو شاسی در ابعاد و اندازه‌های متفاوت در قسمت‌های گوناگونی کاربرد دارد؛ برای مثال تابلو شاسی کوچک بهتر است روی دیوار کنار تابلوهای دیگر با یک چینش دکوراتیو قرار بگیرد. جدای از اندازه رویه شاسی، کناره‌ها یا لبه‌ها نیز می‌تواند متغیر باشد؛ مانند تابلوهای 8 میلی‌متری، تابلو شاسی 16 میل و 30 میلی‌متری که بر اساس سلیقه افراد امکان چاپ روی شاسی وجود دارد. البته تابلو شاسی هنرمندان این روزها علاقه‌مندان خاص خودش را دارد ولی در نهایت تابلو شاسی طرح دلخواه یک اثر شاخص و مخصوص است که قابلیت استفاده به عنوان تابلو برای پذیرایی یا تابلو دکوراتیو اتاق کودک را دارد.

تابلو بوم نقاشی

تابلوهای بوم محور تابلوهایی هستند که طرح‌ها روی بوم نقاشی یا همان کنواس چاپ می‌شوند. جنس پارچه در چاپ تابلو بوم نقاشی هم دارای انواع گوناگونی است؛ مانند کنواس معمولی و کنواس مصنوعی. کنواس معمولی به پارچه بومی گفته می‌شود که حالت نیمه طبیعی دارد و دارای کیفیت مناسبی است، به طوری که چاپ روی تابلو بوم با کنواس معمولی در هنگام شستشو از بین نمی‌رود. این در حالی است که ماندگاری چاپ روی الیاف مصنوعی کمتر بوده و بهتر است که شسته نشوند. در کل، فروش تابلو نقاشی چاپی از مرسوم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای داشتن تابلوهای دکوراتیو محسوب می‌شود.

تابلو کاشی کاری

چاپ روی کاشی از جدیدترین کارهای موجود در بازار بوده که نوعی تابلو مدرن به شمار می‌رود. انواع تابلو کاشی را می‌توان به سه دسته تقسیم نمود؛ تابلو پازلی، تابلو شکسته و تابلو کاشی تک. تفاوت تابلوهای پازلی و تابلو تک، همان‌طور که از نام‌شان پیداست، تعداد کاشی‌های موجود در تابلو هستند. اما تابلو شکسته یک تابلو با بی‌شمار تکه‌های شکسته کاشی است که روی یک تابلو سوار می‌شوند.

تابلو فرش

تابلو فرش همان فرش ماشینی است که روی آن طرح یا عکس مورد نظر را چاپ می‌کنند و می‌تواند ابعادی در حدود 70 در 50 و 100 در 140 داشته باشد. شاید جالب باشد که بدانید این فرش‌ها در ابتدا کاملا سفید هستند و بعد از چاپ است که دارای طرح و رنگ می‌شود. ضمن این که کناره‌های ریش‌دار هم ندارند و با تراکم‌های کم تا زیاد قابل اجرا هستند. از محبوب‌ترین طرح‌ها برای چاپ روی فرش هم یکی طرح‌های فانتزی هستند که مخصوصا برای اتاق کودک بسیار استفاده می‌شود و دیگری چاپ چهره یا عکس روی فرش است.

تابلو آینه

شاید بتوان یکی از پرکاربردترین انواع تابلو را تابلو آیینه نام برد که علاوه بر کاربرد خود آینه به عنوان یک وسیله دکوراتیو هم حساب می‌شود. در این نوع از تابلوها ابتدا آینه را با ماده خاصی می‌پوشانند که باعث محافظت از آن می‌شود و سپس به زیر دستگاه چاپ فلت بد فرستاده می‌شود. در هنگام چاپ رنگ‌ها مستقیم روی خود آینه کار می‌شود و در انتها مواد اضافی که از قبل روی آینه بود را پاک می‌کنند. 

تابلو چند تکه

تابلو چند لت مدرن یا تابلو شاسی چند تکه یکی از پرفروش‌ترین کارهاست که باعث نشاط بیشتر محیط منزل یا محل کار می‌شود. نقاشی‌های معروف زیادی مانند تابلو شام آخر، تابلو شب پر ستاره، تابلو جیغ و امثال این‌ها کارهایی است در بازار به وفور یافت می‌شود. شایان ذکر است که چاپ روی بوم یا شاسی انجام می‌شود و سپس روی فیبر نشسته و در قاب قرار می‌گیرد. این نوع از آثار که تابلو های دکوراتیو مدرن و لوکس به حساب می‌آیند، در فضاهای گوناگونی قابل استفاده است.

0 نظر