تراکت خلاقانه، یک ابزار تبلیغاتی است که با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، توانایی جلب توجه مخاطبان را دارد. این تراکت‌ها اغلب با طراحی‌های جذاب، رنگ‌های زنده، و المان‌های گرافیکی منحصر به فرد آماده می‌شوند تا بتوانند در میان تعداد زیادی از تراکت‌ها برجسته شوند و مخاطبان را به خود جلب کنند.

استفاده از تراکت‌های خلاقانه، فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مختصر و مفید درباره محصول یا خدمات شما. از طریق انتخاب تصاویر جذاب، استفاده از خطوط و شکل‌های خاص، و متن‌هایی کوتاه و مفید، می‌توانید به شیوه‌ای موثر و جذاب، ارتباط برقرار کنید و مخاطبان را به عمل‌کردن دعوت کنید.

با استفاده از تراکت‌های خلاقانه، شما می‌توانید به شکلی بی‌نظیر و منحصر به فرد، هویت و برند خود را به مخاطبان نشان دهید. این تراکت‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار موثر در راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق و ارتقاء فعالیت‌های تجاری شما عمل کنند.

طراحی تراکت

در مورد طراحی تراکت در مقاله های پیشین توضیح داده شد ،طراحی تراکت مهمترین بخش تولید یک تراکت است، تراکت های خلاقانه عرصه ی جدیدی از تبلیغات تراکت است که جدیدا بسیار رواج پیدا کرده و طرفداران زیاده پیدا کره، طراحی تراکت خلاقانه می تواند به هر مدلی که طراح خواست طراحی شود و چاپخانه برای آن تیغه برش می سازد و بر اساس  طراحی آن را برش خواهد داد. طراحی خلاقانه تراکت باعث می شود لبخند بر روی لب مخاطبتان بیاورد و گیرایی بیشتری برای مخاطبینتان داشته باشد.

طراحی و چاپ تراکت از بهترین و کم هزینه ‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی و به ویژه بازاریابی محلی می باشد. در وقت هایی که در یک منطقه کسب و کاری ایجاد می شود و بهترین مشتریان آن کسب و کار می تواند اهالی همان منطقه باشد؛ طراحی تراکت و چاپ و توزیع آن از بهترین روش‌های افزایش فروش می باشد.
در روش تبلیغات از طریق توزیع تراکت شما به راحتی می توانید مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و اقدام به توزیع تراکت در آن منطقه نمایید.
این را در نظر بگیرید که مهم نیست شما در چه سطحی در حال انجام کار هستید ممکن است سطح کاری شما فرا منطقه ای باشد، اما نکته مهم اینست که طراحی تراکت را طوری انجام دهید که دارای جذابیت لازم باشد و باعث شود که شما مشتریان خود را به راحتی جذب کنید و متن تراکت را طوری تنظیم کنید که حوصله مخاطبین شما را سر نبرد و در عوض بتواند خیلی سریع پیامی که مد نظر مخاطب شما می باشد را در اختیار او قرار دهد.
مهمترین نکته در طراحی تراکت جذابیت و چشمگیر بودن تراکت می باشد و اینکه بتواند کار شما را از دیگر رقبا متمایز کند.
بنابراین در طراحی تراکت عنصر خلاقیت از مهمترین موارد ممکن است. با بکار بردن خلاقیت دیگر تراکت شما مانند اکثرتراکت‌های دیگر محکوم به شکست و سطل زباله نمی باشد.
خلاقیت عنصری است در طراحی تراکت که زیاد دارای هزینه نمی باشد اما بازخورد بالایی دارد. این نکته را نمی توان نادیده گرفت طراحی تراکت خلاقانه در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری دارد.

تراکت خلاقانه_7416

طراحی تراکت خلاقانه

همانطور که گفتیم به دلیل اینکه تبلیغات تراکتی زیاد و از دیرباز استفاده می شود بکاربردن عنصر خلاقیت در آن خیلی مهم گردیده است. زیرا خلاقیت موجب جذب بیشتر مخاطبین شما و تمایز تراکت شما از بقیه می شود. برای بکار بردن خلاقیت در طراحی تراکت می توان در شکل ظاهری و نوع برش آن و یا در رنگ بندی تراکت و یا متن و تصویری که در تراکت گذاشته شود خلاقیت ایجاد نمود؛ و برای طراحی تراکت خلاقانه ایده های زیادی می تواند وجود داشته باشد. بطور مثال:

-می توان در طراحی تراکت برای متن آن از تایپوگرافی بصورت خلاقانه استفاده کرد.
-می توان برای پشت تراکت از طرح ;های زیبا که مشتری را مجاب می کند به برداشتن تراکت و خواندن آن استفاده شود.
-می توان در برش تراکت خلاقیت های خرج داد بطوری که تراکت شما با بقیه تراکت ها متفاوت گردد. بطور مثال صاحب یک خشکشویی تراکت خود را بصورت یک لباس عروس و یا کت شلوار برش داد تا بتواند هم پیامی را به مشتری بگوید و هم در طراحی تراکت خود تمایز ایجاد کند.
-در گذاشتن تصاویر در تراکت می توان خلاقیت به خرج داد و از جذاب ترین و بهترین تصاویر با رنگ بندی مناسب و کیفیت بالا و نوع تصویر متفاوت استفاده کرد.
-رنگ بندی خود صفحه تراکت هم می تواند متفاوت باشد و بطور مثال از رنگ های طلایی و نقره ای استفاده کرد.
-برای تهیه متن تراکت نیز باید از نهایت خلاقیت بهره برد به این معنی که متن تراکت از تیتر تا انتها طوری تنظیم گردد که بتواند مخاطبین شما را مجاب به ادامه خواندن و تماس با شما بکند.
-برای اینکه مخاطبین شما ترغیب شوند که هر چه سریع تر با شما تماس بگیرند بهتر است که تیتری که برای تراکت خود انتخاب می کنید در برگیرنده نیازهای مشتریان شما باشد مثلاً اگر رستورانی را در منطقه ای باز کرده اید و می خواهید برای آن تبلیغات تراکتی انجام دهید می توانید تیتر خود را اینگونه تنظیم کنید که طعم دلخواه و کیفیت غذای عالی را در رستوران...تجربه کنید.
-برای ترغیب بیشتر مشتریان برای تماس همچنین می توانید آفری ویژه در تراکت مطرح کنید که این آفر در مدت زمانی محدود است.
-در طراحی تراکت خلاقانه می توانید از واژه های همین اکنون تماس بگیرید برای ترغیب بیشتر تماس مخاطبین استفاده کنید.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست